- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
salutare, am un vectra de 1.6 din 92. Problema este ca cateodata se opreste motorul cand schimb viteza intr-o treapta inferioara. Nu se aprinde nici un bec pe bord. Habar nu am ce are si alta problema ar fi ca turatia la relantiu nu e tot timpul constanta, adica cand merge motorul de nu iti dai seama ca-l ai, iar uneori la relantiu te inebuneste cum tremura masina.
Ultima modificare făcută de florin_bv la Dum 02 Jul, 2006 2:12 pm
Ultima modificare făcută de florin_bv la Dum 02 Jul, 2006 2:12 pm
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
surprize. Am schimbat bujiile, fisele si totusi am aceeasi problema parca mai acut. In plus mi se intampla sa mi se parinda mai nou si becul portocaliu. ieri intre predeal si brasov mi s-a aprins becu portocaliu si s-a oprit motorul in mers. Nu a mai vrut sa porneasca nici cu slujbe. Am tractat-o pana la un service, unde au pus masina pe tester si programul pentru opel. Surprize pe testerul bosh zicea ca totul functioneaza in parametrii optimi, dar masina tot nu pornea. nu mai dadea scanteie, am scos mufa de la aprindere am bagato iar si a pornit. Nimeni nu stia ce sa-mi zica ca a avut. Azi iar mergeam prin bv s-a aprins becu galben dar masina nu s-a oprit. Ce sa fac?
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
Becul galben la vectra A motor C16NZ este avansul la pornirea la rece cica e un fel de motoras, oricum trebuie sa iti desfaca capacul ala negru unde intra conducta de la filtru de aer si acolo e buba + in cutie filtrului de aer ai un fel de clapeta actionata de un furtunel aia iar are ceva legatura cu problema ta.
Eu am patit la fel cu becu aprins dar nu mi se oprea motorul, s-a rezolvat de la sine, cred (eu am demontat si spalat in perioada aia cutia filtrului de aer cu tot cu magaria aia si vad ca merge, nu cred ca a avut vreo influienta dar ai stii?!)
Eu am patit la fel cu becu aprins dar nu mi se oprea motorul, s-a rezolvat de la sine, cred (eu am demontat si spalat in perioada aia cutia filtrului de aer cu tot cu magaria aia si vad ca merge, nu cred ca a avut vreo influienta dar ai stii?!)
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pai ai putea sa ai probleme cu injectorul.
Se poate sa se fi decalibrat si sa iti innece motorul.
Daca zici ca atunci cand nu mai porneste masina nu iti mai da scanteie inseamna ca e de la aprindere ( delcou sau bobina de inductie).
Solutia 1:
Inlocuieste delcoul.(nu incerca sa iei aprinderea din delcou separat).
Ca o sa ai aceleasi probleme.
Solutia 2:
Daca nu se rezolva problema asa tre sa schimbi si bobina de inductie.
Dar: Inainte de toate incearca sa iei un spary de contacte si sa cureti toate contactele electrice din aprindere ( si cele din interiorul delcoului, si cele de la bobina de inductie).
Se poate sa se fi decalibrat si sa iti innece motorul.
Daca zici ca atunci cand nu mai porneste masina nu iti mai da scanteie inseamna ca e de la aprindere ( delcou sau bobina de inductie).
Solutia 1:
Inlocuieste delcoul.(nu incerca sa iei aprinderea din delcou separat).
Ca o sa ai aceleasi probleme.
Solutia 2:
Daca nu se rezolva problema asa tre sa schimbi si bobina de inductie.
Dar: Inainte de toate incearca sa iei un spary de contacte si sa cureti toate contactele electrice din aprindere ( si cele din interiorul delcoului, si cele de la bobina de inductie).
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Astazi am demontat tot ce inseamna injectie, sau in sfarsit tentativa de injectie monopunct am, curatat tot frumos, inclusiv clapeta de la acceleratie si debimetru de aer. Nimic tot la fel. Am scos mufa de la debimetru motoru mergea mai turat la relanti, dar surpriza tot s-a aprins becu portocaliu (nu stiu daca e normal sau nu sa se aprinda, dar nu s-a aprins de la inceput ci doar dupa o anumita perioada, ca si inainte) am scos pompa de benzina sa vad daca nu are cumva ceva (maine trebuie sa-i schimb diltru de la ea) dar la fel. Nu mai stiu ce sa-i fac maine ma apuc de aprindere, am luat sprei pentru contacte sa vedem. Daca nu mai cumpar niste benzina o bricheta si ii dau foc nu mai rezist ce sa-i fac
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
nu-i da foc
e o problema la c16nz,care pe aparatele de diagnoza nu e indicata.
Aprinderea electronica si bobina din delcou ;fac asa, pana moare cu totul.
Ma intreb,. de ce ?nu spune nimeni cu C16NZ asta.
Din 50 masini cu defectul asta, la 49 e defecta aprinderea electronica!
Se poate schimba si separat;dar atentie la firele care intra in delcou,sa nu fie coapta izolatia si sa mergi cu aprinderea noua vreo 3 zile.
Se recomanda schimbare aprindere +captor inductiv (bobina delcou)
succes
e o problema la c16nz,care pe aparatele de diagnoza nu e indicata.
Aprinderea electronica si bobina din delcou ;fac asa, pana moare cu totul.
Ma intreb,. de ce ?nu spune nimeni cu C16NZ asta.
Din 50 masini cu defectul asta, la 49 e defecta aprinderea electronica!
Se poate schimba si separat;dar atentie la firele care intra in delcou,sa nu fie coapta izolatia si sa mergi cu aprinderea noua vreo 3 zile.
Se recomanda schimbare aprindere +captor inductiv (bobina delcou)
succes
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
astazi am luat un sprei de curatat partea electrica am curatat toate mufele posibile, dupa care am luat fiecare fisa in parte, surprize cea care merge de la delcou la bobina avea rugina, cum nu aveam de unde sa iau fise azi am curatat-o cat de cat si in plus am scos mufa de la debimetru. Becu portocaliu sta aprins dar masina merge perfect (relanti un pic cam mare ). Are ceva daca merg cu masina cu mufa scoasa de la debimetru? Cum se curata debimetru si cat ma costa un set de fise, o bobina, un delcou. Vreau sa schimb cat se poate de multe macar stiu ca sunt noi si nu o sa am probleme.
- marius_cyp
- **
- 250 mesaje
- din 12 Feb 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Italia
marius_cyp
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
florin_bv a scris:surprize. Am schimbat bujiile, fisele si totusi am aceeasi problema parca mai acut. In plus mi se intampla sa mi se parinda mai nou si becul portocaliu. ieri intre predeal si brasov mi s-a aprins becu portocaliu si s-a oprit motorul in mers. Nu a mai vrut sa porneasca nici cu slujbe. Am tractat-o pana la un service, unde au pus masina pe tester si programul pentru opel. Surprize pe testerul bosh zicea ca totul functioneaza in parametrii optimi, dar masina tot nu pornea. nu mai dadea scanteie, am scos mufa de la aprindere am bagato iar si a pornit. Nimeni nu stia ce sa-mi zica ca a avut. Azi iar mergeam prin bv s-a aprins becu galben dar masina nu s-a oprit. Ce sa fac?
imi ziceti va rog ce aia ''aprinderea am bagato'' sunt deja nou opel astra de o luna si sunt interesat.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
florin_bv a scris:astazi am luat un sprei de curatat partea electrica am curatat toate mufele posibile, dupa care am luat fiecare fisa in parte, surprize cea care merge de la delcou la bobina avea rugina, cum nu aveam de unde sa iau fise azi am curatat-o cat de cat si in plus am scos mufa de la debimetru. Becu portocaliu sta aprins dar masina merge perfect (relanti un pic cam mare ). Are ceva daca merg cu masina cu mufa scoasa de la debimetru? Cum se curata debimetru si cat ma costa un set de fise, o bobina, un delcou. Vreau sa schimb cat se poate de multe macar stiu ca sunt noi si nu o sa am probleme.
- masina merge si cu mufa scoasa de la debimetru fara sa aibe urmari grave ulterior, doar ca ECU nu mai citeste debitul de aer care intra in admisie si o sa-ti sa-ti creasca consumul
-fise de bujii iti pot aduce la 95 lei (TESLA)...si alte consumabile...vezi aici
https://www.clubopel.com/vie...412&start=100
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
care e debi(t)metrul de aer pe C16NZ ca eu nu am auzit...
in primul rand daca se aprinde becul galben (cu toti senzorii conectati) citeste codul de eroare - cauta metoda "agrafa" pe forum (scurt pinii A-B, pui contact apoi citesti secventa pe becul galben si cauti codul)
daca tremura la relanty, relanty neregulat:
- IAC - motoras reglare relanty
- EGR - valva fisurata, blocata
- senzor temperatura / sonda lambda daca apare dupa un timp de la pornirea la rece.
dac nu mai porneste/se opreste la cald poate fi:
- modul aprindere
- bobina
in primul rand daca se aprinde becul galben (cu toti senzorii conectati) citeste codul de eroare - cauta metoda "agrafa" pe forum (scurt pinii A-B, pui contact apoi citesti secventa pe becul galben si cauti codul)
daca tremura la relanty, relanty neregulat:
- IAC - motoras reglare relanty
- EGR - valva fisurata, blocata
- senzor temperatura / sonda lambda daca apare dupa un timp de la pornirea la rece.
dac nu mai porneste/se opreste la cald poate fi:
- modul aprindere
- bobina
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
problema cu becu galben am aflat de la ce era . era cod 24, si era din cauza cablului de kilometraj, alta eroare nu imi indica, deci nu avea nici o legatura cu probelema masinii
cand tremura la relantii, cand merge bine, Egr-ul nu stiu ce e dar o sa incerc sa ma documentez, iar modulul de aprindere sau bobina cum as putea sa le testez?
cand tremura la relantii, cand merge bine, Egr-ul nu stiu ce e dar o sa incerc sa ma documentez, iar modulul de aprindere sau bobina cum as putea sa le testez?
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
parerea mea e ca are legatura, si cred ca destul de mare: senzorul respectiv e folosit de ECU pt a comanda amestecul impreuna cu alte valori citite din memorie/de pe senzori.
repara aceasta problema prima data. ai incredere in ce indica "becul galben". nu cred sa fie o operatie scumpa/grea.
EGR- se afla intre corpul de injectie si motor, e o chestie rotunda situata pe galeriile de admisie, in parte superioara a re un furtun subtire ~0.5 cm ce vine din corpul de injectie.
modulul de aprindere il poti testa inlocuidu-l cu altul car e sti ca merge.
bobina se poate masura, nu situ mai multe cum...
repara aceasta problema prima data. ai incredere in ce indica "becul galben". nu cred sa fie o operatie scumpa/grea.
EGR- se afla intre corpul de injectie si motor, e o chestie rotunda situata pe galeriile de admisie, in parte superioara a re un furtun subtire ~0.5 cm ce vine din corpul de injectie.
modulul de aprindere il poti testa inlocuidu-l cu altul car e sti ca merge.
bobina se poate masura, nu situ mai multe cum...
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
tipu care mi-a facut masina face mecanica doar din pasiune, dar se pare ca gandeste mai mult decat altii de pe la service-uri. Cum masina a fost pe tester si nu arata ca are nici o problema (am facut si eu testul agrafei in particular si la fel) s-a gandit ca poate fi de la clapeta de acceleratie (dar o curatasem si tot la fel), asa ca, a masurat bobina si a verificat cu un aparat aprinderea. Dupa care s-a intors tot la problema cu clapita de la acceleratie si a zis ca e de acolo. A zis ca e uzata si se poate rezolva din cablu de acceleratie. Nu am inteles cum, si s-a pus pe treaba. Adica mai exact a schimbat pozitia unei sigurante de la cablul de acceleratie. Am pornit motorul dar era foarte turat. A mai dichisit putin acea siguranta, am pornit masina am dat o tura si totul era K. Ca sa ma conving am mers cu masina cam 150 km si totul e K. Siguranta acea se gaseste pe cablu de acceleratie in capatul cu motorul pentru cei care au aceasta problema incercati si daca se rezolva dati o bere daca ne intalnim
vreodata
P.S. Detaliu care conteaza (nici nu m-as fi gandit la siguranta acea mai repede cred ca schimbm tot motoru
vreodata
P.S. Detaliu care conteaza (nici nu m-as fi gandit la siguranta acea mai repede cred ca schimbm tot motoru
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
florin_bv a scris:
... Adica mai exact a schimbat pozitia unei sigurante de la cablul de acceleratie. Am pornit motorul dar era foarte turat. A mai dichisit putin acea siguranta, am pornit masina am dat o tura si totul era K. Ca sa ma conving am mers cu masina cam 150 km si totul e K. Siguranta acea se gaseste pe cablu de acceleratie in capatul cu motorul ..
P.S. Detaliu care conteaza (nici nu m-as fi gandit la siguranta acea mai repede cred ca schimbm tot motoru
... Adica mai exact a schimbat pozitia unei sigurante de la cablul de acceleratie. Am pornit motorul dar era foarte turat. A mai dichisit putin acea siguranta, am pornit masina am dat o tura si totul era K. Ca sa ma conving am mers cu masina cam 150 km si totul e K. Siguranta acea se gaseste pe cablu de acceleratie in capatul cu motorul ..
P.S. Detaliu care conteaza (nici nu m-as fi gandit la siguranta acea mai repede cred ca schimbm tot motoru
Despre ce siguranta e vorba ca eu nu o pot identifica?!
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat