- kosovaru11
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am un opel Vectra din '92 cu motor de 2000 C20NE .Problema este ca eu circul foarte mult cu ea (cca 60-70000/an) si ma cam rupe cu benzina.Momentan sunt in Kosovo si am gasit aici la un parc de dezmembrari (special de Opel) sa inlocuiesc motorul actual cu unul diesel.Din cate stiu in afara motorului trebuie schimbata cutia,planetare?,parte electrica,rezervor?.Daca e cineva care a facut chestia asta poate imi spune si mie cam ce tip de motor s-ar potrivi mai bine (vectra berlina) si exact cam ce componente ar trebui schimbate.Astia imi spun ca m-ar costa toata tarasenia 7-800 euro maxim.Intrebarea este daca masina va fi la fel de "legata" ca inainte?Mentionez ca acum masina merge super bine...
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
La 60000-70000 km/an inseamna ca ai un consum de ~6000-7000 l benzina
pe an adica cheltuiesti intre 6000-7000 E /an.In locul tau as vinde Vectra si as cumpara o masina diesel clar.Din banii care ii iei pe Vectra+ceva poti plati un avans si restul il platesti in rate.
Mai exista si varianta sa-i pui GPL si ajungi la un cost aproximativ cu dieselul
pe an adica cheltuiesti intre 6000-7000 E /an.In locul tau as vinde Vectra si as cumpara o masina diesel clar.Din banii care ii iei pe Vectra+ceva poti plati un avans si restul il platesti in rate.
Mai exista si varianta sa-i pui GPL si ajungi la un cost aproximativ cu dieselul
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
kosovaru11 - la schimbarea motorului apar urmatoarele probleme pt a fi in legalitate
-trebuie sa ai factura pe motorul respectiv
-trebuie sa platesti taxe la vama pe el
-trebuie sa fie montat la un service autorizat RAR
-trebuie sa fie unua din variantele diesel care sunt pe masinile cu aceleasi specificatii ca a ta.
-trebuie sa mergi la rar pentru omologare
Parerea mea sincera este ca nu se merita caci este un proces foarte scum si costisitir plus ca nu am pus in calcul timpul pierdut si mai ales nervii
Mai bine cumperi alta masina diesel sau montezi GPL pe masina (dar si cu GPL apar alte probleme la motor cum ar fi uzura mai mare, defectiuni mai dese ale aprinderii, probleme cu temperatura apei, ulei mai bun si schimbat la intervale mai dese)
-trebuie sa ai factura pe motorul respectiv
-trebuie sa platesti taxe la vama pe el
-trebuie sa fie montat la un service autorizat RAR
-trebuie sa fie unua din variantele diesel care sunt pe masinile cu aceleasi specificatii ca a ta.
-trebuie sa mergi la rar pentru omologare
Parerea mea sincera este ca nu se merita caci este un proces foarte scum si costisitir plus ca nu am pus in calcul timpul pierdut si mai ales nervii
Mai bine cumperi alta masina diesel sau montezi GPL pe masina (dar si cu GPL apar alte probleme la motor cum ar fi uzura mai mare, defectiuni mai dese ale aprinderii, probleme cu temperatura apei, ulei mai bun si schimbat la intervale mai dese)
zildan
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
- kosovaru11
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
zildan si varza--nu as vrea masina cu gpl (am avut 2cielo cu gpl ) pentru simplul fapt ca urasc mirosul de gaz.Problema legalitatii iese din discutie obligatoriu pentru ca vama la un motor diesel (nu stiu daca stiti ) dar este de 2400 eu+TVA asa ca...
Obi-mersi de sfat dar nu prea am putere financiara sa sustin cativa ani de rate.
De aceea am postat masina si la schimburi...Daca stiti pe cineva care ar vrea o masina buna pe benzina..ne mai auzim pe aici
Oricum va multumesc la toti colegii pt raspunsuri.
Obi-mersi de sfat dar nu prea am putere financiara sa sustin cativa ani de rate.
De aceea am postat masina si la schimburi...Daca stiti pe cineva care ar vrea o masina buna pe benzina..ne mai auzim pe aici
Oricum va multumesc la toti colegii pt raspunsuri.
Dr.M
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z 13 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu am facut schimbarea asta la un Renault 21 cu motor transversal, pe care am pus un motor turbo D de R 19, am luat si cutia de viteze a motorului diesel, ca era mai lunga si compensa scaderea regimului de functionare in raport cu motorul pe benzina...Am luat motorul de la o societate de dezmembrari de aici din Bucuresti, cu factura si dupa montare m-am dus la RAR si am omologat masina.
Am dat 1200 euro pe motor (complet, cu turbina, electromotor, cutie de viteze, pompa de injectie, furtune de radiator si instalatie electrica), avea si putini km (cam 35.000)...
Am dat 1200 euro pe motor (complet, cu turbina, electromotor, cutie de viteze, pompa de injectie, furtune de radiator si instalatie electrica), avea si putini km (cam 35.000)...
- kosovaru11
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dr M ==as vrea sa te intreba daca in banii aia (1200) a intrat si montajul pe masina?Si de unde stii ca noul motor avea doar atatia km?O alta intreabare ar fi cum functioneaza acum masina in sensul ca daca existau diferente de greutate intre motoare in timp este posibil sa-ti afecteze alte componente la masina(amortizoare,bucse,arcuri...).Daca esti dragut as vrea si adresa de la dezmembrari..Ce acte ti-au dat la motor?
Dr.M
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z 13 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2006
- Mesaj Privat
1.Montajul a fost separat, 10 milioane, in care au intrat niste prelucrari mecanice destul de elaborate, in sensul in care a fost nevoie de confectionarea altor suporti pentru compresorul de A.C, servo directie si alternator;
2. Kilometrajul il stiu pentru ca am luat si ceasurile de bord ale masinii diesel, pentru turometru, ca sunt diferente intre benzina si diesel. Am avut noroc pentru ca masina respectiva fusese adusa pentru recarosarea unei benzinare si a avut un accident pe drum...;
3. Masina merge impecabil, dupa aproape 42.000 km facuti din iunie anul trecut (doua drumuri in strainatate cu masina, desi e din '89). Amortizoarele se pot duce mai repede, diferenta mare de greutate nu este dar e bine sa-i pui de diesel, eu aveam deja amortizoare si planetare ranforsate...;
4. Centrul de dezmembrari este undeva in spatele magazinului SelGros din Berceni. Mi-au dat o factura fiscala pe motor si cutie, unde au fost trecute seriile respective. Cu acea factura+memoriu tehnic de la service-ul agreat RAR care a efectuat montajul+fisa tehnica a noului vehicul m-am dus la RAR si am omologat artizanal masina. Ce poti face, mai simplu decat mine care am pus motor de 19 pe 21 (dieselul la 21 fiind in proportie de 99% de 2.1 litri montat longitudinal), este sa iei o masina diesel cu totul, daca o poti aduce in tara si sa faci lucrarea aici...platesti niste taxe la vama pentru piese (TVA la valoarea de factura + accize) si gata...plus ca iti mai raman si multe alte piese...
Un sfat : incearca sa ii pui un motor turbo diesel, parca a fost si unul de 2.0 litri pe Vectra A, ca este totusi o masina grea...eu am cautat unul de 2.2 litri de laguna, dar nu am gasit si ma grabeam sa fac modificarea...
Bafta
2. Kilometrajul il stiu pentru ca am luat si ceasurile de bord ale masinii diesel, pentru turometru, ca sunt diferente intre benzina si diesel. Am avut noroc pentru ca masina respectiva fusese adusa pentru recarosarea unei benzinare si a avut un accident pe drum...;
3. Masina merge impecabil, dupa aproape 42.000 km facuti din iunie anul trecut (doua drumuri in strainatate cu masina, desi e din '89). Amortizoarele se pot duce mai repede, diferenta mare de greutate nu este dar e bine sa-i pui de diesel, eu aveam deja amortizoare si planetare ranforsate...;
4. Centrul de dezmembrari este undeva in spatele magazinului SelGros din Berceni. Mi-au dat o factura fiscala pe motor si cutie, unde au fost trecute seriile respective. Cu acea factura+memoriu tehnic de la service-ul agreat RAR care a efectuat montajul+fisa tehnica a noului vehicul m-am dus la RAR si am omologat artizanal masina. Ce poti face, mai simplu decat mine care am pus motor de 19 pe 21 (dieselul la 21 fiind in proportie de 99% de 2.1 litri montat longitudinal), este sa iei o masina diesel cu totul, daca o poti aduce in tara si sa faci lucrarea aici...platesti niste taxe la vama pentru piese (TVA la valoarea de factura + accize) si gata...plus ca iti mai raman si multe alte piese...
Un sfat : incearca sa ii pui un motor turbo diesel, parca a fost si unul de 2.0 litri pe Vectra A, ca este totusi o masina grea...eu am cautat unul de 2.2 litri de laguna, dar nu am gasit si ma grabeam sa fac modificarea...
Bafta
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
revin la subiect, pt ca doresc sa fac o operatie identica, si AM MARE NEVOIE de sfaturile/sugestiile celor avizati, sau care au facut acest transplant.
1.se cumpara motor cu factura neaparat?
eu stiam ca e de ajuns o declaratie notariala prin care noul proprietar declara ca motorul nu a fost furat sau introdus in tara ilegal...
2.memoriu tehnic facut de un service agreat de RAR...
si aici stiam ca nu e necesar acest memoriu...operatia se poate efectua si de prorpietarul masinii ,daca ulterior ea corespunde dpdv tehnic la ITP...ca de fapt pe RAR asta il intereseaza, nu?
3.-""trebuie sa fie una din variantele diesel care sunt pe masinile cu aceleasi specificatii ca a ta.""
nu sunt convins, cu toate ca la mine chiar corespunde...pun de pe o astra F hatchback cu 3 usi, tot pe astra F hatchback dar cu 5 usi
4.""-trebuie sa mergi la rar pentru omologare""
asta e adevarat, dupa ce s-a facut ITP-ul pe noul motor
va rog daca se poate, mai multe detalii si mai exacte, pt ca stiti si voi (cei care ati trecut prin asta) cate tertipuri sunt...iar daca le intampin cu nestiinta, e cam nasol, avand in vedere ca persoana careia ii vand motorul nu e din aceeasi localitate...din cate am inteles in ultima perioada, motorul este considerat piesa de schimb...chiar e necesara atata birocratie inutila?
Multumesc anticipat
1.se cumpara motor cu factura neaparat?
eu stiam ca e de ajuns o declaratie notariala prin care noul proprietar declara ca motorul nu a fost furat sau introdus in tara ilegal...
2.memoriu tehnic facut de un service agreat de RAR...
si aici stiam ca nu e necesar acest memoriu...operatia se poate efectua si de prorpietarul masinii ,daca ulterior ea corespunde dpdv tehnic la ITP...ca de fapt pe RAR asta il intereseaza, nu?
3.-""trebuie sa fie una din variantele diesel care sunt pe masinile cu aceleasi specificatii ca a ta.""
nu sunt convins, cu toate ca la mine chiar corespunde...pun de pe o astra F hatchback cu 3 usi, tot pe astra F hatchback dar cu 5 usi
4.""-trebuie sa mergi la rar pentru omologare""
asta e adevarat, dupa ce s-a facut ITP-ul pe noul motor
va rog daca se poate, mai multe detalii si mai exacte, pt ca stiti si voi (cei care ati trecut prin asta) cate tertipuri sunt...iar daca le intampin cu nestiinta, e cam nasol, avand in vedere ca persoana careia ii vand motorul nu e din aceeasi localitate...din cate am inteles in ultima perioada, motorul este considerat piesa de schimb...chiar e necesara atata birocratie inutila?
Multumesc anticipat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
din cite stiu eu (acum 5 ani ) schimbare de motor di benzina in diessel a constat in :
cumparat motor cu acte in regula si apoi legalizare(omologare ) la RAR.
te sfatuiesc sa iei motor din tara de la firmele care aduc piese.cu 3-400 de euro iei motor 'brici'.si ai asigurate si actele.
pt Opel recomand Abhaz Exim. linga podul Fudeni Bucuresti.
cumparat motor cu acte in regula si apoi legalizare(omologare ) la RAR.
te sfatuiesc sa iei motor din tara de la firmele care aduc piese.cu 3-400 de euro iei motor 'brici'.si ai asigurate si actele.
pt Opel recomand Abhaz Exim. linga podul Fudeni Bucuresti.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Trecand printr-un "transplant" de motor (fara a schimba insa tipul acestuia), incerc sa raspund la cateva intrebari legate de hartogarie:
- factura - nu se cumpara neaparat cu factura, in cazul in care nu ai documentele de provenienta poti da chiar tu o declaratie pe proprie raspundere in acest sens. Declaratia se da in fata unui notar.
- taxe vamale - fac obiectul codului vamal numai marfurile care trec frontiera de stat a Romaniei. Atata timp cat motorul nu a fost importat de tine, nici nu ai cum sa platesti taxele.
- memoriu tehnic - cel putin atunci cand motorul este de acelasi tip, memoriul tehnic nu este necesar. Al meu era de acelasi tip, prin urmare nu am studiat problema pentru alte cazuri. Mi s-ar parea aiurea sa fie necesar, specialisti in acest domeniu fiind chiar cei de la RAR.
- motorul montat de un service autorizat - nici vorba. Poate fi montat si in curtea blocului, nici macar nu te intreaba nimeni (poate asa, din curiozitate).
- motor de pe masini cu aceleasi specificatii - nu neaparat. Este mai simplu si mai ieftin daca e asa, dar nu e o conditie obligatorie. Din cate stiu exista insa o alta conditie - motorul nou sa nu fie dintr-o clasa inferioara de poluare.
- omologare - clar mergi la RAR. Nu stiu daca e chiar omologare, dar se va modifica talonul si CIV-ul. ITP-ul nu este obligatoriu sa fie facut, se poate face si la RAR.
- motorul piesa de schimb - intr-adevar, este considerat piesa de schimb. Totusi seria lui trebuie modificata in acte, de aceea este nevoie de RAR.
- factura - nu se cumpara neaparat cu factura, in cazul in care nu ai documentele de provenienta poti da chiar tu o declaratie pe proprie raspundere in acest sens. Declaratia se da in fata unui notar.
- taxe vamale - fac obiectul codului vamal numai marfurile care trec frontiera de stat a Romaniei. Atata timp cat motorul nu a fost importat de tine, nici nu ai cum sa platesti taxele.
- memoriu tehnic - cel putin atunci cand motorul este de acelasi tip, memoriul tehnic nu este necesar. Al meu era de acelasi tip, prin urmare nu am studiat problema pentru alte cazuri. Mi s-ar parea aiurea sa fie necesar, specialisti in acest domeniu fiind chiar cei de la RAR.
- motorul montat de un service autorizat - nici vorba. Poate fi montat si in curtea blocului, nici macar nu te intreaba nimeni (poate asa, din curiozitate).
- motor de pe masini cu aceleasi specificatii - nu neaparat. Este mai simplu si mai ieftin daca e asa, dar nu e o conditie obligatorie. Din cate stiu exista insa o alta conditie - motorul nou sa nu fie dintr-o clasa inferioara de poluare.
- omologare - clar mergi la RAR. Nu stiu daca e chiar omologare, dar se va modifica talonul si CIV-ul. ITP-ul nu este obligatoriu sa fie facut, se poate face si la RAR.
- motorul piesa de schimb - intr-adevar, este considerat piesa de schimb. Totusi seria lui trebuie modificata in acte, de aceea este nevoie de RAR.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu am facut asa ceva asa ca am sa incerc sa fac o paralela
Este necvesar un act de provenienta factura poate fi considerata drept unul
Functie de modificarea facuta la auto se face sau nu memoriul cu pricina presupun ca daca motorul este identic nu se face...
Daca pe caroseria respectiva a mai fost momologata motorizarea respectiva se verifica daca spre exepmlu franele sunt la fel cu cele de la noua motorizare si se face omologarea altfel se face omologare "artizanala" care costa triplu si inseamna verificari tehnice amanuntite...
eduard33 a scris:revin la subiect, pt ca doresc sa fac o operatie identica, si AM MARE NEVOIE de sfaturile/sugestiile celor avizati, sau care au facut acest transplant.
1.se cumpara motor cu factura neaparat?
eu stiam ca e de ajuns o declaratie notariala prin care noul proprietar declara ca motorul nu a fost furat sau introdus in tara ilegal...
1.se cumpara motor cu factura neaparat?
eu stiam ca e de ajuns o declaratie notariala prin care noul proprietar declara ca motorul nu a fost furat sau introdus in tara ilegal...
Este necvesar un act de provenienta factura poate fi considerata drept unul
eduard33 a scris:2.memoriu tehnic facut de un service agreat de RAR...
si aici stiam ca nu e necesar acest memoriu...operatia se poate efectua si de prorpietarul masinii ,daca ulterior ea corespunde dpdv tehnic la ITP...ca de fapt pe RAR asta il intereseaza, nu?
si aici stiam ca nu e necesar acest memoriu...operatia se poate efectua si de prorpietarul masinii ,daca ulterior ea corespunde dpdv tehnic la ITP...ca de fapt pe RAR asta il intereseaza, nu?
Functie de modificarea facuta la auto se face sau nu memoriul cu pricina presupun ca daca motorul este identic nu se face...
eduard33 a scris:3.-""trebuie sa fie una din variantele diesel care sunt pe masinile cu aceleasi specificatii ca a ta.""
nu sunt convins, cu toate ca la mine chiar corespunde...pun de pe o astra F hatchback cu 3 usi, tot pe astra F hatchback dar cu 5 usi
4.""-trebuie sa mergi la rar pentru omologare""
asta e adevarat, dupa ce s-a facut ITP-ul pe noul motor
nu sunt convins, cu toate ca la mine chiar corespunde...pun de pe o astra F hatchback cu 3 usi, tot pe astra F hatchback dar cu 5 usi
4.""-trebuie sa mergi la rar pentru omologare""
asta e adevarat, dupa ce s-a facut ITP-ul pe noul motor
Daca pe caroseria respectiva a mai fost momologata motorizarea respectiva se verifica daca spre exepmlu franele sunt la fel cu cele de la noua motorizare si se face omologarea altfel se face omologare "artizanala" care costa triplu si inseamna verificari tehnice amanuntite...
- kosovaru11
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- kosovaru11
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
kosovaru11 a scris:
kapix a scris:Cum spuneam mai sus, fac obiectul Codului Vamal bunurile care trec frontiera de stat a Romaniei. In cazul tau masina.
Cred ca te inseli.Eu lucrez in afara si cumpar o masin doar ca sa fac drumul in tara si inapoi.In mod cert nu ma pune nimeni sa platesc nimic.explica fenomenul te rog...pare interesant
...adica eu pot sa ma duc sa-mi iau o masina de afara si sa nu platesc nimic la ea?...bineinteles fara dorinta de a o inscrie, doar pt piese pt mine ...sau trebuie sa ai contract de munca sau ceva rezidenta in UE
- kosovaru11
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:
explica fenomenul te rog...pare interesant
...adica eu pot sa ma duc sa-mi iau o masina de afara si sa nu platesc nimic la ea?...bineinteles fara dorinta de a o inscrie, doar pt piese pt mine ...sau trebuie sa ai contract de munca sau ceva rezidenta in UE
explica fenomenul te rog...pare interesant
...adica eu pot sa ma duc sa-mi iau o masina de afara si sa nu platesc nimic la ea?...bineinteles fara dorinta de a o inscrie, doar pt piese pt mine ...sau trebuie sa ai contract de munca sau ceva rezidenta in UE
Binenteles ca poti sa aduci o masina de afara si sa o folosesti pt piese.Chestia cea mai importanta este ca ea sa fie inscrisa pe numele unuia din afara sau chiar pe numele tau dar in alta tara decat ro.Daca o aduci pe numele altcuiva trebuie sa ai procura de la respectivul proprietar ca sa poti circula cu ea si deasemenea carte verde si binenteles ITP valabil.
Tu crezi ca toate masinile cu nr straine de pe soselele patriei au platit taxe la intrare???Pai nici dreaq nu si mai aducea masina respectiva daca platea taxele.Am mai multi cunoscuti cu masini din astea si iti spun in mod sigur ca nu s-a platit nici o taxa.Daca radiezi masina afara si vii cu ea asa la noi normal ca trebuie sa platesti vama.Astia de la sh-urile de masini cum crezi ca fac o caruta de bani?Ia masina de afara cu 5-6 sute de euro (pret negociat binenteles pentru mai multe masini) si dupa aia o dezmembreaza si isi iau poate si 2000 pe harbul respectiv(doar ai vazut si tu ce preturi au).
Ideea este ca nu stiu daca iti convine sa te duci afara si sa-ti aduci o masina identica numai pentru piese de schimb pentru masina ta.Adica nu se merita sa investesti 1000 de euro minim numai pentru eventualitatea unui viitor defect la masina ta.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
da...acum inteleg...daca eu cumpar o masina de afara si ma inteleg cu neamtu' sa nu facem actele pe ea, ramane in proprietatea lui in continuare, iar eu circul cu ea bine mersi in RO o perioada de timp limitata....nu prea cred ca ii convine omului sa plateasca taxe la ea aiurea, stiind ca masina si-a vandut-o...si acolo taxele sunt destul de mari la masinile mai vechi de 10 ani
...el poate sa radieze masina dupa ce mi-a vandut-o mie, dar cu un alt motiv?...sa nu faca dovada actului de vanzare-cumparare?....din cate stiu, e obligat sa depuna la radiere o factura de la un depozit de reciclare sau parc de dezmembrari
...uneori chiar renteaza sa aduci o masina de afara pt piese, avand in vedere ca poti sa o iei la un pret extrem de mic(cca 4-500E)
...el poate sa radieze masina dupa ce mi-a vandut-o mie, dar cu un alt motiv?...sa nu faca dovada actului de vanzare-cumparare?....din cate stiu, e obligat sa depuna la radiere o factura de la un depozit de reciclare sau parc de dezmembrari
...uneori chiar renteaza sa aduci o masina de afara pt piese, avand in vedere ca poti sa o iei la un pret extrem de mic(cca 4-500E)
Dr.M
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z 13 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:da...acum inteleg...daca eu cumpar o masina de afara si ma inteleg cu neamtu' sa nu facem actele pe ea, ramane in proprietatea lui in continuare, iar eu circul cu ea bine mersi in RO o perioada de timp limitata....nu prea cred ca ii convine omului sa plateasca taxe la ea aiurea, stiind ca masina si-a vandut-o...si acolo taxele sunt destul de mari la masinile mai vechi de 10 ani
...el poate sa radieze masina dupa ce mi-a vandut-o mie, dar cu un alt motiv?...sa nu faca dovada actului de vanzare-cumparare?....din cate stiu, e obligat sa depuna la radiere o factura de la un depozit de reciclare sau parc de dezmembrari
...uneori chiar renteaza sa aduci o masina de afara pt piese, avand in vedere ca poti sa o iei la un pret extrem de mic(cca 4-500E)
...el poate sa radieze masina dupa ce mi-a vandut-o mie, dar cu un alt motiv?...sa nu faca dovada actului de vanzare-cumparare?....din cate stiu, e obligat sa depuna la radiere o factura de la un depozit de reciclare sau parc de dezmembrari
...uneori chiar renteaza sa aduci o masina de afara pt piese, avand in vedere ca poti sa o iei la un pret extrem de mic(cca 4-500E)
*
O declara furata, odata ce ai dat tu telefon ca esti bine, mersi, in tara, dar daca te-au pus astia pe calculator dati de dreaq' amandoi...
Ideal ar fi sa ti-o aduca el in tara, dar eu nu vad neamtul care sa se murdareasca pe o suma echivalenta a 1 saptamana de minim pe economie...