- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
La "s-ar putea" m-ai pierdut. Iti dai seama ca nu pot face experimente la nesfarsit. Poate pe un calculator cu alt cod mufele sunt in alta ordine.
La un moment dat mi-ai zis ca e de ajuns sa schimb piesa de langa eeprom din calculator si ar trebui sa mearga. N-a mers din pacate. Daca te inseli cand zici ca motorul ar trebui sa mearga la fel indiferent de codul motorului?
Daca stie cineva un link catre o dezmembrare de opel astra f cu motor x16xel, de preferat in Bucuresti, trimiteti-mi un pm.
Multumesc anticipat.
La un moment dat mi-ai zis ca e de ajuns sa schimb piesa de langa eeprom din calculator si ar trebui sa mearga. N-a mers din pacate. Daca te inseli cand zici ca motorul ar trebui sa mearga la fel indiferent de codul motorului?
Daca stie cineva un link catre o dezmembrare de opel astra f cu motor x16xel, de preferat in Bucuresti, trimiteti-mi un pm.
Multumesc anticipat.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Ai dreptatea ta ºi tu, ºi înþeleg cã nu merge sã tot încerci soluþii aiurea, recomandate de X ºi Y.
Eu am încercat cu ECU-ul lui Radu (BPJA) pe maºina mea care are BNLA. L-am pus sus ºi a mers pur ºi simplu, pe aceleaºi mufe.
La fel. (adicã problema mea nu e din ECU). Fãrã check engine aprins (cu niciunul dintre ele). Eu asta am experimentat pe pielea mea ºi dacã te-a ajutat cât de puþin cã þi-am spus, sunt mulþumit.
Eu am încercat cu ECU-ul lui Radu (BPJA) pe maºina mea care are BNLA. L-am pus sus ºi a mers pur ºi simplu, pe aceleaºi mufe.
La fel. (adicã problema mea nu e din ECU). Fãrã check engine aprins (cu niciunul dintre ele). Eu asta am experimentat pe pielea mea ºi dacã te-a ajutat cât de puþin cã þi-am spus, sunt mulþumit.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Acum negociez cu un tip achizitionarea unui calculator de injectie+chei+contact+imo pentru masina mea. Nu stiu ce cod are calculatorul(ma bazez pe cuvantul tau ca nu conteaza), daca e bun sau daca se potriveste(n-am cum sa verific). Voi afla probabil in cateva zile daca merge sau nu.
PS: S-a mutat locul de munca la 15-20km distanta si nu mai pot sa ma duc pe jos la servici(15minute de mers), asa ca trebuie sa repar harbul intr-un fel sau altu'.
LE: chei + contact + imo + calculator = 400Ron + transport = ?
Cum se schimba contactul? Un ghid for dummies sa nu am surprize. Ca si prim test vreau sa schimb toate piesele comandate sa vad daca functioneaza masina si abia apoi voi incerca sa schimb chip-urile din cheie si sa folosesc contactul meu. Sper ca nu gresesc cand zic ca merge sa folosesc contactul meu nu?
Poate o sa ajung sa inchid topicul asta, ca am inceput discutia de la distributie,apoi supape, calculatoare injectie, chip-uri, lambda, egr, erori+agrafa+diagnoza, etc. Deja cred ca am acoperit majoritatea problemelor care pot aparea la motorul x16xel.
PS: S-a mutat locul de munca la 15-20km distanta si nu mai pot sa ma duc pe jos la servici(15minute de mers), asa ca trebuie sa repar harbul intr-un fel sau altu'.
LE: chei + contact + imo + calculator = 400Ron + transport = ?
Cum se schimba contactul? Un ghid for dummies sa nu am surprize. Ca si prim test vreau sa schimb toate piesele comandate sa vad daca functioneaza masina si abia apoi voi incerca sa schimb chip-urile din cheie si sa folosesc contactul meu. Sper ca nu gresesc cand zic ca merge sa folosesc contactul meu nu?
Poate o sa ajung sa inchid topicul asta, ca am inceput discutia de la distributie,apoi supape, calculatoare injectie, chip-uri, lambda, egr, erori+agrafa+diagnoza, etc. Deja cred ca am acoperit majoritatea problemelor care pot aparea la motorul x16xel.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:LE: chei + contact + imo + calculator = 400Ron + transport = ?
Ghinion!
Calculatorul urma sa-l cumpar de la @BUBU87CALIBRA, care vad ca momentan a fost suspendat din motive necunoscute. Ma contacteaza respectivul sa-mi zica ca a demontat piesele de pe masina dar nu exista imobilizator, ca totul se face din calculator.
La o scurta cautare pe net dupa codul calculatorului am gasit ca de fapt el avea o astra f cu motor x16sz, 8V si 75 cai. Nicidecum calculator pentru X16XEL. Bine ca n-am aflat informatiile astea dupa plata.
Asa ca daca stie cineva un link sau un nr de tel. de unde pot achizitiona un calculator, pentru masina mea, il rog sa dea o mana de ajutor.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
In ultimul timp am fost ocupat cu "dezvoltarea profesionala" asa ca n-am mai avut timp sa ma ocup de masina.
Zilele trecute am luat legatura cu cel care se ocupa de diagnoza la service-ul AutoBlitz(cand era nevoie) desi eram sigur ca o sa ma ignore sau mai rau o sa ma injure, deoarece la un moment dat am avut un schimb de email-uri nu prea placute. A venit intr-o zi si a incercat sa rescrie parola dar nu a reusit asa ca a luat imobilizatorul acasa sa-l decodeze, sa afle car pass-ul, ca apoi sa rescrie parola din calculatorul cumparat de pe ebay(suna imposibil). Azi a venit, a avut ceva probleme cu softul dar pana la urma a gasit o versiune antica care mergea cu masina mea si a facut noul calculator sa mearga pe masina mea. A fost ceva de genu: click pe "programing", apoi ceva cu "immobillizer", contact off, contact on si Gata. Parea foartea simplu.
La diagnoza aparea ca sonda raspunde si afisa un voltaj care oscila intre 0.410 si 0.460 la o temperatura de 70 grade, deci problema cu sonda lambda parea sa fie de domeniul trecutului. N-am stat sa testez mai mult ca era frig si tarziu. Inainte oscila foarte putin intre 0.450 si 0.455 chiar daca sonda era deconectata, iar eroarea aparea abia dupa 30minute vreo 5 secunde maxim. Nu vede insa senzorul de aer, problema mai veche dar care am crezut ca e din cauza softului.
Dupa o tura cu masina in care am simtit ca mergea mai bine, dar tot nu era ca in zilele bune, mi s-a aprins becul(eroarea 44), ca mult mai tarziu sa stea becul mai mult aprins(eroarea 13).
La ce as putea sa ma mai uit, mai ales ca ultima oara a testat @mctoto sonda lambda si parea ca raspunde? Senzorul de aer care nu apare la diagnoza ar putea genera cele 2 erori sau se refera strict la sonda lambda?
Zilele trecute am luat legatura cu cel care se ocupa de diagnoza la service-ul AutoBlitz(cand era nevoie) desi eram sigur ca o sa ma ignore sau mai rau o sa ma injure, deoarece la un moment dat am avut un schimb de email-uri nu prea placute. A venit intr-o zi si a incercat sa rescrie parola dar nu a reusit asa ca a luat imobilizatorul acasa sa-l decodeze, sa afle car pass-ul, ca apoi sa rescrie parola din calculatorul cumparat de pe ebay(suna imposibil). Azi a venit, a avut ceva probleme cu softul dar pana la urma a gasit o versiune antica care mergea cu masina mea si a facut noul calculator sa mearga pe masina mea. A fost ceva de genu: click pe "programing", apoi ceva cu "immobillizer", contact off, contact on si Gata. Parea foartea simplu.
La diagnoza aparea ca sonda raspunde si afisa un voltaj care oscila intre 0.410 si 0.460 la o temperatura de 70 grade, deci problema cu sonda lambda parea sa fie de domeniul trecutului. N-am stat sa testez mai mult ca era frig si tarziu. Inainte oscila foarte putin intre 0.450 si 0.455 chiar daca sonda era deconectata, iar eroarea aparea abia dupa 30minute vreo 5 secunde maxim. Nu vede insa senzorul de aer, problema mai veche dar care am crezut ca e din cauza softului.
Dupa o tura cu masina in care am simtit ca mergea mai bine, dar tot nu era ca in zilele bune, mi s-a aprins becul(eroarea 44), ca mult mai tarziu sa stea becul mai mult aprins(eroarea 13).
La ce as putea sa ma mai uit, mai ales ca ultima oara a testat @mctoto sonda lambda si parea ca raspunde? Senzorul de aer care nu apare la diagnoza ar putea genera cele 2 erori sau se refera strict la sonda lambda?
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:... ultima oara a testat @mctoto sonda lambda si parea ca raspunde? Senzorul de aer care nu apare la diagnoza ar putea genera cele 2 erori sau se refera strict la sonda lambda?
Eu ºtiu cã semnalul pe care îl dau sondele noastre lambda trebuie sã varieze între 0.1V ºi 0.9V, cu perioada oscilaþiilor respective în jur de o secundã. Eu doar dacã aº vedea semnalul respectiv pe un voltmetru (osciloscop/tester, mai bine) aº zice cu mâna pe inimã cã sonda lambda rãspunde, cu ea conectatã la ECU ºi caldã. Acum, dacã tensiunea pe care o dã sonda pe fir e "încremenit" la 0.4 volþi (mã rog, 0.45), mi se pare normal ca ECU sã rãspundã cu eroare 13: "No change in voltage/open circuit." Cu alte cuvinte, eu suspectez cã primul ECU îþi dãdea o eraoare corectã, pentru cã cineva, nu spun cine, suspectez cã þi-a schimbat sonda cu alta ... când era maºina la service. Eroarea 44 "Oxygen sensor - Air/Fuel mixture too lean (weak)" e tot de la sonda lambda ºi am impresia cã are aceleaºi cauze. Ai verificat continuitatea firului (e unul singur, su sunt sute, sute) de la mufa care intrã cãtre sonda lambda, pânã la mufa din ECU ? (Nu am Autodata aici cã þi-aº spune exact ºi care e - eventual pe desearã)
Senzorul de temperaturã aer trebuie sã aparã la diagnozã la X16XEL, din câte îmi aduc eu aminte - îþi aratã temperatura aerului care intrã în motor.
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Ultima oara cand @mctoto a facut testul la sonda lambda valorile oscilau intre 0.23 si 0.75 la o temperatura de peste 90 grade. Firul, pe care l-am ales la nimereala dupa grosime si culoare, a fost verificat intre sonda lambda si calculator, nu era intrerupt. Pe diagnoza aparea aceeasi valoare chiar daca deconectam sonda. Adica ceva probleme erau cu calculatorul, mai ales ca eroarea aparea la un interval de 30minute pentru 5 secunde. Acum se aprinde imediat ce a ajuns la temperatura optima si sta aprins uneori minute bune indiferent de turatie.
Cat despre schimbarea sondei nu cred ca au facut acest lucru, ca probabil mi-as fi dat seama. Adica arata la fel. Poate in timpul asta cat masina a scuipat benzina pe teava de esapament sonda a obosit.
Aceleasi erori existau si cand aveam o problema cu un furtunas de la galeria de admisie ce a fost inlocuit cu unul original pana la urma. Deci ar putea fi un senzor, un furtun perforat, neprins sau cine stie ce altceva. N-am nici diagnoza sa pot verifica toti parametrii.
Acum am comandat un senzor de aer, iar daca nici asa nu se rezolva comand si o sonda lambda. Mai departe nu mai stiu ce sa fac.
Cat despre schimbarea sondei nu cred ca au facut acest lucru, ca probabil mi-as fi dat seama. Adica arata la fel. Poate in timpul asta cat masina a scuipat benzina pe teava de esapament sonda a obosit.
Aceleasi erori existau si cand aveam o problema cu un furtunas de la galeria de admisie ce a fost inlocuit cu unul original pana la urma. Deci ar putea fi un senzor, un furtun perforat, neprins sau cine stie ce altceva. N-am nici diagnoza sa pot verifica toti parametrii.
Acum am comandat un senzor de aer, iar daca nici asa nu se rezolva comand si o sonda lambda. Mai departe nu mai stiu ce sa fac.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
PALLL a scris:Da,daca scoti mufa de la senzorul de aer trebuie sa ti se aprinda ceck-ul si ai la diagnoza eroare 71
N-am apucat sa ma joc cu mufele, probabil diseara voi afla daca am comandat degeaba senzorul. "Mesterul" a venit abia pe la ora 9, pe la 9.30 terminase cu calculatorul si mi-a mai luat mie juma' de ora sa pun toate suruburile la loc. Pana atunci deja se facuse frig de-mi tremurau dintii in gura.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Azi mi-a venit sonda lambda bosch, nu era chiar ce ma asteptam. A costat vreo 250Ron si in banii astia n-a avut nici macar mufa, a trebuit sa tai firul de la sonda actuala, sa o prind cu o clema si apoi sa o izolez cu un cauciuc.
Adevarata surpriza a fost cand am scos vechea sonda lambda. Scria pe ea Beru, deci era aceeasi, nu a fost schimbata dar.. era sparta.
Dupa schimbarea sondei parca nu mai fumega asa de tare si nu mai miroase a benzina nearsa, dar inca mai am un mic tremurat in volan, deci a mai ramas ceva stricat ce-mi scapa momentan.
LE: Erorile inca nu mi-au disparut, dar nici nu mi s-a mai aprins becul in ultimii 10km.
Adevarata surpriza a fost cand am scos vechea sonda lambda. Scria pe ea Beru, deci era aceeasi, nu a fost schimbata dar.. era sparta.
Dupa schimbarea sondei parca nu mai fumega asa de tare si nu mai miroase a benzina nearsa, dar inca mai am un mic tremurat in volan, deci a mai ramas ceva stricat ce-mi scapa momentan.
LE: Erorile inca nu mi-au disparut, dar nici nu mi s-a mai aprins becul in ultimii 10km.
- SamuraiJerk
- *
- 5 mesaje
- din 04 Mar 2010
- Timis
SamuraiJerk
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2010
- Mesaj Privat
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
AmicuLbz
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
Din pacate nu a venit si solutia...chiar am citit cu atentie acest topic pt ca am o situatie putin asemanatoare si cautand pe forum am ajuns aici.
Daca are cineva vre-o sugestie , citesc cu mare placere. Problema este urmatoarea : erori repetate la senzor pozitie arbore cotit. Il schimb cu "facet " iar eroare dupa cateva zile...bun zic ca nu a fost calitativ si iau pe original , il schimb si iar eroare dupa cateva ore...
Motorul se manifesta astfel : porneste bine la rece si dupa ce se incalzeste (10 min aprox. ) parca merge in 3 , cateodata variaza turometrul de la 500 la 1000 ...nu trage bine si se balbaie ...
date auto : vectra b2 , 1.8 , z18xe cu instalatie gpl BRC (poate si de aici vreo problema).
p.s. : precizez ca problemele sunt atat pe benzina cat si pe gpl
Daca are cineva vre-o sugestie , citesc cu mare placere. Problema este urmatoarea : erori repetate la senzor pozitie arbore cotit. Il schimb cu "facet " iar eroare dupa cateva zile...bun zic ca nu a fost calitativ si iau pe original , il schimb si iar eroare dupa cateva ore...
Motorul se manifesta astfel : porneste bine la rece si dupa ce se incalzeste (10 min aprox. ) parca merge in 3 , cateodata variaza turometrul de la 500 la 1000 ...nu trage bine si se balbaie ...
date auto : vectra b2 , 1.8 , z18xe cu instalatie gpl BRC (poate si de aici vreo problema).
p.s. : precizez ca problemele sunt atat pe benzina cat si pe gpl
mihai drg
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1994 C16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
mihai drg a scris:Am Opel Astra F Caravan din '94,cand trebuie sa schimb distributia daca am facut doar 10.000 km.in doi ani?
Se schimba din 60 in 60 mii km. Daca nu stii cand a fost schimbata ( daca masina e cumparata de tine in urma cu doi ani) schimb-o urgent. Iesi mult mai ieftin daca schimbi distributia decat sa repari motorul dupa ruperea curelei de distributie.
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
AmicuLbz a scris:p.s. : precizez ca problemele sunt atat pe benzina cat si pe gpl
Inainte sa pui instalatia de gaz facea probleme pe benzina?
Si daca nu ai facut-o inca pune intrebarea ta si aici. Sunt mai multe pareri despre GPL.
AmicuLbz
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
Merci pt indrumare citony , dar tot nu gasesc...iar la mecanici pareri si pareri...deja am investit aiurea din cauza parerilor...montarii unui fir de la gpl pe firul de senzor arbore cotit...
Nu mergea asa inainte sa montez instalatia (cumparasem masina sh de 1 luna maxim) si problemele au aparut cam la 1 luna dupa ce am montat gpl...
Am postat aici pentru ca am ajuns pe aici cautand "mers balbait" probabil datorat sondei lambda...scz de offtopic...
O sa postez unde trebuie , numai bine !
Nu mergea asa inainte sa montez instalatia (cumparasem masina sh de 1 luna maxim) si problemele au aparut cam la 1 luna dupa ce am montat gpl...
Am postat aici pentru ca am ajuns pe aici cautand "mers balbait" probabil datorat sondei lambda...scz de offtopic...
O sa postez unde trebuie , numai bine !
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
Aveam probleme asemanatoare cu ale tale, adica mergea prost, fluctuant si pe benzina si pe GPL. Nu spun ca si la tine e la fel, insa eu am fost de mai multe ori cu masina in garantie la service-ul GPL, si de fiecare data ii puneam sa mentioneze in cartea de garantie ce au facut. Ma tot trimiteau sa fac masina sa mearga pe benzina si apoi sa revin la ei. Dupa mai bine de un an mi-am pierdut rabdarea, si am fost inapoi la ei, am demontat instalatia si mi-am luat banii inapoi pe ea. Uimitor, ca prin minune, masina a inceput imediat sa nu mai faca probleme pe benzina. Am fost la alt service, am montat alta instalatie, ceva mai buna si de atunci merge perfect pe ambii carburanti. Nu am mai trecut pe la ei nici macar de proba, iar la revizia de 1.000km nici nu i-am lasat sa umble la masina, doar am pus stampila pe cartea service.
AmicuLbz
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat