Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am tot cautat sa inlocuiesc egr electronic la y20 dth de la masina mea defect.Cum bunii nostri comercianti se dau rotunzi care mai decare in adaosuri de te sperii,am hotarat cu orice risc sa desfac supapa chiar daca o fi sa o stric.I urma acestei operatiuni veti ramane uimiti cat de ieftina este operatia de reconditionare.iti trebuie : 2 "mansoane etansare hidraulica rezistente la temperatura"
1 "strungar bun"
1 "polizor unghiular sau biax mic"
f.f multa rabdare si atentie







La montaj se vor monta in felul urmator :
- se monteaza mansonul dinspre secere
- se introduce axul cu grija in corp(se polizeaza marginea sa nu aiba bavura sau muchii taietoare care sa distruga mansonul
-se centreaza si sudeaza in mediu protezat(c02 argon) secerea pe axul motorasului(alinierea trebuie sa fie ok si fara frecari fata de ax)
-se sudeaza ciuperca la supapa in asa fel incat etansarea sa fie ok.
CU RABDARE SI PRICEPERE NU O SA MAI DATI 15 MILIOANE PE O SUPAPA CARE SE REPARA CU 10 RON! Laughing
Skip ads

  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
daca nu gasiti mansoane etansare incerceti aici :
http://www.ecoseal.ro/contact
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial si explicatii. Sa speram ca il vor pune in practica cat mai multi. Succes in continuare.
  • roiuly

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2003 2000 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2006

  • Mesaj Privat
salut.....am o zafira y20dth din 2003...
am curatat egr acum 3 luni...multa mizerie....acum vreo 2-3 sapt simptomele au revenit, ceva mai grave in sensul ca pe langa faptul k nu are demaraj, ca greu ajunge la 2800 rot/min ca la deal trage mai rau ca un magar...in momentul in care o pornesc...are turatia la relanti neregulata....cand accelerez putin parca se inneaca. am verificat furtunele si par in regula in sensul ca actioneaza niste parghii. aveti idee cam ce ar putea avea?
  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
trebe curatata si galeria de sub egr si pipa de deasupra
ca aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22547&highlight=egr+zafira
  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pentru orice detalii dati mesaj
  • bhunor

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
AM si eu o problema cu egr-ul, am curatat tot, tot nu merge:(, am o intrebare: cat de usor merge\se invarte axa de la servomotoras? La mine merge greu, axa principala care practic deschide/inchide "ciuperca" din capat se misca foarte usor.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie sa se miste lejer. Daca se invarte greu inseamna ca unul din cei 4 poli ai statorului din ansamblul electric s-a deplasat spre rotor si freaca de magnetul permanent al rotorului. Asa am patit si eu. Solutia : demontat , dezlipesti magnetul din celalalt capat , improvizezi un fel de presa si scoti rotorul afara apoi la strung aduci la aceiasi cota statorul. Vezi ca este si un rulment de presiune micut in interior , sa nu il pierzi la demontare.
  • bhunor

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
costache a scris:Trebuie sa se miste lejer. Daca se invarte greu inseamna ca unul din cei 4 poli ai statorului din ansamblul electric s-a deplasat spre rotor si freaca de magnetul permanent al rotorului. Asa am patit si eu. Solutia : demontat , dezlipesti magnetul din celalalt capat , improvizezi un fel de presa si scoti rotorul afara apoi la strung aduci la aceiasi cota statorul. Vezi ca este si un rulment de presiune micut in interior , sa nu il pierzi la demontare.


Merci, am reusit sa repar, acum se misca foarte usor, insa,......beculetul de service (masina cu cheia) tot aprins sta, si tot nu merge:( La tine dupa ce ai raparat s-a stins automat sau trebuia sa mergi la un tester sa scoat eroarea?
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Daca este o eroare stocata (in cazul erorii data de EGR) cand pui contactul becul de service nu se stinge ca celalalte. Dupa pornire ar trebui sa se stinga pentru cateva secunde chiar daca este defect . Daca pe perioada functionarii motorului, EGR nu functioneaza conform comenzii transmise de catre ECU atunci se va aprinde iar becul de service. Daca este OK eroarea se va anula singura (la punerea contactului se va stinge si becul de service) daca acest defect nu se mai manifesta la un numar finit de porniri ale masinii. Incearca sa dai jos capacul de plastic al EGR-lui si urmareste functioarea secerii cu motorul pornit (la turatii variabile secerea se misca functie de turatie ) si sa observi daca se blocheaza. Cand s-a blocat o sa observi ca se aprinde si becul din bord. Este posibil sa fie si alt defect. Cel mai elegant este sa citesti eroarea.
  • vival

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Vectra B2 din 2001 motor Y22DTR, masina arunca ulei pe la piesa din fatza busonului de ulei (valva EGR?).
Va rog sa-mi spuneti daca se poate interveni intr-o maniera asemanatoare cu cea descrisa in discutia voastra.
Nu sunt mecanic dar as incerca sa remediez defectul daca ati avea bunavointa sa-mi explicati care este rostul EGR,
in ce consta defectul si care ar fi scenariul de inlaturare a acestuia. Multumesc!
  • Moldovan Alexandru

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2009

  • Mesaj Privat
vectra y20dth.salut.am si eu o problema legata de valva EGR,,pt k scuipa ulei si dupa cum mi au spus multi mecanici,valva este cauza din care mi se aprinde acel martor la bord pt service.la turatii de peste 1500,in sarcina,beculetul se stinge,iar la relanti acesta se reaprinde.poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat.va multumesc
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
@ vival si m. alexandru-uleiul iese pe acolo pt. ca in mod normal nu are ce cauta pe admisia de aer.Problema este la turbina care scapa ulei, iar sfatul pt.martorul aprins este sa mergi sa faci un test,e sigur pt. ca ai eroarea stocata si vezi ce trebuie reparat.Solutia pt. ulei e reconditionarea turbinei.
  • rionelus

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@mariuscernea: Am si eu joc la tija supapei (astra g Y22DTR) si vreau sa te intreb daca reparatia facuta de tine e rezistenta in timp (desi nu au trecut decat cateva luni), dar daca ne prezinti cum sta situatia dupa acest timp ne putem face si noi o idee asupra fiabilitatii metodei.Cati km ai facuti cu el? Ma gandesc de exemplu ca axul supapei facandu-si uzura nu mai este rotund in sectiune ci oval si atunci mai asigura etanseitatea pe manson si culisarea lina? Iese centratul si alinierile la secera etc? Nu am bani pt alt EGR nici macar sh, dar nici n-as pierde timp si cheltui inutil daca metoda nu tine macar 20-30.000 km. Deocamdata masina merge cat de cat acceptabil si am alte cheltuieli stringente (kit ambreiaj, punti cu gropile astea, pe la directie) dar tre sa fac ceva si cu asta. Asa ca astept o evaluare: merita trecut la treaba fara sa risc sa nu-l mai pot folosi sau mai bine strang din dinti la scuturaturile uneori violente de la pornire si-l las asa anul asta? Merci.
  • vicentiu33

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 YDODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2009

  • Mesaj Privat
[quote="vicentiu33"]SALUT...Am desfacut si eu egr-ul insa este blocat axul care este practic sudat de secera.Am inteles ca ar trebui sa il demontez...cum il mai montez la loc si daca stric ceva prin motoras?
Nu cunosc sudori care sa lucreze cu astfel de piese....iar jos are o "piulita" in jurul ajului.Mentionez ca egr-ul este identic si la fel cu al tau-ca model.
  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cel mai bine dupa cateva reparatii este demontarea motorasului.nu se intampla nimik daca se desface pantru ca repozitionarea lui se face usor cu op-com.
  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pentru cei care nu gasesc sudori pentru operatii fine de recomandat este sa desfaca piulitele de la motoras si sa se chinuie sa scoata secerea fara sa o mai polizeze.
  • mariuscerneagalati

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cat despre rezistenta in timp.e discutabil: calitate mansoane hidraulice de calitate cat mai buna=rezistenta mai mare ; exploatare corespunzatoare ....si lista poate continua.
da cu toate conditiile indeplinite se poate spune ca tine la fel de bine cat unul nou
  • Adrian12

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2009

  • Mesaj Privat
de ceva vreme a cam inceput sa-mi apara pete de ulei pe furtunul ala gros de langa egr, am sters si curatat bine iar dupa vreo 300 km am saltat capota si iar era murdar de ulei, da asa binisor, am intrebat pe cineva si mia spus ca e de vina egr,si intradevar pe acolo imi arunca ulei,despre ce ar putea fi vorba? e ceva grav?cum as putea rezolva? este vorba de un motor de 2,0 y20dth.cine-mi poate da unele sfaturi ii multumesc
  • b_37_dee

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Combo 2002 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare.La valva mea egr motor y22dtr vectra c s-a spart magnetul acela care vine sub capacul unde intra mufa(sper ca ma fac inteles)se poate gasii pe undeva acel magnet?nu mai cupleaza deloc valva.astept niste raspunsuri.Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR