sosocata1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
Opel Vectra B, motor X20DTH;
1.
Mi-a picat pompa de injectie la Iasi acum o luna;
Am gasit sa o repar in Buzau la Autotest(era calculatorul);
Problema este ca mecanicii care au demontat pompa de injectie nu au lasat masina pusa la punct;
Am reparat pompa si am mers la aceeasi mecanici sa o puna la punct(nu avea sculele necesare se pare) au reusit dupa 2 zile de munca sa faca distributia si sa puna motorul la punct, a pornit, dar are avans la pornire(cu motorul rece porneste la prima sau a doua cheie dupa 10-15 secunde si scoate mult fum alb la inceput);
Unde as putea sa reglez avansul sa porneasca ca la inceput(daca asta e problema)?
2.
Cand au refacut distributia au dat jos si capacul de la blocul motor de la distributie si a mai aparut o problema: imi pierde apa din circuit pe la o garnitura de la capacul de la blocul motor de la distributia sau pe la pompa de apa cred(am luat o solutie care se pune in apa sa astupe pori sau ceva de genul si am reusit sa ajung la Bucuresti de la Iasi, am completat pe drum cu 4 litri de apa in 3 opriri, am mers si incet ca se ridica temperatura la apa);
Am mai mers putin prin Bucuresti in ultimele zile si nu mai pierde apa(am mers tot asa usor si sa nu turez mult motorul) dar temperatura se ridica undeva la 92 grade;
trebuie sa schimb pompa de apa? sau e vreo garnitura mai sus mentionata?(mai adaug ca nu baga apa in baia de ulei daca e garnitura aia cum ziceau mecanicii);
- BV19MAX
- ****
- 2,547 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,547
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- deleted-6725
- **
- 137 mesaje
- din 15 Jun 2007
deleted-6725
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
andy_ciprian- Suspendat
- 343 mesaje
- din 11 Sep 2011
- Zafira 2002 y20dth
- Iasi
andy_ciprian- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2011
- Mesaj Privat
Si acum sa va spun cum se regleaza avansul: pinionul de antrenare al pompei se monteaza pe o flansa prin intermediul a patru suruburi (pana aici totul clar cred) acea flansa montata pe axul pompei de injectie pe con si este stransa (pe conul axului pompei) prin intermediul unei piulite asigurate cu o saiba grover. Pentru a modifica avansul la pompa se pune la punct distributia (pinioanele sa vina la semne) se blocheaza flansa pompei in corpul acesteia prin folosirea unui bolt de 10mm, apoi se desface doar piulita din capul flansei si se poate roti foarte putin axul pompei (de retinut ca daca se misca un mm axul pompei, avansul deja s-a modificat ), apoi se strange la loc piulita pe ax (acum ea va bloca si flansa pe care e montat pinionul), se scoate boltul din flansa si se verifica prin diagnosticare cu cat s-a modificat avansul.
P.S. Pentru cei care nu au desfacut niciodata o pompa si nu au cunostinte de mecanica solide nu recomand sa umblati la pompa de injectie pentru ca in final o sa va coste mai scump!