- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ma scuzati, nu vreau sa fiu pisalog, insa problema asta a sistemului de racire este una speciala, cel putin la noi la Agila. Ca atare imi este greu sa trec repede cu vederea. De ce? Pai uite, dupa schimbarea distributiei (deci s-a scos si reintrodus lichidul de racire, umblat la termostat, scos senzor ECT, etc.) am vazut si eu o mica modificare in aparenta neesentiala, dar se pare ca s-a accentuat pe parcurs. Indicatia la mine dupa interventie nu a mai revenit ca inainte de interventie, mentinandu-se MAI MICA cu cca. 3-4 grd. Dane, stai linistit ca alta e problema, nu invoc nimic. Daca as invoca ceva, poate faptul ca m-ai luat cam repede pe "faras" si am plecat fara sa mai fi discutat. Recunosc era cam tarziu, deci nu insist. Dar sa revin. Indicatia este un SF deoarece nu s-a umblat nicaieri altundeva, decat asa: pus inapoi termostatul si carcasa (aici Codrin a mai pus ceva silicon), reumplut sistemul, muls un pic si gata. In urma diagnozei din ultima vreme situatia reala arata o diferenta intre ECT si indicator de cca. 7 grd. Daca ECT are 97 indicatia este de 90. Urmarit ventilator de racire, porneste 99-100 grd, dupa ECT. Termostatul pare a lucra, il vad cand urca si apoi se deschide. Am last-o mai moale din motivul ca am caldura, ceea ce iarasi este derutant. Oricum am luat termostat nou, urmand sa am mai multe zile libere si sa intervin de data asta serios si minutios. Eu am tradus si citit mai multe, insa nu am gasit punctual tratata o problema de acest gen. De aia nu am incredere in decalibrare. Raman sceptic, deoarece sunt mai multe necunoscute si stiu cum lucreaza instrumentele EM sau digitale. Ele sunt concepute sa ne fie prieten si nu dusman. Insa in ceea ce priveste comanda, aici da, avem de sapat.
Daca as fi fost in pozitia de a dezmembra, Doamne ce bine ar fi prins niste subansamble (bord, module, etc.) de studiu. Din motive lesne de inteles, nu pot risca pe masina, neavand date concrete.
@cristea ninel ai demonstrat ca nu esti chiar un novice, deci citesti, ceea ce altii nici macar atat nu fac. Problema de a ne supara sau nu este relativa, daca din comunicare pe forum iese ceva util pentru toti.
Daca as fi fost in pozitia de a dezmembra, Doamne ce bine ar fi prins niste subansamble (bord, module, etc.) de studiu. Din motive lesne de inteles, nu pot risca pe masina, neavand date concrete.
@cristea ninel ai demonstrat ca nu esti chiar un novice, deci citesti, ceea ce altii nici macar atat nu fac. Problema de a ne supara sau nu este relativa, daca din comunicare pe forum iese ceva util pentru toti.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Revin, pe tema de mai sus. M-am enervat si am cautat prin ceva scheme. Am descoperit (dupa cum am intuit) ca problema indicatorului de temperatura este foarte posibil sa fie din afara instrumentului (adica comanda sa). Deci, ECT sensor comunica cu ECU, care aranjeaza parametrii de alimentare functie de temperatura motorului (agentul de racire). In combination meter (panoul cu instrumente) vor sosi la mufa sa din spate, printre altele, urmatoarele semnale:
- semnal pentru speedometer la A15 (vine de la ABS sau senzor VSS)
- semnal pentru tachometru (daca exista) la A31 (vine de la ECU)
- semnal pentru instrument nivel benzina la A20 (vine de la plutitor)
- semnal pentru instrument temperatura racire la A21 (vine de la ECU)
Observam aici ca toate aceste semnale intra intr-o interfata pe care o are panoul (6 in schema). Ceea ce ne intereseaza, adica indicatia de temperatura, trece de la ECT prin furcile caudine ECU, interfata 6 apoi instrument. Nu stiu ce este in panou. Poate daca il voi desface voi fi mai lamurit. Las la urma acest instrument buclucas.
Nu ma intrebati acum de unde si cum le-am scos. Nu am timp. In TIS sunt un pic alfel, mai imbarligate dar tot acolo iese.
LE Ca o metoda de verificare a instrumentului, se izoleaza A21 de ECU si se da la masa cu un bec de 3,5W. Se pune contactul iar becul trebuie sa se aprinda si acul instrumentului sa se duca sus maxim.
- semnal pentru speedometer la A15 (vine de la ABS sau senzor VSS)
- semnal pentru tachometru (daca exista) la A31 (vine de la ECU)
- semnal pentru instrument nivel benzina la A20 (vine de la plutitor)
- semnal pentru instrument temperatura racire la A21 (vine de la ECU)
Observam aici ca toate aceste semnale intra intr-o interfata pe care o are panoul (6 in schema). Ceea ce ne intereseaza, adica indicatia de temperatura, trece de la ECT prin furcile caudine ECU, interfata 6 apoi instrument. Nu stiu ce este in panou. Poate daca il voi desface voi fi mai lamurit. Las la urma acest instrument buclucas.
Nu ma intrebati acum de unde si cum le-am scos. Nu am timp. In TIS sunt un pic alfel, mai imbarligate dar tot acolo iese.
LE Ca o metoda de verificare a instrumentului, se izoleaza A21 de ECU si se da la masa cu un bec de 3,5W. Se pune contactul iar becul trebuie sa se aprinda si acul instrumentului sa se duca sus maxim.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu au treaba instrumentele, da-le dracului ca nu am umblat acolo nici eu nici tu. Treaba poate fi de la senzor dar nu el fizic ca nu se decalibreaza de capul lui.
Valorile ar fi conform autodata :
2,26-2,76k la 20grdC deci marja 22%
200-350 la 80grdC deci marja 75%
Pe versiunile mai vechi de TIS si Autodata era o informare ca fiind cablul lung el vibra si se sectiona, acum pe noile versiuni nu mai apare, interesant...
Am sa masor senzor si tensiune referinta care sigur e 5V comuna cu MAF si EGR, dau cu spray etc.
La tine am dat noi jos ECU cumva? Eu deja banui o rezistenta de contact la senzor. Chiar sunt nervos, SF nu poate fi !
Valorile ar fi conform autodata :
2,26-2,76k la 20grdC deci marja 22%
200-350 la 80grdC deci marja 75%
Pe versiunile mai vechi de TIS si Autodata era o informare ca fiind cablul lung el vibra si se sectiona, acum pe noile versiuni nu mai apare, interesant...
Am sa masor senzor si tensiune referinta care sigur e 5V comuna cu MAF si EGR, dau cu spray etc.
La tine am dat noi jos ECU cumva? Eu deja banui o rezistenta de contact la senzor. Chiar sunt nervos, SF nu poate fi !
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Nu am demontat ECU atunci. Tocmai asta m-a dezorientat, ca singurul loc unde s-a umblat a fost ECT la care s-a scos mufa si am impresia ca a fost si desfacut pentru a se vedea daca are depuneri masive pe el. O rezistenta de contact devine plauzibila, insa ECT daca imi facea figuri ar fi mers prost motorul, ceea ce nu se intampla. Am sa vad si eu cand voi desface cuplele din nou si sa am timp sa le bibilesc. Oricum problema ramane deschisa si pentru altii. Deocamdata nu mai spun nimic si am sa incerc metodic si fara tam-tam.
PS Ce am aratat mai sus devine important deoarece ECT este citit indirect dupa cum s-a vazut. Si asta deoarece ECT la noi nu are decat doi pini de contact, adica nu este combinat ca la alte motoare. De fapt nu trebuie sa-ti spun, ca le stii.
PS Ce am aratat mai sus devine important deoarece ECT este citit indirect dupa cum s-a vazut. Si asta deoarece ECT la noi nu are decat doi pini de contact, adica nu este combinat ca la alte motoare. De fapt nu trebuie sa-ti spun, ca le stii.
- cristina1211
- **
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- wildursulika
- **
- 124 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Corsa 2002 Z10XE
- Prahova
wildursulika
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
gaby_isro a scris:e nr. 6 din schema, dar totusi verifica termostatul, poate el merge dar nu in parametri normali cum era si al meu...e mai putin probabil ca de la senzor...
salut
Poti sa mi spui si mie te rog de unde ai luat poza cu pompa de apa. Eu cred ca trebuie sa o schimb si m-ar interesa ce este fiecare piesa din desen si rolul ei. Merci
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- wildursulika
- **
- 124 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Corsa 2002 Z10XE
- Prahova
wildursulika
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- wildursulika
- **
- 124 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Corsa 2002 Z10XE
- Prahova
wildursulika
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
Asta e arcul care intinde cureaua? si pe care trebuie sa-l slabesc? Vad ca este si o rola acolo (am inteles ca si de ea se impice sau ceva de genu. Asa este? Am citit pe prima pagina la postul domnului Dan si nu inteleg ce treaba are bara din fatza cu pompa de apa saula Agila e aranjata altfel? Si inca cvea : trebuie sa dau jos si suportul asta mare de fier sau nu ma incurca?
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- wildursulika
- **
- 124 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Corsa 2002 Z10XE
- Prahova
wildursulika
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- wildursulika
- **
- 124 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Corsa 2002 Z10XE
- Prahova
wildursulika
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare . am reusit sa schimb pompa de apa si am pus antigel G12-2 litri. si restul apa cam un litru (atat a intrat) inainte aveam antigel aral . Ce vreau sa zic este ca acum imi sta acul la aproape 90 de grade cand merg cu AC ul pornit. Inainte era la 85. E vreo problema sau e de la antigel pana se mai "uzeaza si el "?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Dupa lupte seculare care au durat... , in sfarsit am rezolvat si eu problema indicatiei de temperatura din bord. Astazi am insistat mai serios asupra diagnozei si diferenta era mereu cam aceeasi: 6-8*C intre ECT si indicatia din bord. Deci la treaba: desfacut toata fata (ca atunci cand am pregatit-o pentru schimb distributie), scos agentul de racire, desfacut scut de protectie si la catalizator in vederea schimbarii sondei lambda.
S-a inlocuit termostatul cu unul absolut nou si garniturile aferente, noi si ele. Chinuit un pic la scoaterea carcasei din teava, dar cu metoda ingeniosa ad-hoc am reusit fara a forta sau deforma. In paralel am lucrat la schimb sonda, unde frate, lucrul dracului: daca nu ai inelara sau tubulara speciala pentru lambda mai bine nu te apuca detinatorule de Agila. Ca sa nu dau 50 ron am stricat vreo doua chei inelare de 22 cu flexul, dar materialul din care sunt facute e cu vaca. Asa ca aviz amatorilor, luati chei adecvate cand va apucati de treaba. S-au schimbat si bujii noi ( spuneam eu ca la al treilea sau al patrulea schimb de bujii se indica si schimb lambda) precum si filtru aer. Maine urmeaza o noua diagnoza ca am obosit si nu mai am chef. Cam off-topic dar toate treburile le-am facut gramada si pe rand in acelasi timp.
Deci ca sa concluzionez pentru topicul asta: in majoritatea cazurilor diferenta mare intre ECT si indicatia din bord o putem pune pe seama termostatului, cu conditia ca ECT in oala cu apa (am facut-o si pe asta) sa se incadreze in valorile prescrise, adica la 20*C 2260-2760 ohm si pe la 80*C 200-350 ohmi.
Toate celelalte posibilitati teoretice expuse de mine in interventiile anterioare de aici sau aiurea, raman valabile chiar daca au o probabilitate mult mai mica de aparitie.
LE Interventia asupra distributiei nu a avut nicio legatura cu faptul ca termostatul meu a picat imediat dupa. A fost pur si simplu o coincidenta. Termostatele cu parafina nu tin la infinit si nici resorturile antagonice.
LE2 La motoarele moderne conduse de calculator, se impune ca termostatul sa lucreze destul de precis deoarece pierderile de caldura sunt minime (motoare cu randament bun). Daca termostatul nu mai lucreaza corect, motorul nu va lucra niciodata (indiferent de anotimp) la temperatura de regim. Ce insemna asta stim cu totii. Nu mai vorbesc ca in sezonul rece temperatura in habitaclu va fi simtitor redusa (schimbatorul de caldura fiind mic, tocmai ca motorul nu are nimic in plus de aruncat). Schimbati termostatul cand aveti certitudinea, si nu mergeti cu motorul ca mine un an de zile (rusine sa-mi fie)
S-a inlocuit termostatul cu unul absolut nou si garniturile aferente, noi si ele. Chinuit un pic la scoaterea carcasei din teava, dar cu metoda ingeniosa ad-hoc am reusit fara a forta sau deforma. In paralel am lucrat la schimb sonda, unde frate, lucrul dracului: daca nu ai inelara sau tubulara speciala pentru lambda mai bine nu te apuca detinatorule de Agila. Ca sa nu dau 50 ron am stricat vreo doua chei inelare de 22 cu flexul, dar materialul din care sunt facute e cu vaca. Asa ca aviz amatorilor, luati chei adecvate cand va apucati de treaba. S-au schimbat si bujii noi ( spuneam eu ca la al treilea sau al patrulea schimb de bujii se indica si schimb lambda) precum si filtru aer. Maine urmeaza o noua diagnoza ca am obosit si nu mai am chef. Cam off-topic dar toate treburile le-am facut gramada si pe rand in acelasi timp.
Deci ca sa concluzionez pentru topicul asta: in majoritatea cazurilor diferenta mare intre ECT si indicatia din bord o putem pune pe seama termostatului, cu conditia ca ECT in oala cu apa (am facut-o si pe asta) sa se incadreze in valorile prescrise, adica la 20*C 2260-2760 ohm si pe la 80*C 200-350 ohmi.
Toate celelalte posibilitati teoretice expuse de mine in interventiile anterioare de aici sau aiurea, raman valabile chiar daca au o probabilitate mult mai mica de aparitie.
LE Interventia asupra distributiei nu a avut nicio legatura cu faptul ca termostatul meu a picat imediat dupa. A fost pur si simplu o coincidenta. Termostatele cu parafina nu tin la infinit si nici resorturile antagonice.
LE2 La motoarele moderne conduse de calculator, se impune ca termostatul sa lucreze destul de precis deoarece pierderile de caldura sunt minime (motoare cu randament bun). Daca termostatul nu mai lucreaza corect, motorul nu va lucra niciodata (indiferent de anotimp) la temperatura de regim. Ce insemna asta stim cu totii. Nu mai vorbesc ca in sezonul rece temperatura in habitaclu va fi simtitor redusa (schimbatorul de caldura fiind mic, tocmai ca motorul nu are nimic in plus de aruncat). Schimbati termostatul cand aveti certitudinea, si nu mergeti cu motorul ca mine un an de zile (rusine sa-mi fie)
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Lion1921
- **
- 175 mesaje
- din 28 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Arges
Lion1921
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2009
- Mesaj Privat