- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
deschid acest subiect ca pana acum vad ca doar s-a discutat, si n-a facut nimeni nimic concret in problema asta. schema propusa de mine:
in teorie pinul DESC ar fi fost necesar pentru a descarca C1 la sfarsitul ciclului de incarcare, astfel ca circuitul sa fie disponibil sa preia imediat o noua comanda. practic nu a mers, tranzistorul la iesirea DESC cred ca trage curent prea mare, iar C1 ar trebui sa fie de foarte buna calitate. deci schema functioneaza cu acest pin in aer.
valorile pieselor:
D1 - 1N4148
R1 - 10Mo
C1 - 2.2uF
C2 - 10nF
pinii pe care se leaga modulul: IN - X61.10, OUT - X61.24
inca nu am montat totul pe masina, deocamdata sunt la faza de teste, azi cel tarziu maine sper ca va fi gata treaba.
astept sugestii sau intrebari daca va intereseaza functionarea detaliata a modulului.
pretul pieselor, cu tot cu releu, a fost 5 lei.
schema si conexiunile sunt valabile cel putin pentru astra G de dupa 2002, dar poate merge pentru mai multe modele daca schema inchiderii centralizate se potriveste.
in teorie pinul DESC ar fi fost necesar pentru a descarca C1 la sfarsitul ciclului de incarcare, astfel ca circuitul sa fie disponibil sa preia imediat o noua comanda. practic nu a mers, tranzistorul la iesirea DESC cred ca trage curent prea mare, iar C1 ar trebui sa fie de foarte buna calitate. deci schema functioneaza cu acest pin in aer.
valorile pieselor:
D1 - 1N4148
R1 - 10Mo
C1 - 2.2uF
C2 - 10nF
pinii pe care se leaga modulul: IN - X61.10, OUT - X61.24
inca nu am montat totul pe masina, deocamdata sunt la faza de teste, azi cel tarziu maine sper ca va fi gata treaba.
astept sugestii sau intrebari daca va intereseaza functionarea detaliata a modulului.
pretul pieselor, cu tot cu releu, a fost 5 lei.
schema si conexiunile sunt valabile cel putin pentru astra G de dupa 2002, dar poate merge pentru mai multe modele daca schema inchiderii centralizate se potriveste.
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
@b28bog:
cred ca merge pe orice masina care are inchidere centralizata si geamuri electrice.
IN-ul este semnalul de la inchiderea centralizata si OUT-ul este semnalul care comanda alimentarea motorasului geamurilor electrice... (banuiesc eu fara sa am in fata schema electrica de la Astra G)
Ultima modificare făcută de botosu la Mar 11 Jul, 2006 1:36 pm
cred ca merge pe orice masina care are inchidere centralizata si geamuri electrice.
IN-ul este semnalul de la inchiderea centralizata si OUT-ul este semnalul care comanda alimentarea motorasului geamurilor electrice... (banuiesc eu fara sa am in fata schema electrica de la Astra G)
Ultima modificare făcută de botosu la Mar 11 Jul, 2006 1:36 pm
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
pai am scris, se leaga pe pinii 10, 24 si la un plus si o masa din mufa X61 a inchiderii centralizate. e un modul care la mine se gaseste pe stalpul din dreapta, la picioarele pasagerului. am evitat sa intru in detalii despre cum functioneaza, dar ideea e simpla: pe intrare primeste un impuls pozitiv scurt (cateva zeci de milisecunde) si pune masa la iesire timp de 20 si ceva de secunde (cu valorile date mai sus). masa e necesara pentru actionarea geamurilor. dupa acest timp releul taie de tot alimentarea.
daca nu aveti o schema puteti sa va uitati la modulul de inchidere sa vedeti daca recunoasteti mufa cu 28 de pini (mai are una cu vreo 12 parca, dar care nu intereseaza aici). daca puneti pinul 24 la masa si se ridica geamurile, iar la actionarea a doua oara a butonului de inchidere de pe telecomanda apare impulsul pozitiv pe pinul 10, dracia ar trebui sa-si faca treaba.
schema de mai sus e o solutie, nu inseamna ca e singura. exista chiar relee temporizate gata (de curenti ceva mai mari decat e nevoie aici), dar nu stiu sa va dau detalii, m-am jucat mai demult cu asa ceva. releul folosit aici nu e deloc pretentios, consumurile sunt de maxim 30 mA pentru comanda geamurilor si maxim 20 mA montajul (doar in momentul actionarii, in rest e zero).
daca nu aveti o schema puteti sa va uitati la modulul de inchidere sa vedeti daca recunoasteti mufa cu 28 de pini (mai are una cu vreo 12 parca, dar care nu intereseaza aici). daca puneti pinul 24 la masa si se ridica geamurile, iar la actionarea a doua oara a butonului de inchidere de pe telecomanda apare impulsul pozitiv pe pinul 10, dracia ar trebui sa-si faca treaba.
schema de mai sus e o solutie, nu inseamna ca e singura. exista chiar relee temporizate gata (de curenti ceva mai mari decat e nevoie aici), dar nu stiu sa va dau detalii, m-am jucat mai demult cu asa ceva. releul folosit aici nu e deloc pretentios, consumurile sunt de maxim 30 mA pentru comanda geamurilor si maxim 20 mA montajul (doar in momentul actionarii, in rest e zero).
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
gata, am reusit! merge si practic.
poate pe viitor sa modific valoarea condensatorului C1 sau a rezistentei R1, deoarece timpul cat releul da comanda geamurilor e cam mare (aprox. 24 secunde). regula de calcul este T=1.1*R1*C1 (aproximativ, reprezinta timpul in care C1 ajunge sa se incarce la 0.66*V+).
poate pe viitor sa modific valoarea condensatorului C1 sau a rezistentei R1, deoarece timpul cat releul da comanda geamurilor e cam mare (aprox. 24 secunde). regula de calcul este T=1.1*R1*C1 (aproximativ, reprezinta timpul in care C1 ajunge sa se incarce la 0.66*V+).
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
sigur. am facut montajul si l-am legat la pinii inchiderii centralizate descrisi mai sus. plusul si minusul le-am luat din cealalta mufa a inchiderii, cea cu 12 pini. cele doua fire de alimentare se recunosc usor, nu le mai tin minte exact, dar sunt doua fire groase, unul maro (-) si unul rosu (+). oricum pentru siguranta trebuie verificat inainte: alimetarea (intre cele 2 fire descrise sa existe 12V permanent), faptul ca pinul 24 pus la masa ridica geamurile, si prezenta impulsului pe pinul 10 la actionarea a doua oara a butonului de inchidere de pe telecomanda.
atentie la legaturile dintre montaj si inchidere!!! eu am intarziat atat cu confirmarea faptului ca merge pentru ca initial am legat gresit firele... noroc ca opelul e fiabil si ca exista sigurante!
pot sa va dau si detalii despre principiul de functionare al modului, dar nu stiu pe cine intereseaza...
atentie la legaturile dintre montaj si inchidere!!! eu am intarziat atat cu confirmarea faptului ca merge pentru ca initial am legat gresit firele... noroc ca opelul e fiabil si ca exista sigurante!
pot sa va dau si detalii despre principiul de functionare al modului, dar nu stiu pe cine intereseaza...
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
deci: geamurile se inchid la a doua apasare pe butonul de inchidere al telecomenzii (usile se incuie de la prima apasare).
ca functionare a modulului: la aparitia impulsului pe pinul 10 bistabilul din 555 comuta iesirea in "1", care cupleaza releul. prin primul contact al releului se asigura alimentarea si dupa disparitia impulsului de comanda de pe pinul 10. al doilea contact pune - la comanda geamurilor, care incep sa se ridice. acest - trebuie mentinut pana la ridicarea completa a geamurilor (mie mi-a iesit 24 de secunde, am detaliat mai sus). din momentul aplicarii impulsului de comanda pe pinul 10 C1 incepe sa se incarce, initial avand tensiune zero la borne. cand tensiunea la bornele lui ajunge la 0.66V+ comparatorul intern din 555 da comanda bistabilului SR sa comute in "1". iesirea inversoare trece deci in "0", releul "cade", contactele trec in normal deschis si circuitul isi taie singur alimentarea iar masa dispare de pe comanda geamurilor. in acest moment circuitul trece in consum zero, fiind pregatit sa primeasca o noua comanda. in teorie ar fi fost nevoie de pinul DESC sa realizeze descarcarea lui C1 la sfarsitul ciclului, practic nu e nevoie pentru condensatoarele obisnuite, descarcarea producandu-se oricum prin curentul de fuga propriu. e ok?
ca functionare a modulului: la aparitia impulsului pe pinul 10 bistabilul din 555 comuta iesirea in "1", care cupleaza releul. prin primul contact al releului se asigura alimentarea si dupa disparitia impulsului de comanda de pe pinul 10. al doilea contact pune - la comanda geamurilor, care incep sa se ridice. acest - trebuie mentinut pana la ridicarea completa a geamurilor (mie mi-a iesit 24 de secunde, am detaliat mai sus). din momentul aplicarii impulsului de comanda pe pinul 10 C1 incepe sa se incarce, initial avand tensiune zero la borne. cand tensiunea la bornele lui ajunge la 0.66V+ comparatorul intern din 555 da comanda bistabilului SR sa comute in "1". iesirea inversoare trece deci in "0", releul "cade", contactele trec in normal deschis si circuitul isi taie singur alimentarea iar masa dispare de pe comanda geamurilor. in acest moment circuitul trece in consum zero, fiind pregatit sa primeasca o noua comanda. in teorie ar fi fost nevoie de pinul DESC sa realizeze descarcarea lui C1 la sfarsitul ciclului, practic nu e nevoie pentru condensatoarele obisnuite, descarcarea producandu-se oricum prin curentul de fuga propriu. e ok?
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
pai am scris mai sus: "...un modul care la mine se gaseste pe stalpul din dreapta, la picioarele pasagerului..."
ca sa faci montajul nu trebuie neaparat sa intelegi toate explicatiile mele. doar sa cumperi piesele si sa le lipesti pe o placa de circuit imprimat (eu am folosit una de test, mi-a fost lene sa stau sa fac cablaje). poate ar mai fi de precizat pinii integratului:
1-GND
2-PJ
3-OUT
4-ALO
5-C
6-PS
7-DESC
8-V+
sper sa nu gresesc, poti cauta pe net "555 datasheet"...
ca sa faci montajul nu trebuie neaparat sa intelegi toate explicatiile mele. doar sa cumperi piesele si sa le lipesti pe o placa de circuit imprimat (eu am folosit una de test, mi-a fost lene sa stau sa fac cablaje). poate ar mai fi de precizat pinii integratului:
1-GND
2-PJ
3-OUT
4-ALO
5-C
6-PS
7-DESC
8-V+
sper sa nu gresesc, poti cauta pe net "555 datasheet"...
- kegpr
- ***
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
Bun , solutia cea mai simpla este sa mergeti frumusel la GEROM ( www.gerominternational.ro ) si contra sumei de 350.000 niste baieti educati, priceputi, electronici de-a dreptul va vor instala elegant modulul necesar
Tot acolo pt orice probleeme cu alarme etc .
Sunt de nota 10 !!!
Tot acolo pt orice probleeme cu alarme etc .
Sunt de nota 10 !!!
- jonny
- **
- 483 mesaje
- din 23 Apr 2005
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj-Napoca, Romania
jonny
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Cluj-Napoca, Romania
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2005
- Mesaj Privat
ScOOp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2006
- Mesaj Privat
kegpr a scris:Bun , solutia cea mai simpla este sa mergeti frumusel la GEROM ( www.gerominternational.ro ) si contra sumei de 350.000 niste baieti educati, priceputi, electronici de-a dreptul va vor instala elegant modulul necesar
Tot acolo pt orice probleeme cu alarme etc .
Sunt de nota 10 !!!
Tot acolo pt orice probleeme cu alarme etc .
Sunt de nota 10 !!!
350.000 cu tot cu modul sau doar montajul ?
- kegpr
- ***
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Respectand schema de montaj, am realizat circuitul cu E555 si vreau sa spun ca sunt multumit.
Am cumparat piesele, le-am lipit pe placa de cablaj si a mers.Timpul de anclansare al releului fiind cam mare , l-am micsorat, punand 2 rezistente de 10Mega in paralel.Deci rezistenta echivalenta a devenit 5M Ohm, iar timpul de anclansare s-a scurtat de la 24 sec la 12 sec, un timp mai mult decat suficient pentru ridicarea geamurilor coborate.
Initial am avut o dezamagire , cand punand pinul 24 la masa si geamurile cobarate , nu s-a intamplat nimic.
Dar ... trebuiau sa fie si usile inchise pentru ca instalatia sa functioneze.Cu usile dechise punerea pinului 24 la masa nu are nici un efect, gemurile nu se ridica.Si am mai facut o modificare: semnalul de pornire +12Vcc l-am luat de pe cealalta mufa X62 firul negru-galben si cand inchid usile , prima inchidere nu a doua , se ridica si geamurile.
Multumesc pe aceasta cale initiatorului topicului.
Am cumparat piesele, le-am lipit pe placa de cablaj si a mers.Timpul de anclansare al releului fiind cam mare , l-am micsorat, punand 2 rezistente de 10Mega in paralel.Deci rezistenta echivalenta a devenit 5M Ohm, iar timpul de anclansare s-a scurtat de la 24 sec la 12 sec, un timp mai mult decat suficient pentru ridicarea geamurilor coborate.
Initial am avut o dezamagire , cand punand pinul 24 la masa si geamurile cobarate , nu s-a intamplat nimic.
Dar ... trebuiau sa fie si usile inchise pentru ca instalatia sa functioneze.Cu usile dechise punerea pinului 24 la masa nu are nici un efect, gemurile nu se ridica.Si am mai facut o modificare: semnalul de pornire +12Vcc l-am luat de pe cealalta mufa X62 firul negru-galben si cand inchid usile , prima inchidere nu a doua , se ridica si geamurile.
Multumesc pe aceasta cale initiatorului topicului.
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
eu am optat pt o alarma care face acesta operatie! a fost mai simplu.dar baietii de acolo m-au atentionat ca daca masina nu este prevazuta cu modulul confort,adica la incherea usilor cu cheia cind invirti a doua oara cheia in broasca si o mentii pe inchis sa se ridica geamurile,nu vor putea sa o faca sa functioneze asa.stiu pe cineva care nu avea acest modul si atrebuit sa il monteze separat contra la o suma bunicica
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@CristianTm : am confectionat montajul exact asa cum este dat el in schema.Nu am pus un tranzistor ptr. comanda releului.De 2 saptamani de cand il am merge fara probleme.Si gandeste-te ca el functioneaza mereu cand inchid usile din telecomanda indiferent ca am gemurile coborate sau nu.Doar rezistenta de 10Mega sa o micsorezi ptr ca timpul de anclansare al releului este cam mare : cronometrat geamul se ridica in 7,8 secunde .Cu o rezistenta de 4.7Mega ajungi la 12 sec.Mai mult decat suficient.