- ovidium
- OP
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Salut,
citeam azi pe net in Cotidianul:
nu mai comentez, va las sa va delectati!
"Comisia de Buget-Finante a Camerei a mai aprobat ieri o majorare a taxei speciale de inmatriculare pentru autovehiculele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3.
Fata de grila de impunere adoptata in urma cu o saptamina de Senat, noua grila va conduce la majorari cuprinse intre 177 euro si 2.640 de euro, in functie de capacitatea cilindrica si vechimea autovehiculului. Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei.
Taxa speciala se va aplica la prima inmatriculare in Romania a masinilor noi si second hand incepind din 2007, o data cu eliminarea accizei la autovehicule. Pentru masinile noi, taxa speciala va fi mare in medie cu circa 20% fata de nivelul actual al accizelor.
Intre 612 si 1.200 de euro pentru un Logan
Conform calculelor expertilor din Ministerul Finantelor, noua grila de impunere (in Codul fiscal taxa apare exprimata in euro/centimetru cub) va conduce, spre exemplu, la o taxa de 612 euro pentru un automobil nu mai vechi de sase luni, Euro 3 si cu motor de pina la 1.600 cmc, in timp ce Senatul aprobase un nivel de 252 de euro.
La un automobil de 1.600 cmc, intre doi si patru ani, Euro 3, taxa va fi de 1.196 de euro, fata de 747 de euro in varianta Senatului sau 2.112 euro - propunerea APIA.
Un VW Passat Euro 3, cu motor de 1,9 litri si mai vechi de sase ani va fi taxat cu 1.482 de euro, in timp ce in varianta Senatului se ajungea la o taxa de 1.277 de euro, iar propunerea APIA viza un nivel de 3.064 de euro. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Un automobil Euro 2, cu motor de peste 3.000 cmc si mai vechi de sase ani, va fi impus cu o taxa speciala de 6.240 de euro, in timp ce in varianta Senatului se aplica un nivel de 3.600 cmc, iar APIA dorea 6.600 de euro.
Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree.
Noua taxa urmareste sa evite o situatie asemanatoare cu ceea ce s-a intimplat in Polonia in primul an dupa aderare, cind au fost aduse in tara 1,4 milioane de masini second hand, cele mai multe foarte vechi si poluante.
Presedintele Comisiei, deputatul PSD Mihai Tanasescu, a declarat pentru Rompres ca se incurajeaza piata interna si achizitia de masini noi, mai putin poluante, descurajind totodata pe cei care doresc sa aduca in tara „jafuri“ de masini, asa cum s-a intimplat la inceputul anilor ’90"
citeam azi pe net in Cotidianul:
nu mai comentez, va las sa va delectati!
"Comisia de Buget-Finante a Camerei a mai aprobat ieri o majorare a taxei speciale de inmatriculare pentru autovehiculele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3.
Fata de grila de impunere adoptata in urma cu o saptamina de Senat, noua grila va conduce la majorari cuprinse intre 177 euro si 2.640 de euro, in functie de capacitatea cilindrica si vechimea autovehiculului. Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei.
Taxa speciala se va aplica la prima inmatriculare in Romania a masinilor noi si second hand incepind din 2007, o data cu eliminarea accizei la autovehicule. Pentru masinile noi, taxa speciala va fi mare in medie cu circa 20% fata de nivelul actual al accizelor.
Intre 612 si 1.200 de euro pentru un Logan
Conform calculelor expertilor din Ministerul Finantelor, noua grila de impunere (in Codul fiscal taxa apare exprimata in euro/centimetru cub) va conduce, spre exemplu, la o taxa de 612 euro pentru un automobil nu mai vechi de sase luni, Euro 3 si cu motor de pina la 1.600 cmc, in timp ce Senatul aprobase un nivel de 252 de euro.
La un automobil de 1.600 cmc, intre doi si patru ani, Euro 3, taxa va fi de 1.196 de euro, fata de 747 de euro in varianta Senatului sau 2.112 euro - propunerea APIA.
Un VW Passat Euro 3, cu motor de 1,9 litri si mai vechi de sase ani va fi taxat cu 1.482 de euro, in timp ce in varianta Senatului se ajungea la o taxa de 1.277 de euro, iar propunerea APIA viza un nivel de 3.064 de euro. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Un automobil Euro 2, cu motor de peste 3.000 cmc si mai vechi de sase ani, va fi impus cu o taxa speciala de 6.240 de euro, in timp ce in varianta Senatului se aplica un nivel de 3.600 cmc, iar APIA dorea 6.600 de euro.
Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree.
Noua taxa urmareste sa evite o situatie asemanatoare cu ceea ce s-a intimplat in Polonia in primul an dupa aderare, cind au fost aduse in tara 1,4 milioane de masini second hand, cele mai multe foarte vechi si poluante.
Presedintele Comisiei, deputatul PSD Mihai Tanasescu, a declarat pentru Rompres ca se incurajeaza piata interna si achizitia de masini noi, mai putin poluante, descurajind totodata pe cei care doresc sa aduca in tara „jafuri“ de masini, asa cum s-a intimplat la inceputul anilor ’90"
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- ovidium
- OP
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
Problema e de fapt si de drept APIA si avand in vedere ca Tariceanu este unic importator citroen > ce se poate zice > DNA vezi coruptie la inalt nivel nu > aia saracii care stau in strada si ne mai opresc pe noi din cand in cand pt ca am gresit si mai iau si ei de un cadou pentru copil...Parerea imi apartine in totalitate !
PS. Am fost coerent ?
PS. Am fost coerent ?
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu zic sa nu ne enervam inca prea tare , exista si semnale pozitive legate de importul auto s-h , ce e drept doar dupa integrarea in UE.
Iata ce putem citi in editia actuala a "Saptamanii Financiare":
Comisia Europeana interzice limitarea importurilor de masini second-hand
Comisia Europeana a luat pozitie impotriva tarilor membre UE care fac dificil importul de masini second-hand, fiind vizate Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Tarile mentionate sunt acuzate ca incalca principiile de libera circulatie a bunurilor in interiorul UE.
Fiecare dintre aceste state a instituit diferite proceduri prin intermediul carora incearca sa limiteze intrarea de automobile rulate, inmatriculate in alte state. Fie ca este vorba despre documente suplimentare, aprobari, verificari tehnice sau taxe, introducerea pe teritoriul statelor respective a masinilor second-hand nu se bucura de un tratament egal cu al modelelor inmatriculate deja. Gunter Verheugen, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil cu politica industriala si întreprinderi, a declarat ca „vehiculele second-hand identice nu pot fi discriminate numai pentru faptul ca nu au fost cumparate initial din statele membre respective. Comisia trebuie sa actioneze in asa fel incat consumatorii sa se bucure de toate beneficiile pietei unice a UE“. Demersurile initiate de CE se afla in diferite stadii, in functie de gradul in care statul in cauza incalca regulile UE.
Luxemburg
In aceasta tara, cumpararea unui vehicul rulat provenit din alt stat implica obtinerea de documente suplimentare despre cel care vinde masina, acte care cresc costurile, dar si timpul necesar inmatricularii. CE a solicitat autoritatilor sa elimine cerintele disproportionate.
Cehia
Legislatia impiedica importurile de masini mai vechi de 5, respectiv 8 ani, in functie de tipul vehiculului, si impune verificari tehnice suplimentare pentru masinile rulate aduse din alte tari. La solicitarile CE, primul raspuns al Cehiei a facut trimitere la poluare si siguranta rutiera. Comisia a luat in considerare motivele, dar a comunicat ca masurile sunt nejustificate in cazul a doua masini identice, una provenind de pe piata interna si alta din alt stat, si a cerut modificarea legislatiei.
Polonia
Dupa valul de importuri masive de masini uzate, Polonia a introdus o serie de reglementari privind controale tehnice suplimentare pentru masinile aduse de peste hotare. Comisia Europeana a comunicat Poloniei ca masurile incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, neexistand justificari pentru un tratament diferentiat in cazul bunurilor similare.
Austria
Desi face parte din membrii vechi ai UE, Austria are strecurate in legislatie o serie de obligatii impuse celor care isi cumpara masini second-hand din alt stat, birocratia facand aproape imposibila operatiunea. CE a primit plangeri din partea cetatenilor si a cerut Austriei sa-si adapteze legislatia pentru a elimina discriminarile.
Ungaria
Tara vecina se afla intr-unul dintre stadiile avansate ale procedurilor initiate de Comisia Europeana. Legile ungare interzic importul de masini rulate, fabricate inainte de 1996, in contradictie cu regulile UE. Desi i-a fost solicitata, Ungaria nu a oferit CE o explicatie referitoare la tratamentul discriminatoriu, astfel ca procedura a trecut de faza in care sunt trimise doar scrisori de informare, fiind posibila aplicarea de sanctiuni.
Romania urmeaza sa se alinieze legislatiei UE incepand cu 1 ianuarie 2007, eliminand restrictiile pentru masinile care au un nivel de poluare sub Euro 3. In acest moment, Romania a ales o solutie nu tocmai fericita, prin introducerea in noul Cod Fiscal a unei taxe speciale, aplicata la prima inmatriculare, in cazul masinilor second-hand ea variind in functie de normele de poluare Euro si varsta autoturismului. Aceasta prevedere ar putea face ca Romania sa ingroase lista tarilor impotriva carora Comisia Europeana ia masuri.
Iata ce putem citi in editia actuala a "Saptamanii Financiare":
Comisia Europeana interzice limitarea importurilor de masini second-hand
Comisia Europeana a luat pozitie impotriva tarilor membre UE care fac dificil importul de masini second-hand, fiind vizate Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Tarile mentionate sunt acuzate ca incalca principiile de libera circulatie a bunurilor in interiorul UE.
Fiecare dintre aceste state a instituit diferite proceduri prin intermediul carora incearca sa limiteze intrarea de automobile rulate, inmatriculate in alte state. Fie ca este vorba despre documente suplimentare, aprobari, verificari tehnice sau taxe, introducerea pe teritoriul statelor respective a masinilor second-hand nu se bucura de un tratament egal cu al modelelor inmatriculate deja. Gunter Verheugen, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil cu politica industriala si întreprinderi, a declarat ca „vehiculele second-hand identice nu pot fi discriminate numai pentru faptul ca nu au fost cumparate initial din statele membre respective. Comisia trebuie sa actioneze in asa fel incat consumatorii sa se bucure de toate beneficiile pietei unice a UE“. Demersurile initiate de CE se afla in diferite stadii, in functie de gradul in care statul in cauza incalca regulile UE.
Luxemburg
In aceasta tara, cumpararea unui vehicul rulat provenit din alt stat implica obtinerea de documente suplimentare despre cel care vinde masina, acte care cresc costurile, dar si timpul necesar inmatricularii. CE a solicitat autoritatilor sa elimine cerintele disproportionate.
Cehia
Legislatia impiedica importurile de masini mai vechi de 5, respectiv 8 ani, in functie de tipul vehiculului, si impune verificari tehnice suplimentare pentru masinile rulate aduse din alte tari. La solicitarile CE, primul raspuns al Cehiei a facut trimitere la poluare si siguranta rutiera. Comisia a luat in considerare motivele, dar a comunicat ca masurile sunt nejustificate in cazul a doua masini identice, una provenind de pe piata interna si alta din alt stat, si a cerut modificarea legislatiei.
Polonia
Dupa valul de importuri masive de masini uzate, Polonia a introdus o serie de reglementari privind controale tehnice suplimentare pentru masinile aduse de peste hotare. Comisia Europeana a comunicat Poloniei ca masurile incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, neexistand justificari pentru un tratament diferentiat in cazul bunurilor similare.
Austria
Desi face parte din membrii vechi ai UE, Austria are strecurate in legislatie o serie de obligatii impuse celor care isi cumpara masini second-hand din alt stat, birocratia facand aproape imposibila operatiunea. CE a primit plangeri din partea cetatenilor si a cerut Austriei sa-si adapteze legislatia pentru a elimina discriminarile.
Ungaria
Tara vecina se afla intr-unul dintre stadiile avansate ale procedurilor initiate de Comisia Europeana. Legile ungare interzic importul de masini rulate, fabricate inainte de 1996, in contradictie cu regulile UE. Desi i-a fost solicitata, Ungaria nu a oferit CE o explicatie referitoare la tratamentul discriminatoriu, astfel ca procedura a trecut de faza in care sunt trimise doar scrisori de informare, fiind posibila aplicarea de sanctiuni.
Romania urmeaza sa se alinieze legislatiei UE incepand cu 1 ianuarie 2007, eliminand restrictiile pentru masinile care au un nivel de poluare sub Euro 3. In acest moment, Romania a ales o solutie nu tocmai fericita, prin introducerea in noul Cod Fiscal a unei taxe speciale, aplicata la prima inmatriculare, in cazul masinilor second-hand ea variind in functie de normele de poluare Euro si varsta autoturismului. Aceasta prevedere ar putea face ca Romania sa ingroase lista tarilor impotriva carora Comisia Europeana ia masuri.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Sustin ceea ce zice Senator in sensul ca am auzit si eu ca se vor impune niste masuri de catre UE si e posibil ca acele taxe sa nu mai existe.Totusi nu cred ca nu vor gasii ei altceva ca doar banii de acolo se trag......ca de cand nu mai avem fabrici care sa produca si tot felul de firme trag tepe de zeci de miliarde....pune si romanu impozit pe ce vede ca merge mai bine
- ovidium
- OP
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Acum sunt si eu super-pesimist:
Si daca ne trezim ca zic ai nostri; OK, nu mai facem nici o discriminare: pentru TOATE masinile, la a oricata inmnatriculare in Romania, se platesc aceste taxe!!! Hai, poate nu cum sunt acum, poate mai la jumatate...Nu ar fi in stare? Ca doar prim ministrul tot masini noi vinde! Iar: "Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei"
Si daca ne trezim ca zic ai nostri; OK, nu mai facem nici o discriminare: pentru TOATE masinile, la a oricata inmnatriculare in Romania, se platesc aceste taxe!!! Hai, poate nu cum sunt acum, poate mai la jumatate...Nu ar fi in stare? Ca doar prim ministrul tot masini noi vinde! Iar: "Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei"
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
calintwf
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2006
- Mesaj Privat
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am inteles undeva ca aceasta taxa va inlocui acciza. Ideea e la masinile luate in leasing, unde ai optiunea sa platesti acciza la sfarsit, cum se procedeaza? Doar nu ma pune peste 4 ani cand expira leasingul sa platesc o taxa a primei inmatriculari, ca si cum ar fi o masina veche de 4 ani, si cu norma de poluare depasita? Stie cineva mai multe?
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat