- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutari dragi colegi, iata ca si eu am o problema de ceva zile de cand a venit frigul si ma jucam cu magazia CDurilor. Asa ca hai la razboi. Mentionez ca trebuie sa stii cat de cat sa dezasamblezi deviceuri ca sa nu dai buleaza. Si bineintele sa ai si ceva scule, nu scumpe, dar utile, gen set surubelnite mici 5 lei si torx tot la incredibilul pret de numai 5 lei, din bazar evident
Mentionez ca acest ghid este util doar pentru posesorii de unitati CCR2006 / CCRT2008 / NCDC2013 / NCDC2015 CD Autochanger
Iata sculele...
si sa trecem la treburi serioase...in prealabil am dat jos unitul gen CCR 2006 sau CCR 2015 din consola centrala prin demontarea suruburilor de siguranta cu un imbus si introducerea unor mine facute dintr-un electrod subtire taiat in 4 bucati. Vedeti linkul urmator ca idee in demontarea unitatii CCR pana la dezasamblarea CD changerului http://www.omegaowners.com/...pl?num=1241901023
Dupa ce a fost mai usor trecem la demontarea CD changerului astfel:
- vom scoate cele 2 resorturi/arcuri ce mentin unitatea echilibrata, insa cu atentie;
- vom desface cele 4 suruburi din extremitati cu ajutorul unei surubelnite de 2,3 mm stea;
- vom vedea direct caseta de discuri;
- vom trage de caseta inspre exterior, usor insa pentru a nu deteriora lentila sau alte mecanisme fine;
- acum avem ansamblul motor-lentila si il bagam in locasul de "parcare", usor prin impingere;
- vom actiona mecanismul de ejectare spre iesire fortat, prin rotirea unor rotite astfel:
- rotita va fi actionata in asa fel incat sinele vor culisa inspre iesire, si se va observa cursa sinelor daca este pana in capat; se va repeta si pentru intrarea mecanismului, de asemenea prin observatia cursei.
Mecanismul va trebui sa actioneze asa:
- daca se observa ca nu va culisa cum trebuie in special la intrare: rotita localizata inspre placa de circuite verticala de sub tabla, se roteste in jos;
- daca credeti ca nu mai functioneaza corect mecanismul, atunci puteti sa luati un alt CD changer, pastrand unitatea radio/GSM/GPS, doar scotand modului acesta, deoarece contine memoria ce are legatura cu cealalta parte;
Eu am detasat mecanismul de circuite pentru o mai buna intelegere a actionarii si depistarea defectului.
- am desfacut cu un torx T5 capacele sistemului de amortizare a vibratiilor;
- am impins tampoanele de cauciuc in interiorul carcasei;
- ATENTIE: veti avea foliile de contact care sunt foarte subtiri; le veti scoate cu grija prin inlaturarea piedicii mufei de pe placa de baza...cele 3 o data si cea din dreapta ultima;
- astfel incat veti avea doar mecanismul de actionare a magaziei impreuna cu ansamblul motor-lentila;
MARE ATENTIE LA FOLIA DE CONTACTE! O data rupta greu mai gasiti alta de schimb, poate doar la service de telefoane mobile.
Acum veti putea observa mai bine si actiona mecanismul pentru o buna service-are a defectiunii, care practic cu siguranta nu va fi. Daca tot il aveti demontat nu strica sa il si gresati un pic cu vaselina siliconica pe care o gasiti la tub sub forma de spray firma Denbraven prin magazinele de materiale de contructii sau auto la cca 15 lei.
Restul se intelege de la sine ca se asambleaza in ordine inversa! Multa bafta si mare atentie!
Va astept comentarile si daca v-a ajutat cumva ghidul meu, desi nu cred fiindca este primul meu ghid!
Mentionez ca acest ghid este util doar pentru posesorii de unitati CCR2006 / CCRT2008 / NCDC2013 / NCDC2015 CD Autochanger
Iata sculele...
si sa trecem la treburi serioase...in prealabil am dat jos unitul gen CCR 2006 sau CCR 2015 din consola centrala prin demontarea suruburilor de siguranta cu un imbus si introducerea unor mine facute dintr-un electrod subtire taiat in 4 bucati. Vedeti linkul urmator ca idee in demontarea unitatii CCR pana la dezasamblarea CD changerului http://www.omegaowners.com/...pl?num=1241901023
Dupa ce a fost mai usor trecem la demontarea CD changerului astfel:
- vom scoate cele 2 resorturi/arcuri ce mentin unitatea echilibrata, insa cu atentie;
- vom desface cele 4 suruburi din extremitati cu ajutorul unei surubelnite de 2,3 mm stea;
- vom vedea direct caseta de discuri;
- vom trage de caseta inspre exterior, usor insa pentru a nu deteriora lentila sau alte mecanisme fine;
- acum avem ansamblul motor-lentila si il bagam in locasul de "parcare", usor prin impingere;
- vom actiona mecanismul de ejectare spre iesire fortat, prin rotirea unor rotite astfel:
- rotita va fi actionata in asa fel incat sinele vor culisa inspre iesire, si se va observa cursa sinelor daca este pana in capat; se va repeta si pentru intrarea mecanismului, de asemenea prin observatia cursei.
Mecanismul va trebui sa actioneze asa:
- daca se observa ca nu va culisa cum trebuie in special la intrare: rotita localizata inspre placa de circuite verticala de sub tabla, se roteste in jos;
- daca credeti ca nu mai functioneaza corect mecanismul, atunci puteti sa luati un alt CD changer, pastrand unitatea radio/GSM/GPS, doar scotand modului acesta, deoarece contine memoria ce are legatura cu cealalta parte;
Eu am detasat mecanismul de circuite pentru o mai buna intelegere a actionarii si depistarea defectului.
- am desfacut cu un torx T5 capacele sistemului de amortizare a vibratiilor;
- am impins tampoanele de cauciuc in interiorul carcasei;
- ATENTIE: veti avea foliile de contact care sunt foarte subtiri; le veti scoate cu grija prin inlaturarea piedicii mufei de pe placa de baza...cele 3 o data si cea din dreapta ultima;
- astfel incat veti avea doar mecanismul de actionare a magaziei impreuna cu ansamblul motor-lentila;
MARE ATENTIE LA FOLIA DE CONTACTE! O data rupta greu mai gasiti alta de schimb, poate doar la service de telefoane mobile.
Acum veti putea observa mai bine si actiona mecanismul pentru o buna service-are a defectiunii, care practic cu siguranta nu va fi. Daca tot il aveti demontat nu strica sa il si gresati un pic cu vaselina siliconica pe care o gasiti la tub sub forma de spray firma Denbraven prin magazinele de materiale de contructii sau auto la cca 15 lei.
Restul se intelege de la sine ca se asambleaza in ordine inversa! Multa bafta si mare atentie!
Va astept comentarile si daca v-a ajutat cumva ghidul meu, desi nu cred fiindca este primul meu ghid!
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- nedeianu
- **
- 213 mesaje
- din 23 Mai 2008
- Omega 2003 Y25DT
- Olt
nedeianu
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 2003 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2008
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- OMEGA B 1995
- **
- 180 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Omega 1994 X20XEV
- Neamt
OMEGA B 1995
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 1994 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Dap, cred ca am reusit sa repar unitatea...desi credeam ca am ars laserul. Intai am dat cu alcool izopropilic lentila laserului.
Practic cu cartusul de CDuri scos, MUFA CONECTATA dintre radio si magazie, si laserul fiind ramas exact in pozitia de blocare (jumatate cursa a laserului si blocul fiind deschis la maxim) am miscat catre locul de parcare a blocului optic, acesta retragandu-se spre locul de parcare mai departe singur.
Am simulat introducerea cartusului de CDuri prin actionarea piedicii din partea de jos a meganismelor (este ca un nit -se impinge inspre blocul laser) si am observat ca motorasul s-a invartit putin iar laserul se aprinsese, deci nu era ars.
Dupa aceea am introdus cartusul de CDuri si am observat ca a citit CDul 4 (care nu se afla in cartus), trecand la CDul 3, insa aicea s-a blocat, exact ca prima oara.
Acum eu banuiesc ca ar fi nevoie de gresarea sliderelor ce sunt deasupra locului de parcare a blocului optic, deoarece CDul al 3-lea nu a putut fi pus pe motoras, de aici si eroarea. Asa ca voi gresa cu vaselina alba toate sistemele ce angreneaza, cu precadere cele doua slidere, rotite, s.a.
Atentie, manevrati cu grija foliile de conectori, deoarece riscati sa le rupeti!
Practic cu cartusul de CDuri scos, MUFA CONECTATA dintre radio si magazie, si laserul fiind ramas exact in pozitia de blocare (jumatate cursa a laserului si blocul fiind deschis la maxim) am miscat catre locul de parcare a blocului optic, acesta retragandu-se spre locul de parcare mai departe singur.
Am simulat introducerea cartusului de CDuri prin actionarea piedicii din partea de jos a meganismelor (este ca un nit -se impinge inspre blocul laser) si am observat ca motorasul s-a invartit putin iar laserul se aprinsese, deci nu era ars.
Dupa aceea am introdus cartusul de CDuri si am observat ca a citit CDul 4 (care nu se afla in cartus), trecand la CDul 3, insa aicea s-a blocat, exact ca prima oara.
Acum eu banuiesc ca ar fi nevoie de gresarea sliderelor ce sunt deasupra locului de parcare a blocului optic, deoarece CDul al 3-lea nu a putut fi pus pe motoras, de aici si eroarea. Asa ca voi gresa cu vaselina alba toate sistemele ce angreneaza, cu precadere cele doua slidere, rotite, s.a.
Atentie, manevrati cu grija foliile de conectori, deoarece riscati sa le rupeti!
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
acum 2 zile am incercat sa folosesc magazia de cd de pe masina si am constatat ca imi scrie pe cid: error cdc. am incercat sa o deschid si nu iese suportul de cd-uri cu cele 4 cd-uri.mentionez ca am un sistem format din ncdr1100 si magazie de cd-uri separata in torpedou.am si eu citeva intrebari:
ce ai facut tu la magazie , sa o desfaci , se potriveste sa fac si la magazia mea? acelasi mod de desfacere ii are? in cazul in care are cipul EEPROM cu eroare , ai gasit un programator?cind stergi lentila , nu o zgirii?
ce ai facut tu la magazie , sa o desfaci , se potriveste sa fac si la magazia mea? acelasi mod de desfacere ii are? in cazul in care are cipul EEPROM cu eroare , ai gasit un programator?cind stergi lentila , nu o zgirii?
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Deci, magazia de desfacut e posibil ca sa se potriveasca cu tutorialul meu sa o desfaci, insa dupa aceea fie trebuie sa inlocuiesti placuta cu memoria EEPROM fie sa o modezi/rescrii prin metoda PlayStation http://forums.afterdawn.com...d_view.cfm/357863
Eu m-am interesat pe forumul OmegaOwners.com care este numai de Opel Omega si un tip specializat pe ICE mi-a sugerat una din aceste variante.
Cica ar mai fi rescrierea cu ajutorul Tech2, insa nu bag mana in foc!
ACUM daca ar fi un electronist care sa ne confirme acest lucru prin una din variante ar fi bine, ca sa stim in ce directie sa o luam, ne construim o interfata sau mergem la Opel si platim?
Eu m-am interesat pe forumul OmegaOwners.com care este numai de Opel Omega si un tip specializat pe ICE mi-a sugerat una din aceste variante.
Cica ar mai fi rescrierea cu ajutorul Tech2, insa nu bag mana in foc!
ACUM daca ar fi un electronist care sa ne confirme acest lucru prin una din variante ar fi bine, ca sa stim in ce directie sa o luam, ne construim o interfata sau mergem la Opel si platim?
- gioni
- **
- 122 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2001 z16xe
- Galati
gioni
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat