Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
am cautat subiect asemanator pt. varianta din semnatura dar...nu am gasit nimic.In concluzie va rog sa ma ajutati... cu ce puteti-sfaturi,sugestii ,informatii.
Schimbatorul de viteze are joc ,cam 5 mm lateral si longitudinal(nu de speriat dar este).Neavand ce face,desfac capacul ce sustine mansonul levierului(cel din vinilin),il ridic si constat ca levierul intra intr-o cavitate,cu un capac care, la randul lui, se scoate;pe levier se gaseste o nuca sferica ce ocupa interiorul cavitatii(cutiutei,lacasului-nu stiu cum e mai potrivit),sfera fiind inconjurata de o bucsa de teflon crestata care o tine fest.Constat ca bucsa e uzata,de unde si jocul manetei.Problema e ca nu gasesc acea bucse,gasesc tot"chitul", adica preturi intre 300 si1200 ron.As dori sa o gasesc noua,sau,daca gasesc bara de teflon la un diam. de 50-60 mm se poate canfectiona la un strung .multumesc.
Skip ads

  • silman

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am avut si eu aceiasi problema ca tine. Jocul era maricel din care cauza influenta precizia schimbarii treptelor - de multe ori intra in 5 in loc de 3. Am ales solutia inlocuirii intregului kit (suport + maneta) cu second hand de la dezmembrari. Am gasit cu joc zero si imbracata in piele. Joc tot mai am, dar nesemnificativ as putea spune, la cautatorul cutiei de viteze (bucsele unde cablurile de la maneta angreneaza cutia).

De reparat e mai dificil, zic eu, pentru ca si sfericitatea nucii de pe maneta e dusa si deci ar trebui reconditionate ambele piese de teflon.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
A mea are f. putin joc,nuca inca nu este uzata.Am folosit o metoda "romaneasca"-am introdus un inel metalic sub umarul cutiei, care impinge urechile bucsei catre bila si, surpriza-nu mai exista jocuri,este mult mai precisa,nu mai agata intr-a doua.Momentan am rezolvat,daca tot nu gasesc bucsa.Cand se vor toci mai rau,schimbam tot.
  • aditza666

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut!am o astra g din 2002(motor 2.0 dti,cutie viteze cu marsarierul in partea dreapta spate) si are joc foarte mare la scimbatorul de viteze.problema este ca intra deseori foarte greu in viteze.stie cineva daca se regleaza si daca da cum?cunoaste cineva vreun magazin de piese auto unde sa aiba piesa asta ma ieftina si ceva sugestii pt un service(mecanic bun )sa monteze piesele?va multumesc anticipat! Sad
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu, dar nu intra greu in viteza. Doar are jocul cam mare
  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu s-a mai discutat... Eu nu sunt expert dar din ce am inteles din acele discutii trebuie schimbata timoneria (piesele de plastic care stau la baza schimbatorului)... Dati cautare pe cuvantul timonerie (sper ca am tinut bine minte cuvantul asta)... Daca am gresit pe undeva rog pe altcineva care se pricepe mai bine sa ma corecteze...Smile
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
aditza666, cred ca s-a mai discutat. Daca e asa, sa lipeasca un moderator discutia la subiectul respectiv.
Pe masina ta cred ca ai cutie F23. Uite aici instructiunile din TIS pentru reglare:


  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am gasit sa cumpar "IMPERGOM Set rep. schimb.viteze 776817 36124" la pretul de 45,92 ROL.

A mai incercat cineva sa repare asa ceva?
Are joc in nuca de la schimbator, nu prea vad solutii cam ce sa-i fac, decat sa ma obisnuiesc cu ideea ca intra greu in a I-ia si a II-a. Eu am cumparat o maneta second de 2.0 dtl, dar nu merge.......
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se remediaza sigur ,iar simptomul este specific modelului respectiv de timonerie,totusi incearca sa scapi de toate jocurile si in special de la siguranta care vine in primul cuplaj elastic de pe cutie imediat pe axul selectorului pentru ca acel joc este aproape la toate Opelurile prezent si responsabil de cursa mare si nesigura in selectarea furcilor tr. 1-2 si R-5 .Stiftul respectiv se poate inlocui dupa majorarea gaurilor care sunt ovalizate cu un ax filetat la capat...si ai scapat de neplaceri. Incepe totusi cu o demontare si te lamuresti cum stau lucrurile iar reglajul al faci cel mai bine cu un ajutor si obligatoriu pe o rampa...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inainte sa o desfac, cred ca o sa comand acel set de reparatii. Am mai desfacut-o, dar acum voi desface si consola. Partea proasta e ca are 2 cabluri prin care se schimba vitezele, daca era cu tija de fier era mult mai simplu.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut
la mine prin acele camasi sunt tije de fier.Am schimbat si eu schimbatorul pt ca intra greu in I-a (vectra b 2000 y20dth ),este destul de usor sa decuplezi tijele de timonerie dar sa iti faci un semn cu un marker la reglaje ca sa nu te chinui cand il pui la loc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Am gasit sa cumpar "IMPERGOM Set rep. schimb.viteze 776817 36124" la pretul de 45,92 ROL.

A mai incercat cineva sa repare asa ceva?
Are joc in nuca de la schimbator, nu prea vad solutii cam ce sa-i fac, decat sa ma obisnuiesc cu ideea ca intra greu in a I-ia si a II-a. Eu am cumparat o maneta second de 2.0 dtl, dar nu merge.......


Unde ai gasit acel set de reparatie si ce anume contine? o poza ceva? ma intereseaza ca si masina mea are un joc foarte mare si cateodata intrarea in viteze este greoaie....
PM sau raspuns aici....
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inca nu am gasit acest set. Cu unele improvizatii am reusit sa miscsorez jocul.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Se remediaza sigur ,iar simptomul este specific modelului respectiv de timonerie,totusi incearca sa scapi de toate jocurile si in special de la siguranta care vine in primul cuplaj elastic de pe cutie imediat pe axul selectorului pentru ca acel joc este aproape la toate Opelurile prezent si responsabil de cursa mare si nesigura in selectarea furcilor tr. 1-2 si R-5 .Stiftul respectiv se poate inlocui dupa majorarea gaurilor care sunt ovalizate cu un ax filetat la capat...si ai scapat de neplaceri. Incepe totusi cu o demontare si te lamuresti cum stau lucrurile iar reglajul al faci cel mai bine cu un ajutor si obligatoriu pe o rampa...


MECANIK, poti exemplifica, te rog, cum se face inlocuirea respectivului stift?
O poza, eventual si cateva detalii de genul: la ce diametru trebuie majorata gaura, etc.

Multumesc.
  • vectrapxi1

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
De unde a aparut problema de mai jos ?
joc in schimbatorul de viteze, mai precis daca este la pct mort si trag in stinga se simte ca se "intinde un arc", daca dau in dreapta se misca liber 40 mm aprox.
precizez ca in viteze jocul stg-dr se mentine la aceiasi valoare. Masina intra bine in viteze altfel nu are alte probleme, dar ma deranjeaza pentru ca gasesc mai greu vitezele in special 3 si 4.

Multumesc,
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
poate va ajuta
la mine a dat roade
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=62122
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
multumim pentru link adi, intradevar super buna ideea...
  • gigi haios

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
stie cineva cum se demonteaza maciulia schimbatorului de viteze de pe un astra g. prin simpla tragere?
de ce va spun asta, pentru ca am o mica vibratie si zgomotul provine din acea zona.
multumesc anticipat
  • gigi haios

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
rezolvat.
se introduce maneta in viteza 4, se tine cu o mana de tija iar cu cealalta se trage de maciulie dar in acelasi timp se rasuceste.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR