Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • komunistu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Sunt nou pe aici. De 3 zile mi-am luat un Opel Astra din 2002, motor de 1.6 16V, cu cutie automata.
Masina e extrem de intretinuta.. O stiu de ceva vreme si mereu am fost impresionat de modu cum a fost grijita.
Problema mea a aparut chiar in prima zi...
Am observat ca daca calc acceleratia sanatos fara sa cuplez modul sport, apoi la scurt timp ( 10- 15 secunde ) o pun pe N ( punctu mort ) .. mi se opreste motorul in mers.
E chiar foarte neplacut sa ti se opreasca motoru la 120 km/h.
Daca incerc sa o pornesc imediat dupa aceea, la prima cheie nu schiteaza niciun gest. Electromotorul nu invarte.
La a doua cheie... se chinuie... dar nu reuseste sa porneasca.. chiar daca electromotorul invarte.
Apoi, pe la a treia cheie.. cu putin efort.. porneste.. si se comporta absolut normal..
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curata EGR ca ramane blocat deschis, nu cumva ai si cod eroare?
  • komunistu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Imi poti explica cei ala EGR. Cod eroare? In bord nu imi apare nimic. Se opreste brusc, ca si cum ar fi oprit de la cheie, fara nici un semn
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EGR: exhaust gas recirculation valve
Cauta pe forum, exista tutorial despre cum se curata. Problema ei (traditioanl) e ca se depune calamina, si nu mai inchide cum trebuie. Drept urmare lasa gaze de esapament in admisie si cand nu e cazul.
  • komunistu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2010

  • Mesaj Privat
inteleg..
nelamurirea mea vine de la faptul ca face chestia asta doar cand ii dau blana. cand merg normal si civilizat ( chiar si pana la 5000 rpm ) nu face figura.

ms de raspuns
  • Eduard_tigra

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
da e de la EGR ca si la mine face la fel ?(tigra 1.6 16v ecotec ) si de ceva timp la fel face si a mea ,daca ii dai blana sau o fortezi um pik in turatii da o las pe liber mi se opreste motorul si se aprinde becul chek engine .DECI CLAR BUBA EGR BAFTA
  • komunistu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2010

  • Mesaj Privat
asta e marea ciudatenie la mine. cand se opreste motorul, nu am niciun bec aprins in bord. nici vitezometrul nu mai functioneaza, totul se stinge. apoi cand o pornesc din nou, nu imi apare nici un bec in bord.
totusi... am cautat cum se curata EGR'ul si nu am gasit pt motorul de 1.6 16V
  • sarghy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Am citit si mai sus despre EGR ca nu mai face reciruclare... ca bla bla dar, la mine e mai nasoala treaba ca nu mai porneste deloc, baterie am nu e moarta

Care sunt cauzele in urma carora un motor se poate opri in mers, daca ii fac diagnosticare imi va spune defectul exact ? Daca curat EGR porneste ? Daca nu e EGR ala care este cel mai grav lucru care il poate avea? o estimare de costuri ca o duc extrem de bine cu banii imi permit sa bag benzina de 500 mii pe saptamana ... Smile Daca ma ajutati si pe mine cu raspunsuri dau si eu o bere cand o sa ma imbogatesc. Va multumesc anticipat !
  • Eduard_tigra

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
bai la mine e egr de se opreste ca se aprinde check engine numai cand ii dau mai mult de 3000 de ture in power /se aprinde si dupa aceea cand o scot din iteza se opreste motorul .dupa ii dau o cheie sau o bag in viteza cu contactul pus si iar e ok (nici un becc aprins)eu zica ca prima data merita sa-l cureti si dupa vezi ce mai zice .bafta
  • sarghy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ms o sa caut un tutorial ca sa fac cu mana mea treaba asta ... e vremea cam imputita afara si pana mea nush daca merita sa ma apuc acum ... peste vreo ora asa o sui pe platforma si o duc in service daca nu reusesc sa fac nimic singur Sad la cat de mult ma pricep eu la masini ... pana mea
  • sarghy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Am aflat defectul .... LANT distributie Rupt , bucati din el in motor, valve indoite supape garnituri bucsharaie, ulei filtru si inca... cateva chestii ... ma duce cam 15 mil fara manopera numai piesele asta e.... daca imi puteti recomanda ceva magazine de piese mai ieftine as da o bere dupa ce fac masina mai devreme de marti nu se poate ocupa nimeni de ea ... nici nu ma asteptam la altceva ... welcome ratb Sad
  • Eduard_tigra

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
e naspa treaba .Da daca e vb de masina ta nu te calici cu pise ieftine ca patesti ca mine (iau discul de ambreiaj ,il schimb merge 2 luni ok fara sa il fortez sau sa iau derapaje alea alea sa stricat ca e facatura m-am calicit pt 50 de lei zicand ca ala ce are .dauite rezultatul si acum cand plec cu ea dupa loc tremura masina ca naiba )asa ca bafta si nu te zgarci la bani daca e pt tn Wink
  • sarghy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2010

  • Mesaj Privat
nu ma zgarcesc ... dar nici nu stiu cand o sa fac rost de bani ptru reparatii daca platforma a costat o gramada ce dracu sa mai zic de piese luni o sa aflu costurile exacte pentru piese si nu pun si manopera in discutie .... oricum ma vor seca si nici macar nu am datorii deja Smile asta e viata la romani ce sa fac jale in buzunare ... mi-a zis ala batran "cand iti iei masina nu o sa mai ai bani de cheltuit aiurea" adevarul este ca avea dreptate ... numai ca a gresit putin .... trebuia sa se opreasca la nu o sa mai ai bani.
bafta all sper sa nu patiti la fel ca mine.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce tip de motor ai? Z10XEP? Ti s-a rupt lantul sau a sarit cativa dinti? Cati km ai? Probabil o sa iesi mai ieftin cu un motor second hand si sa ii faci distributia, cauta la sectiunea corsa si la agila, ai de citit destule. Cum ti s-a oprit in mers? Nu ai auzit nimic suspect inainte?
  • Bebin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
daca tot e o tema deschisa pt oprit motor in mers o sa imi spun si eu problema cu toate ca nu cred ca are aceleasi cauze ca si colegii de mai sus.
Azi dimineata, in mers, am observat ca s-a aprins butonul de abs,...Ma uit mai bine in bord, parca si becurile de la ceasuri erau cam slabe, Dupa alte 3-4 min, se opreste casetofonul, apoi incep sa fluctueze toate acele din bord, apoi s-au aprins cativa martori, cred ca toti si s-a oprit motorul
Deschid capota si vad ca borborosea apa in vas, iar daca slabeam busonul la vasul de expansiune, venea antigelul fierbinte peste mine:) Am lasat-o sa se linisteasca, am desfacut busonul fara probleme, dar cand sa pornesc.....nu aveam curent in baterie. Am mai lasat-o 15 min si a "capatat" putin curent cat sa porneasca dar dupa 500 de metri a facut din nou la fel. Iar am lasat-o , iar am pornit-o si am reusit sa o aduc in parcare dar dupa ce am oprit-o , nu a mai avut curent sa porneasca. Mentionez ca am un vectra din 96 cu motor 1.8 16V (x18xe) CV Automata, iar singurul lucru care mi s-a parut suspect (inainte de necaz)a fost ca turatia motorului era un pic cam mare -1100rpm , in rest totul era in carti.
Ps M-am gandit sa verific relelul de incarcare dar nu prea stiu unde e. Deasemenea mai aveam o metoda de verificare daca incarca, si anume sa scot borna cu motorul in functiune, sa vad daca se opreste ( metoda care merge la dacie) dar nu stiu daca e indicat. Astept pareri de cauza si scuze pt lunga povestire....
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Poate ti se duce bateria, incearca cu o baterie buna daca ai ocazia sa iei imprumut de la cineva. Sa nu scoti bornele cand merge motorul, risti sa arzi ECU. Poti masura cu un voltmetru cat e tensiunea la baterie, aprox. 12V cu motorul oprit si 14V cu motorul pornit. Cati ani are bateria?
  • Bebin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
BuBuFaM a scris:Poate ti se duce bateria, incearca cu o baterie buna daca ai ocazia sa iei imprumut de la cineva. Sa nu scoti bornele cand merge motorul, risti sa arzi ECU. Poti masura cu un voltmetru cat e tensiunea la baterie, aprox. 12V cu motorul oprit si 14V cu motorul pornit. Cati ani are bateria?

Am scris asa de mult dar numai ce important nu... Bateria e noua.(4 luni) Bosch am dat pe ea 4 mil
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bebin -> Masoara incarcarea pe borne si pe fire Wink

sarghy -> Trebuia sa citesti macar ca distributia se schimba daca tacane, ai subiect cat casa la Agila. Chiar daca faci motorul el va consuma ulei, mai bine altul si mers la RAR.
  • Bebin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pai asta era primul lucru la care m-am gandit ( Cu masurarea) dar astept sa se trezeasca mecanicul blocului Smile Ca eu nu am cu sa masor ( poate doar cu o ruleta Smile)
Ma gandem ca poate se gandeste cineva la alta cauza, decat cea a alternatorului, ca la asta ma cam gandeam si eu
  • Bebin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
sal din nou. a trecut 4 zile de cand mi s-a stricat alternatorul, si s-a intamplat urmatoarele lucruri: in primul rand am fost la un atelier (particular) si mi-a verificat alternatorul (pe care il dadusem jos) cu o lampa de control si mi-a zis ca ar fii puntea de diode.
am cautat 4 zile puntea peste tot pt ca eu aveam alternator Delphi 5570, care am inteles ca nu ar fii de opel. In fine : am gasit-o, am montat-o, am montat alternatorul, dar nu mai aveam curent in baterie . Am pornit masina cu cabluri, am lasat-o la relanti si se vedea ca masina era stoarsa de curent. iar dupa 5 min s-a oprit.
Nu am avut posibilitatea sa pun aparatul de masura pe masina, iar intrebarea mea ar fii daca ar fii posibil ca in situatia data, sa incarce alternatorul si sa fie de vina bateria? (Mentionez ca bateria e bosch 72AH si are 4 luni, cumparata si montata in regim propriu-deci Fara garantie si am mai dat si 470 Ron pe ea)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR