Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • cmd
  • OP
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Masina: Opel Astra 93, motor c14nz
Simptome: De cand a venit frigul a inceput sa pornesca greu, chiar foarte greu dimineata, uneori deloc. (un electromotor s-a stricat cu ocazia asta). M-am pus pe verificat tot felul de chestii.
Constatari: bujia dinspre volanta nu functioneaza - are tensiune, da scanteie (verificat cu bujia scoasa) dar se pare ca nu face aprindere. Spun asta deoarece atunci cand scot fisa nu se observa nici o schimbare (gripare) a motorului. Schimbat bujii, acelasi simptom. Deasemenea se aude in toba motorul sacadat. Am observat ca accidental, la ponire de exemplu (cand mi-a pornit la sfert de cheie) ca rar, bujia dinspre volanta functiona cateva minute (imi dadeam seama prin griparea motorului la scoaterea fisei) insa dupa verificarea facuta la 5 min dupa se pare ca bujia nu mai aprindea amestecul (scos fisa ->nu se intampla nimic).
La ralanti mai ales se simte ca merge in 3 bujii deoarece motorul nu merge rotund si are tendinta se moara dar de cele mai multe ori se compenseaza si mareste turatia motorului (ECU cred).
Am observat la bujiile vechi cateodata era umeda bujia 1 (volanta) dar nu intotdeauna (se intampla sa nu functioneze si sa fie uscata).
Ce ar putea fi? De unde sa incep? Obisnuiesc sa incep prin eliminarea posibilitatilor de la cea mai mica prbl posibila la cea mai grava. Pana acum am facut: schimbat bujii, schimbat fise intre ele, verificat scanteie la fiecare bujie, intre fise si bujii. Pana la aprindere amestec la pistonul unu totul pare functional.
Ce sa fie? Ce sa mai incerc?
Skip ads

  • bujuxp

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
e motor cu carburator sau injectie? injectie daca zici ecu nu? Poti avea urmatoarele probleme. Daca e injectie sa fie injectorul infundat , sa nu ai compresie pe pistonul respectiv. Sa traga aer fals. Parerea mea
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Aceleasi lucruri mi s-au intamplat si mie , am verificat bujii, am cumparat fise noi si degeaba . De vina a fost blocul de inductie, care este identic cu al tau . Solutia a fost inlocuirea lui(290ron nou cu garantie 18luni) .

Acum nu te trimit sa cumperi blocul de inductie, daca ai posibilitatea fa un test cu un altul(vezi in linkul pus de mine pe ce motoare se mai regaseste acest bloc de inductie) .

Vezi aici :

https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=x14xe
  • cmd
  • OP
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
E cu injectie, dar dupa logica mea (poate gresesc) daca ar fi cu injectorul probleme (fiind injectie monopunct) n-ar face alimentarea pe celelalte pistoane (ceea ce se intampla plus ca din cand in cand mai gasesc bujia umeda).
  • cmd
  • OP
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa schimb blocul cu altcineva sa vad daca asta e buba, desi la mine e o bobina de inductie din care iese doar o singura fisa care merge la mijlocul capacului de la delco iar pe marginile delcoului sunt 4 iesiri de unde pleaca cele 4 fise la bujii (intuiesc ca modul de functionare e urmatorul: bobina da tensiunea necesara iar in capacul de la delco este delcoul care se roteste si face contact cu fiecare fisa-bujie in parte dupa timpii de aprindere. Deduc de aici ca daca merge o bujie, merg toate dpdv al bobinei si al tensiunii induse. Poate gresesc Uite asa arata rotorul din delco [img]https://www.postimage.org/image.php?v=aV2wCpSJ[/img] Observ acuma ca ma uit la el ca plasticul dintre contactul din mijloc si cel de pe extremitate e ars (topit). Poate sa fie si asta o problema?)Pe de alta parte, eu am scanteie la bujie insa nu imi dau seama cat de buna e.
  • cmd
  • OP
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Am uitat sa va spun care era buba'
Ptr cei interesati - era doar luleaua - era interupta si facea contact doar din cand in cand.
Cumparat lulea noua-7ron, schimbat, merge brici.
  • kamuflaj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut ..ai idee cum scot luleaua aia afara ...ca nu reusesc?..mersi
  • comialarm

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
kamuflaj a scris:salut ..ai idee cum scot luleaua aia afara ...ca nu reusesc?..mersi
Pur si simplu tragi de ea spre exterior. La mine m-am chinuit 30 de min. si abia daca a iesit. Trage cu simt.Smile
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cmd a scris:Am uitat sa va spun care era buba'
Ptr cei interesati - era doar luleaua - era interupta si facea contact doar din cand in cand.
Cumparat lulea noua-7ron, schimbat, merge brici.


Cum adica intrerupta?
P.S. Stiu ca a postat in 2008 ultima oara aici dar poate ma lamureste.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR