- octav13
- OP
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
dhoredan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Din fericire, problema mea s-a rezolvat. Se pare ca a fost vorba despre sonda presiune ulei. Încã de la prima vizualizare, un mecanic priceput mi-a spus despre despre acest lucru care, într-adevãr, s+a dovedit a fi real . Sondã presiune -35 RON+ manoperã service.
Oricum, mersi mult tuturor pentru sprijin.
Oricum, mersi mult tuturor pentru sprijin.
- leethebest
- *
- 8 mesaje
- din 09 Oct 2008
- Omega 2001 y22dth
- Galati
leethebest
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Y-GreK
- ****
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- OP
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
sambata am schimbat din nou sonda de ulei.
avea aceleasi simtome ca cele descrise la inceputul thread-ului.
de data aceasta am apelat la o piesa SH dar mult mai originala fata de cea montata anul trecut in service .
oricum sambata nu ai de unde sa cumperi piese.
manopera a fost executata de mine,un pic cam incomod de lucrat datorita amplasarii sondei dar se rezolva.
problema e ca din cauza marimii cheiei(24) cheia in sine este destul de lunga si nu prea ai cursa.se poate folosi numai fixa sau inelara in nici un caz tubulara.
sa vedem si asta cat o tine!
avea aceleasi simtome ca cele descrise la inceputul thread-ului.
de data aceasta am apelat la o piesa SH dar mult mai originala fata de cea montata anul trecut in service .
oricum sambata nu ai de unde sa cumperi piese.
manopera a fost executata de mine,un pic cam incomod de lucrat datorita amplasarii sondei dar se rezolva.
problema e ca din cauza marimii cheiei(24) cheia in sine este destul de lunga si nu prea ai cursa.se poate folosi numai fixa sau inelara in nici un caz tubulara.
sa vedem si asta cat o tine!
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am intalnit recent un astfel de caz: Vectra b, y20dth.
Palpaie becul de la ulei la temperaturi peste 90 grade. Erori: p0400(5). Ulei completat la maxim. Se sterge si apare odata cu palpairea becului de la ulei, dar dupa ceva timp. Uleiul: Aral 5w40 - 6000 km.
Acum intrebarea mea: Unde e pozitionata sonda presiune de ulei? Cea de pe baia motor am ajuns la concluzia ca e de temperatura ulei.
A completat cu ulei doar dupa ce i s-a aprins de cateva ori becul de ulei in intersectii sau in curbe. Oare o fi sonda sau uzura la vibrochen?
Palpaie becul de la ulei la temperaturi peste 90 grade. Erori: p0400(5). Ulei completat la maxim. Se sterge si apare odata cu palpairea becului de la ulei, dar dupa ceva timp. Uleiul: Aral 5w40 - 6000 km.
Acum intrebarea mea: Unde e pozitionata sonda presiune de ulei? Cea de pe baia motor am ajuns la concluzia ca e de temperatura ulei.
A completat cu ulei doar dupa ce i s-a aprins de cateva ori becul de ulei in intersectii sau in curbe. Oare o fi sonda sau uzura la vibrochen?
- octav13
- OP
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
octav13 a scris:sambata am schimbat din nou sonda de ulei.
avea aceleasi simtome ca cele descrise la inceputul thread-ului.
....sa vedem si asta cat o tine!
avea aceleasi simtome ca cele descrise la inceputul thread-ului.
....sa vedem si asta cat o tine!
Salut.
Am si eu aceleasi simptome dupa ce am inlocuit sonda de presiune. Am citit undeva ca se blocheaza supapa de reglaj presiune ulei din cauza impuritatilor. Inca n-am intalnit un mecanic sa stie unde e supapa asta la Y20DTH. Ar trebui sa fie pe langa carcasa filtrului de ulei.
Daca ai rezolvat problema te rog sa detaliezi solutia aici.
Multumesc.
- mihai_b18
- **
- 440 mesaje
- din 07 Oct 2009
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
mihai_b18
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
- departe
- ***
- 786 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mihai_b18
- **
- 440 mesaje
- din 07 Oct 2009
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
mihai_b18
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
- chagrinboy2001
- *
- 43 mesaje
- din 03 Jan 2008
- Vectra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
chagrinboy2001
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Problema noua , noua pentru mine cel putin ...
Acum 2 zile, pe un drum de tara ( cu hop-uri multe) , am remarcat ca s-a aprins si s-a stins becul de la ulei.
Am ajuns acasa, am verificat uleiul, nivelul aproape de maxim...
Uleiul este GM 5W-30, schimbat acum 8 luni, perioada in care am facut 5000 km.
Am plecat apoi la drum mai lung ( 300 km ) ... dupa o vreme a inceput iar, se aprindea ...clipocea, se stingea ...etc
Mi-a lasat impresia ca se aprindea numai cand eram subturat, si calcam ambreiajul pentru a schimba viteza...
Aceasta prima impresie mi-a fost spulberata cand am intrat pe un drum cu denivelari si a facut acelasi lucru fara sa calc ambreiajul sau sa franez.
Pe autostrada nu au fost probleme, am mers tare, 180-190 km/h ... nu am vazut dracia aia de bec aprinzandu-se. Cand am ajuns insa in oras (Buc), a inceput nebunia ... becul de la ulei facea parca parte dintr-o instalatie de pom
Uneori ramanea si aprins continuu. ( de la prea multe frane, schimbarea vitezelor )
Am remarcat ca becul se aprinde cand :
1) calc ambreiajul (uneori)
2)merg subturat (uneori)
3)apa este la 90 grade
Daca apa este sub 90 grade, nu am vazut becul aprinzandu-se.
Nu stiu daca are legatura dar, de ceva timp am remarcat si ca pierd lichid de racire. ( cam de 2 degete in 300 km )
Evident nu am depistat pe unde-l pierd. ( nu exista urme la furtune,radiator,supapa )
Lichidul nu prezinta impuritati (parca se evapora) ... aici am luat in calcul busonul bidonului.
Pana sa imi fac ceva timp sa trec pe la maiandrei, va cer o parere/sugestie ...
Bogdan B
Problema noua , noua pentru mine cel putin ...
Acum 2 zile, pe un drum de tara ( cu hop-uri multe) , am remarcat ca s-a aprins si s-a stins becul de la ulei.
Am ajuns acasa, am verificat uleiul, nivelul aproape de maxim...
Uleiul este GM 5W-30, schimbat acum 8 luni, perioada in care am facut 5000 km.
Am plecat apoi la drum mai lung ( 300 km ) ... dupa o vreme a inceput iar, se aprindea ...clipocea, se stingea ...etc
Mi-a lasat impresia ca se aprindea numai cand eram subturat, si calcam ambreiajul pentru a schimba viteza...
Aceasta prima impresie mi-a fost spulberata cand am intrat pe un drum cu denivelari si a facut acelasi lucru fara sa calc ambreiajul sau sa franez.
Pe autostrada nu au fost probleme, am mers tare, 180-190 km/h ... nu am vazut dracia aia de bec aprinzandu-se. Cand am ajuns insa in oras (Buc), a inceput nebunia ... becul de la ulei facea parca parte dintr-o instalatie de pom
Uneori ramanea si aprins continuu. ( de la prea multe frane, schimbarea vitezelor )
Am remarcat ca becul se aprinde cand :
1) calc ambreiajul (uneori)
2)merg subturat (uneori)
3)apa este la 90 grade
Daca apa este sub 90 grade, nu am vazut becul aprinzandu-se.
Nu stiu daca are legatura dar, de ceva timp am remarcat si ca pierd lichid de racire. ( cam de 2 degete in 300 km )
Evident nu am depistat pe unde-l pierd. ( nu exista urme la furtune,radiator,supapa )
Lichidul nu prezinta impuritati (parca se evapora) ... aici am luat in calcul busonul bidonului.
Pana sa imi fac ceva timp sa trec pe la maiandrei, va cer o parere/sugestie ...
Bogdan B
- D.Mihai
- **
- 210 mesaje
- din 30 Nov 2005
- Astra 2000 Z18XE
- Bucuresti
D.Mihai
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2005
- Mesaj Privat
- vlasceanu george
- **
- 60 mesaje
- din 10 Dec 2008
- Vectra 2001 y2.2dtr
- Bucuresti
vlasceanu george
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y2.2dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut,
La Y20DTH si Y22DTR se intampla destul de des sa se aprinda martorul rosu de ulei din cauza senzorului defect.
Verifici daca nu cumva ai scurgere de ulei pe la sonda de presiune. Daca da, e deja crapata si din aceasta cauza se aprinde becul.
Citeste mai multe aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=29266
Te rog sa ne tii la curent cu investigatiile.
La Y20DTH si Y22DTR se intampla destul de des sa se aprinda martorul rosu de ulei din cauza senzorului defect.
Verifici daca nu cumva ai scurgere de ulei pe la sonda de presiune. Daca da, e deja crapata si din aceasta cauza se aprinde becul.
Citeste mai multe aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=29266
Te rog sa ne tii la curent cu investigatiile.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
de cand am luat interfata de diagnoza mereu stau cand imi permite timpul in corsica si mai analizez diferiti parametrii si intotdeauna am dat peste unul care nu se vrea a fi normal sub nici o forma, desi am fost sfatuit ca interfata de diagnoza mai joaca feste si sa incerc si pe alte variante de motoare dar asemanatoare cu al meu rezultatele au fost mereu la fel, presiune ulei motor mica,am facut comparatie cu alte motoare identice cu al meu sau cel putin la fel am comparat un Z10XE cu al meu Z10XEP si la motoarele comparate presiunea ulei motor era normala,specific ca pierderi de ulei nu am pe nici unde am verificat atent de fiecare data,motorul nu mananca ulei joja este mereu controlata si ramane aceiasi cantitate ca si indicatie,folosesc ulei Magnatec Castrol 5W40,data trecuta am folosit GM 5W30 dar nu am fost multumit,voi ramane pe Castrol numarul de kilometrii ai masinii sunt de 38815 ,voi ce sfaturi sau recomandari imi dati,vreau ca la urmatorul schimb de ulei sa folosesc la indemnul lui raducu ion (el a asa a scapat de problema la fosta lui Agila) o solutie de curatat motorul interior,o fi bine sau de la ce ar putea fi cauzele unei presiuni mici in motor ?
Astazi am elucidat misterul senzorului de presiune este bun am pus altul si tot la fel arata, presiune mica,cred ca in momentul cand am luat eu masina la 19850 de km, neamtul nu a schimbat deloc uleiul,avand in vedere ca masina este din 2006 si eu am luat-o in 2007,cred sau mai bine zis mai mult ca sigur masina a fost rulata in rodaj fara sa se aiba o grija mai atenta la schimbul de ulei,in concluzie cred ca canalele de ungere sunt putin obturate cand am facut prima data schimbul de ulei arata ca dracu de negru,voi ce parere aveti, asta sa fie cauza unei presiuni mici ?
de cand am luat interfata de diagnoza mereu stau cand imi permite timpul in corsica si mai analizez diferiti parametrii si intotdeauna am dat peste unul care nu se vrea a fi normal sub nici o forma, desi am fost sfatuit ca interfata de diagnoza mai joaca feste si sa incerc si pe alte variante de motoare dar asemanatoare cu al meu rezultatele au fost mereu la fel, presiune ulei motor mica,am facut comparatie cu alte motoare identice cu al meu sau cel putin la fel am comparat un Z10XE cu al meu Z10XEP si la motoarele comparate presiunea ulei motor era normala,specific ca pierderi de ulei nu am pe nici unde am verificat atent de fiecare data,motorul nu mananca ulei joja este mereu controlata si ramane aceiasi cantitate ca si indicatie,folosesc ulei Magnatec Castrol 5W40,data trecuta am folosit GM 5W30 dar nu am fost multumit,voi ramane pe Castrol numarul de kilometrii ai masinii sunt de 38815 ,voi ce sfaturi sau recomandari imi dati,vreau ca la urmatorul schimb de ulei sa folosesc la indemnul lui raducu ion (el a asa a scapat de problema la fosta lui Agila) o solutie de curatat motorul interior,o fi bine sau de la ce ar putea fi cauzele unei presiuni mici in motor ?
Astazi am elucidat misterul senzorului de presiune este bun am pus altul si tot la fel arata, presiune mica,cred ca in momentul cand am luat eu masina la 19850 de km, neamtul nu a schimbat deloc uleiul,avand in vedere ca masina este din 2006 si eu am luat-o in 2007,cred sau mai bine zis mai mult ca sigur masina a fost rulata in rodaj fara sa se aiba o grija mai atenta la schimbul de ulei,in concluzie cred ca canalele de ungere sunt putin obturate cand am facut prima data schimbul de ulei arata ca dracu de negru,voi ce parere aveti, asta sa fie cauza unei presiuni mici ?
- chagrinboy2001
- *
- 43 mesaje
- din 03 Jan 2008
- Vectra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
chagrinboy2001
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2008
- Mesaj Privat
- deleted-64896
- *
- 4 mesaje
- din 11 Jul 2011
deleted-64896
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2011
- Mesaj Privat
fratilor am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva .am un vectra b din 97 si mi se aprinde becul la ulei pana (cred eu )isi face presiune sau ceva de genul .iar dupa ce se stinge becul la interval de 2-3 min se schimba si functionarea motorului daca ma puteti ajuta cu ceva sau ,sa va dati o parere .sa schimb senzorul de presiune ?
baboier
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2012
- Mesaj Privat
octav13 a scris:
exact asta am si facut...stiam ca am mai mult ulei in motor...dupa cum am si scris mai sus,uleiul era pana la imbracamintea spiralata a jojei..(my stupid!)stiam dar mi-a fost lene sa mai il scurg...
am scoc ca 500 grame de oil pana cand nivelul a venit la jumatatea scalei intre max si min.
am scos mufele de la sonde si le-am verificat,curatat;pus la loc.
am observat ca una era(cea din stanga mai mica) un pic sparta,mai bine spus sistemul de prindere este avariat;acum o saptamana am atins scutul intr-o minunata groapa si cred ca am miscat si mufa sondei..
cert este ca dupa ce am efectuat aceste operatiuni...beculetul buclucas RAMANE STINS..si in ralanti si in turatie si la 10 grade si la 95 grade...
deocamdata mai ramane sub observatie....
multumerc tuturor pt sugestii!
ps:uleiul pare ca are 10mii nu' 3500-este f negru ..castrol magnatec 10w40 diesel,ceva pareri fata de acest ulei.
la astra folosesc ELF Turbodiesel 10w40 si nu am nici o problema ...motorul are 220 000k
un tip mi-a spus ca el a avut un B2 cu y 22 dtr in care a bagat numai elf si a vandut masina la 380k fara nici o prob la motor..
salllOctav . aceia-si prob. o am si eu . am complectat cu ulei pina sus la maxim si de atunci se aprinde martorul de de ulei din bord la turatii de 1000 la relanti apio cand trece de 1000se stinge . cum ai rez tu prob. ?
dornit a scris:
atentie: aici este o problema... refa nivelul la ulei... la relanti nivelul este prea mare iar sondele sesizeaza ce este sub nivel dar ce este si peste nivel... sfatul meu asta este si abia apoi fa si celelalte de care vorbesc si colegii... succes!
octav13 a scris:
am oprit si am verificat uleiul-era la maxim ,poate chiar un pic mai mult,deoarece am pus mai mult la ultimul schimb.
am oprit si am verificat uleiul-era la maxim ,poate chiar un pic mai mult,deoarece am pus mai mult la ultimul schimb.
atentie: aici este o problema... refa nivelul la ulei... la relanti nivelul este prea mare iar sondele sesizeaza ce este sub nivel dar ce este si peste nivel... sfatul meu asta este si abia apoi fa si celelalte de care vorbesc si colegii... succes!
exact asta am si facut...stiam ca am mai mult ulei in motor...dupa cum am si scris mai sus,uleiul era pana la imbracamintea spiralata a jojei..(my stupid!)stiam dar mi-a fost lene sa mai il scurg...
am scoc ca 500 grame de oil pana cand nivelul a venit la jumatatea scalei intre max si min.
am scos mufele de la sonde si le-am verificat,curatat;pus la loc.
am observat ca una era(cea din stanga mai mica) un pic sparta,mai bine spus sistemul de prindere este avariat;acum o saptamana am atins scutul intr-o minunata groapa si cred ca am miscat si mufa sondei..
cert este ca dupa ce am efectuat aceste operatiuni...beculetul buclucas RAMANE STINS..si in ralanti si in turatie si la 10 grade si la 95 grade...
deocamdata mai ramane sub observatie....
multumerc tuturor pt sugestii!
ps:uleiul pare ca are 10mii nu' 3500-este f negru ..castrol magnatec 10w40 diesel,ceva pareri fata de acest ulei.
la astra folosesc ELF Turbodiesel 10w40 si nu am nici o problema ...motorul are 220 000k
un tip mi-a spus ca el a avut un B2 cu y 22 dtr in care a bagat numai elf si a vandut masina la 380k fara nici o prob la motor..