danny_13b
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut. am un opel corsa 1.7 dti si am o problema . cand rulez cu viteza mai mare (peste 80-90 km/h) si franez, masina vibreaza violent pana ajunge pe la la 40 asa; dupa aia vibratiile inceteaza. si cand calc frana cat de usor la viteza mai mare tot asa vibreaza rau de tot . de la ce poate vibra in acest hal ?
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
danny_13b
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2009
- Mesaj Privat
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
cena_sima
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2008
- Mesaj Privat
duduxx
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Se pare ca si altii au avut problema asemanatoare. Cititi aici:
https://www.clubopel.com/vie...=vibratii+franare
https://www.clubopel.com/vie...=vibratii+franare
https://www.clubopel.com/vie...ii++volan+franare
Deformarea discurilor nu este vizibila la ochi. Daca aveti un ceas comparator si un suport fix (de regula este cu magnet) pentru el, puteti verifica singuri. O abatere de doar 0,1mm este suficienta sa apara vibratii.
https://www.clubopel.com/vie...=vibratii+franare
https://www.clubopel.com/vie...=vibratii+franare
https://www.clubopel.com/vie...ii++volan+franare
Deformarea discurilor nu este vizibila la ochi. Daca aveti un ceas comparator si un suport fix (de regula este cu magnet) pentru el, puteti verifica singuri. O abatere de doar 0,1mm este suficienta sa apara vibratii.
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
Din pacate nu intotdeauna este asa de simplu. Si eu ma confrunt cu aceesi problema la o Corsa C din 2001, motor Z12XE, 75 cai. In sensul ca vibratiile apar in stanga-fata la viteze mai mari de 70-80 km/h. Asa cum au spus si altii, am schimbat discurile si placutele cu altele Bosch. Deci discuri si placute noi-noute. Rezultatul=zero. Aceeasi tampenie de vibratie. Am mai vazut o parere pe forum in ceea ce priveste etrierul insa n-am gasit nicaieri chitul de reparare (cuprinde ceva garnituri si glisiere sau pistonase !). Cert este ca pana acum nu i-am dar de cap.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
Crazyey
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
pstefan a scris:sunt mai ieftine pe naiba o sa te duca bucsele vreo 500 de lei
nu speria frate oamenii ca nu e asa scump , poate daca te duci la reprezentanta
eu am schimbat recent si bucse brat si bielete antiruliu si la mine cand franez mai brusc
parca-mi impinge pedala , dar asta e de la ABS cred
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
@pstefan
Bucsa mare-bascula:
-43 lei Febi-Bilstein
-49 lei Lemforder
-52 lei SWAG
Bucsa mica-bascula:
-155 lei SWAG
-175 Febi-Bilstein
Desi, daca iti aloci mai mult timp ca sa faci sapaturi, este posibil sa gasesti mai ieftin. Am avut experienta asta cu rulmentii fata ( SKF intr-un magazin erau 450/buc, in altul 305/buc, iar in altul i-am gasit cu 230 !). Preturile astea le-am gasit cu un simplu "search" pe internet. Asta ca sa nu crezi ca nu sunt documentat. Indiferent cum ai lua-o sunt mai ieftine bucsele decat discurile noi+placutele. Si-apoi m-as bucura sa rezolv problema asta si sa pot da un sfat util pe forum. Nu crezi ?!
Bucsa mare-bascula:
-43 lei Febi-Bilstein
-49 lei Lemforder
-52 lei SWAG
Bucsa mica-bascula:
-155 lei SWAG
-175 Febi-Bilstein
Desi, daca iti aloci mai mult timp ca sa faci sapaturi, este posibil sa gasesti mai ieftin. Am avut experienta asta cu rulmentii fata ( SKF intr-un magazin erau 450/buc, in altul 305/buc, iar in altul i-am gasit cu 230 !). Preturile astea le-am gasit cu un simplu "search" pe internet. Asta ca sa nu crezi ca nu sunt documentat. Indiferent cum ai lua-o sunt mai ieftine bucsele decat discurile noi+placutele. Si-apoi m-as bucura sa rezolv problema asta si sa pot da un sfat util pe forum. Nu crezi ?!
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
DISC FATA FRANA VENTILAT - PRODUCATOR LPR 119.24 x 2 = 240
set 4 buc placute frana
PRODUCATOR REMSA 103.84
- PRODUCATOR FERODO 115.21
- PRODUCATOR ROAD HOUSE 123.12
- PRODUCATOR PAGID 154.15
- PRODUCATOR FERODO PREMIUM 161.18
Si zici ca sunt mai ieftine bucsele? Oare? Nu cumva tot pe acolo iesi? Eu am schimbat bucsele si am pus Lemforder si am iesit pe la vreo 400 de lei + manopera la momentul respectiv. Acum iesi un pic mai scump(tot cu Lemforder)
set 4 buc placute frana
PRODUCATOR REMSA 103.84
- PRODUCATOR FERODO 115.21
- PRODUCATOR ROAD HOUSE 123.12
- PRODUCATOR PAGID 154.15
- PRODUCATOR FERODO PREMIUM 161.18
Si zici ca sunt mai ieftine bucsele? Oare? Nu cumva tot pe acolo iesi? Eu am schimbat bucsele si am pus Lemforder si am iesit pe la vreo 400 de lei + manopera la momentul respectiv. Acum iesi un pic mai scump(tot cu Lemforder)
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
pstefan a scris:DISC FATA FRANA VENTILAT - PRODUCATOR LPR 119.24 x 2 = 240
set 4 buc placute frana
PRODUCATOR REMSA 103.84
- PRODUCATOR FERODO 115.21
- PRODUCATOR ROAD HOUSE 123.12
- PRODUCATOR PAGID 154.15
- PRODUCATOR FERODO PREMIUM 161.18
Si zici ca sunt mai ieftine bucsele? Oare? Nu cumva tot pe acolo iesi? Eu am schimbat bucsele si am pus Lemforder si am iesit pe la vreo 400 de lei + manopera la momentul respectiv. Acum iesi un pic mai scump(tot cu Lemforder)
set 4 buc placute frana
PRODUCATOR REMSA 103.84
- PRODUCATOR FERODO 115.21
- PRODUCATOR ROAD HOUSE 123.12
- PRODUCATOR PAGID 154.15
- PRODUCATOR FERODO PREMIUM 161.18
Si zici ca sunt mai ieftine bucsele? Oare? Nu cumva tot pe acolo iesi? Eu am schimbat bucsele si am pus Lemforder si am iesit pe la vreo 400 de lei + manopera la momentul respectiv. Acum iesi un pic mai scump(tot cu Lemforder)
1. Nu stiu care este rostul dezbaterii pe care ai inceput-o ! Daca citeai mai atent postul meu ai fi observat ca eu am spus "vibratii puternice stanga-fata". Deci mai mult ca sigur ca schimbarea bucselor se face numai pe o parte, si daca totusi persista problema, te apuci si de cealalta parte, spre deosebire de discuri unde, mort-copt, trebuie sa le schimbi pe amandoua+placutele de frana. Politica pasilor marunti trebuie aplicata (nimeni n-a stiut sa-mi dea un raspuns pertinent pana acum - invariabil aud "aaaa, discurile s-au ovalizat".........meseriasii lui peste nu vor sa priceapa nici cand le spun ca discurile au fost schimbate si placute noi-noute puse).
2. Pe mine ma intereseaza sa scap de aceasta problema si sa pot contribui in vreun fel pe acest forum cu experienta mea.
3. Daca am retinut eu bine, forumul este in special conceput pentru intr-ajutorare si nu sa se dea rotund fiecare. Ok, poate ca unii stiu mai mult din cauza problemelor pe care le-au avut de-a lungul timpului, dar asta nu inseamna ca ceilalti sunt prosti facuti gramada (daca ai avea curiozitatea si rabdarea sa citesti posturile lui "dancuciureanu" ai intelege la ce ma refer - vezi discutia purtata la Agila-distributie).
4. Imi pare rau ca m-am lasat angrenat in polemica asta cu tine, dar am vrut sa subliniez evidenta.
In rest sa auzim numai de bine.
- mariuscerneagalati
- *
- 46 mesaje
- din 26 Nov 2008
- Astra 2004 Y20DTH
- Galati
mariuscerneagalati
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2008
- Mesaj Privat
Va spun sincer ca pe propia masina am experimentat aceeasi problema de doua ori pana sa imi dau seama de unde vine.am schimbat discuri noi si la o zi la fel....le schimn pe garantie si ...surpriza 2 zile ...la fel.
spre uimirea mea nu am stiut ca nu trebuie sa speli masina direct cum vii de pe drum(adik vii de la drum direct in spalatorie) si in mod normal ar trebui sa astepti macar pana se racesc discurile de frana,simplu de verificat cu mana.cand dai cu apa rece pe ele ,fiind din fonta, de deformeaza.asta e problema cu vibratiile la franare.
spre uimirea mea nu am stiut ca nu trebuie sa speli masina direct cum vii de pe drum(adik vii de la drum direct in spalatorie) si in mod normal ar trebui sa astepti macar pana se racesc discurile de frana,simplu de verificat cu mana.cand dai cu apa rece pe ele ,fiind din fonta, de deformeaza.asta e problema cu vibratiile la franare.
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
mariuscerneagalati a scris:Va spun sincer ca pe propia masina am experimentat aceeasi problema de doua ori pana sa imi dau seama de unde vine.am schimbat discuri noi si la o zi la fel....le schimn pe garantie si ...surpriza 2 zile ...la fel.
spre uimirea mea nu am stiut ca nu trebuie sa speli masina direct cum vii de pe drum(adik vii de la drum direct in spalatorie) si in mod normal ar trebui sa astepti macar pana se racesc discurile de frana,simplu de verificat cu mana.cand dai cu apa rece pe ele ,fiind din fonta, de deformeaza.asta e problema cu vibratiile la franare.
spre uimirea mea nu am stiut ca nu trebuie sa speli masina direct cum vii de pe drum(adik vii de la drum direct in spalatorie) si in mod normal ar trebui sa astepti macar pana se racesc discurile de frana,simplu de verificat cu mana.cand dai cu apa rece pe ele ,fiind din fonta, de deformeaza.asta e problema cu vibratiile la franare.
Sunt de acord cu tine. Nu contest ca asta poate fi o cauza foarte des intalnita. Dar la mine este un caz particular - citeste posturile de mai sus. In sensul ca, imediat ce am schimbat discurile si placutele, am iesit la un road-test si am intampinat aceeasi problema. In al doilea rand, eu sunt adeptul spalarii masinii cu propria manuta, iar masina mea n-a mai vazut spalatorie de vreun an si jumatate. Prefer sa o inspectez la fiecare spalare saptamanala ca s-o tin din scurt (abia dupa ce-mi trag sufletul linistit, fumez o tigara - minim la o ora dupa sosire) si ma apuc s-o spal cu peria si galeata (foarte rar pun furtunul pe ea). Deci posibilitatea ca sa-mi busesc singur discurile incinse este scazuta spre inexistenta.
- mariuscerneagalati
- *
- 46 mesaje
- din 26 Nov 2008
- Astra 2004 Y20DTH
- Galati
mariuscerneagalati
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2008
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
Sansa ca asa ceva sa fie posibil este foarte mica. Gandeste-te ca avea aceleasi simptome de cand am adus-o din Germania. Dupa schimbarea cu cele noi a facut la fel si nu dupa nu stiu cati kilometri ci imediat. Inclin sa urmez sfatul dat de "electronistul" si am sa-ti spun si de ce:
1. este foarte posibil ca acele bucse sa se duca (in special bucsa mare care este supusa unui stres mecanic destul de mare);
2.daca ai o trusa de scule cat de cat dotata, WD40, vointa ,rabdare si sa nu fii prea deranjat ca te murdaresti pe maini, poti face minuni;
3.merita incercat pentru ca imi aduc aminte acum ce mi-a spus un baietas dintr-un service (facea trimitere la bucsa din spate a basculei), desi a fost contrazis imediat de unul "batran" si cu experienta.
1. este foarte posibil ca acele bucse sa se duca (in special bucsa mare care este supusa unui stres mecanic destul de mare);
2.daca ai o trusa de scule cat de cat dotata, WD40, vointa ,rabdare si sa nu fii prea deranjat ca te murdaresti pe maini, poti face minuni;
3.merita incercat pentru ca imi aduc aminte acum ce mi-a spus un baietas dintr-un service (facea trimitere la bucsa din spate a basculei), desi a fost contrazis imediat de unul "batran" si cu experienta.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
La mine a fost varzã una din bucși - se vede în jurnalul meu de bord care din ele, cã le-am pozat. Dupã ce m-am chinuit sã o schimb vreo 3 ore și am pus bascula înapoi, tot a mai vibrat, dar infinit mai puțin, cãtre insesizabil (dar na, șoferul știe mașina și eu tot le simțeam). Nu m-am rãbdat și peste încã o sãptãmânã sau douã, m-am dus cu restul bucșelor în mânã la un service de cartier (erau încã 3 pe basculele fațã + cele douã de la puntea spate), le-am plãtit manoperã, am fãcut geometria roților, cã aveam gume noi all around și ... a fost altã mașinã.
Sper cã ți-am fost de folos!
Sper cã ți-am fost de folos!