Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Z20LET si variantele lui (LER, etc) e unul din cele mai longevive motoare de la Opel, asta si datorita performantelor de invidiat, dar si posibilitatilor de tuning.
As vrea sa invit atat posesorii de masini cu acest motor cat si pe ceilalti care il cunosc sa-si spuna parerea despre fiabilitatea acestui motor cat si despre problemele aparute in exploatarea lui. Motorul este un best-buy in ceea ce priveste performantele dar este o alegere buna si atunci cand se doreste o masina buna si din punct de vedere al fiabilitatii? Are bolile lui si daca da care?
Multumesc in avans celor care vor sa-si spuna parerea in acest thread.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Iti recomand cu caldura o discutie cu colegul nostru de forum elspa (un baiat de isprava) el are pe masina un astfel de motor in plus l-a si modificat a fost amabil si mi-a impartasit din experienta lui si mi-a spus ca a "luat" din chiulasa pentru a-i mari raportul de compresie asta deoarce "pana intra turbina motorul se comporta ca unul normal aspirat"
eu sunt un novice in ceea ce preiveste exploatarea deocamdata sunt multumit de modul cum se comporta, daca ai chef/timp sa citesti despre tunng la acest motor cuata pe 4tuning masina lui bertone_turbo parca.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mersi robert, am incercat sa te bazai cu cateva intrebari aseara pe ym, dar nu am avut succes. Nefiind un motor foarte intalnit, aspectele legate de fiabilitatea in functionare nu sunt des intalnite pe acest forum si de aceea vroiam sa aflu mai multe despre el.
Din moment ce elspa a micsorat camera de ardere, prin alezarea chiulasei a marit substantial raportul de compresie, si din moment ce motorul inca functioneaza ok se pare ca este destul de rezistent, injectia e motronic 1.5.5 asemanatoare cu cea pe care o am acum si care e de asemenea destul de robusta. Semnele de intrebare ar putea aparea la fiabilitatea turbinei, aveti cumva idee de cine e produsa si ce model este turbina?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
KKK - K04 este turbina care echipeaza Z20LET si LER difera insa la LEH, ce-i drept aceasta turbina este mai mica decat aceea a predecesorului C20LET care era un K-16.
mii de scuze ca nu am intrat aseara pe mess
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
E o realizare de exceptie sa maresti raportul de compresie la un motor turbo fara sa intre in regim detonant; de fapt asta e motivul pt. care motoarele turbo au raport de compresie mic (mi se pare ca LET-urile stock au 9:1).
O alta chestie importanta la un motor turbo-benzina este benzina folosita, mai exact cifra ei octanica; din acelasi motiv (legat de detonatii) trebuie folosita o benzina cu CO cat mai mare. Am cunoscut pe cineva care prin 2000 si-a cumparat o Alfa Romeo 166 2,0 turbo noua (de la reprezentanta) si efectiv nu putea sa mearga cu ea decat cu benzina Shell V-Power si nici asa intotdeauna OK.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
[quote="roBERT"]"pana intra turbina motorul se comporta ca unul normal aspirat" [quote]
*
Very Happy Very Happy Very Happy Indiferent ce rezultate practice a obtinut, asta arata gradul de cunostiinte tehnice ale celor "loviti de tuning" Very Happy Very Happy Very Happy
Daca tot ar trebui date explicatii simple, DA, se comporta ca un motor aspirat, doar ca este alimentat in aer fierbinte si sub presiune, din acest PDV la o presiune a turbinei de 1.5 bari, un raport de compresie de 10 este echivalent cu (cel putin) unul de 10x1.5=15 la un motor normal...
Si asta, doar cu mari aproximatii...
Ca sa revin la subiectul initial, motorul in cauza mi se pare unul bun si practic la fel de fiabil ca si "fratele" sau aspirat, cel putin daca nu se exagereaza cu cresterea performantelor... Dupa ce zic nemtii, probleme ar aparea la galeria de evacuare care se fisureaza usor... Este desigur, o opinie subiectiva, nu am posedat un astfel de motor si sincer nu sunt curios, din pure considerente financiare...


Ultima modificare făcută de sorin666 la Mar 29 Aug, 2006 8:35 pm
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Din cate am gasit pe net K04 este un model destul de comun, intalnit fiind si la multe modele de la VW/Audi/Seat. Desi e mica in comparatie cu cea de pe C20LET are performante destul de bune: p. max: 2.1 bar; putere maxima 185KW; temp fct: 1050 °C
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Din curiozitate am gasit un site interesant de impatimiti de ZLET: http://www.zlet.co.uk/Common%20Probs.htm poate intereseaza si pe altcineva asa ca m-am gandit sa-l pun aici.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
mi-a crapat mie turbina... ulei peste tot , si pe admisie si pe evacuare..si pe afara (in partea unde intra in manifoldu de evacuare).. bun . o iau pe a lu elspa, de la WAY-u care cica zice ca a fost buna...o pun pe masina: rezultat: fum ca la locomotiva, admisia plina de ulei... check engine aprins... horror ! ma costa 200E s-o reconditionez p-aia a masinii si cred ca asta o sa fac ... bine ca la 110000 km cat are masina , in regim de forja (n ucred ca cineva poate merge usor cu o asemenea masina) e de laudat ca a tinut atat.

mare minune de nu au crapat catalizatoarele din cauza asta... nu mai zic de prima sonda lambda Crying or Very sad
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sunt si eu curios : ce inseamna la tine 110.000 in regim de forja ?
Eu inteleg ca nu-i nici o problema la o turbina atata timp cat motorul are ulei de calitate si schimbat la timp , atata timp cat n-o arzi pana nu ajunge motorul la temperatura lui optima si atat timp cat o lasi sa se raceasca la relanti dupa un drum mai fortat
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR