Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea. Desi am folosit funtia search nu am gasit raspuns la problema mea:
Am o astra G caravan diesel Y17DT din 2001 care e foarte puturoasa. Am avut eroare de la debitmtru (P0100 si rspectiv P0110). Simptomul era ca nu tragea pana la intrarea turbinei si scotea mult mult fum negru. Am schimbat debitmetrul cu unul nou Bosch si acum nu mai scoate fum deloc dar tot nu trage. Ma face dacia 1310 la plecarea de pe loc si nu prea pot sa urc pante decat cu treapta I. La drum intins in afara orasului merge dar cam pana la 120-130, nu mai poate mai mult. Inainte putea 160 km/h.
Mentionez ca masina avea vlaga pana acum vreo luna (pana sa se strice debitmetrul vechi) si ca acum nu mai am nici o eroare activa in bord. Exista memorate inca cele 2 erori avute de la debitmetru stricat.
Va rog dati-mi un sfat ce sa mai caut, ce sa curat, ce sa schimb?
La service nu mai duc decat in ultima instanta, pe tester degeaba o pun ca nu am eroare activa....
Cam intr-o saptamana ii fac schimbul de ulei si filtre dar nu cred sa se schimbe ceva (am aspirat filtrul de aer cand am schimbat debitmetrul).
Stiu ca mai poate fi traseul de vacuum. Cum il identific pe acesta? Sau care mai poate fi cauza?

Multumesc anticipat.
Skip ads

  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Fa urmatorul test - scoate de tot debitmetrul si fa o tura cu masina...daca trage la fel de prost cauta in alta parte problema, daca merge bine inseamna ca nu e bun debitmetrul........
  • jerryboy

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Este posibil ca tu sa ai galeria de admisie infundata,uite ,spre exemplu eu la x20dth in mom de fata,calc pedala la fund in gol,si ii ia nu mai putin de 5-6 secunde sa anjunga la 3500 de ture,curata galeria aceea,cu valva egr,si verifica turbina,daca este in parametrii.Si fa si faza cu debitmetrul,ia altul pentru o proba.
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
azi merg la intalnire si o sa schimb cu unul din colegi debitmetrul sa vedem daca da rezultate. O sa schimb filtrele si sa curat egr-ul cam intr-o sapt. va tin la curent
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut, am avut si eu aceeasi problema, si dupa o scanare la Dibas am aflat ca era convertorul turbo, 370 de lei, schimbat in 10 min de mine (desi acolo imi cereau 850 de lei doar pe piesa, si-asa mi-au luat 215 lei pentru scanare), si masina merge perfect, incearca mai bine sa faci un schimb de convertor ca sa iti faci idee Wink Bafta !
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
bx3m a scris:Salut, am avut si eu aceeasi problema, si dupa o scanare la Dibas am aflat ca era convertorul turbo, 370 de lei, schimbat in 10 min de mine (desi acolo imi cereau 850 de lei doar pe piesa, si-asa mi-au luat 215 lei pentru scanare), si masina merge perfect, incearca mai bine sa faci un schimb de convertor ca sa iti faci idee Wink Bafta !

Ce este si cum arata " convertorul turbo " ?
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Uite convertorul turbo, este pe traseul de vid, inaintea supapei EGR :

Nu stiu sa-ti spun exact ce rol are, dar la mine era defect si imi dadea aceleasi simptome, ca pozitionare se afla (la motorul meu Y17DT 2001) in spatele bujiilor, in stanga EGR-ului. Fa mai intai o proba cu unul si vezi daca iti mai face probleme. Bafta !
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Asta e cel care comanda EGR-ul iar cel pentru turbina e sub calculatorul de injectie
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ce denumire pompoasa pentru o electrovalva , asa cum spunea colegul mai sus este electrovalva ce comanda valva egr nicidecum comanda turbosuflantei , si care functioneaza cam asa: la alimentare bobinei acestei electrovalve aceasta comuta un sistem pneumatic ( in cazut dat de tine valva EGR ) la un sistem vacumatic in urma acestuia tija din EGR este trasa lasand sa intre in galeria de admisie gaze de pe circuitul de evacuare, la oprirea alimentarii electrovalvei , aceasta decupleaza valva EGR de la sistemul vacumatic efectul fiind eliberarea tijei din valva EGR si oprirea gazelor de evacuare sa intre in galeria de admisie .Practic elctrovalva comuta sistemul pneumatic al EGR la mediul ambiant atunci cand alimentarea ei este taiata.Am descris in mare cum functioneaza valva din poza data de tine , scuze daca explicatia mea nu a fost mai explicita .
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Dupa cum ziceam, chiar habar nu am ce face ea exact (bine, nici un general nu stiu Razz ), ideea e ca la mine de la aia a fost, si "convertor turbo" i-au zis aia la service, convertor turbo ii zicea si la magazin ... acum, asa ii zic si eu Very Happy
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ti se aprinde check engine in bord la 120Km/h odata cu limitarea sau macar cand pui contactul?
Am avut un y17dt care nu tragea nici sa-l omori dupa 110 km/h greu tare pana la 130Km/h.Problema era de la o valva pentru turbo.Problema ca valva asta lasa wastegate-ul de pe turbosuflanta deschis iar presiunea de supraalimentare in loc sa ajunga in motor aceasta era eliberata.Explicatia este "in mare".
Daca se aprinde check engine la 160 este senzorul cranckshaft...
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@bx3m: ce inseamna acea scanare? au pus testerul pe ea? Cum pot s-o verifica eu pe a mea?

@ astrah: Nu se aprinde "check engine" in timpul mersului. Vad doar cand pun contactul ca am eroare stocata, dar dupa pornirea motorului se stinge becul. Deci, cum ziceam la inceput nu am eroare activa, ci doar cea veche, pe care nu am sters-o inca, P0100 si P0110 de la debitmetru amandoua. Debitmetru l-am schimbat cu unul original.
In ceea ce priveste acel "convector turbo" de care zicea colegul bx3m, o sa incerc sa-l dau jos, sa iau unul de undeva sa-l pun sa vad daca se simte mai bine masina.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
De la "convertor" la "convector" si tot felul de dezinformari... jucam telefonul fara fir...

Cred ca ai inteles... e vorba de electrovalva care comanda capsula vacuumatica care la randul ei printr-o tija deschide valva wastegate din turbina. Ai doua electrovalve d-astea pe masina... una e pe motor langa EGR si n-ai nici o treaba cu ea iar cea despre care vorbim aci este undeva sub pompa de injectie si ai acces la ea doar pe sub masina.
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg: problema mea n-are nici o treaba cu EGR si electrovalva ei ci mai degraba cu electrovalva pentru turbina?
Pe aceasta din urma pot s-o verific fara sa cumpar alta din start? Cum?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Simplu , o diagnoza i-ti va spune tot . Lamuriri suplimentare daca vrei cauta-ma pe privat si-ti explic ce si cum.
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Aseara am fost la intalnirea saptamanala din Mures si am schimbat debitmetrul cu un coleg si masina merge la fel de prost. Dci nu e de la debitmetru. Maine sper sa ma intalnesc cu un alt coleg de forum si sa-mi montez electrovalva dinaintea EGR-ului de pe masina lui pe masina mea si sa vedem rezultatul.
Va tin la curent
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
adrian.petrea a scris:@bx3m: ce inseamna acea scanare? au pus testerul pe ea? Cum pot s-o verifica eu pe a mea?

Da au pus tester pe ea, a durat nitel pana s-a prins nenea ala ce si cum, dar mi-a dat diagnosticul exact, inainte sa schimb convertorul aveam o masina, 10 minute mai tarziu aveam iar masina mea Smile

djtaotao a scris:... una e pe motor langa EGR si n-ai nici o treaba cu ea ...

Gresit, eu chiar de aia vorbesc Wink

@adrian.petrea : du-te la orice prieten al tau cu Astra 1,7 DTi si fa o proba cu convertorul lui, vezi ce si cum, are doar 2 furtunase care intra in el, si 2 suruburi (de 10 parca) pe laterale care il prind de motor. Bafta !
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@bx3m: mersi mult de ajutor. Va scriu maine cum a decurs treaba cu proba.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Hai ca a trecut "maine". Cum mai sta problema ?
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Am fost plecat la tara ieri si n-am avut timp sa va scriu rezultatul. Sambata m-am intalnit cu colegul iulex80 caruia ii multumesc pe aceasta cale si am pus electrovalva lui pe masina mea. Rezultatul e pozitiv, am impresia.... adica masina are vlaga acuma, trage de la turatii mai mici... si mai ales in rampa unde aveam probleme mari...
Deci, asta e buba.
Acuma, am vazut la un magazin online piesa la ~ 370 ron. O sa intreb si la dezmembrari la noi in oras. Merita sa pun second?
@bx3m: mii de multumiri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR