xlogic
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut,
De vreo 2 saptamani am o mica problema cu masina.
Cand plec de pe loc, aproximativ 5-10 minute se aude un zgomot ( un fel de scartait ) in momentul in care trec peste denivelari.
Mentionez ca am aceasta problema dintr-o dimineata in care au fost -5 grade afara.Se poate sa se fi stricat vreun amortizor ?? .... totusi este ciudat ca zgomotul dispare in aprox 10 min de mers cu masina.
De vreo 2 saptamani am o mica problema cu masina.
Cand plec de pe loc, aproximativ 5-10 minute se aude un zgomot ( un fel de scartait ) in momentul in care trec peste denivelari.
Mentionez ca am aceasta problema dintr-o dimineata in care au fost -5 grade afara.Se poate sa se fi stricat vreun amortizor ?? .... totusi este ciudat ca zgomotul dispare in aprox 10 min de mers cu masina.
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
elcid
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- sabin
- **
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
STROE
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2007
- Mesaj Privat
- flopem
- **
- 138 mesaje
- din 31 Jan 2008
- Corsa 2001
- Cluj
flopem
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
salut,am constatat un scartait ce vine de la suspensie in spate,mai ales la denivelari mari sau cand trec peste hopuri!
am vazut sub aripa deasupra rotii la telescoape ceva chestii de cauciuc (oare alea scartaie?)
daca bag ceva gresant pe-acolo ar atenua?
am vazut candva ceva despre gresarea flanselor dar nu mai gasec nicicum pe forum oricat as cauta!
sau ziceti voi pe unde si ce cauciuc sa gresez la suspensia spate!
multumesc!
am vazut sub aripa deasupra rotii la telescoape ceva chestii de cauciuc (oare alea scartaie?)
daca bag ceva gresant pe-acolo ar atenua?
am vazut candva ceva despre gresarea flanselor dar nu mai gasec nicicum pe forum oricat as cauta!
sau ziceti voi pe unde si ce cauciuc sa gresez la suspensia spate!
multumesc!
- goldeye3002
- **
- 448 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
goldeye3002
- Mesaje scrise: 448
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
Eu am tot dat cu wd40 pe acolo cat si pe deasupra, in portbagaj la telescoape si acum nu mai scartaie spatele in schimb pe fata imi face urat de tot, cred ca sunt bucsele de la bara stabilizatoare imbatranite.Astept sa mai strang ceva banuti si sa le schimb.
Incearca sa gresezi flansele alea cu ceva.
Incearca sa gresezi flansele alea cu ceva.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- lkn
- **
- 121 mesaje
- din 06 Jan 2008
- Vectra 2001
- Cluj
lkn
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mizzoi25bebe
- *
- 45 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Bacau
mizzoi25bebe
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
O problema tipica la Corsa este scartzaitul ce se aude din spate. Apare constant la trecerea peste limitatoarele de viteza, la coborarrea sau urcarea din/in masina, la trecerea peste borduri si orice alte denivelari. Fireste, odata cu uzura bucselor. Nu este de la flansele de la telescoape (desi nu s-ar putea numi flanse - acestea au rolul de uni diverse componente mobile (ex. arborii cardanici la masini de tonaj greu, de o lungime mare) sau fixe (ex. tevi, robineti la conectarea intre tevi) si in multe alte domenii). Aici, la Corsa, acele protectii de cauciuc au rolul doar de a proteja impotriva patrunderii murdariei in habitaclu. Pot produce zgomot, neindoielnic (am observat si eu ca partea din umarul pe care stau acele garnituri de la telescop, are suprafata netezita, lustruita nitel chiar, din cauza relativei mobolitati a amortizorului), insa, parearea mea, acestea nu se fac vinovate acestea decat in rare cazuri.
Revenind la subiect, eu cred ca vina apartine bucselor de la basculele de pe spate. Am si probat: satul de scartzaiala ce devenea din ce in ce mai agresiva dupa aprox. 8000 km rulati in RO, si 60.000 in afara - timp in care nu s-a auzit absolut nimic, m-am documentat, am ridicat partea din spate a masinii si cu o seringa am tot injectat ulei intre protectiile din cauciuc (sau flansele alea de care tot se vorbeste) ale amortizorului si umarul din caroserie....Nik! Nekson! Vax! La proba, dupa ce am repus masina pe roti si am rugat asistenta sa faca balans pe spate, zgomotul a revenit, ca inainte...Asa ca am trecut la urmatorul element mobil (cauciuc-metal) care putea sa faca zgomot. Am ascultat mai atent si chiar la partea de legatura a basculei (bratului) cu caroseria se auzea. Am pus vaselina cat-cuprinde pe toate partile in zona (nu chiar asa de usor accesibile, totusi) si la proba, a tacut malc!
Evident, eu nu am adoptat decat o solutie romaneasca, de moment, subiectiva - reducereea zgomotului, insa problema ramane: uzura bucselor basculei, relativ normala la cei aprox. 70k.
Interesant este, din punctul meu de vedere, ca dupa nici 8k de km rulati in RO acestea au cedat, primind lovitura de gratzie sa spun asa, totusi nefiind nimic paradoxal, tinand cont de starea extrem de jalnica a drumurilor din localitatea de bastina, un adevarat mic Bagdad. Interesant, revin, si aici ma intreb si va intreb totodata, poate sunt si printre voi din cei care au cunostinte juridice: ce sanse asa avea daca asa da Consiliul Local al orasului in care ma aflu, in judecata, pentru lipsa de responsabilitate, tinand cont ca eu trebuie sa cheltui cu aprox. 50% la intretinerea masinii, pentru ca drumurile lor sunt pline de gropi, cratere, parcari lipsa, in fine, o infrastrucura deplorabila dar pentru care eu contribui, si imi platesc taxele regulat?!
Astept sugestii legate de ultima intrebare...
Revenind la subiect, eu cred ca vina apartine bucselor de la basculele de pe spate. Am si probat: satul de scartzaiala ce devenea din ce in ce mai agresiva dupa aprox. 8000 km rulati in RO, si 60.000 in afara - timp in care nu s-a auzit absolut nimic, m-am documentat, am ridicat partea din spate a masinii si cu o seringa am tot injectat ulei intre protectiile din cauciuc (sau flansele alea de care tot se vorbeste) ale amortizorului si umarul din caroserie....Nik! Nekson! Vax! La proba, dupa ce am repus masina pe roti si am rugat asistenta sa faca balans pe spate, zgomotul a revenit, ca inainte...Asa ca am trecut la urmatorul element mobil (cauciuc-metal) care putea sa faca zgomot. Am ascultat mai atent si chiar la partea de legatura a basculei (bratului) cu caroseria se auzea. Am pus vaselina cat-cuprinde pe toate partile in zona (nu chiar asa de usor accesibile, totusi) si la proba, a tacut malc!
Evident, eu nu am adoptat decat o solutie romaneasca, de moment, subiectiva - reducereea zgomotului, insa problema ramane: uzura bucselor basculei, relativ normala la cei aprox. 70k.
Interesant este, din punctul meu de vedere, ca dupa nici 8k de km rulati in RO acestea au cedat, primind lovitura de gratzie sa spun asa, totusi nefiind nimic paradoxal, tinand cont de starea extrem de jalnica a drumurilor din localitatea de bastina, un adevarat mic Bagdad. Interesant, revin, si aici ma intreb si va intreb totodata, poate sunt si printre voi din cei care au cunostinte juridice: ce sanse asa avea daca asa da Consiliul Local al orasului in care ma aflu, in judecata, pentru lipsa de responsabilitate, tinand cont ca eu trebuie sa cheltui cu aprox. 50% la intretinerea masinii, pentru ca drumurile lor sunt pline de gropi, cratere, parcari lipsa, in fine, o infrastrucura deplorabila dar pentru care eu contribui, si imi platesc taxele regulat?!
Astept sugestii legate de ultima intrebare...
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
- zellot
- **
- 174 mesaje
- din 05 Jan 2010
- Corsa 2007 1.3 CDTI 75 CP
- Dambovita
zellot
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2007 1.3 CDTI 75 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2010
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- zellot
- **
- 174 mesaje
- din 05 Jan 2010
- Corsa 2007 1.3 CDTI 75 CP
- Dambovita
zellot
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2007 1.3 CDTI 75 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ionut4683
- **
- 230 mesaje
- din 04 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Bacau
ionut4683
- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce in octombrie 2009 am schimbat bielete si semibielete, acum o luna din cauza drumurilor superbe ale patriei, ma hotarasc sa repar DIN NOU masina. Problema clasica: troncane la gropi si denivelari.
1. Ma duc la reprezentanta Opel din Sibiu, ca doar ei sunt cei mai avizati, le spun ca vreau o diagnosticare completa a starii masinii ca urmeaza sa plec 6000km in luna de miere prin Europa. Dau 140 de lei ca sa-mi spuna ca masina este bine, mai putin o bieleta pe partea stanga, in rest perfect. Deoarece mi-au dat niste preturi nesimtit de mari, hotarasc sa fac schimbarea bieletei la un alt service.
2. Merg la al doilea service, le zic sa-mi schimbe bieleta si sa verifice daca masina este pregatita de un drum de 6000km. Imi schimba bieleta si in urma diagnosticarii, din nou masina este intr-o stare de invidiat. Ma duc la un service si fac si geometria rotilor. Si totusi masina troncane in continuare la cea mai mica groapa. Ma gandesc ca am luat teapa la ambele serviceuri, si nemaiavand incredere in ei, hotarasc sa ma duc si la un al treilea service, sa scap de troncaneala.
3. La al treilea service aflu ca am un rulment spart, pivot dreapta varza, semibieleta dreapta cu joc, burduf planetara spart, distributia "tractorista". Ma intreb cum de chestii atat de multe si importante ca acestea nu s-au vazut si la primele 2 serviceuri ? Mai ales ca unul este reprezentanta Opel, iar eu am Opel ? Nu ma mai enervez ca nu are rost, imi repar masina la al treilea service, ii las sa-mi schimbe si distributia, scap de trancanelile la gropi, masina suna bine cu distributia noua. Nici acum nu e bine, ca aflu ca nu au folosit trusa KM la schimbarea distributiei asa ca nu e aliniata bine, deci de acum am eroarea P0340.
4. Plec in luna de miere, cu gandul ca problema P340 o rezolv cand revin acasa. Dupa 5500 de km, in Ungaria pe autostrada noaptea la 130km/ora fac pana fata dreapta. Ma pregatesc sa schimb roata si stupoare, de fapt era explozie, iar cauciucul uzat facut praf pana la sarme pe partea interioara. Azi pe lumina ma uit si la cel de pe stanga. Uzat prematur si acela, nu asa tare, dar tot pana la sarma pe interior. Deci bun de plata 2 cauciucuri noi.
5. Mi-e ciuda ca am schimbat acum 3 luni toate 4 cauciucurile cu unele noi, si nu aveau decat 15 mii de km, iar cele de pe fata sunt in momentul acesta praf. Maine ma duc sa-mi cumpar 2 noi.
6. Poate ca e si vina mea ca nu am stiut ca trebuie facuta geometria rotilor dupa inlocuirea pivotului (desi nu e domeniul meu) dar e si vina celor din ultimul service, care schimbandu-mi pivotul dreapta, nu mi-au mai spus si de geometrie, iar eu stresat cu nunta si grabit sa fie masina gata sa plec in luna de miere, asigurat fiind de 3 serviceuri ca masina e in regula, mi-am facut praf cauciucurile de pe fata, care erau aproape noi noute.
7. Intrebare. Maine ce sa fac sa rezolv cu anvelopele ? Cumpar 2 cauciucuri, le pun pe fata si apoi fac din nou geometria ? Sau poate fi si alta cauza pentru care m-am trezit cu cauciucurile distruse, in afara de geometria rotilor ?
Multumesc.
1. Ma duc la reprezentanta Opel din Sibiu, ca doar ei sunt cei mai avizati, le spun ca vreau o diagnosticare completa a starii masinii ca urmeaza sa plec 6000km in luna de miere prin Europa. Dau 140 de lei ca sa-mi spuna ca masina este bine, mai putin o bieleta pe partea stanga, in rest perfect. Deoarece mi-au dat niste preturi nesimtit de mari, hotarasc sa fac schimbarea bieletei la un alt service.
2. Merg la al doilea service, le zic sa-mi schimbe bieleta si sa verifice daca masina este pregatita de un drum de 6000km. Imi schimba bieleta si in urma diagnosticarii, din nou masina este intr-o stare de invidiat. Ma duc la un service si fac si geometria rotilor. Si totusi masina troncane in continuare la cea mai mica groapa. Ma gandesc ca am luat teapa la ambele serviceuri, si nemaiavand incredere in ei, hotarasc sa ma duc si la un al treilea service, sa scap de troncaneala.
3. La al treilea service aflu ca am un rulment spart, pivot dreapta varza, semibieleta dreapta cu joc, burduf planetara spart, distributia "tractorista". Ma intreb cum de chestii atat de multe si importante ca acestea nu s-au vazut si la primele 2 serviceuri ? Mai ales ca unul este reprezentanta Opel, iar eu am Opel ? Nu ma mai enervez ca nu are rost, imi repar masina la al treilea service, ii las sa-mi schimbe si distributia, scap de trancanelile la gropi, masina suna bine cu distributia noua. Nici acum nu e bine, ca aflu ca nu au folosit trusa KM la schimbarea distributiei asa ca nu e aliniata bine, deci de acum am eroarea P0340.
4. Plec in luna de miere, cu gandul ca problema P340 o rezolv cand revin acasa. Dupa 5500 de km, in Ungaria pe autostrada noaptea la 130km/ora fac pana fata dreapta. Ma pregatesc sa schimb roata si stupoare, de fapt era explozie, iar cauciucul uzat facut praf pana la sarme pe partea interioara. Azi pe lumina ma uit si la cel de pe stanga. Uzat prematur si acela, nu asa tare, dar tot pana la sarma pe interior. Deci bun de plata 2 cauciucuri noi.
5. Mi-e ciuda ca am schimbat acum 3 luni toate 4 cauciucurile cu unele noi, si nu aveau decat 15 mii de km, iar cele de pe fata sunt in momentul acesta praf. Maine ma duc sa-mi cumpar 2 noi.
6. Poate ca e si vina mea ca nu am stiut ca trebuie facuta geometria rotilor dupa inlocuirea pivotului (desi nu e domeniul meu) dar e si vina celor din ultimul service, care schimbandu-mi pivotul dreapta, nu mi-au mai spus si de geometrie, iar eu stresat cu nunta si grabit sa fie masina gata sa plec in luna de miere, asigurat fiind de 3 serviceuri ca masina e in regula, mi-am facut praf cauciucurile de pe fata, care erau aproape noi noute.
7. Intrebare. Maine ce sa fac sa rezolv cu anvelopele ? Cumpar 2 cauciucuri, le pun pe fata si apoi fac din nou geometria ? Sau poate fi si alta cauza pentru care m-am trezit cu cauciucurile distruse, in afara de geometria rotilor ?
Multumesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Putini oameni care cunosc meserie au mai ramas pe la reprezentante sau firme, pleaca ca pe doi lei ei nu stau. Acum si respectivele service-uri mor de foame, stand directie in cazul tau sigur era decalibrat si mesterii niste afoni care fac scoala.
Realitatea e ca multi oameni buni au plecat in vest sau prefera sa lucreze in particular gen mica afacere sau la negru in garaj sau chiar in spatele blocului sub umbrela. Fac doar ce pot si in rest te trimit pentru injectoare la X, directie la Y, AC la Z, nu se descurca la mai nu stiu ce da un tel la W...
Referitor la cauciucuri cumpara noi si in secunda doi mergi la unghiuri, dar unii buni. In Iasi stiu doi frati care le fac dupa inlocuire diverse la ochi cu sfoara si nivela de la stand putin au de reglat, stiu si caz in care dupa ce a plecat masina de la ei acceptabila mers la afoni cu stand si volanul sa sara din mana nu alta...deci...
Realitatea e ca multi oameni buni au plecat in vest sau prefera sa lucreze in particular gen mica afacere sau la negru in garaj sau chiar in spatele blocului sub umbrela. Fac doar ce pot si in rest te trimit pentru injectoare la X, directie la Y, AC la Z, nu se descurca la mai nu stiu ce da un tel la W...
Referitor la cauciucuri cumpara noi si in secunda doi mergi la unghiuri, dar unii buni. In Iasi stiu doi frati care le fac dupa inlocuire diverse la ochi cu sfoara si nivela de la stand putin au de reglat, stiu si caz in care dupa ce a plecat masina de la ei acceptabila mers la afoni cu stand si volanul sa sara din mana nu alta...deci...
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat