bradu07
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: brasov
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Si eu am avut aceleasi simptome, nu se ridica acul decat la prima linie, doar daca stateam mult pe loc urca mai mult. Eu am schimbat termostatul la un service in Zarnesti si m-a costat 150 cu totul la motor Z16SE. Vreau sa zic ca acum urca acul pe la 84 grade in vreo 5-7 minute si nu mai scade deloc dupa aia. Cel vechi nu era blocat , i-am facut o proba intrun ibric si functioneaza , adica se deschide cand fierbe si se inchide dupa ce il bag in apa rece. Nu imi explic de ce nu facea asa si pe masina. Concluzia mea ca cel vechi deschidea dar ramanea deschis tot timpul. Merita sa-l schimbati in service, deoarece acum merge mult mai bine.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Sa fac ceva pe el de termostat Wahler. Iar s-a stricat. La un an jumate dupa inlocuire iar nu se mai ridica temperatura peste 60C, decat daca stau pe loc.
Ma DISPERA!
Ca sa nu mai dau iau distributia jos, voi aplica solutia temporara permanenta de la colegul Ovidium.
Ovidiu, unde ai pozitionat exact termostatul de Dacie, sub colier sau nu? Ai mai putut refolosi colierul original Opel? Ai mai golit din lichidul de racire inainte de a desface furtunul?
Ma DISPERA!
Ca sa nu mai dau iau distributia jos, voi aplica solutia temporara permanenta de la colegul Ovidium.
ovidium a scris:Ca sa scap de problema asta si pentru ca este prea frig sa ma apuc sa umblu pe acolo si pentru ca oricum schimb distributia si semeringurile la anu eu mi-am pus un termostat...de Dacie Da, de Dacie, inserat pe furtunul care duce la radiator, deoarece cel original a ramas blocat pe deschis. Este DOAR o solutie temporara - pentru iarna asta....Si vreau sa zic ca functioneaza: masina da caldura imediat - nici inainte nu intarzia, dar acum baga de nu-mi vine a crede!
Ovidiu, unde ai pozitionat exact termostatul de Dacie, sub colier sau nu? Ai mai putut refolosi colierul original Opel? Ai mai golit din lichidul de racire inainte de a desface furtunul?
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@LPedala : si eu am fost in aceeasi situatie. Pana la urma am dat 5.5 mil pentru un termostat Wahler .
Insa cumparasem deja 2 termostate de Dacie : unul de Dacie clasica si unul de Solenza. Cel de Solenza era mai muc un diametru.
Verifica diametrul de iesire al furtunului. Logic ar fi sa-l pozitionezi la iesire din pompa. Si ca sa nu iti ,,plece"prinde-l cu 2 coliere : unul in amonte si unul in aval. Sau unul chiar pe el. Cum era la Dacie. Daca nu faci asa o sa se scurga apa pe langa si nu o sa ai o temperatura adecvata si constanta.
Insa cumparasem deja 2 termostate de Dacie : unul de Dacie clasica si unul de Solenza. Cel de Solenza era mai muc un diametru.
Verifica diametrul de iesire al furtunului. Logic ar fi sa-l pozitionezi la iesire din pompa. Si ca sa nu iti ,,plece"prinde-l cu 2 coliere : unul in amonte si unul in aval. Sau unul chiar pe el. Cum era la Dacie. Daca nu faci asa o sa se scurga apa pe langa si nu o sa ai o temperatura adecvata si constanta.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
lpedala a scris:DDF, foate bune sfaturile.
Totusi, cum 5.5 mil pe un termostat Wahler?
Pana la urma ai mai pus in aplicare termostatul de Dacie?
Totusi, cum 5.5 mil pe un termostat Wahler?
Pana la urma ai mai pus in aplicare termostatul de Dacie?
5.5 mil atat am dat in martie 2008 pe termostat . La Z16XEP e dublu : electronic deschide la 89 si mecanic la 105.
Am vrut sa pun totusi piesa corecta. Cel de Solenza intra foarte greu pe furtun.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Ieri dupa ce am mers sa cumpar un termostat de Dacie, am parcurs o portiune de drum prin oras cu gropi si denivelari cu a intaia, 10 km/h, timp de vreo 10 minute.
Minune, a inceput sa functioneze termostatul, ca un copil ce il duci la doctor si se vindca pe drum.
Am crezut ca are doar o sclipire de moment. L-am testat: am lasat motorul sa se raceasca, apoi l-am pornit si l-am tinut in 3000rpm cateva minute, sa ridicat la 85C si apoi a coborat la 82-83C, urcand ulerior si stabilizandu-se la 84C. Am tinut si caldura in habitaclu deshisa la maxim + ventilator la treapta 4. Temperatura la motor nu a scazut. Temperatura exterioara +1C.
Totusi treaba nu-i roz. In exploatare in oras, in multe cazuri, termostatul deschide la 84C (bine) dar nu inchide decat cand apa ajunge pe 78C (nu bine), si pot sa continui sa merg cu apa sub 80C mult si bine. Daca nu ma opresc sa o tin la relanti, nu creste temeperatura.
Nu inteleg de ce se comporta neconsistent. Cu aceasta ocazie reamintesc urarile de bine despre termostatele Wahler.
Intentionez sa ii pun si termostatul de Dacie. La magazinele de piese auto din Galati de la Popescu gasesti foarte multe no name-uri, facaturi, piese contrafacute. Cred ca situatia este similara si in tara.
Singurul termostat care l-am gasit de firma, este fabricat la AMC Vaslui, deschide la 86C, pret 22 ron. Problema este nu are nici un orificiu in el, este un dop 100% inchis, nu permite egalizarea presiunii atat timp cat este inchis. Sa-i fac eu o gaura de 2-3mm?
Minune, a inceput sa functioneze termostatul, ca un copil ce il duci la doctor si se vindca pe drum.
Am crezut ca are doar o sclipire de moment. L-am testat: am lasat motorul sa se raceasca, apoi l-am pornit si l-am tinut in 3000rpm cateva minute, sa ridicat la 85C si apoi a coborat la 82-83C, urcand ulerior si stabilizandu-se la 84C. Am tinut si caldura in habitaclu deshisa la maxim + ventilator la treapta 4. Temperatura la motor nu a scazut. Temperatura exterioara +1C.
Totusi treaba nu-i roz. In exploatare in oras, in multe cazuri, termostatul deschide la 84C (bine) dar nu inchide decat cand apa ajunge pe 78C (nu bine), si pot sa continui sa merg cu apa sub 80C mult si bine. Daca nu ma opresc sa o tin la relanti, nu creste temeperatura.
Nu inteleg de ce se comporta neconsistent. Cu aceasta ocazie reamintesc urarile de bine despre termostatele Wahler.
Intentionez sa ii pun si termostatul de Dacie. La magazinele de piese auto din Galati de la Popescu gasesti foarte multe no name-uri, facaturi, piese contrafacute. Cred ca situatia este similara si in tara.
Singurul termostat care l-am gasit de firma, este fabricat la AMC Vaslui, deschide la 86C, pret 22 ron. Problema este nu are nici un orificiu in el, este un dop 100% inchis, nu permite egalizarea presiunii atat timp cat este inchis. Sa-i fac eu o gaura de 2-3mm?
florintsf
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Pentru ca a venit primavara si motorul meu inca dardaie de frig, i-au aplicat termostatul de Dacie.
L-am fixat ca in imaginilie de mai sus, in iesirea din blocul motor si ulterior am pus un colier secundar peste furtun, exact pe termostat.
Pasi:
- se golseste lichidul de racire pe la dopul din stanga jos al radiatorului, cum il privesti din fata, adica cam din dreptul compresorului de AC. Eu am colectat cam 3-4 L de licid.
- se desface colierul original cu un cleste/patent/spit; foarte elegant colierul, este dintr-un otel elastic, destul de usor de manevrat.
- am pozitionat termostatul cu capsula termosensibila (partea cu arcul) spre motor, chiar in teava de iesire din pompa de apa.
- am repozitionat furtunul, colierul original si am aplicat inca un colier (44-64 mm, merge si mai mic) peste termostat.
- am completat lichidul racire.
Treaba s-a desfasurat fara probleme.
Toate bune si frumoase, numai ca NU MERGE!
Am pornit motorul, l-am lasat la relanti vreo 10 minute. Tot timpul asta am verificat intensitatea caldurii in furtunul care duce catre radiator si in cel care pleaca din radiator catre motor, si termostatele (nu stiu care din cele doua) au stat inchise pana pe la 50-60 grade, cand abia a inceput sa se ridice acul putin sub prima liniuta. Imediat dupa a inceput sa scada temperatura, s-a lipit de 0. Dupa un timp, a inceput sa creasca timid catre 80C, dar nu a trecut.
In mers, se comporta ca inainte, cu exceptia faptului ca daca merg in coloana, in oras, ajunge mai repede la 86C. Problema este ca o data ce ma pun in miscare 1-2 km legati cu viteza constanta >40-50km/h, temperatura scade drastic, de la 86C la 60C. Mi s-a intamplat asta si azi dimineata, a ajuns de la 0 (empiric vorbind) la 80C si cum am plecat de la semafor a scazut la 60C. Apoi creste, dar asa, cand vrea ea. Este un comportament neconstant.
Si nu a folosit caldura in habitaclu in toate cazurile in care am facut aceste teste.
Nu am aplicat gaura de 1mm in termostatul de Dacie, sa fie asta problema, egalizarea presiunii? Cine poate sa explice necesitatea egalizarii presiunii?
L-am fixat ca in imaginilie de mai sus, in iesirea din blocul motor si ulterior am pus un colier secundar peste furtun, exact pe termostat.
Pasi:
- se golseste lichidul de racire pe la dopul din stanga jos al radiatorului, cum il privesti din fata, adica cam din dreptul compresorului de AC. Eu am colectat cam 3-4 L de licid.
- se desface colierul original cu un cleste/patent/spit; foarte elegant colierul, este dintr-un otel elastic, destul de usor de manevrat.
- am pozitionat termostatul cu capsula termosensibila (partea cu arcul) spre motor, chiar in teava de iesire din pompa de apa.
- am repozitionat furtunul, colierul original si am aplicat inca un colier (44-64 mm, merge si mai mic) peste termostat.
- am completat lichidul racire.
Treaba s-a desfasurat fara probleme.
Toate bune si frumoase, numai ca NU MERGE!
Am pornit motorul, l-am lasat la relanti vreo 10 minute. Tot timpul asta am verificat intensitatea caldurii in furtunul care duce catre radiator si in cel care pleaca din radiator catre motor, si termostatele (nu stiu care din cele doua) au stat inchise pana pe la 50-60 grade, cand abia a inceput sa se ridice acul putin sub prima liniuta. Imediat dupa a inceput sa scada temperatura, s-a lipit de 0. Dupa un timp, a inceput sa creasca timid catre 80C, dar nu a trecut.
In mers, se comporta ca inainte, cu exceptia faptului ca daca merg in coloana, in oras, ajunge mai repede la 86C. Problema este ca o data ce ma pun in miscare 1-2 km legati cu viteza constanta >40-50km/h, temperatura scade drastic, de la 86C la 60C. Mi s-a intamplat asta si azi dimineata, a ajuns de la 0 (empiric vorbind) la 80C si cum am plecat de la semafor a scazut la 60C. Apoi creste, dar asa, cand vrea ea. Este un comportament neconstant.
Si nu a folosit caldura in habitaclu in toate cazurile in care am facut aceste teste.
Nu am aplicat gaura de 1mm in termostatul de Dacie, sa fie asta problema, egalizarea presiunii? Cine poate sa explice necesitatea egalizarii presiunii?
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am facut un drum de 40 km in afara orasului si temperatura motorului stat pe la 60-70C destul de constanta, a doua liniuta pe ceasul de temperatura de la Astra. Temperatura exterioara 6C.
Din nou, daca ma opream sau o calcam la deal sau depasiri, temperatura motor crestea catre 80C, apoi scadea iar la 60C.
Concluzia: nici un termostat nu merge corect sau trece lichidul pe langa termostatul de Dacie.
Din nou, daca ma opream sau o calcam la deal sau depasiri, temperatura motor crestea catre 80C, apoi scadea iar la 60C.
Concluzia: nici un termostat nu merge corect sau trece lichidul pe langa termostatul de Dacie.
- body_18_is
- **
- 219 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
body_18_is
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Chiar daca nu am Z16SE , ci Z16XE imi dau si eu cu parearea.
Am schimbat si eu anul trecut termostatul deoarece la drum acul la temperatura nu prea voia sa urce .
Cu noul termostat in iarna asta am observat ca daca merg cu caldura inchisa acul ajunge pe la 87 grade unde ramane fix. Daca dau drumul la caldura acul ajunge foarte greu peste 80 grade (la un drum de 8-9 km ), si daca ajunge totusi pe la 90 grade scade imediat pe la 70 grade si iar urca greu .
Banuisec ca radiatorul din masina fiind pe circuitul "mic" si aerul de afara trecand prin el cu o viteza destul de mare (treapta a 3 la ventilator ) baga inapoi in motor apa racita destul de tare .
Am schimbat si eu anul trecut termostatul deoarece la drum acul la temperatura nu prea voia sa urce .
Cu noul termostat in iarna asta am observat ca daca merg cu caldura inchisa acul ajunge pe la 87 grade unde ramane fix. Daca dau drumul la caldura acul ajunge foarte greu peste 80 grade (la un drum de 8-9 km ), si daca ajunge totusi pe la 90 grade scade imediat pe la 70 grade si iar urca greu .
Banuisec ca radiatorul din masina fiind pe circuitul "mic" si aerul de afara trecand prin el cu o viteza destul de mare (treapta a 3 la ventilator ) baga inapoi in motor apa racita destul de tare .
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
body_18_is, este corect ce spui tu. Acest lucru se intalneste la o masina normala in special iarna, cand pleci cu motorul rece, abia apuca sa se incalzeasca si tu ii iei caldura si o bagi in habitaclu. Rezltatul: scade temperatura motorului.
Ca o paranteza, am observat la un BMW 320i din '99 (benzina 2L, 150CP) ca daca pleci cu motorul rece, nu iti da caldura in habitaclu pana cand motorul nu ajunge la temperatura de lucru. Abia apoi da drumu la lichid in circuitul de climatizare, daca esti la relanti se si aude lichidul cum bolboroseste putin in calorifer in momentul in care deschide circuitul.
Problema mea este ca eu nu am folosit caldura in timpul intamplarilor relatate mai sus, tocmai ca sa testez eficienta termostatului / termostatelor, ca acum am doua.
Intrebarea mea ramane: "Nu am aplicat gaura de 1mm in termostatul de Dacie, sa fie asta problema, egalizarea presiunii? Cine poate sa explice necesitatea egalizarii presiunii?"
Ca o paranteza, am observat la un BMW 320i din '99 (benzina 2L, 150CP) ca daca pleci cu motorul rece, nu iti da caldura in habitaclu pana cand motorul nu ajunge la temperatura de lucru. Abia apoi da drumu la lichid in circuitul de climatizare, daca esti la relanti se si aude lichidul cum bolboroseste putin in calorifer in momentul in care deschide circuitul.
Problema mea este ca eu nu am folosit caldura in timpul intamplarilor relatate mai sus, tocmai ca sa testez eficienta termostatului / termostatelor, ca acum am doua.
Intrebarea mea ramane: "Nu am aplicat gaura de 1mm in termostatul de Dacie, sa fie asta problema, egalizarea presiunii? Cine poate sa explice necesitatea egalizarii presiunii?"
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Mi-am raspuns singur la intrebare.
Am aplicat si mitul cu gaura de 1mm. Mai precis 1.5mm in cazul meu, pentru ca nu am avut burghiu de 1mm.
Ghiciti? Nu merge. Nu este nici o diferenta. Gaura nu a influentat cu nimic evolutia temperaturii.
Trebuie sa ii pun carton la radiator ca sa mi se duca si mie apa spre 80C. Daca acopar jumate de radiator nu este nici o dieferenta, daca acopar tot radiatorul se supraincalzeste, trece de 90C si porneste ventilatorul la drum intins, nu mai zic in oras.
Plec la drum azi, vreo 1000km in urmatoarele 4 zile. Va fi interesant sa gasesc combinatia optima de carton peste radiator.
Alte idei?
Am aplicat si mitul cu gaura de 1mm. Mai precis 1.5mm in cazul meu, pentru ca nu am avut burghiu de 1mm.
Ghiciti? Nu merge. Nu este nici o diferenta. Gaura nu a influentat cu nimic evolutia temperaturii.
Trebuie sa ii pun carton la radiator ca sa mi se duca si mie apa spre 80C. Daca acopar jumate de radiator nu este nici o dieferenta, daca acopar tot radiatorul se supraincalzeste, trece de 90C si porneste ventilatorul la drum intins, nu mai zic in oras.
Plec la drum azi, vreo 1000km in urmatoarele 4 zile. Va fi interesant sa gasesc combinatia optima de carton peste radiator.
Alte idei?
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salve,
@lpedala: Ai rezolvat? Oare nu e stricat termostatul vasluian? Ma gandesc ca ar fi trebuit sa ramana inchis pana la 85 grade, indiferent de sistemul in care functioneaza, sau daca mai exista un al termostat pe circuit. Daca cel original era blocat, ar fi trebuit sa se "inroseasca" mototrul. Am urmarit discutia si eu cred ca cel de Dacie a venit direct stricat.
In cateva zile incerc si eu exact la fel. Nu am masina cu mine acum.
Vad ca la ceilalti a mers.
@lpedala: Ai rezolvat? Oare nu e stricat termostatul vasluian? Ma gandesc ca ar fi trebuit sa ramana inchis pana la 85 grade, indiferent de sistemul in care functioneaza, sau daca mai exista un al termostat pe circuit. Daca cel original era blocat, ar fi trebuit sa se "inroseasca" mototrul. Am urmarit discutia si eu cred ca cel de Dacie a venit direct stricat.
In cateva zile incerc si eu exact la fel. Nu am masina cu mine acum.
Vad ca la ceilalti a mers.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dupa drumul despre care am povestit mai sus cred ca si-a dat drumul termostatul original. I-am facut un tratament in dimineata cand am plecat la drum: cu motorul caldut, caci cald nu ajungea de unul singur, am mers cu a 1-a la 3600rpm timp de 1min, viteza era aprox 30km/h, numai bine cat s-o tina pilotul automat constant caci din picior e mai greu. A ajuns la 90C si au inceput sa lucreze termostatele.
Atrecut o luna si jumate de atunci si se comporta constant. Totusi nu este acelasi comportament ca inainte sa-i pun termostatul de dacie.
-pornesc motorul rece
-ajunge repede, adica in mod normal, la 84C
-se deschide termostatul (cred ca cel original) si temperatura scade brusc pana la 60C; asta nu se intampla inainte;
-imediat ce a atins in cadere 60C (cred ca ai intra in functiune termostaul de Dacie), creste inapoi la 84C si ramane tot restul drumului acolo.
- in oras creste pana la 90, 93C intra ventilatorul si scade la 84C.
Ce sa zic... voi vedea la urmatoarea iarna.
Atrecut o luna si jumate de atunci si se comporta constant. Totusi nu este acelasi comportament ca inainte sa-i pun termostatul de dacie.
-pornesc motorul rece
-ajunge repede, adica in mod normal, la 84C
-se deschide termostatul (cred ca cel original) si temperatura scade brusc pana la 60C; asta nu se intampla inainte;
-imediat ce a atins in cadere 60C (cred ca ai intra in functiune termostaul de Dacie), creste inapoi la 84C si ramane tot restul drumului acolo.
- in oras creste pana la 90, 93C intra ventilatorul si scade la 84C.
Ce sa zic... voi vedea la urmatoarea iarna.
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
ok, mersi frumos!
Hai ca incerc si eu metoda asta si va tin la curent.
Eu zic ca la a mea e deschis de tot cel original. La nici 2 minute dupa pornire radiatorul se simte cald. Deocamdata caut un termostat de Dacie mai "rasarit" (Vernet).
Bafta!
P.S.: Daca noi ne gandim sa punem termostat pe teava aia care duce spre radiator........cum dracu s-au gandit inginerii lu' peste de la Adam Opel sa il bage in spatele distributiei? pe mine ma depaseste logica lor
Hai ca incerc si eu metoda asta si va tin la curent.
Eu zic ca la a mea e deschis de tot cel original. La nici 2 minute dupa pornire radiatorul se simte cald. Deocamdata caut un termostat de Dacie mai "rasarit" (Vernet).
Bafta!
P.S.: Daca noi ne gandim sa punem termostat pe teava aia care duce spre radiator........cum dracu s-au gandit inginerii lu' peste de la Adam Opel sa il bage in spatele distributiei? pe mine ma depaseste logica lor
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Asa cum am promis am revenit. La mine a mers, si se pare ca merge foarte bine.
Am luat original DACIA (e Vernet si deschide la 87-89 grade). Arata diferit fata de cel romanesc AMC.
Cu putin efort am reusit sa dau si o gaura mica in el (1mm max) si l-am pus pe masina extact cum l-a pus si lpedala, cu capsula termosensibila in teava din motor, cu arcul spre furtun si un colier care sa il tina. Am scos cam 1.5 litri de lichid inainte sa ma apuc de treaba.
Comportament.
- in max 1 min de la pornire a scazut turatia sub 1000RPM (nu mai vazusem asta pana acum, de unde pot deduce ca cel original a fost blocat de cand am luat-o). Turatia scade uniform. Pana acum scadea in hopuri.
- dupa vreo 3 min am verificat si furtunul era putin cald, probabil de la apa care iese prin orificiul mic. Motorul era muuult mai cald....
- temperatura a crescut mult mai repede. Cand a ajuns intre 85 si 90 termostatul s-a deschis. Temperatura a scazut brusc pana la 80 si apoi a urcat usor spre 90. Dupa asta a stat la 90 si a mers normal.
- mi se pare ca turatia variaza mult mai putin la relanti, probabil pentru ca acum temperatura variaza uniform.
- inca nu am facut proba in afara orasului, ca sa vad cum se comporta la 100km/h, dar o sa ii fac intr-o seara de curiozitate . Nu prea vad ce ar putea sa mearga prost din moment ce sta inchis pana la 87 grade.
Concluzia e ca la mine a reusit. Nu am poza cu termostatul, dar se poate gasi usor cu o cautare pe google - termostat Vernet Dacia 1300.
Pot ajuta pe oricine din Buc sa faca asta daca vrea, dar cred ca trebuie sa ai doua maini stangi sa nu iti reuseasca asta.
Succes si multumesc!
Asa cum am promis am revenit. La mine a mers, si se pare ca merge foarte bine.
Am luat original DACIA (e Vernet si deschide la 87-89 grade). Arata diferit fata de cel romanesc AMC.
Cu putin efort am reusit sa dau si o gaura mica in el (1mm max) si l-am pus pe masina extact cum l-a pus si lpedala, cu capsula termosensibila in teava din motor, cu arcul spre furtun si un colier care sa il tina. Am scos cam 1.5 litri de lichid inainte sa ma apuc de treaba.
Comportament.
- in max 1 min de la pornire a scazut turatia sub 1000RPM (nu mai vazusem asta pana acum, de unde pot deduce ca cel original a fost blocat de cand am luat-o). Turatia scade uniform. Pana acum scadea in hopuri.
- dupa vreo 3 min am verificat si furtunul era putin cald, probabil de la apa care iese prin orificiul mic. Motorul era muuult mai cald....
- temperatura a crescut mult mai repede. Cand a ajuns intre 85 si 90 termostatul s-a deschis. Temperatura a scazut brusc pana la 80 si apoi a urcat usor spre 90. Dupa asta a stat la 90 si a mers normal.
- mi se pare ca turatia variaza mult mai putin la relanti, probabil pentru ca acum temperatura variaza uniform.
- inca nu am facut proba in afara orasului, ca sa vad cum se comporta la 100km/h, dar o sa ii fac intr-o seara de curiozitate . Nu prea vad ce ar putea sa mearga prost din moment ce sta inchis pana la 87 grade.
Concluzia e ca la mine a reusit. Nu am poza cu termostatul, dar se poate gasi usor cu o cautare pe google - termostat Vernet Dacia 1300.
Pot ajuta pe oricine din Buc sa faca asta daca vrea, dar cred ca trebuie sa ai doua maini stangi sa nu iti reuseasca asta.
Succes si multumesc!
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Iar mi s-au stricat ambele termostate. Este vara si nu merge nici unul, temperatura la motor creste pana pe la 60C.
Am cautat si gasit termostat de Dacie, Vernet. Am dat 15 lei pe el. Sper ca sa am bafta sa-mi mearga si mie precum lui shrincu.
PS: teromostatele vernet tea chiar sunt facute in Franta? ca nu prea par. Trag mai mult a turcia sau romania.
Am cautat si gasit termostat de Dacie, Vernet. Am dat 15 lei pe el. Sper ca sa am bafta sa-mi mearga si mie precum lui shrincu.
PS: teromostatele vernet tea chiar sunt facute in Franta? ca nu prea par. Trag mai mult a turcia sau romania.