Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Va supun atentiei cateva intrebari legate de injectoarele motorului y17dt. Cum am ajuns sa le suspectez este o poveste lunga ce nu isi are locul aici. Simptomul este: relanti instabil (balbait) la rece corelat cu o oarecare lipsa de cuplu la turatii mici. Dupa incalzirea motorului totul este normal. Am verificat tot cu exceptia injectoarelor si a pompei de injectie, pompa la care am inlocuit chiar si spill valve. Acum intrebarile:
1). Exista banc de testare care sa poata verifica functionarea injectoarelor la mai multe regimuri de temperatura ?
2). Odata demontate injectoarele TIS recomanda inlocuirea oringurilor cu unele noi. A schimbat cineva oringuri ? Conform tis si epc par a fi 4 pe fiecare piston. Asa e?
3). Pot fi injectoarele cauza care sa genereze problema mea ?
4). Care sunt simptomele unui injector infundat/uzat ? Curatarea chimica nu a dat nici un rezultat.
Multumesc anticipat.
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Stand pentru verificarea injectoarelor Delphi de pe Y17DT exista la Rune Bucuresti , stiu asta ptr ca la ei au fost si injectoarle mele prin interemediul unei firme din Campina . Injectoarle de TDI au 2 trepte de deschidere , prima treapta pe la 170-158 Atm iar a 2-a la 315-340Atm .Am avut o discutie cu un domn care are stand pentru verificare injectoare Delphi dar CDI si-mi spunea ca in caz ca se banuieste pompa de injectie ca ar fi defecta ( discutia era referitoare la pompa de Y17DT ) aceasta se pune pe un stand care o verifica timp de 3 ore , in care sunt simulate diferite moduri si temperaturi de lucru . In capul injectorului exista o saiba conica pentru etansare din bronz , oringuri nu am vazut , poate ca in TIS se refera la oringul de pe " paharul " unde sta injectorul .Sfatul meu este sa cauti sa discuti cu cei de la Rune , cu siguranta vei fi ajutat , daca nu ma insel un coleg de-al nostru a fost la ei cu o problema legata de injectoare .
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Cand ziceam oring ma refeream la garnitura de etansare. Si este una in partea de jos a injectorului, una pe la mijlocul injectorului din cauciuc si inca doua din cauciuc mai sunt care etanseaza o bucsa in care intra injectorul de chiulasa cred. Ultimele doua nu se schimba decat daca iese injectorul cu tot cu bucsa de protectie. In TIS zice ca trebuie in prealabil golit de antigel. Banuiesc ca printre acele doua garnituri ale bucsei de protectie circula antigel. Oricum as inclina sa fac intai o proba cu injectoarele altui motor si apoi sa apelez la cei de la rune daca e cazul. La injectoarele tale care a fost problema? Si cat a costat diagnoza la rune?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Antigel circula doar pe langa asa numitul " pahar " in care sta injectorul , pe langa injectorul propriu zis nu circula antigel .La mine masina scotea mult fum , dupa reparatie ( au fost inlocuite si duzele , astea le luasem eu de la Buzau cu 600 lei toate 4 , originale Delphi ) primul fenomen a fost fum mai putin , cam cu 30% , si un demaraj putin mai bun dar un motor putin mai zgomotos , toata distractia la Rune m-a costat 175 lei / injector . Defectul gasit la injectoare a fost , deschiderea primei trepte mai devreme , 150 Atm .
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Deci am banuit bine ca pe exteriorul bucsei in care intra injectorul, intre cele doua garnituri de cauciuc circula antigel. Aste e si logica pentru care trebuie golit motorul de antigel inainte de demontare. Am intrebat pe cineva la un service din galati destre testul injectoarelor si am fost dezamagit. Nici macar nu stia ca sunt doua presiuni de deschidere. Tot ce putea sa-mi face era sa verifice daca motorina e pulverizata. Ar fi costat cam 120 ron pentru toate. Vreau sa incerc cu injectoarele altei masini intai. De fum nu ma plang deloc.
Ramane totusi o intrebare importanta fara raspuns pana acum:
Este ralantiul neregulat un simptom ce poate fi generat de injectoare defectuoase?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Vezi la mine in garaj poze cu injectoarele. Au UN SINGUR oring. Eu am pus niste oringuri banale WURTH cumparate de la un magazin de piese auto (2 lei bucata).
In 11000 km nu am avut nici un fel de problema cu ele.
Injectoarele de Y17DT sau 4 "jeturi" de motorina in lateral.

Verifica si EGR-ul in legatura cu acele balbaieli. Uneori si eu le am, cu toate ca nu mereu.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca oringurile sunt cele din partea de jos a injectorului confectionate din bronz. Mai sunt si garniturile de cauciuc (rosii) care se vad in garaj la @BV19MAX. Intre paharul in care se introduce injectorul si chiuloasa avem inca 2 garnituri de cauciuc. Pentru toate cele 4 puncte de etansare TIS recomanda ca la remontare sa se inlocuiasca garnitura/oringul.
EGR-ul e OK. L-am eliminat de mult din lista cu suspecti.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
La pahare umblii doar daca ai pierdere de presiune din cilindrii pe circuitul de apa sau daca ai apa in capul pistonului in rest nu umbla , numai 100 lei este un pararel si o data scos trebuie altul nou . Incearca o verificare de presiune pe fiecare cilindru sa vezi daca ai diferente de presiune intre ei , poate o supapa nu inchide bine cand motorul este rece si de aici problema ta .Sincer nu cred ca ai sa gasesti pe cineva dispus sa-si desfaca motorul pentru o proba de injectoare .
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
In tis zice ca schimbi garniturile paharelor doar daca injectoarele ies cu tot cu paharele. Eu nu cred ca o sa iasa cu totul dar e bine de stiut. Injectoarele oricum am sa le demontez singur fie ca le duc la testat fie ca pun altele bune in loc. Daca nu iese cu injectoarele am sa incerc si cu presiunile.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Oring (O - ring = Inel rotund) este acela rosu. Dupa cum am spus, eu am pus unele de la WURTH si isi fac treaba exemplar, nu am nici un fel de pierdere de compresie.
Injectoarele ies destul de usor.

Dai capacul de la culbutori jos si apoi ai 2 "placute" cu un surub in mijloc, ce fixeaza cate 2 injectoare. Dupa ce desfaci acel surub misti usor de injector stanga-dreapta si apoi tragi in sus de el.
La mine ultima data cand le-am dat jos a durat 15 minute toata operatiunea (Demontat calculator motor, desfacut capac culbutori, placuta de sustinere + injectoare). Daca spuneai saptamana trecuta te ajutam sa le desfaci, ca eram in imprejurimi (la cateva zeci de km de galati).


Astea au fost singurele oring-uri pe care le-am inlocuit. Mai sunt garniturile care vin pe capacul culbutorilor (unde intra conductele de motorina) dar alea nu ai de ce sa le schimbi daca nu iti scapa ulei pe langa ele.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc. Ma voi descurca eu cu demontatul. Deocamdata nu am oringuri ca sa pot face operatiunea. Alea vechi se distrug la demontare ?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu este neaparat sa se distruga, dar la mine erau cam uzate si unul s-a rupt asa ca am preferat sa le schimb pe toate.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Etansarea presiunii din piston o face saiba conica din capul injectorului nicidecum oringul de pe el .
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am demontat injectoarele. Asa cum era de asteptat au iesit fara pahar/bucsa. Ceea ce ma mira este ca la 3 din din 4 injectoare oringul (garnitura rosie de cauciuc), a fost montata gresit. Atunci cand au fost introduse injectoarele oringul nu a intrat in locasul lui pe toata circumferinta rezultand o etansare defectuoasa. La primul pe care l-am demontat am crezul ca s-a deformat la extragere dar apoi am observat ca de fapt oringul nici nu intrase in pahar. Dupa cum am vazut eu aceste oringuri dubleaza etansarea conului de bronz/cupru. Asa este? De ce se pune atat accent pe oringuri daca oricum etansarea este realinata de conuri? Eu oricum am sa comand altele noi.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Iata si poze cu injectoarele demontate.




Observati oringurile deteriorate. Eu cred ca asta s-a intamplat de cand au fost introduse. Ce credeti
?
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti daca ati rezolvat prolema si cum fiindca am si eu exact aceeasi problema la relanti.

Multumesc mult
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Da, am rezolvat-o. Am schimbat pompa de injectie. Acum totul este excelent.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Noua sau sh , si cat ai dat pe ea.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am luat pompa SH fara nici o valva pe ea (nici spill valve nici timing control) si fara cap hidraulic ( pentru ca l-am pus pe al meu) cu 300 ron.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Buuun pret si ai scapat si de probleme .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR