Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la vectra c 1.8 ar trebui sa ai 7-8 mm minim pe spate.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ma intreb cati din cei care dau sfaturi referitoare la interventii asupra sistemului de franare chiar au pregatirea necesara,sper ca nu supar pe nimeni recomandand celor care au de gand sa faca practica pe siguranta lor si a celorlalti sa renunte dat fiind ca pregatirea profesionala si experienta impreuna cu dotarea necesara sunt obligatorii.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ai perfecta dreptate! Dar sa fim realisti ca nu avem masini de formula 1. Ca sa schimbi placutele de frana nu trebuie sa ai studii de specialitate. In alta ordine de idei, eu sunt convins ca daca duc masina in service pentru o astfel de interventie si se strica ceva (se crapa discul, se ciupeste garnitura de la pistonas, crapa vreun aerisitor, etc...), acel mecanic nu o sa recunoasca ca a fost vina lui si nici nu-ti da nimeni vreo garantie la manopera, mai ales daca te simte ca nu te pricepi.
Sfatul tau este bun de urmat si eu mai vin cu o completare: daca totusi se intervine la sistemul de franare in "spatele blocului" iar in urma acestei interventii se observa vreo anomalie, este obligatoriu sa ne adresam unui specialist.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ma refer exclusiv la cei care dau sfaturi mai sus,eu asta lucrez,indrum,supraveghez RASPUND si nu pot concepe sa las pe cineva sa umble la frana retine nici macar mecanic pe care sa nu-l supraveghez.De aceea m-am abtinut la sfaturi stiind ca nu ma adresez unor oameni cu experienta dar ma mira usurinta cu care se dau indrumari care n-au de-a face cu meseria de mecanic iar interventiile la sistemul de franare necesita ceea ce-am spus mai sus.E dreptul fiecaruia sa faca cum considera ca e mai bine pentru el,dar vazand lipsa de pregatire si a mecanicilor care fac asta (din pacate) nu pot decat sa recomand ATENTIE celor care umbla acolo si retinere celor care-si dau cu parerea in necunostinta de cauza.
Referitor la lipsa de garantie la ceea ce se face prin service-uri si neseriozitatea oamenilor este un fenomen la scara intregii societati romanesti in orice domeniu,lucru dupa ureche si dezinteresul ...din pacate.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mecanik...

cata vreme omu intreaba, cel putin mie, mi se pare normal sa-l indrum atata vreme cat stiu ceva. prefer sa-i spun cum se face, decat sa se apuce dupa ureche. de aia suntem aici, sa ne ajutam intre noi si pe cat posibil fara tepari sau service-uri de milioane pentru operatii minore.
  • Cod

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Va salut fratilor. As dori sa-mi schimb placutele de frana pe spate la G-ul meu. Eu as vrea sa-mi cumpar o "presa piston frana" dar vad ca e mai complicat de atat, am inteles ca trebuie si rotit pistonul... In fine, intrebarea mea este: Care este metoda corecta de a schimba(personal) placutele frana spate si ce anume presa(model, marca, accesorii/nu exagerat de scumpa) ar trebui sa-mi achizitionez inainte? Multumesc.
  • anndy

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 1700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cod a scris:Va salut fratilor. As dori sa-mi schimb placutele de frana pe spate la G-ul meu. Eu as vrea sa-mi cumpar o "presa piston frana" dar vad ca e mai complicat de atat, am inteles ca trebuie si rotit pistonul... In fine, intrebarea mea este: Care este metoda corecta de a schimba(personal) placutele frana spate si ce anume presa(model, marca, accesorii/nu exagerat de scumpa) ar trebui sa-mi achizitionez inainte? Multumesc.
eu am schimbat placutele pe spate fara presa,rotind in dreapta pistonul,apasand pe el.atentie!la ghidajul pistonului sa intre pe placute,are 2 crestaturi.spor la treaba.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Treba 4 maini si scule obisnuite.
Unu tine etrierul si il preseaza cu o coada de ciocan..patent..smth
Celalalt il roteste cu o cheie fixa...cheie de flex...patent cu varfuri curbate etc.
  • Cod

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Lamurit. Va multumesc pentru raspunsuri.
  • goanga

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Treaba este foarte simpla, eu am rezolvat cu un surub de dimensiuni mari la care am dat doua gauri mici in cap, le-am filetat si am bagat in ele doua surubele mici care sa-mi intre in spatiile din pistonas. Pe surubul mare am pus piulita si am introdus ansamblul printr-o tabla mai groasa gaurita ( daca aveam o placuta uzata era mult mai bine Smile )
  • Cod

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Ingenios! De cat era mai exact surubul cel mare?..
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pentru cei care nu stiu cum arata presa :

http://cgi.ebay.co.uk/ZAFIR...sh=item335a94184a[img]http://[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-03/13611_emqwjd4qj.jpg]
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca pistonul este ok , nu aveti nevoie de nici o presa
1- se da roata jos
2- se desface capacul de la bidonasul de lichid de frana , de la motor
3- se da jos arcul de pe etrier
4- se desfac cele 2 suruburi de pe etrier , au in virf niste capace de plastic ,capul de la surub se poate observa in partea din interior al discului , deci nu pe partea unde este prinsa geanta , pe partea dinspre masina
5- se da jos etrierul
6- se scot placutele de frina , cele vechi
7- se slabeste surubul ala de pe etrier (pana curge lichid) , unde este prins furtunul pe care vine lichidul de frina
8- se impinge incet si se roteste pistonasul , pana la maxim
pistonasul se poate impinge cu un patent din ala cu virfuri ascutite , nu stiu denumirea , spint sau ceva de genul

9- se stringe surubul unde este prins furtunul
10- se monteaza placutele noi
11- se monteaza etrierul inapoi pe placute
12- se sting cele doua suruburi ale etrierului
13- ------ati uitat sa montati roata.....
14 -se monteaza roata

nu am pus la punctul 13 montatul rotii sa nu fie cu ghinion

urmeaza sa fac aceasta operatie si tot atunci am sa fac si un tutorial cu poze

succes
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
daca etrierul functioneaza OK, nu e nevoie de desfacut furtunul de la lichidul de frana ... se poate invarti si impinge si fara desfacerea lui Smile am schimbat in fata blocului acum cateva luni placutele pe spate la G ... cu 1 bucata coada ciocan si 1 cleste cu varfurile indoite ... singur Very Happy
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
munteanu a scris:daca pistonul este ok , nu aveti nevoie de nici o presa
1- se da roata jos
2- se desface capacul de la bidonasul de lichid de frana , de la motor
3- se da jos arcul de pe etrier
4- se desfac cele 2 suruburi de pe etrier , au in virf niste capace de plastic ,capul de la surub se poate observa in partea din interior al discului , deci nu pe partea unde este prinsa geanta , pe partea dinspre masina
5- se da jos etrierul
6- se scot placutele de frina , cele vechi
7- se slabeste surubul ala de pe etrier (pana curge lichid) , unde este prins furtunul pe care vine lichidul de frina
8- se impinge incet si se roteste pistonasul , pana la maxim
pistonasul se poate impinge cu un patent din ala cu virfuri ascutite , nu stiu denumirea , spint sau ceva de genul

9- se stringe surubul unde este prins furtunul
10- se monteaza placutele noi
11- se monteaza etrierul inapoi pe placute
12- se sting cele doua suruburi ale etrierului
13- ------ati uitat sa montati roata.....
14 -se monteaza roata

nu am pus la punctul 13 montatul rotii sa nu fie cu ghinion

urmeaza sa fac aceasta operatie si tot atunci am sa fac si un tutorial cu poze

succes


ai omis ceva foarte important... inainte de a monta roata trebuie sa faci aerisirea sistemului de frana la metoda prezentata de tine pentru ca odata ce ai desfacut surubul pentru aerisire ca sa iasa lichid pe acolo sa poti impinge mai usor pistonasul e posibil sa iti intre si aer asa ca trebuie obligatoriu facuta aerisirea sistemului.... in alta ordine de idei cel mai usor rotesti pistonasul cu o cheie de strans discurile de flex.
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
da, ai dreptate
inainte de a monta roata trebuie facuta si aerisirea sistemului de frana , cu toate ca el se aeriseste si singur , este mai indicat si mai sigur ca acest lucru sa se faca de noi

am incercat o data sa imping pistonasul fara sa desfac si acel furtun , dar m i sa parut ca merge destul de greu
am sa incerc din nou astazi sa vad cum merge , fara sa desfac acel furtun
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu se aeriseste singur...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asa este nu se aieriseste singur decat doar la ambreiaj se aieriseste singur datorita modului in care este sistemul de actionare si faptului ca aerul se duce in sus Wink dar si acolo la ambreiaj exista aerisitor si trebuie aierisit dupa ce se umbla la ambreiaj sau cand se schimba lichidul de frana...
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Vreau sa-mi fac o presa etrier spate dar nu am cotele in mm.
Cine poate sa-mi trimita cotele, fac cadou o presa.
Multumesc!
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
eu la astra g a trebuit sa rotesc pistonasul ala si s-a rotit ... am dat jos placutele vechi am montat pe cele noi pornit motorul si-au revenit ... tras frana de mana totul ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR