Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
Soluție
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Astazi am constatat un lucru deloc imbucurator la Astra mea (din semnatura): trage multumitor pana la cca 2000rpm, foarte bine intre 2000-2500rpm, excelent intre 2500-3800rpm (dupa ce intra in functiune turbina). Iar la cca 3800rpm ramane brusc fara suflare... parca as lua dintr-odata piciorul de pe acceleratie.

Daca, consecutiv sincopei descrise, ridic intr-adevar piciorul de pe acceleratie si turatia scade, masina isi revine aproape instantaneu, pentru a repeta faza in mod identic cand ajunge la fatidica turatie de 3800!

Altfel consuma normal, nu mi se pare sa fumege exagerat, iar la tester (ieri!) nu au gasit nici o eroare prezenta. Nu mi se aprinde nici un bec de eroare la bord (dar aici e o poveste lunga, se pare ca am un bord foarte... "particular" din punct de vedere al martorilor luminosi). Masina are 138.000km, numai dumnezeu stiind cat de reali!

Ma indoiesc ca am de-a face cu un comportament considerat normal... Si daca este ceva anormal, unde ar putea fi defectul, din moment ce testerul nu vede nimic?!

Orice idee, sugestie, experienta proprie, etc sunt mai mult decat binevenite! Va multumesc cu anticipatie!

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție



Ultima modificare făcută de leontet la Lun 28 Aug, 2006 7:33 pm
Skip ads

  • xman99

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Omega 2001 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
pierderea de putere de care zici e din cauza calculatorului masinii, care la anumite turatii ( mari de regula ) taie alimentarea pt protectia turbosuflantei. Eu am avut o zafira care pe la 3800 de ture cand o acceleram ii taia alimentarea..Un mecanic mi-a rezolvat problema punand niste furtune pe direct Rolling Eyes
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns!

Sa inteleg deci ca masina este conceputa in felul asta? Iarta-ma, dar e o decizie cel putin neinteleapta. Cum am ajuns eu in situatia de a constata pierderea de putere? Am incercat "sa ma infig" intr-o depasire mai scurta. Si m-am trezit ca ma lasa balta chiar cand tasnisem pe contrasens. N-am mai avut ce face decat sa franez si sa intru la loc in spatele celui pe care incercasem sa-l depasesc... Puteau si ei sa puna un bec, un semnal sonor, ceva in genul asta, nu sa ma lase de caruta chiar cand am mai multa nevoie de toata puterea motorului!

Si inca ceva: prin cartea tehnica dau drept turatie maxima la care se poate tine timp indelungat motorul ceva in jur de 4000rpm... Iar puterea maxima este atinsa la 4300rpm! Inseamna ca toate chestiile astea sunt povesti?!

Si, daca tot veni vorba, ce tuburi trebuie puse si cum "pe direct" (sa traga aer direct de afara?!)??? Multam de explicatii!
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
cred ca ambele masini aveau ceva"probleme" ;nu ar trebui sa aiba in nici un caz simptomele astea ,nu facea asa ca..." asa merge masina in general "
e o problema care ar trebui un pic studiata ; nu stiu ce poate fi dar

"pierderea de putere de care zici e din cauza calculatorului masinii, care la anumite turatii ( mari de regula ) taie alimentarea pt protectia turbosuflantei. Eu am avut o zafira care pe la 3800 de ture cand o acceleram ii taia alimentarea..Un mecanic mi-a rezolvat problema punand niste furtune pe direct "
nu asta e rezolvarea problemei.....
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@pichu,

Sa inteleg deci ca a ta nu face la fel? De reprodus situatia nu e tocmai usor: daca accelerez constant, pot trece (am verificat asta mai devreme) de 4000rpm fara scaderea puterii. Chestiunea in discutie apare doar cand "bag piciorul" in pedala de acceleratie ca sa cresc viteza rapid de la un 20-30km/h la 70-80km/h... Asta ar fi si motivul pt care ma gandesc ca s-ar putea sa fie vorba de vreun sistem de autoprotectie. Si totusi, o asemnea autoprotectie nu mi se pare avenita si, absolut sincer, nu mi se pare o solutie... nemteasca...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pt. masina in cauza testul opacitatii (impropriu numit "noxe") se face tinand timp de 1 secunda motorul intre 4900 si 5100 de turatii cu o "conditionare" prealabila constand in 5 pana la 8 acceleratii de la relanti la 4900 de ture. Asa ca cu siguranta ceva nu e in regula iar de ITP nici nu poate fi vorba "pe bune" cand o sa ai nevoie.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
eu zic sa verificati modulul de comanda al pompei de injectie, e o problema care apare destul de frecvent la motoarele 1.7DTI.
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
masina ta sigur are ceva..probleme..ca sunt minore sau majore , nu stiu;nu e un comportament normal , cu siguranta nu poate fi vorba de o astfel de protectie...mai bine incerci sa afli de la cel de la care ai luat o ce problem avea ? Embarassed
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Bun, am priceput ca nu e ceva normal (era de asteptat, dealtfel...). Acum ce ar trebui sa fac EU, ca profan absolut intr-ale motoarelor? Am fost la OPEL le tester si nu mi-a dat nici o eroare prezenta pe tot motorul, cu exceptia unui circuit de alaramare de la bord, pt care (am verificat) masina mea nu are nici LED-ul, nici locul de lipit LED-ul, nici zona cu icon corespunzator in masca (dei asa e din fabricatie). Daca testerul nu zice nimic, ce-as mai putea face?

O idee care mi-a venit acum: testarea presupune ridicarea turatiei pana la 4000rpm? Poate apare o eroare numai in astfel de conditii...

Multumesc tuturor pt raspunsuri!!!
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
OK, am rezolvat-o! De fapt, nu am rezolvat-o EU (sunt tufa de Venetia la motoare), ci un alt forumist din Constanta, cu care tocmai m-am intalnit. I-a luat cel mult 10 minute sa-si dea seama care-i buba: un tubulet de vacuum ce duce la o valva care actioneaza asupra turbosuflantei (da drumul aerului in turbosuflanta, din cate inteleg). Tubuletul cu pricina se freaca de o parte metalica a motorului, ceea ce a dus in timp la erodarea unei portiuni din perete, astfel incat parte din vacum se pierdea printr-un orificiu submilimetric. A inlocuit temporar tubuletul meu cu cel din propria lui masina (identica cu a mea dpdv al motorului) si problema a disparut INSTANTANEU!!! Bravo, domnule L., sunteti un maestru!!! Si mii de multumiri publice!!!
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
a scazut puterea la jumatate cu o plafonare in turatie adika nu trce de 3000 rpm! filtre schimbate debitmetru bun,turbo functioneaza!
mai facea dar rar si isi revenea la urmatoarea cheie! sint in imposibilitatea de a merge la service pt ca sint blocat in bistrita si nu cunosc nimic pe aici!
astept un sfat o parere!
a si consuma si mai putin acum!
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
EGR blocat pe deschis Idea

PS Edit : My bad Embarassed


Ultima modificare făcută de Drogas la Vin 20 Oct, 2006 12:00 pm
  • Iedutz

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu te supara Drogas, poti sa-mi spui si mie ce e EGR, te rog? si eu ma confrunt cu o problema similare, nu prea mai e putere, turbina porneste, se aude, insa nu se simte la putere deloc. se tureaza normal ca si cum nu ar fi turbina. m-am uitat pe la furtune, totul in regula. nici nu se aude vreun aer fals ceva cand deschide turbina. incerc sa-i fac un tratament cu solutia aia WINN pt curatat injectia ca altceva nu stiu.

te rog, daca poti sa-mi spui ce e EGR si unde se gaseste. motorul e de isuzu, 1.7 td

merci
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:EGR blocat pe inchis Idea


in mod normal reactia ar trebui sa fie invers...multi isi astupa intentionat EGR'ul pentru a impiedica intrarea in admisie a gazelor arse, si implicit marire a puterii...

fi mai explicit te rog la asemenea afirmatii
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

Povestea lui Bazganm seamana cu ceea ce am patit si eu.
In cazul meu rezolvarea s-a facut in doua etape: curatat EGR si apoi schimbat debitmetrul.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...ight=curatare+egr
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Drogas, nu ai dreptate, asculta-l pe Edy.
EGR blocat pe deschis. Foarte rar, doar daca s-a "agatat" sau mers pe viteza mare (el se deschide) si apoi din cauza mizeriei nu se mai poate inchide. Fiind blocat pe deschis ai multe gaze trimise la admisie care nu ard, deci amestec detonant putin.

Alta cauza de plafonare ar fi presiune mica de carburant. La modelul asta parca era 17 bar.

Ma mai gindesc si poate mai adaug posibile bube.
  • Atx2005

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2005

  • Mesaj Privat
eu am avut saptamana trecuta problema asta si aveam un furtun foarte subtire de vacuum scos afara. a trebuit sa merg pe furtun incepand de la turbo si l-am gasit undeva intre motor si radiator.l-am pus la loc si merge masina ok. eu zic ca mai inaite sa pui ceva in masina sa verific cu rabdare furtunasele alea subtiri de vacuum
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
fratilor am verificat toate vacuumurile.am curatat valva egr si am desfacut si valva care comanda egr.nimic.o problema pare a fi,pt ca pe furtunul care comanda valva egr nu prea apare vacuum asa puternic mai ales ca am probat valva egr la rece[cu gura] si iti trebuie ceva forta sa o comanzi!
am desfacut si valva aia mica electronica care comanda egr si este in regula[electromagnetul actioneaza supapele] practic tot sistemul functioneaza,nu cunosc o modalitate sigura de a proba daca functioneaza egr. in speranta ca aceasta pierdere de putere este cauzata de valva egr,a si altceva nu mai scoate fum si nici nu consuma mult.probabil miscindu-se ca un melc si plafonindu-se la 3000 rpm nu are de ce! sper sa agasesc ajutor la cei mai priceputi de poe acest forum,eu sint blocat in bistrita pt inca o luna si au veni si ceva zapezi si friguri pe aici.va multumesc anticipat!
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mare lucru sa nu ai tu vreun senzor de temperaturi stricat si sa te bage calculatorul automat in regim de avarie. mai bine te-ai duce la un tester sa verifici acolo.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR