- adrian terinte
- OP
- 1,210 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,210
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Dupa cum se stie la vectra b apar probleme la timoneria schimbatorului de viteze,mai precis intra greu in viteza 1 si 2.
Dupa ce am incercat si am testat la masina mea o sa va prezint o metoda simpla de remediere a acestei probleme.
Pentru inceput se desface mansonul de la schimbator,iar apoi se desface rama cu butoanele geamurilor pentru a avea loc mai mult.
Am folosit o bucata de plastic maleabil dar destul de rezistent in grosime de 1mm, lungime aprox 7cm,iar latime de 2,5 cm.
Am taiat-o si am indoit-o conform cu desenul (nu trebuiesc respectate cu strictete cotele),iar la un capat am taiat-o semirotund pentru a intra usor intre nuca si mantaua nucii (care defapt se uzeaza si apare acel joc),este indicat cu sageata rosie locul unde trebuie introdusa.
cam asa arata plasticul
Apoi am uns ”piesa” cu putina vaselina si am introdus-o pe langa nuca ,miscand de schimbator in stg si dr pentru a intra mai usor
Iar pentru ca plasticul sa nu iasa afara se fixeasa cu un autofiletant si saiba de buza din partea dr.
Sper ca am fost destul de explicit
Bafta si spor la lucru.
Dupa ce am incercat si am testat la masina mea o sa va prezint o metoda simpla de remediere a acestei probleme.
Pentru inceput se desface mansonul de la schimbator,iar apoi se desface rama cu butoanele geamurilor pentru a avea loc mai mult.
Am folosit o bucata de plastic maleabil dar destul de rezistent in grosime de 1mm, lungime aprox 7cm,iar latime de 2,5 cm.
Am taiat-o si am indoit-o conform cu desenul (nu trebuiesc respectate cu strictete cotele),iar la un capat am taiat-o semirotund pentru a intra usor intre nuca si mantaua nucii (care defapt se uzeaza si apare acel joc),este indicat cu sageata rosie locul unde trebuie introdusa.
cam asa arata plasticul
Apoi am uns ”piesa” cu putina vaselina si am introdus-o pe langa nuca ,miscand de schimbator in stg si dr pentru a intra mai usor
Iar pentru ca plasticul sa nu iasa afara se fixeasa cu un autofiletant si saiba de buza din partea dr.
Sper ca am fost destul de explicit
Bafta si spor la lucru.
- dandobre
- ****
- 1,140 mesaje
- din 16 Nov 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Zarnesti , Jud Brasov
dandobre
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- OP
- 1,210 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,210
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,662 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,672 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,672
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,568 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,568
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Pot sa adaug si eu ,cum am facut la masina mea .de 1 an functioneaza perfect si nu am probleme/
Am folosit o sticla de frutii-fresh de 0.250 ml . Am taiat gatul sticlei(eliminat) apoi mai jos cu vreo 2 cm am taiat si cealalta parte a sticlei si a rezultat din taiere o forma rotunda.din plastic .Am facut efectiv un guller pt bila de la schimbatorul de viteze .am lipit cu un pistol cu aer cald acel plastic de bila schimbatorului si am dat-o cu vaselina si apoi montat la loc timoneria..Imi pare rau ca nu am facut poze sa va arata mai bine .
am atasat si o poza .Ceea ce este facut cu rosu am eliminat iar ceea ce am incercuit este partea care am folosit-o.Sper ca m-am facut cat de cat inteles.
Scuze Adrian ca am intrat pe topicul tau dar am crezut ca este bine venita inca o idee.
Am folosit o sticla de frutii-fresh de 0.250 ml . Am taiat gatul sticlei(eliminat) apoi mai jos cu vreo 2 cm am taiat si cealalta parte a sticlei si a rezultat din taiere o forma rotunda.din plastic .Am facut efectiv un guller pt bila de la schimbatorul de viteze .am lipit cu un pistol cu aer cald acel plastic de bila schimbatorului si am dat-o cu vaselina si apoi montat la loc timoneria..Imi pare rau ca nu am facut poze sa va arata mai bine .
am atasat si o poza .Ceea ce este facut cu rosu am eliminat iar ceea ce am incercuit este partea care am folosit-o.Sper ca m-am facut cat de cat inteles.
Scuze Adrian ca am intrat pe topicul tau dar am crezut ca este bine venita inca o idee.
- claudiu_opel
- **
- 281 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Brasov
claudiu_opel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
marius87
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
am incercat si eu aceasta metoda si pot sa spun ca sunt uimit cat de usor intra acum si cat de mult s-a redus jocul schimbarorului de viteza.
am luat o sticla de plastic obisnuita am taiat cu cutter-ul 3 bucati de plastic nu foarte late si le-am bagat intre suportul acela rotund unde se misca bila schimbatorului.suportul s-a strans in jurul bilei schimbatorului si s-a redus jocul si acum intra mult mai bine in viteza
am luat o sticla de plastic obisnuita am taiat cu cutter-ul 3 bucati de plastic nu foarte late si le-am bagat intre suportul acela rotund unde se misca bila schimbatorului.suportul s-a strans in jurul bilei schimbatorului si s-a redus jocul si acum intra mult mai bine in viteza
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 521 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- danutzz0689
- **
- 50 mesaje
- din 18 Aug 2009
- Vectra 2001 2.0 DTI
- Teleorman
danutzz0689
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2009
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,211 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,211
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,672 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,672
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,211 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,211
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- cristi_ilie
- **
- 279 mesaje
- din 06 Jul 2007
- Astra 2012 A17dtr
- Vrancea
cristi_ilie
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2012 A17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2007
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- OP
- 1,210 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,210
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Paulll
- ****
- 1,197 mesaje
- din 22 Mar 2007
- Corsa 2001
- Bucuresti
Paulll
- Mesaje scrise: 1,197
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
aco_008 a scris:Din pacate nu ma pricep la asta, am citit si in manualul de reparatie dar...
Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.
- aco_008
- ******
- 4,211 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,211
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- al3xtrana
- ***
- 517 mesaje
- din 19 Jun 2008
- Dolj
al3xtrana
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2008
- Mesaj Privat
Paulll a scris:
Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.
Sa inteleg ca dupa ce ai bagat sarma si ai inchis cele 2 cleme ai tras sarma la loc in pozitia initiala. Multumesc
aco_008 a scris:Din pacate nu ma pricep la asta, am citit si in manualul de reparatie dar...
Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.