- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Stiu ca s-a mai discutat si a rezultat ca ideea de a pune un BOV pe un diesel e idioata in absenta clapetei de acceleratie. Totusi, se pare ca Z19DTH are o clapeta de acceleratie, situata undeva pe admisia in motor. In aceste conditii un BOV ar avea sens? Daca DA sau NU, de ce? Are mai mult sens pe un Z19DTH remapat sau nu? Si de fapt intrebarea e: ce rol are si cum functioneaza clapeta de acceleratie pe Z19DTH?
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Daca remap-ul ala vine cu clapeta de acceleratie atunci are sens. In rest nu.
La benzina pui BOV custom ca sa evacueze presiunea mai repede si eventual sa se auda sunetul caracteristic.
Motorul pe benzina se tureaza daca ii dai mai mult aer (pentru ca trebuie sa compensezi cu benzina sa nu mergi pe amestec sarac).
Motorul diesel se tureaza daca ii dai mai multa motorina pe acelasi aer. Nu are probleme de amestec sarac de-asta nu e pe principiul benzinei si nu are nici sonda lambda.
=> Nu are rost clapeta la diesel si prin urmare nici bov.
La benzina pui BOV custom ca sa evacueze presiunea mai repede si eventual sa se auda sunetul caracteristic.
Motorul pe benzina se tureaza daca ii dai mai mult aer (pentru ca trebuie sa compensezi cu benzina sa nu mergi pe amestec sarac).
Motorul diesel se tureaza daca ii dai mai multa motorina pe acelasi aer. Nu are probleme de amestec sarac de-asta nu e pe principiul benzinei si nu are nici sonda lambda.
=> Nu are rost clapeta la diesel si prin urmare nici bov.
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
In TIS exista clapeta de acceleratie pe Z19DTH si cativa de pe forum chiar au si curatat-o sau/si inlocuit-o. Deci tind sa cred ca exista si in realitate.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57848
Revenind, are cineva idee ce face?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57848
Revenind, are cineva idee ce face?
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Da, se pare ca se cheama tot "throttle body" si la diesel, dar are alte functiuni:
http://www.magnetimarelli.c...esel_throttle.php
Deci un BOV nu are sens.
http://www.magnetimarelli.c...esel_throttle.php
Deci un BOV nu are sens.