- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ma intreb cati din cei care dau sfaturi referitoare la interventii asupra sistemului de franare chiar au pregatirea necesara,sper ca nu supar pe nimeni recomandand celor care au de gand sa faca practica pe siguranta lor si a celorlalti sa renunte dat fiind ca pregatirea profesionala si experienta impreuna cu dotarea necesara sunt obligatorii.
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
ai perfecta dreptate! Dar sa fim realisti ca nu avem masini de formula 1. Ca sa schimbi placutele de frana nu trebuie sa ai studii de specialitate. In alta ordine de idei, eu sunt convins ca daca duc masina in service pentru o astfel de interventie si se strica ceva (se crapa discul, se ciupeste garnitura de la pistonas, crapa vreun aerisitor, etc...), acel mecanic nu o sa recunoasca ca a fost vina lui si nici nu-ti da nimeni vreo garantie la manopera, mai ales daca te simte ca nu te pricepi.
Sfatul tau este bun de urmat si eu mai vin cu o completare: daca totusi se intervine la sistemul de franare in "spatele blocului" iar in urma acestei interventii se observa vreo anomalie, este obligatoriu sa ne adresam unui specialist.
Sfatul tau este bun de urmat si eu mai vin cu o completare: daca totusi se intervine la sistemul de franare in "spatele blocului" iar in urma acestei interventii se observa vreo anomalie, este obligatoriu sa ne adresam unui specialist.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ma refer exclusiv la cei care dau sfaturi mai sus,eu asta lucrez,indrum,supraveghez RASPUND si nu pot concepe sa las pe cineva sa umble la frana retine nici macar mecanic pe care sa nu-l supraveghez.De aceea m-am abtinut la sfaturi stiind ca nu ma adresez unor oameni cu experienta dar ma mira usurinta cu care se dau indrumari care n-au de-a face cu meseria de mecanic iar interventiile la sistemul de franare necesita ceea ce-am spus mai sus.E dreptul fiecaruia sa faca cum considera ca e mai bine pentru el,dar vazand lipsa de pregatire si a mecanicilor care fac asta (din pacate) nu pot decat sa recomand ATENTIE celor care umbla acolo si retinere celor care-si dau cu parerea in necunostinta de cauza.
Referitor la lipsa de garantie la ceea ce se face prin service-uri si neseriozitatea oamenilor este un fenomen la scara intregii societati romanesti in orice domeniu,lucru dupa ureche si dezinteresul ...din pacate.
Referitor la lipsa de garantie la ceea ce se face prin service-uri si neseriozitatea oamenilor este un fenomen la scara intregii societati romanesti in orice domeniu,lucru dupa ureche si dezinteresul ...din pacate.
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Cod
- **
- 320 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Bistrita-Nasaud
Cod
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Va salut fratilor. As dori sa-mi schimb placutele de frana pe spate la G-ul meu. Eu as vrea sa-mi cumpar o "presa piston frana" dar vad ca e mai complicat de atat, am inteles ca trebuie si rotit pistonul... In fine, intrebarea mea este: Care este metoda corecta de a schimba(personal) placutele frana spate si ce anume presa(model, marca, accesorii/nu exagerat de scumpa) ar trebui sa-mi achizitionez inainte? Multumesc.
- anndy
- **
- 135 mesaje
- din 14 Jan 2008
- Astra 2001 1700
- Galati
anndy
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 1700
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
Cod a scris:Va salut fratilor. As dori sa-mi schimb placutele de frana pe spate la G-ul meu. Eu as vrea sa-mi cumpar o "presa piston frana" dar vad ca e mai complicat de atat, am inteles ca trebuie si rotit pistonul... In fine, intrebarea mea este: Care este metoda corecta de a schimba(personal) placutele frana spate si ce anume presa(model, marca, accesorii/nu exagerat de scumpa) ar trebui sa-mi achizitionez inainte? Multumesc.
eu am schimbat placutele pe spate fara presa,rotind in dreapta pistonul,apasand pe el.atentie!la ghidajul pistonului sa intre pe placute,are 2 crestaturi.spor la treaba.
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Cod
- **
- 320 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Bistrita-Nasaud
Cod
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
goanga
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2007
- Mesaj Privat
Treaba este foarte simpla, eu am rezolvat cu un surub de dimensiuni mari la care am dat doua gauri mici in cap, le-am filetat si am bagat in ele doua surubele mici care sa-mi intre in spatiile din pistonas. Pe surubul mare am pus piulita si am introdus ansamblul printr-o tabla mai groasa gaurita ( daca aveam o placuta uzata era mult mai bine )
- Cod
- **
- 320 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Bistrita-Nasaud
Cod
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Pentru cei care nu stiu cum arata presa :
http://cgi.ebay.co.uk/ZAFIR...sh=item335a94184a[img]http://[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-03/13611_emqwjd4qj.jpg]
http://cgi.ebay.co.uk/ZAFIR...sh=item335a94184a[img]http://[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-03/13611_emqwjd4qj.jpg]
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
daca pistonul este ok , nu aveti nevoie de nici o presa
1- se da roata jos
2- se desface capacul de la bidonasul de lichid de frana , de la motor
3- se da jos arcul de pe etrier
4- se desfac cele 2 suruburi de pe etrier , au in virf niste capace de plastic ,capul de la surub se poate observa in partea din interior al discului , deci nu pe partea unde este prinsa geanta , pe partea dinspre masina
5- se da jos etrierul
6- se scot placutele de frina , cele vechi
7- se slabeste surubul ala de pe etrier (pana curge lichid) , unde este prins furtunul pe care vine lichidul de frina
8- se impinge incet si se roteste pistonasul , pana la maxim
pistonasul se poate impinge cu un patent din ala cu virfuri ascutite , nu stiu denumirea , spint sau ceva de genul
9- se stringe surubul unde este prins furtunul
10- se monteaza placutele noi
11- se monteaza etrierul inapoi pe placute
12- se sting cele doua suruburi ale etrierului
13- ------ati uitat sa montati roata.....
14 -se monteaza roata
nu am pus la punctul 13 montatul rotii sa nu fie cu ghinion
urmeaza sa fac aceasta operatie si tot atunci am sa fac si un tutorial cu poze
succes
1- se da roata jos
2- se desface capacul de la bidonasul de lichid de frana , de la motor
3- se da jos arcul de pe etrier
4- se desfac cele 2 suruburi de pe etrier , au in virf niste capace de plastic ,capul de la surub se poate observa in partea din interior al discului , deci nu pe partea unde este prinsa geanta , pe partea dinspre masina
5- se da jos etrierul
6- se scot placutele de frina , cele vechi
7- se slabeste surubul ala de pe etrier (pana curge lichid) , unde este prins furtunul pe care vine lichidul de frina
8- se impinge incet si se roteste pistonasul , pana la maxim
pistonasul se poate impinge cu un patent din ala cu virfuri ascutite , nu stiu denumirea , spint sau ceva de genul
9- se stringe surubul unde este prins furtunul
10- se monteaza placutele noi
11- se monteaza etrierul inapoi pe placute
12- se sting cele doua suruburi ale etrierului
13- ------ati uitat sa montati roata.....
14 -se monteaza roata
nu am pus la punctul 13 montatul rotii sa nu fie cu ghinion
urmeaza sa fac aceasta operatie si tot atunci am sa fac si un tutorial cu poze
succes
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
munteanu a scris:daca pistonul este ok , nu aveti nevoie de nici o presa
1- se da roata jos
2- se desface capacul de la bidonasul de lichid de frana , de la motor
3- se da jos arcul de pe etrier
4- se desfac cele 2 suruburi de pe etrier , au in virf niste capace de plastic ,capul de la surub se poate observa in partea din interior al discului , deci nu pe partea unde este prinsa geanta , pe partea dinspre masina
5- se da jos etrierul
6- se scot placutele de frina , cele vechi
7- se slabeste surubul ala de pe etrier (pana curge lichid) , unde este prins furtunul pe care vine lichidul de frina
8- se impinge incet si se roteste pistonasul , pana la maxim
pistonasul se poate impinge cu un patent din ala cu virfuri ascutite , nu stiu denumirea , spint sau ceva de genul
9- se stringe surubul unde este prins furtunul
10- se monteaza placutele noi
11- se monteaza etrierul inapoi pe placute
12- se sting cele doua suruburi ale etrierului
13- ------ati uitat sa montati roata.....
14 -se monteaza roata
nu am pus la punctul 13 montatul rotii sa nu fie cu ghinion
urmeaza sa fac aceasta operatie si tot atunci am sa fac si un tutorial cu poze
succes
1- se da roata jos
2- se desface capacul de la bidonasul de lichid de frana , de la motor
3- se da jos arcul de pe etrier
4- se desfac cele 2 suruburi de pe etrier , au in virf niste capace de plastic ,capul de la surub se poate observa in partea din interior al discului , deci nu pe partea unde este prinsa geanta , pe partea dinspre masina
5- se da jos etrierul
6- se scot placutele de frina , cele vechi
7- se slabeste surubul ala de pe etrier (pana curge lichid) , unde este prins furtunul pe care vine lichidul de frina
8- se impinge incet si se roteste pistonasul , pana la maxim
pistonasul se poate impinge cu un patent din ala cu virfuri ascutite , nu stiu denumirea , spint sau ceva de genul
9- se stringe surubul unde este prins furtunul
10- se monteaza placutele noi
11- se monteaza etrierul inapoi pe placute
12- se sting cele doua suruburi ale etrierului
13- ------ati uitat sa montati roata.....
14 -se monteaza roata
nu am pus la punctul 13 montatul rotii sa nu fie cu ghinion
urmeaza sa fac aceasta operatie si tot atunci am sa fac si un tutorial cu poze
succes
ai omis ceva foarte important... inainte de a monta roata trebuie sa faci aerisirea sistemului de frana la metoda prezentata de tine pentru ca odata ce ai desfacut surubul pentru aerisire ca sa iasa lichid pe acolo sa poti impinge mai usor pistonasul e posibil sa iti intre si aer asa ca trebuie obligatoriu facuta aerisirea sistemului.... in alta ordine de idei cel mai usor rotesti pistonasul cu o cheie de strans discurile de flex.
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
da, ai dreptate
inainte de a monta roata trebuie facuta si aerisirea sistemului de frana , cu toate ca el se aeriseste si singur , este mai indicat si mai sigur ca acest lucru sa se faca de noi
am incercat o data sa imping pistonasul fara sa desfac si acel furtun , dar m i sa parut ca merge destul de greu
am sa incerc din nou astazi sa vad cum merge , fara sa desfac acel furtun
inainte de a monta roata trebuie facuta si aerisirea sistemului de frana , cu toate ca el se aeriseste si singur , este mai indicat si mai sigur ca acest lucru sa se faca de noi
am incercat o data sa imping pistonasul fara sa desfac si acel furtun , dar m i sa parut ca merge destul de greu
am sa incerc din nou astazi sa vad cum merge , fara sa desfac acel furtun
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat