tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
Am incercat sa identific problema pe site, nu am gasit exact ce am eu, de aceea m-am hotarat sa postez.
Opel Astra G 2002, 1.6 , 16V.
Problema mea: Am schimbat distribuitia dar nu a aparut problema decat la cca 1-2 luni dupa asta, deci nu cred sa fie de la distributie.
Cand opream motorul se auzea un tacanit ( carait) l-am identificat eu d p undeva sub servodirectie la motor ( ca si zgomot) , imediat cum se auzea acest zgomot daca incercai sa pornesti imediat o luat foarte greu ca si cum nu ar avea benzina. Aveai doua variante sa dai lung la cheie si intr-ul final o lua sau sa dai normal prima cheie nu o lua, insa la a doua imediat dupa pornea ok.
Acest simpom nu aparea tot timpul, dar cand apare asa se comporta cu pornirea. Intr-un timp nu a mai aparut acest simptom insa facea altul , in mers la rigim constant facea cate 1-2 smucituri in mers ( banui ca-i legat de aceeasi problema). Aceste doua simptoame oscilau, cand unul cand altul, cand deloc niciunul si mergea ok. Am fost la Gold & Platin, cat a sta pe la ei nu s-a manifestat de loc, pe tester a dat ok la toate. Unul de p-acolo spunea sa nu fie bobina de inductie. Acu nu mai stiu ce sa fac, masina e in continuare la ei. Mi-e frica sa nu ma lase in drum sa nu mai porneasca deloc si sa fiu prin tara plecat.
Aveti ceva sugestii, poate cineva a mai patit-o sau ce alte teste sa-i pun sa faca ?
Multumesc !
Opel Astra G 2002, 1.6 , 16V.
Problema mea: Am schimbat distribuitia dar nu a aparut problema decat la cca 1-2 luni dupa asta, deci nu cred sa fie de la distributie.
Cand opream motorul se auzea un tacanit ( carait) l-am identificat eu d p undeva sub servodirectie la motor ( ca si zgomot) , imediat cum se auzea acest zgomot daca incercai sa pornesti imediat o luat foarte greu ca si cum nu ar avea benzina. Aveai doua variante sa dai lung la cheie si intr-ul final o lua sau sa dai normal prima cheie nu o lua, insa la a doua imediat dupa pornea ok.
Acest simpom nu aparea tot timpul, dar cand apare asa se comporta cu pornirea. Intr-un timp nu a mai aparut acest simptom insa facea altul , in mers la rigim constant facea cate 1-2 smucituri in mers ( banui ca-i legat de aceeasi problema). Aceste doua simptoame oscilau, cand unul cand altul, cand deloc niciunul si mergea ok. Am fost la Gold & Platin, cat a sta pe la ei nu s-a manifestat de loc, pe tester a dat ok la toate. Unul de p-acolo spunea sa nu fie bobina de inductie. Acu nu mai stiu ce sa fac, masina e in continuare la ei. Mi-e frica sa nu ma lase in drum sa nu mai porneasca deloc si sa fiu prin tara plecat.
Aveti ceva sugestii, poate cineva a mai patit-o sau ce alte teste sa-i pun sa faca ?
Multumesc !
- bbmt
- ***
- 512 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 512
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
sa nu dati cu bata..nu-s cel mai priceput..dar ceva asemanator am patit si eu dupa schimbarea distributiei la un z14xe (banuiesc ca tu ai z16xe)..la cateva zile dupa schimbare au aparut manifestari ciudate...se autogalopa, parca era trap in 3, pornea mai greu, sau nu avea absolut nimica...in special la pornirea la rece era totul ok ca dupa aia sa inceapa ozn-urile...
ei bine, intr-o prima faza m-am reintors la mecanic...a mai scormonit ceva, a spus ca e un bulb de temperatura, l-a masurat, zicea ca merge/nu merge, l-am schimbat...parca dupa ia as-a imbunatatit treaba..dar dupa vreo 2 zile, eram la loc....
iara s-a uitat omul, a redesfacut pe la motor si m-a sunat apoi si mi-a spus ca era distributia decalata cu 1 dinte pe axa de supape? (nu-s sigur de ce va spun) si ca ar putea fi o eroare de semn pe cama!
evident ca mi s-a parut initial ca omul drege busuiocul, ca o fi gresit si se scoate, etc, cert e ca problema s-a rezolvat apoi..dar si mai interesant e ca povestind asa, intr-o doara cu jE (liderul de Cj a clubopel) mi-a confirmat ca si la z16se a lui a avut aceeasi problema cu acelasi raspuns de la mecanicul lui (altul decat al meu).
poate asta te ajuta cumva.....
ei bine, intr-o prima faza m-am reintors la mecanic...a mai scormonit ceva, a spus ca e un bulb de temperatura, l-a masurat, zicea ca merge/nu merge, l-am schimbat...parca dupa ia as-a imbunatatit treaba..dar dupa vreo 2 zile, eram la loc....
iara s-a uitat omul, a redesfacut pe la motor si m-a sunat apoi si mi-a spus ca era distributia decalata cu 1 dinte pe axa de supape? (nu-s sigur de ce va spun) si ca ar putea fi o eroare de semn pe cama!
evident ca mi s-a parut initial ca omul drege busuiocul, ca o fi gresit si se scoate, etc, cert e ca problema s-a rezolvat apoi..dar si mai interesant e ca povestind asa, intr-o doara cu jE (liderul de Cj a clubopel) mi-a confirmat ca si la z16se a lui a avut aceeasi problema cu acelasi raspuns de la mecanicul lui (altul decat al meu).
poate asta te ajuta cumva.....
tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
Asa mi-au spus si ei in prima faza, bobina de inductie. Ma duc maine la ei si sper sa o poata testa cumva separat de testerul pe care-o pusese deja si la care nu daduse nimic.
In ceea ce priveste distributia m-am gandit si eu, dar figura nu o face decat sa zic 3-4 zile apoi pauza cca iar 3-4 zile, acu de cand e la ei de cca 1 saptamana nu a facut deloc, zic ca daca-ar fi de la distributie ar face tot timpul. Sora-mea are un VW Golf si a avut decalata distributia cu un dinte ce-i drept a ei e motorina si stiu cum se manifesta ( pornea greu dimineata si cu mult fum....... ) ceea ce-i nu-i cazul meu.
Multumesc pentru sugestii in asa timp scurt ! Va scriu maine dupa ce vin de la ei sa vad ce o sa spuna.
In ceea ce priveste distributia m-am gandit si eu, dar figura nu o face decat sa zic 3-4 zile apoi pauza cca iar 3-4 zile, acu de cand e la ei de cca 1 saptamana nu a facut deloc, zic ca daca-ar fi de la distributie ar face tot timpul. Sora-mea are un VW Golf si a avut decalata distributia cu un dinte ce-i drept a ei e motorina si stiu cum se manifesta ( pornea greu dimineata si cu mult fum....... ) ceea ce-i nu-i cazul meu.
Multumesc pentru sugestii in asa timp scurt ! Va scriu maine dupa ce vin de la ei sa vad ce o sa spuna.
tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
S-a rezolvat, cu greu caci nu a facut figura la reprezentanta chiar de cum am dus-o, oricum intr-un final a facut si baietii au sarit toti in sus... de parca descoperisera America ( desi dupa ce le zicesem eu ar fi trebuit sa stie....)... si zic ei toti in cor..... sonda EGR ( sau ma rog supapa, ce o mai fi ), oricum aia cu EGR, si au avut dreptate, au schimbat-o ( 800 ron) si s-a rezolvat. pfiuuu........
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare. nu stiu daca postez unde trebuie dar totusi va spun. am o astra g din 2000 (y17dt-isuzu) iar la mine problema cu pornirea se prezinta astfel: foarte rar (cam la 2-3 saptamani) in momentul in care pun contactul, se aprind becurile in bord (normal pana aici) iar cand dau la automat sa pornesc pauza, nu face nimic motorul. adica nu scoate nici un zgomot ca ar da semne sa porneasca. tin sa precizez ca prima data cand a facut asa am schimbat carbunii la electromotor ca se dusesera (incepuse sa porneasca mai greu). dupa ce am schimbat carbunii a pornit bine iar dupa vreo cateva luni am patit chestia care v-am spus-o mai sus. tin sa precizez ca pana la urma a pornit masina bine, normal, dar am insistat dand mai de mai multe ori la automat pana si-a luat tensiune. spuneti-mi va rog ce poate fi? fura pe undeva curent sau o fi de la partea electrica de la contact? Scuze pt toata polemica de mai sus. Sper sa ma ajutati. Trebuie sa fac un drum lung de vreo 1300 km si mi-e frica sa plec cu problema asta la drum. Va multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
asta e ca nu prea face nici un sunet si mai mult de atat merg in fiecare zi cu masina si porniri cam de 4-5 ori pe zi si totusi ma gandesc ca daca ar fi electromotor ar face mai des fazele alea. cred ca ramane sa verific a doua varianta, adica partea electrica la contact. ms fain de raspuns si promptitudine.
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare tuturor! Am rezolvat problema mea in sfarsit si vreau sa va spun ca problema era din contact dar sa vedeti cum: contactul meu a fost schimbat inainte sa cumpar masina (de fostul proprietar) si normal ca a pus un contact turcism si capatul contactului care intra in partea electrica juca putin. adica era mai mica decat locasul din partea electrica iar atunci cand dadeam la automat ii mai trebuia 1 mm la cheie sa porneasca iar acel mm era din jocul care nu trebuia sa exista. Am gasit si rezolvarea: am luat o bere la doza si am taiat o fasie micuta din ea (dupa golire ), fasie lata fix cat capatul care intra in partea electrica si l-am bandajat putin, astfel incat sa se mai introase putin. Am lipit tablita cu picatura si a fost totul ok. Sper sa va foloseasca toata povestea asta daca va confruntati cu problema mea. O sa fac si niste poze ca de o poza face cat 1000 de cuvinte. Numai bine.