cozma44
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2010
- Mesaj Privat
catalliin
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1980
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
ciobulus a scris:Atunci cauta pe net sistemu STS turbo sa furi idei de la ei cum sa adaptezi motoru si partea electronica la noul hardware, sistemu ala este cel mai apropiat de ce incerci tu sa faci.
...Sistemul STS turbo nu este tipul acela de montare a turbinei aproape de evacuarea finala?! ...eu asa stiu ca e un tip mai speciala de montaj al turbocompresorului (folosit mai des la americani) cu turbina care vine montata pe sub masina(cam prim zona axei spate ca acolo este loc mai mult) in cazul asta nu mai ai nevoie de racire cu apa la turbina care se mentine la temperaturi mult mai scazute crescind astfel durata de viata a turbinei,nici chiar de intercooler nu mai este nevoie,in schimba ai lag-ul ceva mai mare,schimbi mai des filtrul de aer si masina o sa-ti scoata pe evacuare un sunet de avion cu reactie
- starter666
- **
- 334 mesaje
- din 22 Jun 2006
- Astra 2001 Z20LEx
- Bucuresti
starter666
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LEx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
@catalliin .. tin sa te contrazic la treaba cu debitmetrul .. el masoara si transforma in valori de la 0 - 5v in general .. debitmetrul de aspirata nu are capacitatea de a masura aer cu presiune, in momentul in care turbina o sa traga .. o sa treaca prea mult aer .. o sa fie peste capacitatea debitmetrului .. valoare de eroare in ecu .. si intra masina in limpmode ..
sunt mai multe probleme care pot aparea .. nu pe toate masinile se comporta la fel o instalatie de turbo .. si opelul este una dintre masinile cu probleme cand vine vorba de conversii turbo ..
presiunea in pompa de ulei s-a asigurat cineva ca este destula pt. a raci turbina? ..
sunt multe impedimente .. nu zic ca nu e realizabil .. pt. ca este .. dar ai nevoie de ceva banuti si de multa rabdare ...
galerii .. trasee inox .. etc nu sunt probleme .. alea toate sunt usor de facut .. problema este ecu si un soft adecvat pt. el .. este debitmetrul (care trebuie schimbat cu un altul) .. este senzorul de presiune (MAP) pe care masina nu il are .. presiunea care o poate debita pompa de ulei catre turbo .. si lista poate fi lunga .. astea sunt probleme reale cu care se va confrunta ..
la noi in tara ducem lipsa de persoane care stiu in adevaratul sens al cuvantului sa faca setari in ecu .. asta ar fi prima problema de care s-ar lovi .. setarile pt. a nu merge cu ea limitata ..
sunt mai multe probleme care pot aparea .. nu pe toate masinile se comporta la fel o instalatie de turbo .. si opelul este una dintre masinile cu probleme cand vine vorba de conversii turbo ..
presiunea in pompa de ulei s-a asigurat cineva ca este destula pt. a raci turbina? ..
sunt multe impedimente .. nu zic ca nu e realizabil .. pt. ca este .. dar ai nevoie de ceva banuti si de multa rabdare ...
galerii .. trasee inox .. etc nu sunt probleme .. alea toate sunt usor de facut .. problema este ecu si un soft adecvat pt. el .. este debitmetrul (care trebuie schimbat cu un altul) .. este senzorul de presiune (MAP) pe care masina nu il are .. presiunea care o poate debita pompa de ulei catre turbo .. si lista poate fi lunga .. astea sunt probleme reale cu care se va confrunta ..
la noi in tara ducem lipsa de persoane care stiu in adevaratul sens al cuvantului sa faca setari in ecu .. asta ar fi prima problema de care s-ar lovi .. setarile pt. a nu merge cu ea limitata ..
catalliin
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1980
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
cu debitmetrul eu asa stiam ca aproape la orice masina generatie noua este necesar cel mult doar o shimbare a datelor in ECU (resoftare,remapare ,sau naiba sa le ia cum le-o zice)pt a functiona intr-un regim ceva mai special de supraalimentare (cel mult 0,4 pina la 0,6 bari) ....insa nu stiu exact ca n-am masina cu sistem de injectie cu debitmetru de aer ci cu carburatie ,iar cu pompa de ulei originara de ce sa nu mearga? pt ca aia poate asigura doar ungerea nu si racirea ,iar pt racirea suplimentara a uleiului ce intra in turbina este nevoie de un radiator micut special pt ulei, insa racirea reala o va face apa care va circula prin turbina de la radiator (asta daca turbina are racire pe apa) iar tubulatura de evacuare tip sport nu este chiar absolut necesara pt a putea functiona masina in regim turbo...dar este adevarat ca daca omul vrea ca masina sa fie cap coada echipata pt acest sistem de supraalimentare atunci da trebuie sa cumpere toate maruntisurile...Si eu ma pregatesc acum sa pun pe masina (tot benzinara aspirata)o noua turbina pe care acum o modific(hibrid) insa printr-un nou sistem de by-pass prin care sa nu clintesc niciun pic dela locul ei galeria de evacuare si tubulatura originara...