Am avut recent o problema care m-a adus in situatia de a-mi reconditiona delcoul. Axul delcoului avea un joc destul de mare, s-a blocat si s-a rupt racordul delcou. M-am hotarat deci sa scriu acest ghid pentru cei aflati in cazurile urmatoare (multumesc utilizatorului nonea pentru sfaturi si incurajari). Mentionez ca delcoul pe care am lucrat este Lucas, are 3 fire si e pentru motorul C14NZ.
Iti curge ulei pe langa delcou? Problema e de la O-ring-ul care asigura etansarea.
Fugi la un magazin de garnituri sau piese auto si ia-ti un O-ring de Cielo (cod 01972943) care te costa 2-3 RON. Dimensiunile aproximative sunt raza de 63 mm si grosimea de 3.5 mm. La un magazin de garnituri am gasit cu 1 RON/buc.
Ti se invarte axul delcoului in gol? S-a rupt protuberanta piesei care face conexiunea in axul cu came.
Piesa in sine se numeste racord delcou (cod GM 1211883) si am dat 120 RON (discount 15%) pe ea la reprezentanta; la magazine era 140-150 RON. Piesa e prinsa de ax cu un stift care odata desfacut iti permite sa ajungi la axul si interiorul delcoului. Stiftul se introduce folosind un dorn de dimensiuni asemanatoare.
Iti joaca axul delcoului? De vina este faptul ca axul nu mai e centrat de interiorul delcoului (jocul s-a marit in timp).
Poti cauta un delcou second, dar mai bine mergi la o firma de alezat/honuit sau reconditionat motoare, eventual un strungar. Se poate executa o bucsa din aluminiu cu/fara filet care se monteaza pe interior si delcoul va fi ca nou. Pe mine m-a costat 40 RON toata operatiunea.
Ai ulei in interiorul delcoului? De vina e simeringul din interior.
Acesta este de 22 mm exterior, 12 mm interior si 4 mm grosime. Te costa 2 RON bucata la orice magazin de garnituri/simeringuri. Ca sa ajungi la el trebuie sa scoti stiftul de la piesa de mai sus, sa scoti axul din delcou si il vei vedea. Il poti scoate afara cu un patent mai subtire.
Alte probleme pot aparea datorita:
- condensului format in interiorul capacului de delcou
depunerilor
lipsei carbunelui din capac
fisurilor in capac
uleiului ajuns in zona senzorului Hall
contactelor oxidate
Aveti niste poze atasate pentru o parere despre ce va trebuie.
Un delcou nou costa aproximativ 400 EUR, la dezmembrari gasiti cam la 300 RON. Un pret corect ar fi in jur de 150 RON sau chiar mai putin. Incercati sa-l vedeti inainte de a-l cumpara (aviz celor ce iau cu ramburs).
Evitati sa luati unul nou sau second atata timp cat puteti face voi sau mecanicul vostru reparatia. Mecanicii pe care i-am intrebat daca imi pot rezolva jocul axului mi-au zis sa iau alt delcou, cred ca le era lene sa se ocupe sau sa-si asume responsabilitatea.
Va doresc spor la mesterit!