- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Acum un an cand mi-am refacut motorul in service, am schimbat si termostatul, fiindca "mecanicul" a tras prea tare a.i. s-a rupt racordul unde intra furtunul de pe carcasa termostatului. Oricum trebuia schimbat.
Insa de atunci ma tot avertia ca nu am antigel in vas si asa era, fiindca antigelul imi este refulat din presiune pe la supapa busonului atunci cand motorul este supus sarcinii. Iata poze:
Acuma, cand am rasucit de furtun cu colierul de prindere pe el (cu antigel in instalatie) acesta se rasucea cam usor (pleonasm), iar cand am indepartat colierul de prindere, furtunul deja supura (ma refer la cel de jos). Am golit antigelul, am decuplat furtunurile si am constatat precum reiese din pozele de mai sus ca exista depuneri tari de antigel pietrificat la nivel de imbinare.
Credeti ca la presiune sa prinda aer incat sa imi refulee pe la busonul vasului de expansiune?, iar daca schimb colierele de prindere voi remedia problema?
Insa de atunci ma tot avertia ca nu am antigel in vas si asa era, fiindca antigelul imi este refulat din presiune pe la supapa busonului atunci cand motorul este supus sarcinii. Iata poze:
Acuma, cand am rasucit de furtun cu colierul de prindere pe el (cu antigel in instalatie) acesta se rasucea cam usor (pleonasm), iar cand am indepartat colierul de prindere, furtunul deja supura (ma refer la cel de jos). Am golit antigelul, am decuplat furtunurile si am constatat precum reiese din pozele de mai sus ca exista depuneri tari de antigel pietrificat la nivel de imbinare.
Credeti ca la presiune sa prinda aer incat sa imi refulee pe la busonul vasului de expansiune?, iar daca schimb colierele de prindere voi remedia problema?
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
Important este sa cureti bine interiorul furtunului si portiunea de metal pe care acesta va fi pusa, un colier si bun si nu mai ai treaba. Din pacate, bolborositul in borcan al apei are alta cauza, garnitura de chiulasa(sau , caz fericit, racire insuficienta, cureti instalatia de racire), daca si dupa ce remediezi problema, tot pierzi apa, atunci e garnitura.
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Mda, ma gandeam si la varianta garniturii de chiulasa, insa la rece daca o accelerez cu busonul scos nu imi bolboroseste, numai cand se icalzeste. Ar mai fi chiulasa fisurata. Insa voi inlocui intai colierele de prindere, bineinteles cu curatarea in prealabil.
Totusi nu imi explic cum de sunt depunerile acelea la exterior din moment ce termostatul a fost schimbat.
Totusi nu imi explic cum de sunt depunerile acelea la exterior din moment ce termostatul a fost schimbat.
- Eduard_tigra
- **
- 154 mesaje
- din 08 Mar 2010
- Tigra 1998 x16xe
- Prahova
Eduard_tigra
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2010
- Mesaj Privat
Ca sa vezi de ce iti fierbe apa in bidon verifica daca nu cumva ai furtunul de aerisire infundat .Eu asa am patit la fosta mea masina dintr-o data si mai ca imi bubuia motorul ,apa daca o lasam trecea peste rosu si cateva zile nu am stiut ce la ce poate sa fie .Dupa ce ii verific pompa de apa si furtune etc verific sa vad daca pe furtunul de aerisire mai sare apa in bidon cand accelerezi (si nu venea)i-am curatat furtunasul pana in motor si acolo la iesire din motor era infundat cu un gunoias ,l-am scos si totul ok din nou .Asa ca te-as sfatui sa verifici si u toate furtunele si sa vezi daca la relantii mai vine pe el putina apa/antigel in bidon ,iar pe cel din poza curata bine si punei un colier nou de inox ca e 4 lei unu ;)bafta
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Aer nu are cum sa-ti prinda.Hai sa-ti zic de ce.Instalatia de racire lucreaza sub presiune deci aerul nu are cum sa intre pe instalatie ci invers apa sa iasa din instalatie (fiind sub presiune).
Depunerile pe care le ai acolo au aparut din 2 motive:
-ai completat cu "apa chioara" (de la robinet).
-ai folosit solutie de lipit radiatoare.
@eduard_tigra La y22dth ca si la majoritatea masinilor aerisirea se face automat prin supapa din capacul de la vasul de expasniune.Astfel apa fiind sub presiune fierbe la 110-115 grade (in loc de 100).Dar oricum daca se ajunge la temperatura asta insemna ca motorul are o problema.
Verifica daca cu motorul pornit(sau accelerat usor) pe turul din vasul de expansiune vin bule de aer sau cand deschizi capacul vine un miros de gaze.
Garnitura de chiulasa se poate verifica cu un aparat care masoara cantitatea de gaze din vasul de expansiune fara sa desfaci motorul.
Parerea mea este garnitura de chiulasa mai ales ca zici ca-ti da apa afara fara sa-ti "fiarba motorul".Gaze multe care nu au loc unde sa se duca si forteaza prin supapa capacului de la vas.
Furtunele de racire sunt tari (banuiesc ca da)?
Depunerile pe care le ai acolo au aparut din 2 motive:
-ai completat cu "apa chioara" (de la robinet).
-ai folosit solutie de lipit radiatoare.
@eduard_tigra La y22dth ca si la majoritatea masinilor aerisirea se face automat prin supapa din capacul de la vasul de expasniune.Astfel apa fiind sub presiune fierbe la 110-115 grade (in loc de 100).Dar oricum daca se ajunge la temperatura asta insemna ca motorul are o problema.
Verifica daca cu motorul pornit(sau accelerat usor) pe turul din vasul de expansiune vin bule de aer sau cand deschizi capacul vine un miros de gaze.
Garnitura de chiulasa se poate verifica cu un aparat care masoara cantitatea de gaze din vasul de expansiune fara sa desfaci motorul.
Parerea mea este garnitura de chiulasa mai ales ca zici ca-ti da apa afara fara sa-ti "fiarba motorul".Gaze multe care nu au loc unde sa se duca si forteaza prin supapa capacului de la vas.
Furtunele de racire sunt tari (banuiesc ca da)?
- Eduard_tigra
- **
- 154 mesaje
- din 08 Mar 2010
- Tigra 1998 x16xe
- Prahova
Eduard_tigra
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2010
- Mesaj Privat
la mine coolerul pleaca la 105 grade si e ok /iar daca ai aer pe instalatie adik ii scoti tota apa din ea si pui la loc si nu isi face aerisire completa daia fierbe apa chiar daca zici ca e automata /de regula aer ca sa vezi daca e aerisirea completa dupa ce i-ai pus antigel verifici cand e apa pe la 90 si dai drumul la caldura si vezi daca vine aer cald cum trebuie daca da e ok si inseamna ca apa fierbe de la altceva Bafta
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
@ astrah: furtunurile sunt tari. Asta iarna mi-a pleznit un furtun care era basicat, cel de retur din chiulasa spre vas. Ma gandesc exact cum zicea si Eduard sa nu obtureze vreun canal/orificiu returul al doilea, deoarece pe cel de la chiulasa l-am scos si apa venea. Voi verifica sambata si pe cel de al doilea retur.
Apa nu imi urca mai mult de 92 gr deoarece intra termocupla, iar cand e mai cald afara ajunge la maxim 95 gr. De mirosit nu miroase a gaze cand deschid busonul (motorul fiind la temp de functionare).
Tot sambata voi curata bine carcasa termostatului si voi aplica coliere noi, de tip cu surub.
Mai astept si alte explicatii daca aveti!
Apa nu imi urca mai mult de 92 gr deoarece intra termocupla, iar cand e mai cald afara ajunge la maxim 95 gr. De mirosit nu miroase a gaze cand deschid busonul (motorul fiind la temp de functionare).
Tot sambata voi curata bine carcasa termostatului si voi aplica coliere noi, de tip cu surub.
Mai astept si alte explicatii daca aveti!
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am verificat furtunurile de retur dinspre chiulasa si radiator spre vas si curge antigel, deci nu sunt obturate.
Am mai dublat cu cate un colier metalic cu surub si furtunurile de pe termostat, fiindca erau numai coliere gen clema iar cand le deschideam incepea sa curga putin. Insa tot imi curge pe la buson, adica face presiune si ejecteaza supapa. Mai aveti alte sfaturi?
Am mai dublat cu cate un colier metalic cu surub si furtunurile de pe termostat, fiindca erau numai coliere gen clema iar cand le deschideam incepea sa curga putin. Insa tot imi curge pe la buson, adica face presiune si ejecteaza supapa. Mai aveti alte sfaturi?
- cogi
- ***
- 662 mesaje
- din 28 Feb 2008
- Kadett 1981
- Arad
cogi
- Mesaje scrise: 662
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1981
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Radiatorul si termostatul le-am luat noi, au un an vechime pe masina mea.
Acum am aflat pe un forum specializat in Omega ca ar fi o supapa de trecere catre caloriferul de caldura HBV, iar daca e defecta atunci face presiune, insa nu o regasesc la motorizarea mea; ma voi uita mai bine sub motorasul stergatoarelor.
Acum am aflat pe un forum specializat in Omega ca ar fi o supapa de trecere catre caloriferul de caldura HBV, iar daca e defecta atunci face presiune, insa nu o regasesc la motorizarea mea; ma voi uita mai bine sub motorasul stergatoarelor.
- toader florin
- *
- 3 mesaje
- din 30 Oct 2010
- Astra 2000
- Buzau
toader florin
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2010
- Mesaj Privat
miai dat si mie o idee, am un opel astra si imi bolboroseste apa in vas, desi iam schimbat radiatorul, pompa de apa, termostatul,nam rezolvat inca problema. apa o ia razna, cand merge bine cand imi bolboroseste si da pe din afara pe la capac cam 1 litru dupa care daca completez pot sa merg fara probleme. nu mai inteleg nimic nici eu si se pare nici mecanicii unde am fost.vor sami scchimbe garnitura acum dar eu nu sunt deloc sigur. nici mie numi merge caldura,nici AC,numi pot da seama ce se intampla.daca cineva a intalnit aceasta problema astept un raspuns, ms.
miai dat si mie o idee, am un opel astra si imi bolboroseste apa in vas, desi iam schimbat radiatorul, pompa de apa, termostatul,nam rezolvat inca problema. apa o ia razna, cand merge bine cand imi bolboroseste si da pe din afara pe la capac cam 1 litru dupa care daca completez pot sa merg fara probleme. nu mai inteleg nimic nici eu si se pare nici mecanicii unde am fost.vor sami scchimbe garnitura acum dar eu nu sunt deloc sigur. nici mie numi merge caldura,nici AC,numi pot da seama ce se intampla.daca cineva a intalnit aceasta problema astept un raspuns, ms.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
miai dat si mie o idee, am un opel astra si imi bolboroseste apa in vas, desi iam schimbat radiatorul, pompa de apa, termostatul,nam rezolvat inca problema. apa o ia razna, cand merge bine cand imi bolboroseste si da pe din afara pe la capac cam 1 litru dupa care daca completez pot sa merg fara probleme. nu mai inteleg nimic nici eu si se pare nici mecanicii unde am fost.vor sami scchimbe garnitura acum dar eu nu sunt deloc sigur. nici mie numi merge caldura,nici AC,numi pot da seama ce se intampla.daca cineva a intalnit aceasta problema astept un raspuns, ms.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos