aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
[b]Incep prin a va saluta pe toti...sunt si eu incepator pe aici pe forum si vreau sa va povestesc de la inceput..Numele meu este Alex..am 19 ani..permis de 1 an...sunt posesor de dacia 1310..a mea personala..si un opel astra G ....z16se luat in rate...al familiei ...il utilizam fiecare...masina o avem de aprox 1 an...printr-un imprumut bancar de ...10 ani ...am achizitionat opelul de la un nene...care il adusese din germania...greseala mare care am facut-o a fost ca nu avea carte service..bun am luat-o mai mult pe incredere...cum am luat-o am observat ca toate rotile sunt pe 14" si rezerva pe 15" nu am dat importanta , cum am luat masina am fost si am schimbat ulei...filtre...tot am bagat ulei ARAL 15w40.....masina am luat-o la 90 mii km..acum nush cat de reali , am schimbat si distributia ca daca nu aveam carte service..toate bune si frumoase..masina mergea bine...pana acum vreo 3 sapt..cand dintr-o data a inceput sa faca ca dieselu ....am zis ca o fii scazut nivelul la ulei ....am completat si degeaba...am fost la un service particular si mi s-a spus ca sunt 2 variante....varianta ieftina....schimbat ulei si vazut daca bate...2 varianta scumpa trb schimbat ax cu came...tacheti ...culbutori..garnitura chiuloasa etc.....pret informativ 2000 lei....am fost am schimbat uleiul......am bagat si o solutie de la liqui moly...de spalat motorul dupa care am bagat ulei castrol magnetec 15w40 ...+ filtru ulei..tot asa facea....am mai mers cativa km si a inceput din ce in ce mai tare....apoi am fost la DibAs .....dupa ce s-au chiorit fiecare mecanic in parte la el mi-a spus ca trb schimbate rampa de culbutori axul cu came tacheti tot...la ei se ajunge undeva la 3200 lei...sunt putin mai mult disperat deoarece nu dispun de banii acestia masina sta de 3 sapt nemiscata din loc ..ptr ca toti m-au sfatuit sa nu o misc.....m-am gandit sa schimb doar tachetii..ca banuiesc ca din cauza lor se aud asa zisele "ciocanele"...dar pe toti care am intrebat mi-au spus ca nu dau garantie ptr schimbarea doar a tachetilor...ce ma sfatuiti sa fac ptr ca este pacat sa platesc ratele ptr o masina si sa nu ma pot deplasa cu ea..astept raspunsurile voastre....multumesc anticipat ..numai bine
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Desfa capac distributie si vezi daca e intinsa cureaua, daca intinzatorul e cu limba pe new, daca nu cumva s-a desfiletat surubul de la rola intinzator, daca mai este la punct...
Uleiul la motorul tau este 5W40 hai maxim 10W40, 15 cum ai pus tu e prea gros si la pornire pot bate tachetii pina se incalzeste motorul, asta una...doi, un ulei gros produce uzura la motor.
Uleiul la motorul tau este 5W40 hai maxim 10W40, 15 cum ai pus tu e prea gros si la pornire pot bate tachetii pina se incalzeste motorul, asta una...doi, un ulei gros produce uzura la motor.
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am fost astazi la cnv care repara peugeot.....mi-a desfacut capacul de sus... si am vazut axa cu came ...are uzura de agati cu unghia de la deget....apoi m-a pus sa o bag a 5-a am impins usor sa probeze fiecare tachet...erau armati...toti...mi-au spus ca si axa cu came trb schimbata dar cica ar fii un boltz ceva mai jos in motor sau vre-un piston...si ca trb cumparat set motor de reparatie...acum dupa mintea mea care nu prea le are cu mecanica zic si eu ca la dacie...daca ar fii boltz..nu ar tzacani ....ar bate..si nu ar bate mereu..ar bate mai tare la rece...si daca ar fii piston ar scoate fum alb nu ? eu zic ca nu trb sa ma bag sa desfac motorul .....daca ar fii axu as mai merge asa cu el ...si in timp l-as schimba...eu zic ca o masina nemteasca din 2006 nu are cum sa aibe atata uzura sa distruga si axa si pistoane si tot...axa v-am zis agati cu degetul in margini...astept raspunsul vostru
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
pentru a nu da detalii mincinoase am sunat pe taicamiu sa imi spuna ca el a fost prima data sa schimbe uleiul si filtrele ...la caragiale intr-o curte pentru cine stie din ploiesi .... a fost aral 10w40 ....castrol am fost eu si tot 10w40 ...acum pana dispun de banii pentru axa se poate merge asa cu ea fata grija? adica mai poate uza ceva?
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Tazz
- **
- 265 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Tigra 1995 x14xe
- Mehedinti
Tazz
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Tigra 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
man ...nu ati inteles..acum are ulei CASTROL MAGNETEC 10W40 + FILTRU NOU .....si degeaba...astazi a ascultat-o pe seara un batran cu un kadet ..si a zis ca parerea lui ar fii ca un boltz...da pai am desfacut capacul de verificare cum se zice acela de plastic negru si era ulei pana sus...asta a fost primul lucru care l-au verificat mecanicul...cand am fost prima data ....batranelul asta zicea ceva sa dau baia de ulei jos si sa misc de .....nu stiu ce si sa verific daca are jocuri..si unde are joc acolo bate boltzul ...ce parere aveti ? .....am mai primit cate un pm prin care ma intrebau la cate ture am dus-o de bate...masina asta de cand este la noi mai mult de 120 km nu a mers nimeni cu ea...nici demaraje nimic..avem de plata atatia ani...tzacanitul....daca pot sa il numesc asa a aparut pe parcurs......
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cine are urechea formata isi poate da seama daca e bataie de la bolt, cuzineti sau tacheti. Poti desface baia sa fii sigur.
Tachetii au un sunet specific, mai ascutit iar zgomotul vine din partea de sus a motorului. Daca uzura e la cuzineti bate puternic la pornire pana face uleiul presiune si se stinge becul. Bataia de bolt e puternica si stridenta, ca o lovitura de ciocan.
Aditivii au prostul obicei sa infunde canalele de ungere. Uleiul nu mai ajunge in diverse locuri si in scurt timp apare o uzura accentuata.
Solutiile de curatat sistemul de ungere pot dizloca bucati de mizerie care infunda canalele de ungere. Nu se recomanda folosirea lor la un motor murdar, cu multi km. Cu mizeria aia in el poate merge mult si bine. Daca se infunda un orificiu in sistemul de ungere sfarsitul e aproape. Flush-urile au efect doar la motoare cat de cat curate. E preferabil sa se schimbe mai des uleiul si sa se foloseasca uleiuri sintetice decat ulei prost si motor flush.
Motoarele care au mers cu uleiuri minerale nu e recomandat sa fie trecute pe sintetice. Uleiurile sintetice au detergenti mai puternici si se poate intampla acelasi lucru, mizerie depusa de la uleiul mineral sa infunde orificii de ungere.
Uzurile unui motor sunt ireversibile. Nu se vor rezolva cu ulei mai gros, aditivi dura lube si alte chestii. Se rezolva doar prin inlocuirea pieselor uzate.
Multi incep sa puna ulei si aditivi cand motorul bate sau scoate fum, sau cutia de viteze caraie. Deja e prea tarziu. Sunt doar bani aruncati aiurea.
Tachetii au un sunet specific, mai ascutit iar zgomotul vine din partea de sus a motorului. Daca uzura e la cuzineti bate puternic la pornire pana face uleiul presiune si se stinge becul. Bataia de bolt e puternica si stridenta, ca o lovitura de ciocan.
Aditivii au prostul obicei sa infunde canalele de ungere. Uleiul nu mai ajunge in diverse locuri si in scurt timp apare o uzura accentuata.
Solutiile de curatat sistemul de ungere pot dizloca bucati de mizerie care infunda canalele de ungere. Nu se recomanda folosirea lor la un motor murdar, cu multi km. Cu mizeria aia in el poate merge mult si bine. Daca se infunda un orificiu in sistemul de ungere sfarsitul e aproape. Flush-urile au efect doar la motoare cat de cat curate. E preferabil sa se schimbe mai des uleiul si sa se foloseasca uleiuri sintetice decat ulei prost si motor flush.
Motoarele care au mers cu uleiuri minerale nu e recomandat sa fie trecute pe sintetice. Uleiurile sintetice au detergenti mai puternici si se poate intampla acelasi lucru, mizerie depusa de la uleiul mineral sa infunde orificii de ungere.
Uzurile unui motor sunt ireversibile. Nu se vor rezolva cu ulei mai gros, aditivi dura lube si alte chestii. Se rezolva doar prin inlocuirea pieselor uzate.
Multi incep sa puna ulei si aditivi cand motorul bate sau scoate fum, sau cutia de viteze caraie. Deja e prea tarziu. Sunt doar bani aruncati aiurea.
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
da dar ..nu am de unde sa stiu cu ce fel de ulei a mers.....eu cand am luat-o era uleiul negru si f subtire....si legat de batut ..nu bate numai la pornire bate mereu..si becurile se stin instantaneu..nici o eroare nimic....iar despre boltz..nu bate asa tare...adica am avut si eu la dacie bataie dar era bataie de misca toata masina...la asta se aude ca la diesel exact...
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
aly91west
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- 89dam
- ****
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat