Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • iamandi adrian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2009

  • Mesaj Privat
v-am mai intrebat si in ianuarie si toata lumea spunea ca e de la condens pana cand am inceput sa pied lichid din vas.acum cred ca e garnitura deoarece atunci nu piedeam asa mult lichid(cam 300ml la sapt).am mai si schimbat uleiul dupa sarbatori,mobil 5w30.mai am o pierdere de ulei in partea dreapta unde sunt fuliile. cred ca e vreun semering de la vibrochen.stie cineva care a mai avut probleme de genul acesta daca se schimba numai garnitura fara sa i se faca planeitatea la chiuloasa?si daca mai trebuie schimbat ceva la distributie. mentionez ca masina e corsa 1,2/2001 lant si poate imi spuneti si mie costurile garnitura chiuloasa , semering,vibrochen+monopera.(toate corsele sunt asa rigide sau se pot schimba telescoapele pt o suspensie mai comoda) am mai avut opeluri dar niciodata corsa .masina are 165000 km.am cumparat-o asta vara (sh) din germania
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ce pot eu sa spun este ca am schimbat semeringul la arborele cotit si m-a costat 20lei, manopera mea, poate e si semeringul de la axa cu came dar pretul ar trebui sa fie apropiat
eu am luat garnitura de chiulasa cu 98lei Elring pt motor X16XEL, la al tau este probabil in jurul aceluiasi pret
nu sunt expert sa spun dar poate sa fie problema numai de la garnitura de chiulasa sau mai naspa si de la planeitate, verifica planeitatea chiulasei cu o rigla pusa pe ea pe margini si vezi daca e plana sau nu
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut. Nu stiu cat ew de naspa daca e vorba de planeitate ca la mine am dus-o la planat si au luat din ea 0,1mm.Exista situatii in care intre cilindrii se deformeaza inauntru, exista si situatii in care se deformeaza in afara.oricum eu sunt supermultumit.Garnitura se poate arde daca fierbe motorul, alta cauza nu prea vad(fierbe si ramane fara apa) dar oricum la motorul meu garnitura este din aluminiu in mai multe straturi.




Oricum situatia e putin naspa pentru ca trebuie data chiulasa jos, daca e de la ea poate sa fie altceva.
  • alin_afronie

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2016 1400cm
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cam cat ar costa o garnitura de chiuloasa de opel tigra A si cum sunt simptomele masinii cand ea este arsa,la mine s epierde din abundenta antigel,motorul urca imediat la 105 grada iar vasul de expanisune fierbe si da peste..va rog daca cineva a mai schimbat garn de ch l ao tigra sa-mi zica si mie,multumesc!
  • ksddany

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
buna ziua am o problema la un vectra b 1.6 16V
am dus chiuloasa la lezat, rectificat am schimbat si garnitura de chiuloasa
dupa toate astea a inceput problema cu udarea bujii-lor
ce poate sa fie ? e posibil sa mi fi pus o garnitura diferita de a mea?
mentionez ca mi se uda doar cand stau cu motorul la relantiu si dau drumu la caldura , asta dupa 5/10 min mi se uda de cele mai multe ori 2 buji si nu mai merge masina doar in 2 pistoane abea ajung cu ea acasa
ce poate sa fie ? garnitura este diferita sau poate sa fie din alta cauza ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare despre garnitura de chiuloasa, nu pentru Opelul din semnatura ci pentru un Renault vechi. In urma cu 2 luni a mers sotia fara apa (a venit de la tara vre-o 40km de toti)... s-a spart furtunul de retur spre vasul de expansiune si... din pacate femeile nu prea se uita la acul de temperatura din bord. Acasa am vazut eu ce s-a intamplat, dar deja raul era facut. De atunci, daca trec de 2.000rpm mers constant gasesc in vasul de expansiune o pasta de culoare rosiatica. Cu o luna in urma am spalat circuitul de racire cu apa+sare de lamaie, apoi am bagat antigel cu silicati, verde. Cu asta in sistemul de racire mi-a parut rapid o pasta de culoare portocalie in vas, initial am crezut ca o fi facut antigelul vre-o reactie chimica. L-am dat jos, am pus fara silicati, roz. Cu acesta din urma, o saptamana a fost totul ok, apoi mi-a facut si cu el pasta portocalie in vas. Ce se intampla acum : dimineata pornesc motorul, apa e sub nivelul minim, stau 2min si dispare toata apa din vas. Apoi plec cu masina merg cu ea 5min, trag pe dreapta, cu motorul pornit sau oprit, antigelul e la nivelul de max. Daca o apas mai mult prin oras sau afara, trag pe dreapta, cu motor pornit sau oprit, vad cum imi sufla pe la buson aer sau lichid (la inceput lichid pâna si-a autoreglat nivelul, a tot curs pe afara cate ceva lichid). Nu am ulei mai mult sau mai putin pe joja, nu-mi scoate fum alb la rece sau cald, nu-mi curge apa din esapament la cald/rece, doar sufla aer (acum) pe la buson. Am tot banuit eu ca-i garnitura de chiuloasa ciupita, apoi m-am enervat si mi-am zis ca ma duc ,,sa-i dau eu omorul la garnitura pe autostrada,, ca sa ma conving ca aia e, am iesit la sosea am dus-o in 3.500rpm am tinut-o asa vre-o 7-8min apoi am continuat inca 5min la 3.000rpm, afara erau 24 de grade, apa pe ceasul de temperatura statea la 90grade C, WTF ? opresc pe dreapta, ridic capota ma uit la motor, imi sufla ceva aer + lichid pe la busonul vasului de expansiune. Nicio urma de pasta aia portocalie. Ok, ma duc si fac si ITP-ul cu ea, trece testul apoi dupa o saptamana in care a condus sotia, iar gasesc pasta de-aia tip spuma portocalie in vas...

Long-story-short : acum cred ca ori e ciupita garnitura, ori s-a curbat chiuloasa de la mersul cu ea prea cald cand a mers cu prea putina apa. Garnitura de chiuloasa are 1 an de la schimbare, tot atunci am facut distributia si chiuloasa a fost planata si tot ce mai trebuie schimbat la ea tot atunci le-am facut. Eu personal am inchis motorul, am facut singur toata operatiunea. Acum, as vrea un sfat de la cineva avizat : personal de o saptamana cochetez cu ideia sa mai strang unpic suruburile de la chiuloasa, insa mi-e teama ca-mi cedeaza vreunul (nu am pus suruburi noi acum un an cand am inchis motorul ci le-am refolosit a 2-a oara). Motorul este Renault, 1.6diesel, 1987. Nici nu stiu daca mai gasesc suruburi noi de strangere pentru chiuloasa (garnitura de chiuloasa cred ca mai gasesc). Intreb :ce se intampla daca se rupe vreun surb in motor din cele cu care se strange chiuloasa ? Il mai pot scoate pe motor? Sa ma risc sa mai strang, sau... ? Orice alte sfaturi de la voi vor fi luate in calcul.

Momentan, daca se merge cu masina pana in 2.000rpm acum nu curge nimic (nu am mai completat pana la minim dimineata nivelul lichidului, l-am lasat asa ca pare sa-si fi gasit un echilibru) pana in 2.000rpm nu face pasta in vasul de expansiune, da caldura in habitaclu ca si pana acum, totul pare relativ normal mai putin fluctuatia apei din vasul de expansiune (e sub minim, mai intai dispare, apoi revine la nivelul de maxim). Masina face doar oras, cam 15km/zi merge sotia la servici si dupa copil.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
1. e chiulasa nu chiuloasa
2. "umpic" sau "unpic" nu exista. Corect este "un pic"
3. nu e neaparat sa pui suruburi noi, nu se uzeaza asa usor
4. daca le rupi in bloc va fi foarte greu sa le scoti. Cauta un manual, o carte tehnica si vezi cat trebuiesc stranse.Faci rost de o cheie dinamometrica si le strangi la cuplul indicat.
5. daca arsa garnitura, strangerea suruburilor nu ajuta la nimic.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu nu m-as risca sa mai strang suruburile mai tare ca risti sa le rupi mai ales ca nu ai pus suruburi noi (se gasesc mai mult ca sigur de la Gates). Schimba inca odata garnitura de chiulasa cu suruburi noi si planeitate la chiulasa.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Suruburi neaparat noi (cuplul il gasesti pe cartonul ambalajului), garnitura noua, verificat sau facut plan.
Nu va jucati cu suruburile ca au cuplu de strangere mare pana la limita de curgere/rupere, de asta producatorul spune INLOCUIRE. Personal la unele motoare am rupt capul la scoaterea lor si altii au patit la fel. Gasesti sigur suruburi, vezi Victor Reinz etc.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poate de aici daca are asa ceva. (Garnitura de la Corpul Termostatului) poate are asa ceva colegii de la Renault acum depinde...tip motor etc...)
"scurgerea uleiului si al antigelului pe la (garnitura) corpul termostatului"
http://www.reno.ro/index.ph...ic=167876&hl=
http://www.reno.ro/Ulei-si-...iune-t187940.html

http://www.reno.ro/index.ph...ost&p=2551730
http://www.reno.ro/index.ph...ost&p=2550600
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi, DA asta ar fi calea corecta, demontare, garnitura noua, suruburi noi. Dar, totusi, nu a spus nimeni ce se intampla daca se rupe surubul in bloc si de unde se rupe el de obicei (surubul e lung). Este cineva care a patit asta, si cum a procedat ? Daca se rupe, se poate extrage ulterior din motor (direct pe masina), sau trebuie demontat motorul si mers cu el la o fabrica-ceva care are masina de gaurit pe stand ? Cand am strans chiuloasa am facut-o cu cheia dyno, am respectat ordinea si timpii de asteptare intre etapele de strangere, iar la final am facut si strangerea unghiulara (nu cu o cheie de-aia specializata ci cu un raportor de uz scolar). Pe prospectul garniturii scria strangere unghiulara de 212 grade, in manualul de reparatii scria strangere unghiulara de 121 grade. Am presupus ca in manual e corect si am strans la 121 grade, deci ceva loc de strans (cel putin teoretic) ar mai fi, nu stiu daca ma mai lasa garnitura acum sa o strang dupa cele cateva sute de dilatari/contractari care le-a acumulat pana acum.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De obicei se rupe capul, nu-i bai, da gaura sa scapi de fusta si scoti chiulasa, surubul cu mana.
Referitor la strangere se va respecta ce spune producatorul garniturii, unele se lasa mai mult altele mai putin.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai atunci nu pare grav daca se rupe surubul, daca in general se rupe de la cap. Dupa demontarea chiuloasei ar trebui sa-l pot desfilata cu o cheie-ceva sau chiar cu mana, eventual daca se rupe de la baza filetului atunci cu o daltitza+ciocan ar trebui sa pot sa-l desfiletez din bloc, restul de surub nemaifiind tensionat dupa ruperea lui.

Cred ca o sa ma risc totusi sa mai strang unpic, daca era pleznita garnitura de chiuloasa trebuia sa-mi dea afara o gramada de lichid de racire pe la buson, sau sa-mi plesneasca vre-un furtun (furtunele au 27ani!, majoritatea sunt cele originale, unele schimbate dar tot cu originale SH), ori trebuia macar sa-mi sara vreun furtun din colier (sau mai rau, ca am patit-o la un Ford din aceiasi ani cu garnitura terminata, sa sara din filet capacul vasului de expansiune). Sper ca doar s-a curbat chiuloasa de la mersul fara suficienta apa (astea de Renault au acest prost obicei) si poate o sa pot rezolva prin strangere. Voi strange unghiular, cu diferenta de 212-121 adica 90grade.

O sa revin cu amanunte ce am facut si daca a avut vre-un efect (bun sau rau).
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Iese cu mana surubul daca se rupe. Doar sa nu ramana baza capului blocat ca atunci trebuie sa gauresti cum a spus dl dancuciureanu.
Cuplul de strangere si unghiul sa fie cel scris pe garnitura, nu ce spune producatorul, mai ales daca pui garnitura de alta grosime decat cea originala.
  • andrei8525

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am și eu o problema cu buburuza mea am schimbat garnitura de chiuloasa care era arsa intre pistoanele 3 și 4 cu una noua și dupã aproximativ 3 00 km sa împușcat iar intre pistoanele 1si2 3si4
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai strans garnitura de chiuloasa la modul corect ? Cu cheie dyno si apoi unghiular (daca e in instructiuni si o strangere unghiulara in ultimul pas) respectand valorile de strangere, dar si timpul de asteptare intre strangeri ? Daca nu faci asa iese un mare rahat la final, in sensul ca nu va tine in timp.
  • andrei8525

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2014

  • Mesaj Privat
A fost strânsã Cum erau indicațiile pe ambalaj un mecanic mi-a spus ca sar putea sa fie din cauza pompei de apa
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca deja incep sa disper... Acum mi-a plesnit un furtun de apa la Opel (ma asteptam la asta pentru ca era umflat, am comandat furtunul dar vine doar pe original, saptamana trecuta a venit un alt furtun ce avea un cod echivalent dar nu se potrivea, da-i retur, apoi intr-un final dupa 14zile chiar ieri dupamasa a venit cel bun, l-am achitat dar nu am mai ajuns sa-l montez... era programat pentru mâine, dar uite ca n-a fost sa fie!) iar dupa ce am pierdut azi o gramada de apa din circuitul de racire am gasit pe peretii vasului de expansiune o spuma de culoarea mustarului. Am oprit motorul cand era la 93grade C pe ceas, mergeam linistit prin oras si obisnuiesc sa tin sub observatie acul de temperatura (deh, sunt patit si de-atunci nu exista sa nu ma uit periodic la ceasul de temperatura) . Ca sa fac o scurta istorie, acum 2 luni de zile mi-a fiert sotia motorul, acul era pe la 110grade C, am vazut eu ca e foarte cald motorul si am oprit motorul+completat cu apa. Si uite ca azi gasesc spuma galbena-mustar, nu e spuma groasa dar este clar spuma pe vas. A iesit o gramada de lichid galben cand am spalat azi vasul de expansiune. Acum intreb, pentru stiinta mea, doar ca un fel de statistica : dintre cei ce au gasit spuma in vasul de expansiune, ce procent (real) au avut probleme cu garnitura de chiuloasa ? La motorul meu garnitura e din aluminiu, deci nu moare asa usor ca una din klingerit sau cele mai noi care au alte materiale (eco) in compozitie.

Rog sa-mi raspunda la aceasta intrebare doar acei colegi ce au schimbat cu mâna lor cel putin o garnitura de chiuloasa pe vreun motor diesel.

Si inca o intrebare adiacenta, poate de final : cum se face ca spuma asta exista DOAR in vasul de expansiune + capacul lui, dar NU si pe furtunele de apa ? Cele 3 furtune ce intra in vas nu au nicio urma de spuma in ele, am verificat deja.

La urmatoarea masina voi schimba TOATE furtunele de apa cu altele noi - tocmai ca sa nu ma mai trezesc in situatia asta ridicola de acum. Am vazut ca costa ceva bani(destul, dar nu e o avere) insa daca iei o masina SH si motorul e in stare buna consider ca acesta operatiune se merita din plin. Mai ales daca mai conduce si sotia sau altcineva si tu trebuie sa te poti baza oricand pe masina.

Eh, asta este... omul cat traieste invata! Are grija viata sa te educe acolo unde nu ai experienta...

L.E:
Si o sa mai pun o ultima intrebare (macar cu asta sa ma aleg) : cum mama-zmeului schimb furtunul spre caloriferul din habitaclu, ca are mufa aia din plastic alb la capat care are un fel de siguranta verde ? Cum desfac furtunul care il am pe masina (cel spart) ca cel nou se pare ca e ,,plug-and-play,, ?


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 24 Oct, 2014 7:42 pm, modificat de 2 ori în total
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Termoflot spart sau garnitura de chiuloasa.
Si cred termostat defect se blocheaza pe inchis (si de aici se duce si garnitura chiuloasa in timp ne avand unde se duce cauta punctul slab.)

Ai uitat sa schimbi cauza si de aici sa tot schimbi garnituri de chiuloasa.
Este doar o parere.

Monteaza o alarma cand ajunge la 100°C sotia sa stie ca trebuie sa traga pe dreapta. (asa sigur va stii)


Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 24 Oct, 2014 7:58 pm, modificat de 4 ori în total
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nici vorba! Termostatul este nou schimbat vara aceasta si în vasul de expansiune nu am ulei în apa (asta nu se întampla la acest tip de motor X17DT cum este al meu, si nu este vorba aici de problemele arhicunoscute ale motorulul Y17DT... al meu e mult mai fiabil) asadar EXCLUS termoflot cu membrana sparta. Anyone ELSE ?

L.E: lasa-i pe colegii mai experimentati sa raspunda. NO OFFENSE!

Tataru ion a scris:[...] Monteaza o alarma cand ajunge la 100°C sotia sa stie ca trebuie sa traga pe dreapta. (asa sigur va stii)

Pe cuvântul meu de onoare ca sotia nu va mai conduce masina asta vreodata altfel decât în caz de maxima urgenta, si preferabil cu mine pe scaunul din dreapta-fata. Doar NU am ajuns în situatia de a tuna si îmbunatati masina+motorul ei peste tot ce a gândit fabricantul masinii SI APOI sa ma las pe mâna unei persoane care nu sta cu ochii pe informatia ce i-o ofera în orice moment ceasurile din bord.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR