Daca va (mai) intereseaza, iat-o: cu luminile aprinse, primeste alimentare filamentul pozitiei (are +12 volti pe bumbul ala din fundul becului) Daca becul nu e rotit corect, face scurt intre lamela care alimenteaza pozitia si lamela prin care se alimenteaza lampa (filamentul) franei (care e in acelasi balon cu pozitia). Lamela aia se alimenteaza printr-un fir care trece printr-un intrerupator care se inchide la apasarea pedalei de frana, alimentand becurile de semnalizare a franarii din linia "15" care se alimenteaza prin cheia de contact si de unde se alimenteaza si aprinderea si alte marafeturi necesare functionarii motorului. Prin scurtul din fundul becului si contactorul franei, aprinderea se alimenteaza din circuitul luminilor.
Asta-i tot (dezamagitor de simplu, nu? Trebuie sa stii cum e cablata instalatia....) Nu tu ghiavoli, sa-i alunge popa cu felestiocul cu agheasma...
Drum bun si uite ca fuse buna si Dacia la ceva!
Perfect de acord. Am mai explicat si eu acum ceva vreme cuiva acest fenomen. Si coincidenta: tot de la dacie o stiu.