Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,210
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Dupa cum se stie la vectra b apar probleme la timoneria schimbatorului de viteze,mai precis intra greu in viteza 1 si 2.
Dupa ce am incercat si am testat la masina mea o sa va prezint o metoda simpla de remediere a acestei probleme.

Pentru inceput se desface mansonul de la schimbator,iar apoi se desface rama cu butoanele geamurilor pentru a avea loc mai mult.
Am folosit o bucata de plastic maleabil dar destul de rezistent in grosime de 1mm, lungime aprox 7cm,iar latime de 2,5 cm.
Am taiat-o si am indoit-o conform cu desenul (nu trebuiesc respectate cu strictete cotele),iar la un capat am taiat-o semirotund pentru a intra usor intre nuca si mantaua nucii (care defapt se uzeaza si apare acel joc),este indicat cu sageata rosie locul unde trebuie introdusa.

cam asa arata plasticul



Apoi am uns ”piesa” cu putina vaselina si am introdus-o pe langa nuca ,miscand de schimbator in stg si dr pentru a intra mai usor



Iar pentru ca plasticul sa nu iasa afara se fixeasa cu un autofiletant si saiba de buza din partea dr.



Sper ca am fost destul de explicit
Bafta si spor la lucru.
Skip ads

  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
super tutorialul. A disparut jocul prezent la liber? La mine se duce cam 1 cm stanga dreapta din cauza uzurii.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,210
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mai are putin joc,dar acum intra fff bine in viteza.
Pt a disparea jocul de tot se poate pune in plastic mai gros.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,662
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La modelele mai vechi de Opel,85-95 bagam folie de AL de la dozele de bere..Le faceam si un guler,sa nu alunece in jos,si o indoiam in 2,sa fie mai groasa,in functie de cat cerea fiecare.. Very Happy
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acum sa vedem ce beau, maine, cola la pet sau bere la cutie Very Happy
Multumim de tutorial.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,568
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pot sa adaug si eu ,cum am facut la masina mea .de 1 an functioneaza perfect si nu am probleme/
Am folosit o sticla de frutii-fresh de 0.250 ml . Am taiat gatul sticlei(eliminat) apoi mai jos cu vreo 2 cm am taiat si cealalta parte a sticlei si a rezultat din taiere o forma rotunda.din plastic .Am facut efectiv un guller pt bila de la schimbatorul de viteze .am lipit cu un pistol cu aer cald acel plastic de bila schimbatorului si am dat-o cu vaselina si apoi montat la loc timoneria..Imi pare rau ca nu am facut poze sa va arata mai bine .
am atasat si o poza .Ceea ce este facut cu rosu am eliminat iar ceea ce am incercuit este partea care am folosit-o.Sper ca m-am facut cat de cat inteles.
Scuze Adrian ca am intrat pe topicul tau dar am crezut ca este bine venita inca o idee.
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare! frumos domnilor si felicitari. Daca tot merge de un an de ce nu ne-ai luminat si pe noi? Maine voi incerca una dintre metode.
  • marius87

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am incercat si eu aceasta metoda si pot sa spun ca sunt uimit cat de usor intra acum si cat de mult s-a redus jocul schimbarorului de viteza.
am luat o sticla de plastic obisnuita am taiat cu cutter-ul 3 bucati de plastic nu foarte late si le-am bagat intre suportul acela rotund unde se misca bila schimbatorului.suportul s-a strans in jurul bilei schimbatorului si s-a redus jocul si acum intra mult mai bine in viteza
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Romanul ,... tot inventiv.Deh plaiurile mioritice ne-a "invatat" ca merge si asa. Smile Smile
  • raku21

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
pai nu? Smile ... dar in primul rand ca nu gasesti acea "garnitura" in comert
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
bv baeti maine ma apuc si eu de treaba Smile
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,211
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am fost incantat cand am vazut topicul si am fugit la masina sa incerc si eu, nu merge nici cu plastic de sticla de cola nici cu pana de plastic taiata dintr-un cd din acela de plastic care se pune in torturi Sad Joc nu mai are dar tot nu intra ca lumea in vitezele 1 si 2.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@aco, mai trebuie si reglata din tijele alea doua de dedesubt.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,211
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate nu ma pricep la asta, am citit si in manualul de reparatie dar... Rolling Eyes
  • cristi_ilie

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2012 A17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu am incercat cu pana de plastic si intr-adevar a dat rezultat.
Multumesc
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,210
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca am fost de ajutor cu acest topic.

Spor la treaba,si poate mai ”inventam” ceva Oare?
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,197
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
aco_008 a scris:Din pacate nu ma pricep la asta, am citit si in manualul de reparatie dar... Rolling Eyes

Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,211
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La astra g nu arata ca in poza timoneria Sad
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Timoneria pe cabluri se gaseste la AstraG doar la motorizarea 2.0dti !

Daca gresesc corectati-ma
  • al3xtrana

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Paulll a scris:
aco_008 a scris:Din pacate nu ma pricep la asta, am citit si in manualul de reparatie dar... Rolling Eyes

Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.
Sa inteleg ca dupa ce ai bagat sarma si ai inchis cele 2 cleme ai tras sarma la loc in pozitia initiala. Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR