pvuidx
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
buna ziiua, am si eu o intrebare, masina s-a oprit aztazi si au aparut urmatoarele coduri de eroare: 0100 0420 si 0340; la cel camshaft am citit ca nu se strica are rost sa cumpar unul sa-l schimb, sau datorita cauzei ca trebuie sa schimb si distributia sa fi sarit lantul si sa ma pregatesc de operatie?mentionez ca masina nu mai porneste (nici clapeta de la thothle nu se aude nici pompa de benzina, masina are 100000 km).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
100 e debitmetru si motorul merge
420 e insuficienta catalizator deci iar nu are treaba cu pornitul
340 e senzor came dar chiar stricat sa fie motorul merge. Acum problema e ca daca distributia a sarit ECU constata un defazaj la came si atunci pentru 'protectie' ECU nu mai da voie la motor sa porneasca. Deci desfa capacul culbutori si vezi daca fantele din capatul axelor came sunt la acelasi unghi, pozitia de zero e cu ele coliniare si se baga o tabla sa le tina pe pozitie.
Sansa ta cea mare ar fi sa fi picat pompa de benzina si la asta nu da cod.
420 e insuficienta catalizator deci iar nu are treaba cu pornitul
340 e senzor came dar chiar stricat sa fie motorul merge. Acum problema e ca daca distributia a sarit ECU constata un defazaj la came si atunci pentru 'protectie' ECU nu mai da voie la motor sa porneasca. Deci desfa capacul culbutori si vezi daca fantele din capatul axelor came sunt la acelasi unghi, pozitia de zero e cu ele coliniare si se baga o tabla sa le tina pe pozitie.
Sansa ta cea mare ar fi sa fi picat pompa de benzina si la asta nu da cod.
pvuidx
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
din nefericire a sarit lantul si acuma urmeaza sa desfaca cineva motorul sa vedem ce daune s-au produs in el, dar ce am vazut dupa demontarea capacului culbutori nu prea sunt lucruri bune pe partea de admisie arcurile sunt miscate, deformate si piesle (nu stiu cum se numesc) imprastiate. va voi tine la, curent multumesc de sfaturi
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Mama, e de rau! @pvuidx chiar crezi ca distributia sare la 100.000 Km cat zici ca are masina? Trebuie sa incerci un calcul cam cat te ajunge aceasta teapa de masina... (nu esti nici primul si poate nici ultimul... din pacate). Si cand te gandesti ca la buburuzele astea nu scade pretul la samsari nici de'a dracului.
PS Stimati agilisti, in opinia mea, deja Agila din 2000-2001 e foarte veche si poate reprezenta o mare teapa din partea unor indivizi fara scrupule. Cineva mi-a spus ca daca vreau piese de schimb, sa platesc doar transportul din Anglia, ca acolo stau aruncate (e vorba de Vauxhall Agila). Sunt bucurosi sa-i scapi de fiare. Scuzati de off-topic.
PS Stimati agilisti, in opinia mea, deja Agila din 2000-2001 e foarte veche si poate reprezenta o mare teapa din partea unor indivizi fara scrupule. Cineva mi-a spus ca daca vreau piese de schimb, sa platesc doar transportul din Anglia, ca acolo stau aruncate (e vorba de Vauxhall Agila). Sunt bucurosi sa-i scapi de fiare. Scuzati de off-topic.
pvuidx
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Din postul tau din 11 Oct, 2009 9:50 am rezulta ca ai citit topicul, macar pe sarite cumva, cu 400euroi se rezolva atunci si in suma asta iti intrau si tigarile. Nu ai gasit in CJ, bine...fuga pina la mine intr-o simbata si te rezolvam ca doar nu ai fi primul care a facut drumul asta.
Din ce am citit pe aici unul singur a avut bafta porceasca, adica bafta ca stia ce are sub capota, bafta ca nu a insistat, bafta ca a sarit doar un dinte sau doi, bafta ca la desfacut parea in regula, bafta ca fiind din HD a avut szilid drum pe la el si in loc sa stea cu viitori socri a muncit la motorul lui.
Acum calcule mai sunt pe aici dar inca unul parca nu strica:
Piese distributie 220euro+ulei,filtru,antigel,apa,carbusolv, etc. 60euro. Ei la tine acum mai pui garnitura chiulasa, evacuare, prezoane chiulasa, supape, arcuri, sigurante, piulite evacuare, ceva tacheti si culbutori, rugaciuni sa nu fie galme pe axe came, manopera de artist la chiulasa care oricum nu a scapat intreaga, planare si scaun, etc. Normal exista supape cu coada mai groasa R1 sau R2 dar cine iti face tie alezarea? Probabil papa pius ca acum avem banci si supermarket. De pistoane sa iti spun? E ca si cum ai da cu ciocanul in ele asa lovesc in supape deci atacate. Poti face motorul dar fara rectificari care nu stiu cine ar fi in stare sa le faca la noi, supape mai groase, alte pistoane complet echipate nu vei scapa de consum ulei. Deci se face dar garantat va papa ulei.
Varianta doi ar fi motor second, daca ai om de incredere iti da unul bun care nu tacane prea tare pe la 4-500euro la care mai pui manopera si acte la RAR care acum au ajuns 200euro. Mai scoti ceva bani din al tau dar nu pune mari sperante, un vibrochen, un capac distributie, o baie ulei care are si pompa ulei, axe came daca au scapat intregi, ceva tacheti. Oricum asta e o solutie mai inteligenta daca vrei sa pastrezi masina, de vandut una cu esapament afumat e cam greu desi toti care au patit asta asa au facut...dar lumea mai citeste... De distributie la cel SH oricum nu vei scapa dar macar ai un motor posibil acceptabil care sa mearga pina iti revii financiar.
Referitor la km din bord...neamtul sau alt neam face cu Agila sau Corsa cam 20,000km/an, calculati si voi ce iese. Lantul e bleg pe la 100,000km la 1L si 130,000km la 1,2L, dar merg, dupa 140 respectiv 170,000km treaba devine nasoala si riscul de a sari un dinte exista. Problema apare de la intinzator fapt confirmat de Opel pentru modele <2003 si asta termina toata distributia de la a la z. Stiu motoare de 1L care aveau 170,000km si tot nu a sarit lantul, nu e o regula la km, depinde de ulei, de intervale service, de 'forja'...
Distributia asta spune singura prin tacaneala cind vrea schimbata, e cel mai simplu mod!
Noile distributii originale GM tin muuuult mai mult, dar cele noi care au alte coduri.
Sper sa citeasca si ai.ciprian ce usor ajungi cu motorul varza, azi a fost pe la mine si dupa sunet e candidatul urmator din pacate.
Din ce am citit pe aici unul singur a avut bafta porceasca, adica bafta ca stia ce are sub capota, bafta ca nu a insistat, bafta ca a sarit doar un dinte sau doi, bafta ca la desfacut parea in regula, bafta ca fiind din HD a avut szilid drum pe la el si in loc sa stea cu viitori socri a muncit la motorul lui.
Acum calcule mai sunt pe aici dar inca unul parca nu strica:
Piese distributie 220euro+ulei,filtru,antigel,apa,carbusolv, etc. 60euro. Ei la tine acum mai pui garnitura chiulasa, evacuare, prezoane chiulasa, supape, arcuri, sigurante, piulite evacuare, ceva tacheti si culbutori, rugaciuni sa nu fie galme pe axe came, manopera de artist la chiulasa care oricum nu a scapat intreaga, planare si scaun, etc. Normal exista supape cu coada mai groasa R1 sau R2 dar cine iti face tie alezarea? Probabil papa pius ca acum avem banci si supermarket. De pistoane sa iti spun? E ca si cum ai da cu ciocanul in ele asa lovesc in supape deci atacate. Poti face motorul dar fara rectificari care nu stiu cine ar fi in stare sa le faca la noi, supape mai groase, alte pistoane complet echipate nu vei scapa de consum ulei. Deci se face dar garantat va papa ulei.
Varianta doi ar fi motor second, daca ai om de incredere iti da unul bun care nu tacane prea tare pe la 4-500euro la care mai pui manopera si acte la RAR care acum au ajuns 200euro. Mai scoti ceva bani din al tau dar nu pune mari sperante, un vibrochen, un capac distributie, o baie ulei care are si pompa ulei, axe came daca au scapat intregi, ceva tacheti. Oricum asta e o solutie mai inteligenta daca vrei sa pastrezi masina, de vandut una cu esapament afumat e cam greu desi toti care au patit asta asa au facut...dar lumea mai citeste... De distributie la cel SH oricum nu vei scapa dar macar ai un motor posibil acceptabil care sa mearga pina iti revii financiar.
Referitor la km din bord...neamtul sau alt neam face cu Agila sau Corsa cam 20,000km/an, calculati si voi ce iese. Lantul e bleg pe la 100,000km la 1L si 130,000km la 1,2L, dar merg, dupa 140 respectiv 170,000km treaba devine nasoala si riscul de a sari un dinte exista. Problema apare de la intinzator fapt confirmat de Opel pentru modele <2003 si asta termina toata distributia de la a la z. Stiu motoare de 1L care aveau 170,000km si tot nu a sarit lantul, nu e o regula la km, depinde de ulei, de intervale service, de 'forja'...
Distributia asta spune singura prin tacaneala cind vrea schimbata, e cel mai simplu mod!
Noile distributii originale GM tin muuuult mai mult, dar cele noi care au alte coduri.
Sper sa citeasca si ai.ciprian ce usor ajungi cu motorul varza, azi a fost pe la mine si dupa sunet e candidatul urmator din pacate.
crobert
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi/Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut tuturor,
dupa cum spunea si Dan mai sus senzorul crankshaft produs de FACET pica dupa aproximativ 30.000 km. Mi s-a intamplat sa pice iar, dupa 3 ani si o luna.
A fost putin ciudat faptul ca a picat deodata fara niciun fel de avertisment.
si anume: am facut un drum de 1000 km pana in zagreb. pe autostrada in croatia am mers constant cu 130 km/h (era o placere). temperatura motorului nu s-a ridicat mai mult decat e normal 85. totul a mers perfect pana la destinatie; dupa 3 zile (masina nu a fost folosita in acest timp) am vrut sa merg pana la market; surpriza! nu a mai pornit.
cu gandul ca a picat senzorul crankshaft sau pompa de benzina, incep sa verific:
- prin metoda pedalelor niciun cod stocat (martorul clipea continu), am incercat de mai multe ori.
- pompa de benzina lucra normal (ar fi fost culmea sa pice iar ca am schimbat-o recent).
- am facut verificari la mufe, contacte, totul parea ok.
mi-am spus, asta e. trebuie sa merg la service; pe scurt am dat fuga la net, am gasit un service in apropiere, am mers cu mecanicii la masina (ne intelegeam in engleza), pe tester arata sensor crankshaft valoare 0 (asta cand dadea cheie). mi-au tractat masina la service, a doua zi dimineata m-au sunat sa vin dupa ea. factura a fost de aprox. 160 euro (diagnoza pe teren, tractarea, senzor, manopera schimbare senzor, un litru de ulei).
in concluzie: senzorul FACET pe mine m-a tinut cam 30.000 km. (3 ani). dupa cum spuneati si voi, la drum lung e bine totusi sa ai cu tine un senzor crankshaft de rezerva ca nu se stie.
ce mi s-a parut ciudat este ca nu aveam niciun fel de cod stocat.
multumesc.
dupa cum spunea si Dan mai sus senzorul crankshaft produs de FACET pica dupa aproximativ 30.000 km. Mi s-a intamplat sa pice iar, dupa 3 ani si o luna.
A fost putin ciudat faptul ca a picat deodata fara niciun fel de avertisment.
si anume: am facut un drum de 1000 km pana in zagreb. pe autostrada in croatia am mers constant cu 130 km/h (era o placere). temperatura motorului nu s-a ridicat mai mult decat e normal 85. totul a mers perfect pana la destinatie; dupa 3 zile (masina nu a fost folosita in acest timp) am vrut sa merg pana la market; surpriza! nu a mai pornit.
cu gandul ca a picat senzorul crankshaft sau pompa de benzina, incep sa verific:
- prin metoda pedalelor niciun cod stocat (martorul clipea continu), am incercat de mai multe ori.
- pompa de benzina lucra normal (ar fi fost culmea sa pice iar ca am schimbat-o recent).
- am facut verificari la mufe, contacte, totul parea ok.
mi-am spus, asta e. trebuie sa merg la service; pe scurt am dat fuga la net, am gasit un service in apropiere, am mers cu mecanicii la masina (ne intelegeam in engleza), pe tester arata sensor crankshaft valoare 0 (asta cand dadea cheie). mi-au tractat masina la service, a doua zi dimineata m-au sunat sa vin dupa ea. factura a fost de aprox. 160 euro (diagnoza pe teren, tractarea, senzor, manopera schimbare senzor, un litru de ulei).
in concluzie: senzorul FACET pe mine m-a tinut cam 30.000 km. (3 ani). dupa cum spuneati si voi, la drum lung e bine totusi sa ai cu tine un senzor crankshaft de rezerva ca nu se stie.
ce mi s-a parut ciudat este ca nu aveam niciun fel de cod stocat.
multumesc.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Este intr-adevar ciudat. P0335 apare cand semnalul de la senzor dispare pentru minim 3 sec in mod continuu cand vibrochenul este in rotatie. Conditia: tensiune baterie > 8V; starter actionat; semnal senzor absent. Asta este NG (not good) judgement. Cand apare in mers este aceeasi treaba numai ca starterul nu intra in calcul. Evident, pentru OK judgement, este invers, adica semnal continuu de la senzor pentru ECU mai mult de 3 sec consecutive. Trebuia deci sa ai P0335. Poate nu ati vorbit aceeasi limba.
Raca
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salutare tuturor. Corsa mea are toane. Cateodata taie alimentarea la 4500, cateaodata la 6500 si cateodata nu o taie deloc(trece de linia rosie daca nu sunt cu ochii pe ea). Am fost cu ea la tester si mecanicii de la service-ul Radacini(dealer opel) mi-au spus ca are seznorul de la arbore defect(nu stiam inca de testul cu agrafa). Astazi m-am dus si am montat unul aftermarket la Victoria(l-am montat la ei pentru ca ei aduc si piese neoriginale)(tot dealer opel). In timp ce schimbau senzorul am intrat pe net si am vazut ca sa pot citi coduri de eroare fara tester. Dupa ce termina mecanicii masina, ma duc sa-i dau o cheie. O accelerez si la 4500 ingheata. Am zis sa incerc testul sa vad ce se intampla. Mi-a iesit eroare 0340, adica senzor ax cu came. M-am intors la Radacini si i-am injurat pe aia iar ei au ridicat din umeri. Acum ce e de facut? Sa tac si sa inghit paguba si eventual sa investesc in senzor ax cu came? Astept sfaturi . Mai mentionez ca masina cand face figura cu plafonatul la 4500, trage foarte prost si merge in suturi. Cand motorul taie cum trebuie, masina merge excelent. Multumesc anticipat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
plec sambata dimineata(1 mai) spre Calarasi, pe A2, cu 120-130 Km/h, la o curba dupa ce ies de pe A2, mi se opreste motorul, taie servo, ingheata volanul de abia abia am luat curba, frana ne mai functionand eficient, stocheaza eroare, abia imi porneste(totusi la prima cheie), ajung cu greu la destinatie, in tot timpul asta, emotii cat cuprinde, nestiind ce are.
Citesc eroare, 0335, am o lista cu erorile la agila sub scaun, vad ce inseamna, sun la un meserias si un om cu suflet mare, si il intreb ce sa fac.
mentionez ca nu aveam de unde sa comand senzor cranckshaft, pana seara urmand sa ma intorc in Bucuresti. Ascult de sfatul meseriasului si ma apuc sa scot termostatul, 3 suruburi cu tubulara de 8, unu cu Torx de 35, alte 2 care prind conducta pe 2 suporti din fata motorului, bun. Incerc sa recuperez cat mai mult antigel, pierd totusi vreo 75 cl, dar reusesc sa scot termostatul. Refac circuitul in sens invers, si completez cu apa demineralizata si cu antigelul salvat anterior, si pornesc motorul, fac aerisirea, si ajung pe seara la Bucuresti cu motorul rece. Nemaipomenit!
Multumesc mult Domnului in cauza care n-a pregetat sa-mi dea cateva sfaturi mai mult decat utile: datorita lui am putut ajunge cu masina acasa, fara sa-i stresez prea tare motorul, sau sa-i aduc daune iremediabile. Nu spun mai multe, Domnul respectiv stie ca vorbesc despre dansul. Inca o data, apreciez ajutorul!
Acum imi fac comanda de senzor si saptamana asta il schimb.
Citesc eroare, 0335, am o lista cu erorile la agila sub scaun, vad ce inseamna, sun la un meserias si un om cu suflet mare, si il intreb ce sa fac.
mentionez ca nu aveam de unde sa comand senzor cranckshaft, pana seara urmand sa ma intorc in Bucuresti. Ascult de sfatul meseriasului si ma apuc sa scot termostatul, 3 suruburi cu tubulara de 8, unu cu Torx de 35, alte 2 care prind conducta pe 2 suporti din fata motorului, bun. Incerc sa recuperez cat mai mult antigel, pierd totusi vreo 75 cl, dar reusesc sa scot termostatul. Refac circuitul in sens invers, si completez cu apa demineralizata si cu antigelul salvat anterior, si pornesc motorul, fac aerisirea, si ajung pe seara la Bucuresti cu motorul rece. Nemaipomenit!
Multumesc mult Domnului in cauza care n-a pregetat sa-mi dea cateva sfaturi mai mult decat utile: datorita lui am putut ajunge cu masina acasa, fara sa-i stresez prea tare motorul, sau sa-i aduc daune iremediabile. Nu spun mai multe, Domnul respectiv stie ca vorbesc despre dansul. Inca o data, apreciez ajutorul!
Acum imi fac comanda de senzor si saptamana asta il schimb.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Din cele spuse incerc o deductie logica: P0335 in mers datorita senzorului crankshaft. La racire, acesta isi revine si motorul porneste. Sunteti sfatuit sa scoateti termostatul ca sa mentineti temperatura motorului mai jos pentru ca bobina senzorului sa nu mai intrerupa. Daca rationamentul meu este corect, atunci se justifica mai mult ca oricand un senzor de rezerva la purtator. E mai usor de schimbat decat sa hacuiesti sistemul de racire. Dar va multumim ca uite, am reusit sa aflam si o metoda un pic empirica de a continua drumul. Insa dupa mine a fost doar un noroc chior. De regula se lasa cu platforma sau te duci si cumperi senzor si vii si-l schimbi.
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ulei pe senzor este, eu pe primul nu am avut ca masina a stat pe dreapta citeva zile pina a venit saracia.
Patratel a avut bafta ca l-a prins pe prima faza cu semnal intermitent la cald. Metoda merge daca esti in camp, ai scule si stii unde este termostatul. Atentie, se comanda garnitura termostat si se pune putin silicon garnituri (de ala scump), merge si numai cu silicon dar la cat e o garnitura parca nu merita.
Am schimbat la cineva senzor care nu a tinut decit 6-7 luni, deci nu luati ca regula cei 30,000km pentru facaturile Facet (unele au cutie pe care scrie doar Unix). Un senzor in masina este de preferat, evident si cateva scule. Mai scarbos e cu pompa de benzina, mai indicat e de schimbat preventiv.
Patratel a avut bafta ca l-a prins pe prima faza cu semnal intermitent la cald. Metoda merge daca esti in camp, ai scule si stii unde este termostatul. Atentie, se comanda garnitura termostat si se pune putin silicon garnituri (de ala scump), merge si numai cu silicon dar la cat e o garnitura parca nu merita.
Am schimbat la cineva senzor care nu a tinut decit 6-7 luni, deci nu luati ca regula cei 30,000km pentru facaturile Facet (unele au cutie pe care scrie doar Unix). Un senzor in masina este de preferat, evident si cateva scule. Mai scarbos e cu pompa de benzina, mai indicat e de schimbat preventiv.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Prin ceea ce aratati voi aici, se poate trage concluzia ca senzorii Facet sunt ordinari si pe ultimul loc in ierarhie. De altfel, se confirma sintagma ca "ieftin si bun" nu prea exista. Facet se pare ca este cel mai ieftin sau aproape. In postul meu de la pagina 1 a acestui topic, aratam atunci ca am avut beleaua cu senzorul Bosch original. Mi s-a parut scump atunci (cred ca si acum) si intamplator am pus INTERMOTOR. Sa nu fie de deochi, ori am noroc cu el, ori este intr-adevar bun. Il am de atunci, adica din august 2007. Si inca merge bine. Este clar, Facet nu pun dupa cum aratati ca nu tine nici de zeama oului. Cred ca de preferat si mai sigur este Bosch second, decat asta nou.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cu Facet deci ne-am lamurit, tin 5-30-36,000km si te cam lasa in drum, la alte motoare pica mai des ca la noi, unii nu merg de noi, unii importatori nici nu mai aduc pe Facet senzori la anumite motorizari.
Bosch SH nu cred ca merita, nu ai de unde sti ca mai tine 3 zile mai ales ca pica des in jurul valorii de 100,000km.
Am sa comand un senzor sa fie, ultima oara parca tot Facet am pus , un INTERMOTOR ar fi de buzunar acum dar sa vad cat e si Bosch, Hella sau Lucas. Sincer e un senzor banal, un rahatel de bobina si nu vad ce mare tehnologie spatiala trebuie sa faci asa ceva.
Pe langa subiect dar e bine de stiut:
Daca pica o piesa de preferat se cumpara original sau de producator care face echipare de fabrica la modelul respectiv sau alte marci auto. Firme ca Hella, Philips, Siemens, Bosch, TRW, Delphi, Mitsubishi, Lucas, Pierburg, Pilkington, Saint Gobain etc. nu castiga contracte cu producatorii de autoturisme prin spaga, e vorba numai de calitate si evident pret.
Bosch SH nu cred ca merita, nu ai de unde sti ca mai tine 3 zile mai ales ca pica des in jurul valorii de 100,000km.
Am sa comand un senzor sa fie, ultima oara parca tot Facet am pus , un INTERMOTOR ar fi de buzunar acum dar sa vad cat e si Bosch, Hella sau Lucas. Sincer e un senzor banal, un rahatel de bobina si nu vad ce mare tehnologie spatiala trebuie sa faci asa ceva.
Pe langa subiect dar e bine de stiut:
Daca pica o piesa de preferat se cumpara original sau de producator care face echipare de fabrica la modelul respectiv sau alte marci auto. Firme ca Hella, Philips, Siemens, Bosch, TRW, Delphi, Mitsubishi, Lucas, Pierburg, Pilkington, Saint Gobain etc. nu castiga contracte cu producatorii de autoturisme prin spaga, e vorba numai de calitate si evident pret.
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am curatat senzorul arbore cotit, cu apa si cu periuta in zona magnetului, am bagat apa peste tot, ce mai, l-am lasat la uscat in soare, bagat sub masina si cu spray de contacte am curatat si mufa de acolo, am dat si pe cei 2 pini ai senzorului, am asteptat sa se usuce, l-am pus la loc, am dat o cheie, am asteptat sa se stinga toate beculetele( din experienta, am sesizat ca nu pot sterge o eroare daca este aprinsa masinuta cu cheita, trebuie sa astept sa se stinga) Binenteles ca eu scot doar borna de la +, si o las de regula 30 minute.
Bun, si dupa ce s-a stins si masinuta cu cheita, am oprit motorul, am scos borna + si lasat 30 minute fara curent (cunosc codul playerului), pun borna, dau cheie fara sa pornesc motorul, astept 25 secunde, se opreste motorasul de la throtle, dau cheia pe 0, si apoi pornesc si las motorul fara sa accelerez vreme de 15 minute. Si culmea, am facut o tura de vreo 24 km, si a mers foarte ok, rotund, mi-a fost teama sa o forjez, dar de stire ca e mai sprintena, mi-a dat.
Acum ca sa fiu asigurat imi voi cumpara un senzor si il pun binisor in masina.
Mentionez ca masuratoarea senzorului e in parametri(n-am masurat in apa fierbinte insa) doar temperatura normala.
dupa cele citite mai sus am renuntat la achizitionarea:
- simeringului
- senzorului de la FACET ( voi lua de la alta firma)
sanatate tuturor, chiar si lui Mos Craciun!
Bun, si dupa ce s-a stins si masinuta cu cheita, am oprit motorul, am scos borna + si lasat 30 minute fara curent (cunosc codul playerului), pun borna, dau cheie fara sa pornesc motorul, astept 25 secunde, se opreste motorasul de la throtle, dau cheia pe 0, si apoi pornesc si las motorul fara sa accelerez vreme de 15 minute. Si culmea, am facut o tura de vreo 24 km, si a mers foarte ok, rotund, mi-a fost teama sa o forjez, dar de stire ca e mai sprintena, mi-a dat.
Acum ca sa fiu asigurat imi voi cumpara un senzor si il pun binisor in masina.
Mentionez ca masuratoarea senzorului e in parametri(n-am masurat in apa fierbinte insa) doar temperatura normala.
dupa cele citite mai sus am renuntat la achizitionarea:
- simeringului
- senzorului de la FACET ( voi lua de la alta firma)
sanatate tuturor, chiar si lui Mos Craciun!
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
am gasit asta pe wikipedia
"Problems encountered
Sometimes the sensor may become burnt or worn out. The most likely causes of crankshaft position sensor failure are exposure to extreme heat when you have a gasket or crank problem, corruption from oil or other engine fluids that leaked onto the sensor, or wear over a long period of time. When it goes bad, it stops transmitting the signal which contains the vital data for the ignition and other parts in the system."
"Problems encountered
Sometimes the sensor may become burnt or worn out. The most likely causes of crankshaft position sensor failure are exposure to extreme heat when you have a gasket or crank problem, corruption from oil or other engine fluids that leaked onto the sensor, or wear over a long period of time. When it goes bad, it stops transmitting the signal which contains the vital data for the ignition and other parts in the system."
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La motoarele astea pica numai de la caldura, nu are treaba pilitura ca nu exista asa ceva in carter, nu are treaba uleiul.
Ca simptom inainte de a da cod eroare este cheie mai lunga la pornire, deci nu ai cod stocat (inca) dar semnalul este prost, ECU inca nu 'pune bot' sa dea P0335. Azi am avut o cheie suspect de lunga , se pare ca Facet-ul care e pe masina e din lotul de 5,000km. La mine senzorii 2 buc Bosch si Facet au picat la rece, adica dimineata dau cheie si hop beculetul in bord.
Nu pierde timpul cu curatat senzor, altul si gata...sau iti place sub masina?
Ca simptom inainte de a da cod eroare este cheie mai lunga la pornire, deci nu ai cod stocat (inca) dar semnalul este prost, ECU inca nu 'pune bot' sa dea P0335. Azi am avut o cheie suspect de lunga , se pare ca Facet-ul care e pe masina e din lotul de 5,000km. La mine senzorii 2 buc Bosch si Facet au picat la rece, adica dimineata dau cheie si hop beculetul in bord.
Nu pierde timpul cu curatat senzor, altul si gata...sau iti place sub masina?