- costin250250
- OP
- 17 mesaje
- din 02 Feb 2010
- Vectra 1993 1.7
- Buzau
costin250250
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1993 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salutare tuturor opelistilor,am si eu un motor de kadett pe o "baba de vectra" si azi am trecut pe la un mecanic si mia descis busonul la ulei,arunca foarte mult afara.Si mi-a spus segmentare si restul de garnituri +cureaua de distributie +pompa de apa.acum eu nu's mecanic da si el si a dat cu parerea.si dak a nimerito .la ce preturi sa ma astept motor facut bine+manopera si ce piese se pot schimba pt functionarea perfecta sau aproape sa nu omor bateria la iarna.
motorul este 1.6d ,si un mecanic cu toate cele necesare [ceas comparator si altele k nu ma pricep] k trebuiesc masurate camasile sa stiu ce segmenti sa cumpar asa spunea omul si nu sa bagat ca nu avea.
motorul este 1.6d ,si un mecanic cu toate cele necesare [ceas comparator si altele k nu ma pricep] k trebuiesc masurate camasile sa stiu ce segmenti sa cumpar asa spunea omul si nu sa bagat ca nu avea.
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Cand am facut eu cunostina cu kadetul meu de 1,3 arunca la fel ulei prin buson, dar din cauza ca era uleiul prea uzat si vechi incat avea consistena apei de la chiuveta. Mergi la un mecanic princeput sa iti verifice compresia, si mai apoi sa arunci bani pe schimbat ce ai enumerat tu pe acolo. Si incearca sa dai mai multe date despre tipul de motor, sunt multi oameni princeputi care pot sa te ajute.
dan_kxa
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- costin250250
- OP
- 17 mesaje
- din 02 Feb 2010
- Vectra 1993 1.7
- Buzau
costin250250
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1993 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
posibil sa fie si chestia cu uleiul prea subtire k poate e uzat.unde ma sfatuiiti sa masor compresia in buzau .mentionez ca am frana de motor si inca buna zic eu..aaa si tipul motor este 1.6 diesel cu aspiratie naturala.multumesc pt chestia cu masurarea compresiei k ma pus pe gand rau nea mecanicul.da o sa consult altii cu mai multa experienta pe opel dak o sa gasesc pe la buzau.
Drumuri bune si fara probleme cu multe miii de km
Drumuri bune si fara probleme cu multe miii de km
dan_kxa
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- in principal, un motor care are setul motor uzat peste limita va trebui sa consume uleiul din baie.
- problema care o discutati pe acest topic nu este foarte plauzibila; aruncatul uleiului pe buson arata intradevar o uzura a setului dar nu in toate cazurile.modelele noi de masini, au fost inzestrate cu un mic scut de plastic sub capacul de ulei pt a impiedica aceasta aruncare a uleiului.mai ales daca sus exista axa cu came care rotindu se arunca uleiul pe capac.
- atunci cand setul motor este uzat, printre segmenti si bucsi se pierde presiunea din cilindrii la compresie, presiune care ajunge in baia de ulei, respectiv este aruncata pe epurare, capacul de umplere ulei.
facultativ - metode de verificare a segmentilor uzati:
1.presiunea din cilindrii: se verifica prin zona bujiilor/injectoarelor (se masoara in atmosfere si se cuprinde intre 5-60 - in functie de uzura)
2.aruncarea uleiului pe epurare (se intalneste la majoritatea motoarelor care au fost exploatate peste 100mii - nu este motiv de ingrijorare)
3.presiunea din baia de ulei: se da busonul de umplere ulei jos si se acopera cu mana, astfel veti observa presiunea din carterul motor (gazele bogate in amestec se vad cu ochiul liber)
4.creste consumul
5.scade cuplul motor
6.scoate fum
7.arunca ulei pe toba
8.motorul nu impiedica forta atunci cand este invartit cu mana
etc
IMPORTANT: aceste cauze apar si in alte imprejurimi
epurare: zona de eliminare a gazelor formate in carterul motorulu/baia de ulei datorita pierderilor de presiune etc.
- problema care o discutati pe acest topic nu este foarte plauzibila; aruncatul uleiului pe buson arata intradevar o uzura a setului dar nu in toate cazurile.modelele noi de masini, au fost inzestrate cu un mic scut de plastic sub capacul de ulei pt a impiedica aceasta aruncare a uleiului.mai ales daca sus exista axa cu came care rotindu se arunca uleiul pe capac.
- atunci cand setul motor este uzat, printre segmenti si bucsi se pierde presiunea din cilindrii la compresie, presiune care ajunge in baia de ulei, respectiv este aruncata pe epurare, capacul de umplere ulei.
facultativ - metode de verificare a segmentilor uzati:
1.presiunea din cilindrii: se verifica prin zona bujiilor/injectoarelor (se masoara in atmosfere si se cuprinde intre 5-60 - in functie de uzura)
2.aruncarea uleiului pe epurare (se intalneste la majoritatea motoarelor care au fost exploatate peste 100mii - nu este motiv de ingrijorare)
3.presiunea din baia de ulei: se da busonul de umplere ulei jos si se acopera cu mana, astfel veti observa presiunea din carterul motor (gazele bogate in amestec se vad cu ochiul liber)
4.creste consumul
5.scade cuplul motor
6.scoate fum
7.arunca ulei pe toba
8.motorul nu impiedica forta atunci cand este invartit cu mana
etc
IMPORTANT: aceste cauze apar si in alte imprejurimi
epurare: zona de eliminare a gazelor formate in carterul motorulu/baia de ulei datorita pierderilor de presiune etc.
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
costin250250 a scris:posibil sa fie si chestia cu uleiul prea subtire k poate e uzat.unde ma sfatuiiti sa masor compresia in buzau .mentionez ca am frana de motor si inca buna zic eu..aaa si tipul motor este 1.6 diesel cu aspiratie naturala.multumesc pt chestia cu masurarea compresiei k ma pus pe gand rau nea mecanicul.da o sa consult altii cu mai multa experienta pe opel dak o sa gasesc pe la buzau.
Drumuri bune si fara probleme cu multe miii de km
Drumuri bune si fara probleme cu multe miii de km
vascozitatea uleiului este importanta dar nu si in cazut nostru.
apropo: ce uleiuri folositi ; ce W-uri
- Tony Montana
- *
- 39 mesaje
- din 08 Sep 2007
- Kadett 1985 1300
- Mures
Tony Montana
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Mures
- Masina: Kadett 1985 1300
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2007
- Mesaj Privat
Eu am un Opel Kadet E, 1985, motor 1.3 benzina. Folosesc ulei de motor Mobil 15W40.
Acum legat de subiectul acestui topic, segmentarea motorului:
Eu am toate simptomele unui motor destul de uzat, si anume:
-consuma ulei la greu, eu am aproximat cam 1 litru la fiecare 1000 de km, s-ar putea sa fie mai mult sau poate mai putin.
-scoate gaze de carter
-la consum am incetat sa-i mai fac calculul de consum dar stiu ca iarna nu prea scap sub 10l/100km, media
In ciuda faptului ca masina consuma asa de mult ulei si scoate gaze de carter si fum la greu, motorul merge destul de bine, sau cel putin asa am eu impresia , fiind prima mea masina. Nu stiu exact cati km are masina, kilometrajul avand doar 5 cifre. Eu am facut cu ea 55.000 km si o am de patru ani, din 2006. Dupa estimarile mele masina ar trebui sa aiba peste 300.000 km, ma rog, mi-e greu sa-mi dau seama. Stiu ca a fost adusa din Germania in anul 1998 si inaintea mea a mai avut doi proprietari in Romania.
Ma bate gandul s-o segmentez asa ca daca a mai trecut cineva prin experienta asta, la un motor asemanator, 1985, 1.3 benzina, poate ne impartaseste si noua din experienta avuta.
Cam care sunt costurile?
Cum aleg segmentii?
M-am interesat anul trecut de segmenti si cei de la un magazin de piese auto mi-au dat mai multe dimensiuni pt segmenti, toti pt motorul meu de 1.3 benzina( dupa talon au luat datele). Nu stiam ce sa zic, care se potrivesc. Cum stiu ce segmenti sa iau sau pot sa-mi dau seama doar dupa ce mecanicul desface motorul si-mi zice el ce segmenti se potrivesc, ma refer la dimensiuni?
Orice parere, impresie, este bine venita.
Acum legat de subiectul acestui topic, segmentarea motorului:
Eu am toate simptomele unui motor destul de uzat, si anume:
-consuma ulei la greu, eu am aproximat cam 1 litru la fiecare 1000 de km, s-ar putea sa fie mai mult sau poate mai putin.
-scoate gaze de carter
-la consum am incetat sa-i mai fac calculul de consum dar stiu ca iarna nu prea scap sub 10l/100km, media
In ciuda faptului ca masina consuma asa de mult ulei si scoate gaze de carter si fum la greu, motorul merge destul de bine, sau cel putin asa am eu impresia , fiind prima mea masina. Nu stiu exact cati km are masina, kilometrajul avand doar 5 cifre. Eu am facut cu ea 55.000 km si o am de patru ani, din 2006. Dupa estimarile mele masina ar trebui sa aiba peste 300.000 km, ma rog, mi-e greu sa-mi dau seama. Stiu ca a fost adusa din Germania in anul 1998 si inaintea mea a mai avut doi proprietari in Romania.
Ma bate gandul s-o segmentez asa ca daca a mai trecut cineva prin experienta asta, la un motor asemanator, 1985, 1.3 benzina, poate ne impartaseste si noua din experienta avuta.
Cam care sunt costurile?
Cum aleg segmentii?
M-am interesat anul trecut de segmenti si cei de la un magazin de piese auto mi-au dat mai multe dimensiuni pt segmenti, toti pt motorul meu de 1.3 benzina( dupa talon au luat datele). Nu stiam ce sa zic, care se potrivesc. Cum stiu ce segmenti sa iau sau pot sa-mi dau seama doar dupa ce mecanicul desface motorul si-mi zice el ce segmenti se potrivesc, ma refer la dimensiuni?
Orice parere, impresie, este bine venita.
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
in primul rand "frumoasa masina"
daca motorul va fi desfacut vei afla tot ce vrei despre setul motor, mai ai nevoie doar de un mecanic pe cinste.
daca cineva cunoaste cu adevarat alezajele (in marimi) PISTON, SEGMENTI, BOLT, BUCSI rugam sa ni le impartaseasca si noua, ne este greu sa desfacem un motor doar de dragul de a sti ce se afla in el, este mai bine sa pregatesti totul dinainte si sa l montezi inapoi in cateva ore.
stima cuvenita.
daca motorul va fi desfacut vei afla tot ce vrei despre setul motor, mai ai nevoie doar de un mecanic pe cinste.
daca cineva cunoaste cu adevarat alezajele (in marimi) PISTON, SEGMENTI, BOLT, BUCSI rugam sa ni le impartaseasca si noua, ne este greu sa desfacem un motor doar de dragul de a sti ce se afla in el, este mai bine sa pregatesti totul dinainte si sa l montezi inapoi in cateva ore.
stima cuvenita.
- daniel_kadett
- **
- 196 mesaje
- din 27 Mai 2006
- Kadett 1986 1.6
- Bucuresti
daniel_kadett
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2006
- Mesaj Privat
din experienta si problemele avute de alti prieteni pot spune ca segmentarea mai rau strica motorul, daca nu se bucseaza blocul motor sau nu se alezeaza si se pun pistoane de cota x de reparatie. Pe mine m-a costat povestea asta vreo 20 de milioane prin 2006 sau 2007, nu mai stiu. Merita facuta daca vrei sa o pastrezi - masina merge beton, iarna, vara, porneste la sfert, nu mi s-a oprit o data motorul degeaba in 5 ani cat a fost la mine.
- claurs
- **
- 314 mesaje
- din 14 Nov 2009
- Omega 1990 C20se
- Tulcea
claurs
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Tulcea
- Masina: Omega 1990 C20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
meeseriașul mãsoarã cota cu micrometrul , apoi mergi la magazin (cu meseriașul) unde afli ce cote are și ce-ți recomandã.
decât sã cumperi piese la un moment dat + cã trebuie sã alezezi blocul , adicã set motor dacã setul e prea uzat , apoi setul de cuzineți + alezaj vibrochen , o sã cearã și ambreiaj(mai ales disc și rulment), mai bine schimbi motorul. fãrã sã mai punem la socotealã manopera , ulei , filtru , antigel , alte garnituri.
eu am scimbat motorul cu 12.500.000 și reparația m-ar fi costat undeva la 30 milioane(vorbim aici de reparație capitalã)
de segmentat îl segmentasem dar m-a ținut doar 20 000km deoarece era uzat și cam pãpa ulei
mergi totuși și aflã prețuri întâi , punele-n balanțã , și apoi iei hotãrâri
decât sã cumperi piese la un moment dat + cã trebuie sã alezezi blocul , adicã set motor dacã setul e prea uzat , apoi setul de cuzineți + alezaj vibrochen , o sã cearã și ambreiaj(mai ales disc și rulment), mai bine schimbi motorul. fãrã sã mai punem la socotealã manopera , ulei , filtru , antigel , alte garnituri.
eu am scimbat motorul cu 12.500.000 și reparația m-ar fi costat undeva la 30 milioane(vorbim aici de reparație capitalã)
de segmentat îl segmentasem dar m-a ținut doar 20 000km deoarece era uzat și cam pãpa ulei
mergi totuși și aflã prețuri întâi , punele-n balanțã , și apoi iei hotãrâri