Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • BiriV

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stand eu si gandindu-ma mi-a venit in cap urmatoarea treaba: ce se intampla daca in mijlocu drumului ti se rupe cablul de ambreiaj, tu probabil fiind in viteza a 5-a. Cum se procedeaza pentru a opri in siguranta si fara sa iti strici masina?
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
n-ai de ce sa-ti faci griji.
la astra g si la zafira ambreiajul este hidraulic. (foloseste o parte din lichidul de frina)

daca te referi ca idee de posibil "incident" nici aici nu ar trebui sa fie o problema majora; esti "in viteza" , ai ramas fara ambreiaj deci nu mai poti schimba intr-o treapta inferioara...
ok, frinezi si scoti din viteza (de iesit iese....) sau invers
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
De dragul discutiei:Exista posibilitatea de a ramine blocat intr-o viteza chiar daca ambreiajul este hidraulic.Eu am patit ceva asemanator atunci cind s-a fisurat tija care este actionata de cilindrul de ambreiaj.Drept urmare tija nu mai avea destula forta sa actioneze asupra ambreiajului si masina iesea foarte greu din viteza.La mine nu a fost cazul dar in cazul in care se blocheaza cu totul intr-o viteza cred ca solutia este sa frinezi puternic si daca nu se opreste sa-i tai contactul si daca nici asa nu merge sa tragi frina de miina.
Piesa cu pricina se numeste lever-release la Cielo si costa acum 3 ani ~20RON.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In situatii de urgenta - in mijlocul pustietatii Smile - , functie de experienta fiecaruia, se poate merge cu masina sau fara respectivul ambreaj, numai ca asta impune uzura prematura cutiei de viteze.
Revenind, odata ce masina este blocata in tr a 5-a cu pedala de ambreaj inutila, se apasa si se lasa libera acceleratia in tot acest timp se mentine presiune(nu este nevoie sa exagerati) pe levierul schimbatorului in directia scoaterii din viteza respectiva. Pentru a schimba intr-o alta treapta se repeta procedura descrisa anterior...
Atentie mare insa trebuie procedat cu atentie in sensul in care manevrele violente pot produce avarii.
Plecarea de pe loc se poate face in felul urmator cu motorul oprit si masina in treapta intaia se actioneaza demarorul cu greu masina va porni....
Din experienta pentru deplasare va recomand sa folositi tr a 3-a pentru a evita pe cat posibil schimbarile repetate.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Exact asta mi s-a intamplat mie la targul de masini din BV: cand am dat sa plec inapoi spre casa, Seatzelul, simtind ca vrem sa-l maritam...trosc si gata!. S-a rupt cablul. Noroc ca am reusit sa improvizez ceva cu cablul - l-am inadit... Smile
Dar nu cred ca as fi putut ajunge acasa (Ploiesti) fara cablu!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR