Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
O singura spalare nu rezolva de obicei uleiul, trebuie 2 sau 3 spalari.
Skip ads

  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
xcuseme a scris:Sunt curios cat de repede va reaparea ulei in vas... cu siguranta nu ti-a iesit chiar tot de pe traseu Sad

Mai da ceva detalii... ce detergent ai pus exact si cat?


Da, asa este. Mai am ulei in instalatie. Deja mi-a scos cateva pete de ulei in vas, mai ales ca duminica, cand m-am intors acasa am forjat-o putin, i-am dat in jur de 150 km/h, pentru ca am vrut sa verific daca trece de 3000 rot/min, si daca pierde putere (am o problema cu senzorul de presiune la care nu-i dau de cap, dara asta e alta poveste).
Detergentul folosit: ariel automat. Am pus in jur de 300g/6l de apa (50 de g/1l de apa)

@dancuciureanu, deja incepe sa imi para rau ca nu am facut operatiunea si a treia oara. Poate mai scoteam ceva ulei din instalatie.

Off topic: cum fac sa citez mai multi colegi de forum in acelasi post? Embarassed
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
off topic - selectezi textul la care vrei sa raspunzi de la fiecare user, dai copy-paste la tine in post apoi il pui in acele taguri [quote username=""] [/quote]

ex:
gigel a scris: tralala

costel a scris: lilulu


textul de mai sus care genereaza asta:
[quote ="gigel"] tralala [/quote]
[quote ="costel"] lilulu [/quote]
fara spatiu dupa quote

/ofttopic

Legat de detergentul folosit, cred ca o sa incerc si eu in curand, folosind detergent LICHID tot pentru masina automatica). In ideea ce nu mai trebuie pierdut timp cu dizolvarea lui si eventual si depunerea granulelor pe tubulatura.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
bbmt cati km are masina? Pe la 300.000 se duce garnitura de chiulasa si in cazul ala poti sa speli instalatia pana iti vine acru. Dupa schimbarea termoflotului, DACA nu e dusa garnitura de chiulasa dupa 3-4 spalari antigelul trebuie sa fie bun de baut. Wink
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Masina are putin peste 170.000, reali sau nu, n-as putea spune.
In alta ordine de idei, daca ar fi probleme cu garnitura de chiuloasa, mi-ar baga antigel in baie, as avea nivel mare in baia de ulei, masina ar scoate fum alb... iar aceste lucruri nu se intampla.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cine ti-a zis ca se intampla asa? Daca schimbi termoflotul, speli instalatia si inca mai apare ulei in antigel, e dusa garnitura de chiulasa. Alte simptome nu exista.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
pai si noi ce vorbim aici? daca se spala bine instalatia, n-o sa mai apara pete. aici e topic strict de cum sa spalam instalatia in conditiile in care se presupune ca a fost identificata cauza aparitiei initiale a petelor si s-a rezolvat. aia cu garnitura e la alta adresa.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
pana la urma cum se curata instalatia? din ceea ce a postat bbmt vad ca mare lucru nu se rezolva cu detergent + apa. mai degraba cu decarbusolv + apa. doar ca nu stiu cat de bine face pe la garnituri/furtune.
  • Terapie

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Azi am spalat si eu instalatia de racire...am golit lichidu de racire pus ieri...e maro deja saracu...am bagat prima oara apa cu axion diluat bine (aha...d-ala de vase tip crema) pus apa fierbinte...pornit...incalzit motoru lasat sa circule aprox 10 minute...golit...pus apa curata...lasat sa circule un pic...golit...pus apa cu ariel professional (lichid) lasat sa se incalzeasca, apoi sa circule (ar fi fost de 10 ori mai simplu sa fi dat jos ... iar... termostatu si nu mai asteptam 4 zile sa se incalzeasca...dar ma rog), scurs zeama...pus apa curata...repetat operatia...apoi deschis busonu in timp ce mergea motoru si am turnat vreo 4 bidoane de apa de 5 litri...partea buna e ca instalatia probabil e atat de curata incat poti bea apa din ea, partea proasta e ca am observat bule de gaz(sper eu sa fie aer) atunci cand am tinut bidonu plin cu varf un pic ca sa scot urmele de spuma si de ulei ce se tot ridicau la suprafa, daca e gaz de evacuare...urmeaza operatia placuta de a schimba garnitura de chiulasa si eventual rectificat chiulasa...oh joy!Ideea e ca poti sa bagi cam ce-ti trece prin cap in sistem ma-ndoiesc ca o sa se intample ceva rau(probabil sa nu fie chestii ce ataca metale/cauciuc/plastic).

Cu problema cu gazele voi vedea dupa un drum un pic mai lung...dupa ce se raceste lichidu daca atunci cand desfac capacul de la vasul de expansiune daca e presiune...i'm screwed!(eventual poate bag si nasu sa vad daca pute a gaz de evacuare)

Multumesc pentru idei (am facut dupa ce am citit tot threadu...foarte traznite idei au unii..aia cu benzina m-a amuzat rau...dar am auzit si de mr muscolo la cineva ca a pus ca era infundat rau...doh?!)
  • mazak

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu sunt gaze de evacuare, nu te speria , sunt bulele de aer din instalatie
De fiecare data cand schimbi lichidul de racire trebuie facuta aerisirea si automat aerul de pe instalatie este scos la suprafata vasului de expansiune
  • stiuca

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Ideea este ca pe furtune,radiatoare,vas ramane o mazga neagra(ulei)depus de care imi este scarba.Am facut urmatoarele operatiuni:am spalat instalatia cu apa si detergent automat Sad nimic,Am spalt cu solutie 2+2 ( nimic ,Am spalt vasul cu benzina Smile foarte multumit,am trecut la radiatorul din fata dat jos benzina si decarburol spalat bine bine:) foarte multumit,am inlocuit doua furtune de la second,am spalt vasul cu benzina si acum este mult mai bine sper sa dispara petele de ulei.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu am avut termoflotul defect acum 3 ani.... am cumparat unul nou si nu am spalat instalatia atunci,...a bagat ulei de fiecare data cand se incalzea motorul mai tare...am sperat ca se va termina odata ...m-am inselat.. ....a bagat in continuare mai ales vara,am curatat de fiecare data vasul de expansiune cu un strat de 5-7 mm de ulei...nu imi consuma ulei din motor..dar...ce a ramas pe instalatie a ramas bine lipit...am decis sa curat cu dero automat sa nu faca spuma.... si dai si dai ....de 3 ori + 3 clatiri dar in final munca mea a fost in zadar,tot imi baga ulei...dati-mi o solutie concreta care sa curete macar 60% din depunerile de ulei.....multumesc!
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate, daca ai schimbat termoflotul si instalatia nu s-a curatat in timp, iti mai raman cam doua variante: tecile de la injectoare, si/sau garnitura de chiulasa.
Cu timpul m-am convins si eu. La mine inca mai baga ulei in vas. Curat vasul de fiecare data cand am ocazia, dar degeaba.
Deja ma orientez sa scot cumva tecile de la injectoare sa vad ce e pe acolo. Daca nici asa nu se rezolva, desfac motorul. Asta e. Sad
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
bbmt a scris:Din pacate, daca ai schimbat termoflotul si instalatia nu s-a curatat in timp, iti mai raman cam doua variante: tecile de la injectoare, si/sau garnitura de chiulasa.
Cu timpul m-am convins si eu. La mine inca mai baga ulei in vas. Curat vasul de fiecare data cand am ocazia, dar degeaba.
Deja ma orientez sa scot cumva tecile de la injectoare sa vad ce e pe acolo. Daca nici asa nu se rezolva, desfac motorul. Asta e. Sad
Eu nu am pierderi de ulei de la schimb la schimb,am bagat o surubelnita pe un furtun unde circula antigel si am scos marmelada ....raman la parerea ca nu am treaba cu tecile sau garnitura de chiulasa...nu te conrtazic.... doar daca as putea sa curat instalatia foarte bine dupa aceea imi dau seama...totusi ceva de spalat instalatia bun exista.... a reusit cineva ?
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@nelu.1270
Nici eu nu am pierderi de ulei. Schimb uleiul la 10000, si nu completez intre schimburi cu nici un strop.
Totusi ulei intra in instalatia de racire. Putin, dar intra. Si acest lucru nu se observa pe joja.
Eu sincer iti doresc sa nu ai problemele enumerate de mine, dar nu prea stiu de alta "gaura" pe unde ar putea intra uleiul.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
bbmt a scris:@nelu.1270
Nici eu nu am pierderi de ulei. Schimb uleiul la 10000, si nu completez intre schimburi cu nici un strop.
Totusi ulei intra in instalatia de racire. Putin, dar intra. Si acest lucru nu se observa pe joja.
Eu sincer iti doresc sa nu ai problemele enumerate de mine, dar nu prea stiu de alta "gaura" pe unde ar putea intra uleiul.
Da de ce prin gaura?...poate veni din ce sa lipit pe peretii furtunelor,radiatorului,traseele antigelului,la mine cum spuneam sa lipit ca marmelada..are din ce sa mai apara si dupa 5 ani,....sunt curios sa vad ce se intampla la tine dupa curatarea tecilor sau inlocuirii garniturii de chiulasa...chiar te rog sa imi raspunzi ! bafta!
  • billyd

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am citit toate retetele scrise si din propria-mi experienta va spun un lucru cu detergent, calgon si otet nu faceti decat sa distrugeti pompa de apa. Eu asa am distrus 2. pana nu rezolvati cu termoflotul, garnitura, tecile injectoarelor,nu are rost sa faceti spalarile.Si inca ceva important, conductele de cauciuc se schimba dupa ce s-au efectuat operatiile mentionate. Uleiul le inmoaie ,le umfla la temperaturi si presiuni ridicate. Cam costisitor.
  • kam1kaze

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 1.7di
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Mie mi-a recomandat cineva ca solutie de curatat LURT. Nu am gasit nimic pe net despre acest produs, si am inteles ca ar costa in jur de 100 ron.

Intrebarea mea este, cum aflu daca problema vine de la termoflot, chiuloasa sau tecile injectoarelor? Se inlocuiesc pe rand? Smile
Mentionez ca problema a aparut, probabil, in urma unui eveniment petrecut vara pe autostrada, am pierdut tot lichidul de racire (din cauza unui semering), iar motorul s-a incins, pana la punctul la care nu mai tragea (nu eram atent la ceas din pacate), l-am oprit, s-a racit si am completat cu apa.
  • billyd

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
se deformeaza chiuloasa prin dilatare si pierzi compresia...destul de grav. eu am pus duralube ( foarte bun si metabond) preventiv cand am facut schimbul de ulei.tocmai pentru a preveni asemenea probleme. oricum singur nu cred ca poti rezolva ceva.mecanicul iti spoate spune mai multe.. ce opel ai?
  • smartbogdan

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2009

  • Mesaj Privat
dupa cum zicea si colegu mai mult ca sigur ii deformata chiuloasa, lucru ff grav daca nu remediezi urgent problema ,se poate duce de tot motorul daca iiintradevar chiuloasa trebuie sa ii faci o rectifici.. parerea mea ca nu are rost sa cauti remedii pe moment..
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR