Tocmai am cumparat unitatea MID si ma lupt cu testarea si adaptarea mufelor si sper ca in weekend sa am totul termiant si montat pe masina. Fac si poze care vor presenta procesul.
...
excel cu conexiunile - schema mid:
Upgrade de la TID la MID valabil pentru Vectra B sau Omega B
Acest ghid descrie procedeul de instalare a unei unitati MID (Multi.Info.Display) exclusiv in scopul monitorizarii consumului. Funtionaliatea de indicare a alertelor tip ‘CheckControl’ este extrem de greu de instalat pe o masina care nu a fost echipata din fabrica in acest scop, si nu face subiectul acestui ghid.
Ce este necesar:
- MID (preferabil provenind de pe un donor cu aceeasi motorizare)
- Clapeta de stergator cu butoanele pt control MID
- Diverse scule pentru montare/demontare bord, pistol de lipit, fire si mufe IDE
- Diagrama electrica pt vectra B (~28 mb)
In prima faza trebuie sa identificati ce aveti deja montat pe masina. Pentru asta trebuie sa demontati bordul pentru a analiza mufa si firele cu care este echipata unitatea TID.
mufa originala cu masca galbena
Mufa TID:
Unitatea TID (Tripe Info Display) este echipata cu o mufa de 26Pini, din care numai 13Pini sunt utilizati. In cele mai multe cazuri doar firele care sunt folosite de TID sunt trase, dar am auzit de cazuri in care mufa de 26Pini este cablata cu toate firele necesare pt MID. Daca acesta este si cazul vostru, nu mai trebuie decat sa montati un MID(26Pini) pe mufa originala si totul este functional.
Mufa de TID fara masca galbena
Cel mai probabil mufa de TID va avea doar cele 13 fire montate din fabrica si atunci trebuie sa trageti voi restul firelor. Asta implica sa folositi niste ‘piniMama’ similari cu cei originali care sa intre in mufa de plastic si sa conectati firele necesare la ECU, bord, etc, procedeu descris mai jos.
Clapeta de stergator:
Trebuie demontata carcasa din spatele volanului sa vedeti daca aveti deja trase firele pt butoanele de MID.
Nu e nici o tragedie daca nu sunt, e vorba doar de 3 fire (masa, reset si select) si se trag repede.
Instalarea MID
Dupa ce indentificati cablarea existenta, trebuie sa va orientati catre un MID.
Sunt mai multe modele de MID, diferentele constau in anul de fabricatie, mufa de conecare si firmware’ul instalat. Daca ati gasit un MID care provine de pe un donor cu aceeasi motorizare, atunci datele indicate sunt corecte. Daca nu, unitatea MID trebuie reprogramata, ceea ce se face la serviceOpel cu tech2 si costa.
MID vectraB 2000 X18XE1
Mufa MID:
Spre deosebire de TID, unitatea MID se gaseste in 2 variante. Una echipata cu mufa de 26Pini (galbena) la fel ca cea de TID si una de 32Pini (gri) folosita si de GID (Graphical.Info.display) si de CID (Color.Info.Display). Mai exista si a 3.a varianta, cu posibiliatea conectarii unei mufe auxiliare, cu 12Pini (XC20), pentru afisajul celularului integrat. Cel mai simplu este sa gasiti un MID cu mufa de 26Pini, dar daca nu se poate (sunt destul de rare) si MIDul achizitionat este echipat cu o mufa de 32Pini, atunci se poate face o adaptare.
Adaptarea de la 26Pini la 32Pini:
Puteti cumpara o mufa cu 32Pini (XC19) care costa cca. 24 € si pe care sa o montati direct pe masina, inlocuind mufa originala de 26Pini. Daca nu vreti sa cheltuiti banii si pe mufa aceasta, puteti sa folositi mufa de la un cablu IDE, care are aceeasi distanta intre pini si merge usor adaptata. Solutia optima este sa construiti un adaptor in care sa intre mufa de 26Pini originala iar in partea opusa sa fie prevazut cu mufa de 32Pini. In felul acesta se usureaza semnificativ munca in interiorul masinii, adaptorul putand fi construit mai atent in casa. Adaptorul de construieste conform configuratiei descrisa in “Maparea de la mufa de 26Pini la mufa de 32Pini”.
Mufa de 32Pini se “populeaza” cu firele pt MID conform cu diagrama electrica.
Cele 13 fire originale de connecteaza pe o mufa tip IDE (soclu) in care va intra mufa originala a masinii. Restul firelor raman in “aer” si se vor conecta direct pe masina.
Adaptorul in varianta finala.
Adaptorul montat pe masina
Maparea de la mufa de 26Pini la mufa de 32Pini
1 Battery positive (terminal 30) -> 5
2 Ground (terminal 31) -> 1
3 Ambient temperature sensor (ground) -> 2
4 Ambient temperature sensor -> 3
5 Ignition ON (terminal 15) -> 4
6 Engine speed signal-> 6
7 Terminal 58 (illumination) -> 7
8 Terminal AA (radio "ON")-> 8
9 SCL (Serial Clock Line) -> 9
10 MRQ (Master Request Line) -> 10
11 SDA (Serial Data Line) -> 11
12 Odometer signal -> 12
13 Oil residue sensor-> 13
14 Diagnostic lead -> 14
15 Brake lamp switch->15
16 Brake lamp fuse-> 16
17 Driving lamps/rear lamps sensor->17
18 Brake lamp sensor->18
19 Brake lining wear sensor ->19
20 Coolant residue sensor -> 31
21 Reset button ->23
22 Function selection button->24
23 Malfunction in automatic transmission->21
24 Fuel supply sensor ->26
25 Fuel consumption signal ->27
26 Washer fluid residue sensor->22
*pini folositi de TID, deja montati in mufa de 26
Pinii necesari pt MID, in afara de cei 13 de la TID:
Rezervor:
Pin24 (Fuel supply sensor) se conecteza la firul care indica nivelul din rezervor. Firul se afla in mufa din spatele bordului pe pozitia 1, are diametrul .35mm si culoarea albastra/negra
mufa din spatele bordului in pozitia originala
conectarea firului pt Pin24 in spatele mufei
RPM:
Pin6 (Engine speed signal) se conecteaza la firul care indica RPM. Firul se afla in mufa din spatele bordului pe pozitia 3, are diametrul .75mm si culoarea verde. Firul se conecteaza la fel ca la rezervor.
Consum:
Pin25(Fuel consumption signal) trebuie conectat la pinul corestunzator al ECU care indica consumul. Acesta depinde de motorizare si trebuie indentificat folosind diagrama electrica specifica fiecarui model. In cazul X18XE-1 acesta este pinB5 iar la X18X este pin21. Daca ECU este montat pe motor (la motoarele mai noi) mufele sunt foarte bine facute si extrem de greu de desfacut si chiar mai greu de reansamblat. In aceasta mufa trebuie introdus un pinMama pe pozitia indentificata.
mufa ECU pt Simtec70 (engine-mounted)
CheckControl:
Pentru a ignora semnalele de eroare Pin13,19,20,26 se leaga la masa, iar Pin16,17,18 la plus. Ramane Pin15 (Brake lamp switch) care se conecteaza la contactul pedalei de frana, sau la oricare din stopurile de frana. Acest Pin asteapta un plus cand pedala este apasata si pana il primeste va indica o alerta in display.
Butoanele de control:
Pin21 si 22 de conecteaza la firele rosu si respectiv alb al clapetei de stergator. Al 3.lea fir se conecteaza la masa.
Cam asta este tot. E ceva de munca, dar nu e imposibil. Stau la dispozitie pentru intrebari concrete.
Ultima modificare făcută de Thanatos la Mar 28 Dec, 2004 8:49 pm