http://www.politiaromana.ro/furtauto/furtauto.aspx
Suporta cautare dupa Marca, Serie Caroserie si Numar inmatriculare.
http://www.stolencars24.eu/
http://www.autobaza.pl/ab/en/web/productaa0100
Verificare istoric vehicul la RAROM: https://pro.rarom.ro/istoric...osar_vehicul.aspx
Se pot verifica si istoricul de daune inregistrat, contra cost (35 RON).
Va exista o aranjare pe sectiuni:
1. Evitati vanzatorul daca:
2. Evitati masina daca:
3. Verificarea masinii:
-optica:
CAROSERIA
O persoana cu ochiul format ar fi ideala. Sincer eu vad masinile vopsite (partial) de la distanta (nu toate), ca mine sunt si altii.
Verificati chederele, acolo se ascunde greseala vopsitoriilor (ce-i drept, nu toate gresesc aici).
Praful alb de la imbinari, sau plasticele care ar fi trebuit sa fie negre, dar aduc a gri, sunt semn ca masina a fost polish-ata.
FARURILE
Farurile de tuning sunt mai ieftine decat cele originale. De asemenea, cele cu aspect original dar after-market se pot distinge de cele originale. Acestea pot aparea dupa ce cele originale s-au spart (li s-au rupt "urechiusele") in urma unui accident. VerificatI "urechiusele" farurilor sa nu fi fost lipite.
(Farurile pot fi schimbate si daca prezinta semne de oboseala din cauza timpului, sau pentru placerea proprietarilor in cazul celor de tuning si nu numai. Deci nu este neaparat un semn ca masina a fost lovita).
Deobicei, pe bara transversala (cea de deasupra farurilor, care "uneste" farurile), exista niste etichete de fabrica. Absenta acestora poate insemna inlocuirea ei.
Verificati alinierea capotei si inchidere usoara (aici e relativ, difera de la model la model) a portierelor.
ANVELOPELE
Roata de rezerva care trebuie sa aiba de regula dimensiuni identice cu rotile de pe masina (sau sa fie echivalenta). Roata de rezerva lipseste la unele modele, doar daca in locul acesteia se afla (din fabrica, in cofraj special) un "kit de pana", care ar trebui sa contina si un compresor electric.
Celelalte ANVELOPE, trebuie sa fie identice daca apartin aceleasi punti. Identice ca dimensiune si Marca+Model. Adica, este admis ca pe fata sa avem doua anvelope Bridgst*ne P*tza, iar pe spate doua C*ntinetal C*ntiEc*C*ntact, dar sa fie de aceleasi dimensiuni (spre exemplu 195/60R15). (De la aceasta regula pot face exceptie masinile super sport.)
De asemena, anvelopele trebuie sa prezinte o usura uniforma, daca corespund aceleiasi punti. Uzura mai pronuntata a unei anvelope poate insemna o defectiune la trenul de rulare.
Neconcordonata cu oricare din situatiile prezentate mai pentru anvelope, duce automat la o cheltuiala in plus, si la picarea ITP-ului, in cazul in care este necesara efectuarea acestuia.
Daca partea cu ITP-ul nu va intereseaza, poate va intereseaza faptul ca:
RULAREA CU ANVELOPE DIFERITE (pe punti), VECHI, UZATE, SAU NEADAPTATE SEZONULUI, POATE DUCE LA PIERDEREA VIETII dumneavoastra si/sau a ocupatilor autovehiculului !!
Anvelopele intermediare se comporta nesatisfacator si pe timp de iarna si pe timp de vara.
-tehnica: (aici voi insera o parte din punctul 2 de partea de sus si punctul 8 )
-din punct de vedere financiar
Verificati care este valoarea RCA si a impozitului inainte de achizitionarea masinii.
Acestea se calculeaza in functie de capacitate cilindrica a masinii. ATENTIE, vanzatorul va poate dezinforma in mod voit in legatura cu acestea si/sau cu capacitate cilindrica, de aceeasi este bine sa cititi dumneavoastra valoarea din certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a masinii.
RCA-ul se achita inainte de inmatricularea masinii, impozitul ulterior (acesta se plateste la primarie).
4. Contractul de vanzare-cumparare:
NU VA LASATI PACALITI DE CEI CARE INCHEIE CONTRACTE DE VANZARE CUMPARARE! Va vor spune ca nu aveti dreptul sa circulati cu RCA-ul fostului proprietar, pentru ca incheia polita la ei. ACESTE PERSOANE VA MINT! AVETI DREPTUL SA CIRCULATI CU RCA-UL FOSTULUI PROPRIETAR PANA LA INMATRICULAREA MASINII PE NUMELE DUMNEAVOASTRA. Acest lucru nu trebui sa dureze mai mult de 30 de zile.
De obicei, tariful pentru o polita incheiata la acestia este usor mai mare decat in mod real.
5. Acte necesare inmatricularii:
-voi completa mai tarziu, acum mi-e lene. am scris deja o ora la ce-i mai sus.
ciorna:
1. Intotdeauna vanzatorul sa aiba toate actele la el. (nu este neaparat relevant daca nu se face pe loc tranzactia.)
2. Inainte sa platiti o masina, mergeti la orice service care face itp. O verificare costa in jur de 80 lei si se verifica luminile, directia, franele, noxele si altele.
Daca masina nu a fost inmatriculata sau nu are ITP-ul valabil, platiti aceasta verificare cu titlu de ITP, oricum veti avea nevoie de el daca o achizitionati. Pentru ITP trebuie: RCA-ul in terment (pe numele proprietarului din carte), certificatul de inmatriculare si cartea de identitate. De asemenea, pentru a trece ITP-ul, pe langa o stare corespunzatoare a masinii va mai trebuie si trusa medicala si extintor.
Nu mergeti la un service recomandat de vanzator.
Nu mergeti neaparat la dealer-ul marcii, nu toti dealer-ii ofera servicii de calitate.
Nu anuntati in prealabil vanzatorul la ce service v-ati hotarat sa mergeti pentru verificare si nu va dati intalnire in apropierea service-ului. (Nimic imposibil ca vanzatorul sa nu se cunoasca cu mecanicii de oriunde veti merge. Daca ceva nu va miroase bine chiar daca masina iese OK la verificare, platiti dumneavoastra verificarea pentru a nu starni un conflict si amanti politicos vanzatorul. Puneti placa cu "este ok, ma mai gandesc cateva ore". Samsarul in general va incerca mai mult sa va convinga sa o cumparati decat va face un om vanzator cinstit.)
3. Nu orice este ieftin este si bun.
4. Nu orice straluceste este bun. Aviz masinile polish-ate si cu interiorul si motorul mai mult decat stralucitoare.
5. Nu cumparati o masina daca o vedeti pe timp de ploaie. Luminozitatea scazuta, picaturile de ploaie si praful fac greu de identificat "valurile" de pe caroserie (din auzite, atunci se dau tunuri).
6. Documentati-va dinainte ce trebuie verificat la o masina, nu va bazati pe altcineva.
7. Verificati daca merg toate butoanele.
8. Chiar daca luati masina iarna verificati aerul conditionat. Mergeti la un service de aer conditionat. Sunt destule in Bucuresti (si nu numai).
9. Evitati sa cumparati daca vanzatorul este grabit.
10. Daca e nevoie faceti o lista cu intrebari de pus vanzatorului si mecanicului de la service.
11. Daca puteti inregistrati ce discutati cu vanzatorul. Aproape orice telefon are aceasta optiune. E posibil ca vanzatorul sa spuna ca el nu a zis asta sau aia si ca ati inteles prost. Oricum nu va ajuta cu nimic, dar va puneti ordine in idei.
Voi mai adauga idei pe masura ce imi vin.
Orice sugestie este binevenita.
Ultima modificare făcută de m1sh la Mie 19 Jan, 2011 10:29 pm, modificat de 2 ori în total