giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salutare,
Dupa ce am citit discutiile voastre pe forum, am ajuns la concluzia ca problema e un pic diferita si m-am hotarat sa deschid un nou topic.
Masina a fost cumparata acum 2 ani, venita din Olanda. Timp de o luna a mers normal dupa care au inceput problemele si asa s-a circulat cu ea pana acuma.
Accelereaza foarte lent, cam jumate de cursa din pedala fiind moarta. Am verificat-o cu un tester si a iesit cod de eroare pe pedala(2 la numar) si pompa de benzina.
Cel de la service mi-a spus ca de vina e pedala, asa ca am cumparat-o. Dupa ce s-a testat pedala, nemontata..totul era ok, accelera f rapid. Fiind convinsi ca asta era problema am hotarat sa o montam, dar supriza, la urmatoarea cheie aceeasi problema cu aceleasi coduri de eroare(a scos mufa pentru montare). Testerul nu a reusit sa stearga codurile de eroare(erau afisate cu PRESENT)
Intre timp am returnat pedala si am montat-o la loc pe cea veche si se pare ca a doua zi accelera normal pentru ca s-au putut sterge codurile de eroare si la scanare nu mai arata nimic. Am plecat la drum sa facem un test si iarasi surpriza, aceeasi problema. Cand am pus testerul iarasi a afisat acele doua coduri de eroare(ceva cu tensiunea..signal too low)
Pe distanta mare o pot tura pana in 4000 si ajung la 100km/h fara probleme. Daca e sa "tasnesc" repede intr-o intersectie/depasire nu face fata. Trebuie sa o tin din ambreiaj, si sa accelerez din timp
Cand am adus-o in service pentru problema cu acceleratia i-am facut segmentarea pentru ca papa ulei (am gasit 3l in motor atat), bujii cu calamina. Calculatorul actual de motor are un scris cu pixul pe spate, si se pare ca este si un fir pe acolo care iese din furtunul gros cu cabluri de langa el. Firul respectiv este legat la masa, de un surub al calculatorului.
Sa cumpar calculator motor? Nou..sh ? Astept niste sfaturi, multumesc mult
Cod motor:Z1SE, 1.6 l benzina, 62 KW, an fabricatie 2001
Ultima modificare făcută de giony la Lun 18 Oct, 2010 2:22 pm, modificat de 4 ori în total
Dupa ce am citit discutiile voastre pe forum, am ajuns la concluzia ca problema e un pic diferita si m-am hotarat sa deschid un nou topic.
Masina a fost cumparata acum 2 ani, venita din Olanda. Timp de o luna a mers normal dupa care au inceput problemele si asa s-a circulat cu ea pana acuma.
Accelereaza foarte lent, cam jumate de cursa din pedala fiind moarta. Am verificat-o cu un tester si a iesit cod de eroare pe pedala(2 la numar) si pompa de benzina.
Cel de la service mi-a spus ca de vina e pedala, asa ca am cumparat-o. Dupa ce s-a testat pedala, nemontata..totul era ok, accelera f rapid. Fiind convinsi ca asta era problema am hotarat sa o montam, dar supriza, la urmatoarea cheie aceeasi problema cu aceleasi coduri de eroare(a scos mufa pentru montare). Testerul nu a reusit sa stearga codurile de eroare(erau afisate cu PRESENT)
Intre timp am returnat pedala si am montat-o la loc pe cea veche si se pare ca a doua zi accelera normal pentru ca s-au putut sterge codurile de eroare si la scanare nu mai arata nimic. Am plecat la drum sa facem un test si iarasi surpriza, aceeasi problema. Cand am pus testerul iarasi a afisat acele doua coduri de eroare(ceva cu tensiunea..signal too low)
Pe distanta mare o pot tura pana in 4000 si ajung la 100km/h fara probleme. Daca e sa "tasnesc" repede intr-o intersectie/depasire nu face fata. Trebuie sa o tin din ambreiaj, si sa accelerez din timp
Cand am adus-o in service pentru problema cu acceleratia i-am facut segmentarea pentru ca papa ulei (am gasit 3l in motor atat), bujii cu calamina. Calculatorul actual de motor are un scris cu pixul pe spate, si se pare ca este si un fir pe acolo care iese din furtunul gros cu cabluri de langa el. Firul respectiv este legat la masa, de un surub al calculatorului.
Sa cumpar calculator motor? Nou..sh ? Astept niste sfaturi, multumesc mult
Cod motor:Z1SE, 1.6 l benzina, 62 KW, an fabricatie 2001
Ultima modificare făcută de giony la Lun 18 Oct, 2010 2:22 pm, modificat de 4 ori în total
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
Da, dar nu s-a rezolvat din prima (inca are 2 erori) si ramasese sa mai incercam. Am adus iar masina in Iasi si acuma stau cu ea de o saptamana si ceva, cred ca e ocupat si nu reuseste sa ajunga si la mine
Pana vineri mai am masina dupa care tre sa o duc inapoi batranilor..si ma gandeam la solutii alternative.
Pana vineri mai am masina dupa care tre sa o duc inapoi batranilor..si ma gandeam la solutii alternative.
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
Se pare ca nu am scapat de problema, ECU inca face figuri. Dupa niste probleme cu un injector picat si consum de ulei, recent mergea sacadat motorul si am ajuns cu ea pe la reprezentanta opel galati: o bobina (de inductie) de la pompa de injectie - din cate am inteles- era dusa. Acolo mi-au spus ca ECU are probleme si "vede" tot felul de erori care nu exista. Ar trebui schimbat pentru ca atunci cand se incalzeste e posibil sa vada defecte la nush ce piesa si iar o sa mearga aiurea motorul. Mentionez ca dupa ce a inceput sa mearga sacadat, aveam aprins check engine.
Cred ca din cauza pompei a bagat si benzina in ulei, pt ca arata destul de bizar uleiul dupa nici 2000km.
Dupa ce s-a inlocuit bobina se pare ca merge f bine motorul, dar cine stie pt cat timp ..
Domnu Dan, ati avea timp de mine sa mai vedem ce facem cu ECU?as vrea sa gasesc undeva sa il cumpar la un pret acceptabil cat de cat si sa il schimbam.
Daca are cineva vreun pont de unde pot achizitiona un ECU i-as fi recunoscator.
Cred ca din cauza pompei a bagat si benzina in ulei, pt ca arata destul de bizar uleiul dupa nici 2000km.
Dupa ce s-a inlocuit bobina se pare ca merge f bine motorul, dar cine stie pt cat timp ..
Domnu Dan, ati avea timp de mine sa mai vedem ce facem cu ECU?as vrea sa gasesc undeva sa il cumpar la un pret acceptabil cat de cat si sa il schimbam.
Daca are cineva vreun pont de unde pot achizitiona un ECU i-as fi recunoscator.
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
M-am bagat destul in topicul altui user, https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69946 , asa ca revin la problema mea.
Tot citind prin forum, parca nu mai sunt asa sigur ca ECU e de vina 100%. Posibil ca un tester sa produca erori sistemului electronic ? Unde am fost avea un lanucy..ceva de genul asta scria pe el, o cutie marisoara neagra..ecran cu touch monocrom. De ce intreb asta? Dupa ultima interventie in ECU am mers cu ea aproximativ 20km in care nu am obs nimic deosebit fata de inainte. Mergea ok. Cel care a umblat in ECU mi-a facut si diagnoza, nu erau coduri de eroare. Ca sa fiu sigur m-am dus la inca un tester (acel launcy).
La diagnoza aveam urmatoarele erori (nu am retinut codurile):
1)fuel pump relay
2)missfire pe cilindru X
In plus, valorile pt EGR nu oscilau in functie de turatie. Mi s-a spus ca e blocat intr-o anumita pozitie - nu arata 0%. Injectoarele functionau toate si relantiul era stabil undeva pe la 750-800 parca.
Dupa ce am terminat diagnoza si mi-a spus sa opresc motorul,chiar inainte de a-l opri, s-a balbait f tare. Cand am pornit-o a inceput sa apara check engine si desigur mers neuniform al motorului. Cam de aici au inceput problemele pe care le-am relatat si in topicul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69946. Dupa ce s-a racit motorul m-am dus sa o pornesc si surpriza nu mai am aprins nici un martor,dar tot nu merge rotund. Mai mult ca sigur ca in sarcina o sa clipeasca "chestiunea".
Sa fie probleme cu EGR-ul ? Ori o combinatie de ECU + EGR. Mi-e sa nu schimb degeaba ECU...asa ca trebuie sa mai studiez problema .Dupa cum ziceam pe 17 Aug, se pare ca am patit acelasi lucru ca atunci cand s-a schimbat un injector. Intre schimbarea bobinei de inductie la repr galati si ultima interventie in ECU nu am obs nimic suspect la mersul motorului. Cand am venit cu ea in Iasi am atins lejer viteze de 130, fara martori aprinsi sau limitari de RPM. In schimb plecarea de pe loc nu prea imi placea, nu simteam puterea motorului ca la alte masini pe care le-am mai condus - dar era ok
@dancuciureanu, ati fi disponibil sa vedem ce-i cu ea? O sa va dau oricum un telefon zilele astea,sper sa nu va deranjez. Daca nu e disponibil @dancuciureanu ar mai fi cineva in Iasi care se pricepe? Mai mult de o luna/doua nu pot tine masina in Iasi.
Tot citind prin forum, parca nu mai sunt asa sigur ca ECU e de vina 100%. Posibil ca un tester sa produca erori sistemului electronic ? Unde am fost avea un lanucy..ceva de genul asta scria pe el, o cutie marisoara neagra..ecran cu touch monocrom. De ce intreb asta? Dupa ultima interventie in ECU am mers cu ea aproximativ 20km in care nu am obs nimic deosebit fata de inainte. Mergea ok. Cel care a umblat in ECU mi-a facut si diagnoza, nu erau coduri de eroare. Ca sa fiu sigur m-am dus la inca un tester (acel launcy).
La diagnoza aveam urmatoarele erori (nu am retinut codurile):
1)fuel pump relay
2)missfire pe cilindru X
In plus, valorile pt EGR nu oscilau in functie de turatie. Mi s-a spus ca e blocat intr-o anumita pozitie - nu arata 0%. Injectoarele functionau toate si relantiul era stabil undeva pe la 750-800 parca.
Dupa ce am terminat diagnoza si mi-a spus sa opresc motorul,chiar inainte de a-l opri, s-a balbait f tare. Cand am pornit-o a inceput sa apara check engine si desigur mers neuniform al motorului. Cam de aici au inceput problemele pe care le-am relatat si in topicul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69946. Dupa ce s-a racit motorul m-am dus sa o pornesc si surpriza nu mai am aprins nici un martor,dar tot nu merge rotund. Mai mult ca sigur ca in sarcina o sa clipeasca "chestiunea".
Sa fie probleme cu EGR-ul ? Ori o combinatie de ECU + EGR. Mi-e sa nu schimb degeaba ECU...asa ca trebuie sa mai studiez problema .Dupa cum ziceam pe 17 Aug, se pare ca am patit acelasi lucru ca atunci cand s-a schimbat un injector. Intre schimbarea bobinei de inductie la repr galati si ultima interventie in ECU nu am obs nimic suspect la mersul motorului. Cand am venit cu ea in Iasi am atins lejer viteze de 130, fara martori aprinsi sau limitari de RPM. In schimb plecarea de pe loc nu prea imi placea, nu simteam puterea motorului ca la alte masini pe care le-am mai condus - dar era ok
@dancuciureanu, ati fi disponibil sa vedem ce-i cu ea? O sa va dau oricum un telefon zilele astea,sper sa nu va deranjez. Daca nu e disponibil @dancuciureanu ar mai fi cineva in Iasi care se pricepe? Mai mult de o luna/doua nu pot tine masina in Iasi.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
EGR anulat, cu placuta (si din soft cred). Din cate am mai citit, probleme cu misfire pe cilindru (multiple) sunt datorate bobinei de inductie . Poate cineva din Iasi sa ma ajute cu o proba de bobina? Motor Z16SE...
Am pus bobina veche care a fost schimbata acum doua luni si merge exact la fel.
99% ca va merge cu o bobina buna, insa intrebarea ar fi de ce pica bobina.
Am pus bobina veche care a fost schimbata acum doua luni si merge exact la fel.
99% ca va merge cu o bobina buna, insa intrebarea ar fi de ce pica bobina.
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
Chiar ma uitam la "Intalniri", si aveam de gand sa dau o fuga la ora 15:00. O sa fiu acolo . Deocamdata am gasit un singur user cu Z16SE, i-am dat PM acum 2 zile dar nici un raspuns.
Am mai observat intre timp ca dimineata merge binisor, trage intrerupt pana in 2500 ture dar apoi chiar are putere motorul si trage constant, ajung chiar si la 5000 ture fara sa se aprinda nici un bec.
Cu consumul asta de ulei nu stiu ce sa zic, se pare ca toba s-a inegrit de cand a inceput problema cu bobina (schimbata la Galati). Am inspectat mai amanuntit motorul si cred ca este totusi o scurgere pe sus pt ca acum 2 zile am sters cu un servetel si iarasi e umed.
Am mai observat intre timp ca dimineata merge binisor, trage intrerupt pana in 2500 ture dar apoi chiar are putere motorul si trage constant, ajung chiar si la 5000 ture fara sa se aprinda nici un bec.
Cu consumul asta de ulei nu stiu ce sa zic, se pare ca toba s-a inegrit de cand a inceput problema cu bobina (schimbata la Galati). Am inspectat mai amanuntit motorul si cred ca este totusi o scurgere pe sus pt ca acum 2 zile am sters cu un servetel si iarasi e umed.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
giony
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am reusit azi sa fac proba cu bobina noua, cam asa ar sta lucrurile:
-impresia e ca merge mai bine in sarcina, nu mai intrerupe
-un mic leganat intre 1000-1500 rpm al motorului cand accelerez la relanti
-missfire cand si cand, nu apar tot timpul imediat dupa stergere.
-afuma 2 bujii, 3 si 4, indiferent ce bobina pun
Impresia mea e ca si bobina are o problema, dar mai e ceva care determina ca bujiile 3 si 4 sa nu mearga cum trebuie.
Are sens sa curat injectoarele?
-impresia e ca merge mai bine in sarcina, nu mai intrerupe
-un mic leganat intre 1000-1500 rpm al motorului cand accelerez la relanti
-missfire cand si cand, nu apar tot timpul imediat dupa stergere.
-afuma 2 bujii, 3 si 4, indiferent ce bobina pun
Impresia mea e ca si bobina are o problema, dar mai e ceva care determina ca bujiile 3 si 4 sa nu mearga cum trebuie.
Are sens sa curat injectoarele?