Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
l_stoian79 a scris:
consumul aratat de BC nu este dat de o masuratoare riguroasa cu un debitmetru pe conducta de alimentare si de un tahograf ca sa poti sa obtii intr-adevar consumul instantaneu in functie de viteza si debitul de carburant ce a intrat in motor.


Recunosc ca nu stiu cum a scris neamtu' programul pt MID, dar daca nu ma insel eu... tocmai am tras un fir de la ECU pana la MID.
Firul asta parca poarta o informatie despre modul in care sunt actionate injectoarele (exprimandu-ma mai plastic).
Deci daca sti cand deschizi injectorul (frecventa cu care dai benzina) si cantitatea de benzina pe care o scuipa injectorul.... cred eu ca s-ar putea calcula consumul instantaneu.
Parea mea... Wink
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
BV-31STE a scris:Corect!

In a 2-a daca nu mai apesi acceleratia, masina continua sa mearga.
Cum sa mearga motorul cu aer ???Shocked mi se pare o aberatie


Inertie Confused... bineinteles ca exista si consumul de relanti, dar nu cred ca ala tine masina in miscare....
plus ca daca o lasi suficient de mult sa mearga si nu apesi ambreajul... cred eu ca o sa moara motorul pana la urma Rolling Eyes
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@botosu:
ai dreptate cu firul din ECU, partial...pe firul acela vin informatiile pe care vrea ECU-ul sa le trimita, nu informatia reala. adica MID-ul nu citeste direct sensorii (nici macar nu stie cum functioneaza injectoarele), el afiseaza ce vrea ECU-ul sa-i trimita. MID-ul este pur si simplu un afisaj, nu are putere de decizie sau interfata cu sensorii. ECU-ul trimite niste date pe care le are stocate in el...se numesc calibrari. lucrez la Siemens VDO in Timisoara, si am destui prieteni/colegi care de asa ceva se ocupa...ideea e ca softul intr-un ECU difera foarte putin intre 2 tipuri diferite de masini...adica fie ca e Ford sau Renault sau orice vrei tu (ma refer la masinile normale de strada si nu la supercars sau alte ozeneuri de astea) programul este 95% identic...singurele date care difera sunt aceste calibrari care sunt specifice fiecarei masini. considera ca programul dintr-un ECU este compus din 2 parti: un template care contine agloritmul din spate (cum se alege regimul de functionare in functie de datele de la sensori si de input-urile trimise de sofer) si calibrarea care este ca o baza de date. calibrarile astea sunt niste tabele de valori, in functie de diversi parametri cititi de la sensori, ECU-ul alege configuratia optima ptr regimul motorului. tot in aceasta harta este continut consumul instantaneu ptr regimul respectiv. deci regimul aceala instantaneu este pur si simplu o valoare data de constructor, ptr regimul de functionare respectiv ai consumul X, ptr alt regim de functionare ai alt consum...la asta m-am referit.

eu personal ma ocup de sistemele de siguranta (ECU-ul ptr airbag-uri si sensorii laterali/frontali). ptr airbag-uri sistemul de functionare este absolut identic. se scriu in ROM-ul ECU-ului tabele de parametri, iar pe baza datelor primite de la sensorii de soc ECU-ul decide daca se afla in zona de detonare a airbag-ului sau nu.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
@l_stoian79
Tocmai voiam sa scriu ca la diferite marci de masini se intampla la fel, dar vad ca mi-ai luat-o inainte.
Sincer, si ce zice Ingineru makes sense, acum este doar o chestie de super specialist, daca avem vreunul printre noi sa ne lamureasca.
Cred ca cel mai ushor ar fi sa ii urmarim noxele in timpul franei de motor...pune cineva la bataie un stand mobil? Laughing
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
1. ECU stie turatia motorului in fiecare clipa
2. ECU stie daca este sau nu apasata acceleratia, si cat de mult (potentiometru la pedala de acceleratie)
2bis. ECU stie daca este sau nu apasat ambreiajul (la diesel by default, la benzinare cu tempomat)
3. Daca nu este apasata acceleratia iar turatia > turatia de relanti => alimentare 0, consum 0. Cand turatia scade pana in zona de relanti, ECU creste alimentarea progresiv, pentru a mentine turatia de relanti.
4. Da, la benzine daca lasi motorul sa se chinuie tragand la relanti e posibil sa moara. La diesel si intr-a 5-a trage. Mai chinuit, dar o face.
5. ECU decide cate miligrame de carburant sunt injectate in fiecare cilindru, la fiecare admisie
6. ECU transmite catre MID informatia despre consumul instantaneu sub forma de impulsuri. MID mai primeste info despre viteza (tot impulsuri) si rezervor (tensiune continua) si este responsabil cu calculele (viteza medie, consum mediu, distanta parcursa, range...).
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,360
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Evitarea prostului obicei de a tine pedala de ambreiaj apsata tot timpul prin sprijinirea piciorului de ea Laughing

2 efecte secundare: oboseste piciorul shi unele mashini au senzor pe ambreiaj
obisnuit de la mashinile de servici care erau kinuite Wink
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
@botosu
Inertie ... bineinteles ca exista si consumul de relanti, dar nu cred ca ala tine masina in miscare....
plus ca daca o lasi suficient de mult sa mearga si nu apesi ambreajul... cred eu ca o sa moara motorul pana la urma


Referitor la viteza a 2-a fara sa apesi acceleratia

Nu e nici o inertie, din cauza cuplului probabil, fara sa accelerez masina isi mentine o viteza constanta, turatie cam 800-900 rpm, iar motorul nu trage sa moara
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Referitor la scoaterea pe liber ca s-ar distruge nush ce in cutie sincer eu nu cred. Am o dacie din 84 iar tata o scoate pe liber mai mereu. Adik daca stie ca opreste peste 500 m el o scoate din viteza, daca coboara o panta la fel, ce sa mai tot timpul si de 22 de ani de cand am masina nu am umblat niciodata la cutie. Nu de alta dar si de bagat si scos din viteza merge de unge aproape de uºor ca la opelul meu. Daca la dacie nu s-a stricat nimic in 22 de ani la opel chiar sa afecteze chestia asta la cutie? Sau poate dacia e mai masina decat opelul????
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Mersul "pe liber" nu afecteaza in nici un fel motorul dar afecteaza sincroanele in cutie. Ca sa va dati seama la ce efort sunt supuse sincroanele (cei care nu sunt convinsi) ar trebui sa incercati "manevra" asta cu scos din viteza-mers pe liber-bagat iar in viteza la o masina cu cutie nesincronizata. Acolo daca nu faci dubla debreiere nici nu-ti intra in viteza...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sa nu vorbim limbi straine... Embarassed dubla-debreiere nu face parte din "meniul" masinilor moderne in utilizare normala...
Exceptand rare cazuri de trecere dintr-a 5-a intr-a doua (si asta doar din "constiinta") "chestia asta" nu am mai facut-o din epoca in care faceam karting, in mileniul trecut... Cool
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR