hombre
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Detin un Opel Astra Hatchback 2.0 DTI.
Sambata trecuta am schimbat la un service garnitura de sub capacul de la motor (erau mici scurgeri de ulei pe acolo). Cu ocazia asta, baietii au dat si admisia jos s-o curete(au spalat piesele cu solutie de spalat motoare,cu decarbusol, erau ca noi),au inlocuit si niste furtunase negre care erau mancate,aproape arse.
Toate bune,au montat totul la loc, a pornit motorul cam greu (ei spunandu-mi ca fiind data jos admisia,nu mai este motorina pe conducte si de asta ar porni mai greu prima data). Am plecat cu ea de acolo incantat,masina tragea un pic mai bine,nu erau scurgeri de ulei.
Incepand din dimineata urmatoare , masina nu porneste dimineata la prima cheie cum pornea inainte sa se schimbe garnitura si curatat admisia.Porneste electromotorul,dupa care incepe sa trepideze tare si in cateva secunde motorul se ineaca si moare. In primele zile am pornit-o doar apasand acceleratia de cateva ori, cu relantiul instabil cam 1 minut.
Azi dimineata am incercat s-o pornesc, dar acum n-am mai reusit deloc.
Saptamana viitoare trebuie sa plec cu ea s-o duc la service inapoi. Spuneti-mi va rog care ar putea fi cauza,ce ar trebui sa verific inainte s-o pornesc,poate au gresit cu ceva cand s-a remontat admisia?
Astept sugestiile voastre, Multumesc!
- iulian1971
- *******
- 7,061 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,061
- Locatie: Ilfov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,436 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,436
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Mi-a zis ca daca stia ca garniturile vechi nu vor mai etansa, ma punea sa cumpar altele noi.
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
-au fisurat T-urile (ramificatia) de la furtunasele de retur sau chiar furtunase de retur imbatranite care au crapat cand s-au pus la loc dar nu au observat asta.
-furtunasele de vacuum care comanda paletii din admisie sau cele cara comanda clapeta de accelerare (de fapt de oprire a motorului) montate incorect sau care pierd vacuum.(mai putin probabil).
-mizerie pe turul injectoarelor.(la fel putin probabil).
Cel mai probabil este prima varianta .Motorul asta porneste greu daca prinde aer mult sau imediat ce porneste posibil sa mearga "in trei" de zici ca ceva piese nu mai sunt la locul lor in motor 😊.
De fiecare data cand am curatat admisia la y20dth am pornit-o numai impinsa.
hombre
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Poate nu au fost bine bagate acolo furtunasele alea,sa fie etansate?garnitura de la capacul de la admisie s-a montat cu o pasta de etansare, nu stiu daca ar putea prinde aer pe acolo...
Si eu ma gandeam ca s-a intamplat ceva cu sistemul de alimentare, clar trage aer pe undeva. Azi a venit un prieten sa-mi dea curent, sa incerc sa o pornesc asa, fara succes insa 😢 Cred ca va trebui sa merg cu ea tractata la service...😢
- iulian1971
- *******
- 7,061 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,061
- Locatie: Ilfov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
hombre
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ei tot o tin pe a lor ca furtunasele de la admisie sunt bine puse,au fost si schimbate atunci cand au curatat admisia. Acum vroiau sa verifice filtrul de motorina sa nu fie prea imbacsit si sa nu aibe suficienta presiune alimentarea cu motorina...
Nu stiu ce sa mai fac, ma tem ca ei nu verifica acolo unde trebuie, acolo la buba...😢
Daca stiti un alien de mecanic care se pricepe bine la problema asta cu dezamorsarea, va astept cu recomandari ca am inebunit...
O zi buna!
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Babeste. Porneste cu ceva motoriina care e in pompa. Undeva pana in pompa, de obicei in zona filtrului, nu e etans perfect si trege aer. Treaba asta face ca motorina sa se duca inpoi in rezervor. Motorul merge cu motorina de la filtru pana la pompa, apoi urmeza un gol de aer, apoi iar motorina. Cand da de golul de aer se opreste.
Eu am rezolvat acest simptom prin inlocuirea carcasei filtrului cu un alt filtru ce are doar iesire si intrare.
sorin.george- Suspendat
- 71 mesaje
- din 14 Jun 2009
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
sorin.george- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 931 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 931
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
M-am pregatit singur pentru curatarea galeriei de admisie. Pentru asta am comandat cele doua garnituri. Sunt de tabla - una pentru capacul de admisie, iar cealalta pentru corpul clapetilor. Acolo nu se pune nici un fel de pasta etansanta , nici un fel de silicon - unii mecanici pot incerca cel mult cu rahat- asta probabil ca o sa-i scuteasca de efortul de al manca.....(scuze de exprimare, dar sunt exasperat de cata prostie vad prin service-uri).
Atentie la furtunele de la EGR si celelalte vaccumuri..... cum le scoti asa le pui inapoi
Dca aveti nelamuriri fotografiati cu telefonul sau aparatul inainte pentru ca la sfarsit sa comparati. Va va ajuta - sigur.
Porblema dezamorsarii poate aparea si de la conductele de motorina strane insuficient sau gresit, de la furtunase si teuri, adevarat - dar fisurile se pot vedea si cu ochiul liber - deci se pot verifica.
Daca a umblat la capacul filtrului de motorina si a birjarit conductele - asa cum am vazut la multi - obligatoriu trebuie schimbate oringurile din fiecare compartiment al turului si returului.
Si nu in ultimul rand exista coincidenta de a ti se fi deteliorat si unul sau doua simeringuri la injectoare. Atentie! simeringuri am spus - a nu se confunda cu oringurile care au rolul de a impiedica gazele si uleiul sa iasa afara pe langa rampa injectoarelor.
Ca sa ii faci proba dezamorsarii - foloseste pentru a usura pornirea - varianta perfuziei.
Scoti furtunul de la filtru - cel care se duce catre pompa - il conectezi printr-un metru de furtun cu diametru corespunzator la o sticla de 2,5 litri in capacul careia ai facut in prealabil o gaura perfecta si ai introdus o carioca sau un pix (carcasa acestuia) - insurubezi capacul la sticla plina cu motorina o intorci cu gura in jos - o intepi in fund cu grija sa nu faca vacum cand va porni motorul si rogi pe cineva sa o tina la nivelul capotei deschise - adiac pe romaneste mai sus.
In prima faza o sa vezi bule de aer, semn ca pompa de motorina se incarca cu lichid - apoi te urci si prin chei repetate incerci sa o pornesti.
Inainte sa se termine motorina din sticla- vezi ca se termina relativ repede (3min) opresi motorul si te pregatesti sa scoti furtunul si sa bagi la loc conducta in filtru. trebuie sa te misti repede si exact. Apoi te duci si dai la cheie din nou - la a treia cheie trebuie sa porneasca.
- danyiel_22
- *
- 30 mesaje
- din 19 Feb 2009
- Vectra 1999
- Dolj
danyiel_22
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 931 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 931
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Daca ai folosit pluralul sa inteleg ca acum porneste mai repede?
Ideea este ca acele garnituri se schimba nu se refolosesc.
Conductele de la pompa la corpul injectoarelor se strang cu grija, dar ferm
Furtunele de la EGR si de la clapetele vacumatice se verifica cu f mare atentie. Capetele furtunelor si modul de mufare ale acestora.
Cum sa explic ca sa inteleaga toata lumea: Motorul este un ansamblu agregat , el fiind conceput sa lucreze prin functionarea tuturor componentelor ce il compun. Uzura graduala a diferitelor componentelor nu se transmite imediat si nu se traduce in dereglarea mersului motorului in mod vizibil.
Dar la o operatiune de genul de curatare a clapetilor de exemplu, dezechilibreaza cumva echilibrul uzurii uniforme. Astfel: exista posibilitatea ca cantitatea de aer absorbita sa fie mai mare, de unde si cantitatea de combustibil care trebuieste ajustata. Astfel poate aparea o presiune suplimentara pe talpa injectoarelor. Aici exista acele simeringuri - care cel putin in cazul masini mele nu mai etanseaza suficient de bine - scapand cantitati mici dar constante pe circuitul de motorina - inegrind-o si scazand nivelul uleiului.
Binenteles ca apare si fenomenul dezamorsarii - daca nu o pornesc pe parcursul a 24 de ore porneste greu dupa aceea.
Deasemenea trebuie avut grija la furtunasele de retur - corect mufate si ferm pentru a impiedica aerul sa intre in sistem.
- danyiel_22
- *
- 30 mesaje
- din 19 Feb 2009
- Vectra 1999
- Dolj
danyiel_22
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
eu am incercat sa opturez si intrarea aia de la furtunase care intra in turu la pompa de injectie sa mai elimin din cauze dar din cate ai scris tu inteleg ca se poate dezamorsa si pe la conductele de presiune de la injectoare
sorin.george- Suspendat
- 71 mesaje
- din 14 Jun 2009
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
sorin.george- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 931 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 931
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pretul destul de accesibil 15 lei setul de 2 teuri: iata imagini
Rog moderatorii sa nu considere reclama - dar stiu patanile unora si altora vis a vis de aceste teuri si cat au tras ca sa gaseasca ceva potrivit.
Produsele Gardena sunt recunoscute ca si calitative, plasticul este rezistent si dur - basca ca sunt facute sa reziste si la presiune. Acum cred sa reziste si la motorina. Cel putin provizoriu sper sa reprezinte o solutie demna de luat in seama.
Oricum par mai subtirele decat cele negre de la piese auto.
Furtunasu de Pvc de care vorbesc se monteaza chiar de producator pe retur am vazut chiar pe masina lui 35dff asa ceva, basca asa am avut eu pe Alfa Romeo. Solutia este patentata undeva prin 85-86 si merge pana astazi - acest furtun din PVC se incalzeste si se monteaza pe returul de la motorina. Are elasticitate si nu imbatraneste ca cel de cauciuc. Rezista si la presiuni mult mai mari. Are coeficient de dilatare mic, rezistenta termica mare, nu se deformeaza.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
sorin.george- Suspendat
- 71 mesaje
- din 14 Jun 2009
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
sorin.george- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2009
- Mesaj Privat
hombre
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Eu, cel care a deschis discutia, am rezolvat-o pana la urma. Baietii au schimbat furtunele de retur si 2 garnituri de la filtrul de motorina. De o saptamana porneste la sfert indiferent de intervalul orar in care este oprita masina. Ma bucur ca n-a fost ceva mai grav.
"Succesuri" la toti ! 😊
- danyiel_22
- *
- 30 mesaje
- din 19 Feb 2009
- Vectra 1999
- Dolj
danyiel_22
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
dar am discutat cu un pompagiu despre pompele de injectie si a zis ca daca nu iti mai tine presiune in capu hidraulic cica tot asa ar face voi ce parere aveti sa fie pompa de injectie vinovata de aceste porniri masina a stat nepornita cateva luni vreo 4 si de atunci a inceput necazu