- gxg1313
- OP
- 374 mesaje
- din 17 Aug 2009
- Astra 2016 Z14NET
- Bucuresti
gxg1313
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2009
- Mesaj Privat
Acum cateva zile a trebuit sa schimb planetara dreapta la masina mea.
Initial am vrut sa o duc la service dar deoarece facea foarte urat(tronsea si in curbe si pe drum drept) mi-a fost frica sa o mai misc asa ca am decis sa o schimb eu impreuna cu un coleg de munca.
Si chiar sa dovedit a fi o decizie inspirata.
1. Se ridica masina pe cric, se da jos roata si de preferat(a se citi "obligatoriu") se pune un butuc mare sub masina deoarece o sa mai trag de volan stanga dreapta pentru acces usor si poate sa cedeze cric-ul. Butucul nu se pune sub praguri ci sub sasiu, daca va uitati dedesupt o sa va dati seama exact unde.
2. Se da jos siguranta de pe etrier tot cu o surubelnita si se desfac cele doua suruburi de prindere ale etrierului. Pentru suruburi se dau mai intai jos doua capacele mici de plastic si apoi se foloseste un imbus pentru desurubare.
De asemenea se da jos capacelul din mijlocul axului cu o surubelnita dreapta si se desface piulita de la capul de planetara(din pacate la partea aia nu am facut poza)
Siguranta si Suruburile.
3. Se scoate etrierul din suportul de etrier.
4. Furtunasul de la etrier este prins cu o siguranta; se scoate siguranta cu un patent si se pune etrierul undeva unde sa nu stea atarnat de furtun ca sa nu se rupa. Eu unu l-am pus pe roata, dar se poate la fel de bine agata cu o sarma.
5. Se desface mufa de la ABS/ESP, are o clema mica care trebuie ridicata cu o surubelnita dreapta.
6. Se desfac suruburile care tin amortizorul de fuzeta. Le-am marcat cu 2 cerculete. Initial am incercat sa desfac piulita dar nu vroia de nici un fel, cheia sau tubulara invartindu-se pe piulita. Asa ca am incercat sa invart direct de surub tinand contra la piulita si astfel a mers mai usor(stiu ca nu e normal, ca in mod normal se desface piulita de pe surub...dar asta e...)
Asa arata desfacuta.
7. Se desface piulita de la capul de bara, dar doar jumatate
8. Pasul acesta trebuie facut cu mare atentie, Pivotul are o forma conica si el trebuie initial fortat doar cativa milimetri si dupa va iesi foarte usor, dar primii milimetrii sunt cruciali.
Eu am pus o bara metalica intre sol si piulita, si o bucata de lemn unde am lovit ca sa nu stric ceva. Si am dat cu ciocanul in bucata aceea de lemn pina cand a iesit pivotul.
9. Se verifica cu mana daca pivotul este in regula. In mod normal, daca ati lovit atent ar trebui sa fie ok. Eu am avut noroc si pivotul era bun. Daca nu, se recomanda inlocuirea lui.
10. Se trage de disc cu fuzeta in jos, si in timp ce o persoana trage de ea, cealalta cu aceasi bucata de lemn folosita anterior se loveste incet in axul de la planetra pina iese din fuzeta.
11. Aici era greu sa fac poza. Acuma trebuie scoasa planetara din cutie. De fapt la acest motor planetara nu iese din cutie, mai este o bara metalica care continua pina in cutie, si planetara intra intr-un locas in capatul acestei bari, dar sistemul de prindere este identic cu cel de la cutie. Din acest motiv la masina mea planetara de pe dreapta este identica cu cea de pe stanga. In mod normal aceasta ar fi fost mai lunga ca cea de pe stanga.
In capul dinspre cutie, planetara are un inel de siguranta metalic(puteti vedea in ultima poza). Planetara se introduce si se scoate prin fortare.
Cel mai simlpu e sa impingi putin inspre cutie si dupa sa tragi tare inspre tine. Incepi tragand mai icnet la inceput, nu tragi ca nebunu din prima, si tragi din ce in ce mai tare pina la un moment dat o sa treaca de acel inel si iese fara nici cea mai mica problema.
Burduful rupt e la capul dinspre cutie, unde aveam de mult joc, iar daca invarteam capul de planetara dinspre roata cu mana, si acesta facea un zgomot.
12. Se introduce tot prin fortare capul dinspre cutie. E important sa si verifici dupa tragand de ea sa vezi daca a intrat bine. Eu prima oara am crezut ca a intrat dar de fapt nu era asa. Bine, cred ca oricum ea va intra fortat atunci cand strangi la loc piulita de la fuzeta...dar oricum.
De asemenea in mod normal, capul care intra in cutie e indicat sa il dai cu putin ulei de transmisie inainte sa il introduci, dar cum capul la masina mea nu intra direct in cutie, l-am uns cu putina vaselina; la fel si cu celalalt cap.
In continuare se pun toate piesele la loc in ordine inversa si se cinsteste colegul cu un pahar de coniac fin sau votca ieftina. Din pacate eu eram cu masina si nu am putut bea.
Timp de lucru aproximativ o ora, am pierdut mult tot ducandu-ma dupa scule(aprox 200m), nu am fost inspirat de la inceput sa aduc toata trusa cu scule langa masina...
Initial am vrut sa o duc la service dar deoarece facea foarte urat(tronsea si in curbe si pe drum drept) mi-a fost frica sa o mai misc asa ca am decis sa o schimb eu impreuna cu un coleg de munca.
Si chiar sa dovedit a fi o decizie inspirata.
1. Se ridica masina pe cric, se da jos roata si de preferat(a se citi "obligatoriu") se pune un butuc mare sub masina deoarece o sa mai trag de volan stanga dreapta pentru acces usor si poate sa cedeze cric-ul. Butucul nu se pune sub praguri ci sub sasiu, daca va uitati dedesupt o sa va dati seama exact unde.
2. Se da jos siguranta de pe etrier tot cu o surubelnita si se desfac cele doua suruburi de prindere ale etrierului. Pentru suruburi se dau mai intai jos doua capacele mici de plastic si apoi se foloseste un imbus pentru desurubare.
De asemenea se da jos capacelul din mijlocul axului cu o surubelnita dreapta si se desface piulita de la capul de planetara(din pacate la partea aia nu am facut poza)
Siguranta si Suruburile.
3. Se scoate etrierul din suportul de etrier.
4. Furtunasul de la etrier este prins cu o siguranta; se scoate siguranta cu un patent si se pune etrierul undeva unde sa nu stea atarnat de furtun ca sa nu se rupa. Eu unu l-am pus pe roata, dar se poate la fel de bine agata cu o sarma.
5. Se desface mufa de la ABS/ESP, are o clema mica care trebuie ridicata cu o surubelnita dreapta.
6. Se desfac suruburile care tin amortizorul de fuzeta. Le-am marcat cu 2 cerculete. Initial am incercat sa desfac piulita dar nu vroia de nici un fel, cheia sau tubulara invartindu-se pe piulita. Asa ca am incercat sa invart direct de surub tinand contra la piulita si astfel a mers mai usor(stiu ca nu e normal, ca in mod normal se desface piulita de pe surub...dar asta e...)
Asa arata desfacuta.
7. Se desface piulita de la capul de bara, dar doar jumatate
8. Pasul acesta trebuie facut cu mare atentie, Pivotul are o forma conica si el trebuie initial fortat doar cativa milimetri si dupa va iesi foarte usor, dar primii milimetrii sunt cruciali.
Eu am pus o bara metalica intre sol si piulita, si o bucata de lemn unde am lovit ca sa nu stric ceva. Si am dat cu ciocanul in bucata aceea de lemn pina cand a iesit pivotul.
9. Se verifica cu mana daca pivotul este in regula. In mod normal, daca ati lovit atent ar trebui sa fie ok. Eu am avut noroc si pivotul era bun. Daca nu, se recomanda inlocuirea lui.
10. Se trage de disc cu fuzeta in jos, si in timp ce o persoana trage de ea, cealalta cu aceasi bucata de lemn folosita anterior se loveste incet in axul de la planetra pina iese din fuzeta.
11. Aici era greu sa fac poza. Acuma trebuie scoasa planetara din cutie. De fapt la acest motor planetara nu iese din cutie, mai este o bara metalica care continua pina in cutie, si planetara intra intr-un locas in capatul acestei bari, dar sistemul de prindere este identic cu cel de la cutie. Din acest motiv la masina mea planetara de pe dreapta este identica cu cea de pe stanga. In mod normal aceasta ar fi fost mai lunga ca cea de pe stanga.
In capul dinspre cutie, planetara are un inel de siguranta metalic(puteti vedea in ultima poza). Planetara se introduce si se scoate prin fortare.
Cel mai simlpu e sa impingi putin inspre cutie si dupa sa tragi tare inspre tine. Incepi tragand mai icnet la inceput, nu tragi ca nebunu din prima, si tragi din ce in ce mai tare pina la un moment dat o sa treaca de acel inel si iese fara nici cea mai mica problema.
Burduful rupt e la capul dinspre cutie, unde aveam de mult joc, iar daca invarteam capul de planetara dinspre roata cu mana, si acesta facea un zgomot.
12. Se introduce tot prin fortare capul dinspre cutie. E important sa si verifici dupa tragand de ea sa vezi daca a intrat bine. Eu prima oara am crezut ca a intrat dar de fapt nu era asa. Bine, cred ca oricum ea va intra fortat atunci cand strangi la loc piulita de la fuzeta...dar oricum.
De asemenea in mod normal, capul care intra in cutie e indicat sa il dai cu putin ulei de transmisie inainte sa il introduci, dar cum capul la masina mea nu intra direct in cutie, l-am uns cu putina vaselina; la fel si cu celalalt cap.
In continuare se pun toate piesele la loc in ordine inversa si se cinsteste colegul cu un pahar de coniac fin sau votca ieftina. Din pacate eu eram cu masina si nu am putut bea.
Timp de lucru aproximativ o ora, am pierdut mult tot ducandu-ma dupa scule(aprox 200m), nu am fost inspirat de la inceput sa aduc toata trusa cu scule langa masina...
- gxg1313
- OP
- 374 mesaje
- din 17 Aug 2009
- Astra 2016 Z14NET
- Bucuresti
gxg1313
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2009
- Mesaj Privat
Nasol de tot e ca e scumpa...costa cam ~30mil...eu am luat-o la 11,completa...de la tony, il gasesti la sectiunea publicitate.
Mai nasol e ca acum am o presimtire ca trebuia sa schimb doar capatul, nu toata planetara...si am cumparat restu degeaba...
SI capul de planetara e `300ron...restu e scump.
Si acum cred ca am ramas aiurea cu partea dinspre cutie degeaba...nasol.
Mai nasol e ca acum am o presimtire ca trebuia sa schimb doar capatul, nu toata planetara...si am cumparat restu degeaba...
SI capul de planetara e `300ron...restu e scump.
Si acum cred ca am ramas aiurea cu partea dinspre cutie degeaba...nasol.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Pai in mod normal doar capul este cel care strica si asta cel dinspre roata in general si foarte rar cel dinspre cutie. In alta ordine de idei, te-ai complicat putin... si acum trebuie sa iti faci geometria unghiurilor la rotile din fata ca ai desfacut cele 2 suruburi ce tin fuzeta de amortizor. Puteai sa dai jos planetara fara sa desfaci acele 2 suruburi. Scoteai doar pivotul de la bascula fara sa desfaci nici capatul de bara de la directie si luai volan maxim dreapta (vad ca e planetara scurta) si apoi trageai de planetara spre spatele masinii si putin de fuzeta spre fata si iesea usor. E bine si cum ai facut tu dar trebuie sa iti faci neaparat geometria ca sa fi sigur ca e totul Ok... Cat despre pretul panetarei poate aia originala e atata desi 30 mil. e mult prea mult dar pe licenta o iei pe la 7-8 mil. cu totul si capatul de bara asa cum spuneai tu cam pe la 300 RON si puteai sa il schimbi doar pe ala....
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
- gxg1313
- OP
- 374 mesaje
- din 17 Aug 2009
- Astra 2016 Z14NET
- Bucuresti
gxg1313
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2009
- Mesaj Privat
D_M_G a scris:Bun tutorialul! Daca vedeai in timp util acel burduf franjuri, cred ca scapai mult mai ieftin! Acolo cred ca a fost "buba" planetarei...prin acumulare de praf si alte corpuri straine! De aceea se impune o verificare periodica a acestor burdufuri!
Si asta e capul dinspre cutie. De asta nu il vazusem, dar aveam joc in el.
@mikyboy, nu e 7-8 mil, am cautat la muuuulte magazine, mai gasisem la 26 cel mai ieftin cu reducere dar trebuia sa iau prin cineva.
Poate nu stiu eu sa caut totusi.
- Petrus
- **
- 111 mesaje
- din 16 Mar 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Calarasi
Petrus
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Petrus
- **
- 111 mesaje
- din 16 Mar 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Calarasi
Petrus
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
gxg1313 a scris:Nasol de tot e ca e scumpa...costa cam ~30mil...eu am luat-o la 11,completa...de la tony, il gasesti la sectiunea publicitate.
Mai nasol e ca acum am o presimtire ca trebuia sa schimb doar capatul, nu toata planetara...si am cumparat restu degeaba...
SI capul de planetara e `300ron...restu e scump.
Si acum cred ca am ramas aiurea cu partea dinspre cutie degeaba...nasol.
Mai nasol e ca acum am o presimtire ca trebuia sa schimb doar capatul, nu toata planetara...si am cumparat restu degeaba...
SI capul de planetara e `300ron...restu e scump.
Si acum cred ca am ramas aiurea cu partea dinspre cutie degeaba...nasol.
Salut.
Am avut si eu burdufii rupti si i-am schimbat.. Insa cred ca prea tarziu pentru ca acum cand accelerez imi trepideaza bordul si uruie putin cand schimb benzile.
Eu tind sa cred ca la mine s-a stricat partea dinspre cutie.
Partea dinspre cutie la tine este buna ?
O vinzi ?
Eu am cutie F40, Vectra C, Z19DTH
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- gxg1313
- OP
- 374 mesaje
- din 17 Aug 2009
- Astra 2016 Z14NET
- Bucuresti
gxg1313
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2009
- Mesaj Privat
Eu am F35 cutia...nu cred ca se potriveste.
Plus ca am lasat-o la fostul loc de munca.
Intereseaza-te daca se potriveste la a ta...si daca se potriveste o sa ma duc pe acolo sa vad daca mai e si daca o gasesc ti-o dau gratis, mi se pare aiurea sa ti-o vand...mai ales ca eu nu o folosesc.
Dar sa se potriveasca si sa nu o fi aruncat baietii de la fostu loc de munca
Plus ca am lasat-o la fostul loc de munca.
Intereseaza-te daca se potriveste la a ta...si daca se potriveste o sa ma duc pe acolo sa vad daca mai e si daca o gasesc ti-o dau gratis, mi se pare aiurea sa ti-o vand...mai ales ca eu nu o folosesc.
Dar sa se potriveasca si sa nu o fi aruncat baietii de la fostu loc de munca
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- costicimpy
- **
- 319 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut, am o Astra H 2008 Z17DTJ si am o bataie sau mai bine zis o "trancaneala" la roata dreapta fata atunci cand merg pe un drum asfaltat dar cu imperfectiuni mai mari in jurul vitezei de 50 km/h, la viteze mici (vit.1) prin gropi mai adanci nu bate nimic. Am verificat toata bucsaraia, bielete de dir., antiruliu, capete de bara, pivoti....
Tot ce am gasit si tind mult sa cred ca asta ar fi problema este planetara de pe dreapta care are un joc axial de aprox. 4mm. Am verificat-o si pe cea de pe stanga si nu are joc aproape deloc, doar daca trag si imping foarte tare (max 1mm)
Atasez in filmulet pentru a va da cu parerea daca este normal acel joc si care ar fi problema, toata planetara sau doar capul de panetara. Burdufurile sunt ok.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Tot ce am gasit si tind mult sa cred ca asta ar fi problema este planetara de pe dreapta care are un joc axial de aprox. 4mm. Am verificat-o si pe cea de pe stanga si nu are joc aproape deloc, doar daca trag si imping foarte tare (max 1mm)
Atasez in filmulet pentru a va da cu parerea daca este normal acel joc si care ar fi problema, toata planetara sau doar capul de panetara. Burdufurile sunt ok.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
- costicimpy
- **
- 319 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- gxg1313
- OP
- 374 mesaje
- din 17 Aug 2009
- Astra 2016 Z14NET
- Bucuresti
gxg1313
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2009
- Mesaj Privat
Sal, cred ca nu are nimeni nici o parere pt ca asta e tot ce ar fi...dat cu parerea.
Nu poti spune dintr-un filmulet ce merge si ce nu merge la masina ta.
Daca ala e absolut singurul joc la toata masina atunci ala ar trebui sa fie. Se aude la fel cand bate? sau trancane? daca da atunci aia e daca nu nu are nimeni de unde sa stie ce e pt ca nu are de unde sa stie troncu ala cum se aude la tine in masina sau de unde vine.
Aici e de dus la un mecanic.
Nu poti spune dintr-un filmulet ce merge si ce nu merge la masina ta.
Daca ala e absolut singurul joc la toata masina atunci ala ar trebui sa fie. Se aude la fel cand bate? sau trancane? daca da atunci aia e daca nu nu are nimeni de unde sa stie ce e pt ca nu are de unde sa stie troncu ala cum se aude la tine in masina sau de unde vine.
Aici e de dus la un mecanic.
- costicimpy
- **
- 319 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am fost la mecanic și mi au exclus din start capul de planetara aratandu mi mai multe mașini (chiar și ale lor personale) ca au același joc.
Au verificat mașina 3 mecanici și nu au gãsit nimic dar totuși trancane.
Apoi s au hotãrât ca este caseta de direcție, dar nu m au convins chiar dacã au încercat sa i facã un pic de joc cu un levier fãcut pârghie. Jocul ar fi prea mic pentru acea trancaneala care se aude. Ma gândesc ca dacã ar fi din caseta as simți și în volan ceva dar, nu. Mașina are toatã mecanica pe puntea fata din fabrica și în stare fff bunã asta au putut sa mi spunã și mecanicii.
Au verificat mașina 3 mecanici și nu au gãsit nimic dar totuși trancane.
Apoi s au hotãrât ca este caseta de direcție, dar nu m au convins chiar dacã au încercat sa i facã un pic de joc cu un levier fãcut pârghie. Jocul ar fi prea mic pentru acea trancaneala care se aude. Ma gândesc ca dacã ar fi din caseta as simți și în volan ceva dar, nu. Mașina are toatã mecanica pe puntea fata din fabrica și în stare fff bunã asta au putut sa mi spunã și mecanicii.
mastoras
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
mastoras
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- radu_cosmin
- *
- 33 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Vectra 2003 y20dth
- Alta tara
radu_cosmin
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
Am observat zilele astea ca este rupt burduful interior (cel de langa cutie ) de la planetara din partea dreapta de la opelul meu modelul vectra C. Am fost cu ea la atelier pentru a-l schimba dar mi-au zis ca nu pot scoate planetara din bratul metalic ce continua pana la cutie . Poate sa fie gripat inelul de siguranta ? Dupa spusele lor ar trebui sa schimb toata planetara sau macar o parte din ea in cazul in care s-ar sparge in urma loviturilor de ciocan provocate pentru scoaterea ei.