- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
salutare tuturor fanilor opel.
am si eu un vectra 1.6 16V x16xel din '96. de vreo luna a inceput sa porneasca din ce ince mai greu de dimineata: dau cheie si nu vrea sa porneasca toti cilindrii. cu chin cu vai porneste 1 apoi tinand cheia incotinuare pornesc pe ranad si ceilalti 3 cilindri. odata pornit motoru in relantiu merge bine. cand plec la dur incepe a 2 problema: dau sa accelerez si incepe motoru sa trepideze, precum sar ineca sau nui merge un cilindru. daca apas peda FT incet ( cate un milimetru la 2 secunde )nu mai trepideaza.
Iam schimbat bujiile ( am pus bujii Bosh ) si fisele; am desfacut supapa EGR si am curatito ( crezand cai infundata); am pus testerul si numi da nici o eroare, sondele land functioneaza bine.
Ce poate sa aiba?De ce porneste asa greu? De ce cand accelerez imi trepideaza motorul?
Maine dimineata ma gandesc sa verific pompa de benzina sa vad daca ere ceva mizerie sau daca merge bine.
Va rog fumos ajutatima si pe mine cu ceva sfaturi, sugestii, indrumari.
am si eu un vectra 1.6 16V x16xel din '96. de vreo luna a inceput sa porneasca din ce ince mai greu de dimineata: dau cheie si nu vrea sa porneasca toti cilindrii. cu chin cu vai porneste 1 apoi tinand cheia incotinuare pornesc pe ranad si ceilalti 3 cilindri. odata pornit motoru in relantiu merge bine. cand plec la dur incepe a 2 problema: dau sa accelerez si incepe motoru sa trepideze, precum sar ineca sau nui merge un cilindru. daca apas peda FT incet ( cate un milimetru la 2 secunde )nu mai trepideaza.
Iam schimbat bujiile ( am pus bujii Bosh ) si fisele; am desfacut supapa EGR si am curatito ( crezand cai infundata); am pus testerul si numi da nici o eroare, sondele land functioneaza bine.
Ce poate sa aiba?De ce porneste asa greu? De ce cand accelerez imi trepideaza motorul?
Maine dimineata ma gandesc sa verific pompa de benzina sa vad daca ere ceva mizerie sau daca merge bine.
Va rog fumos ajutatima si pe mine cu ceva sfaturi, sugestii, indrumari.
olivermed
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
am verificat nivelul lichidului din vasul de expansiune si totul e bine. nu scade deloc. am scos pompa de benzina si am testato, merge bine, are presiune de peste 5 bari.
de dimineata aceasi problema: dau la demaro pana fac intindere la mana, dar fara semne de "viata" din partea motorului. dupa indelungate incercari porneste cu chin cu vai un cilindru, apoi incetisor mai porneste inca unu si tot asa pana ce pornesc toti 4. bujiile sunt noi au 3 saptamani. fisele la fel sunt noi au o saptamana., pompa baga benzina..... CE POATE SA AIBA?
va rog daca aveti vreo ideie impartasitio cu mine. va multumesc!
de dimineata aceasi problema: dau la demaro pana fac intindere la mana, dar fara semne de "viata" din partea motorului. dupa indelungate incercari porneste cu chin cu vai un cilindru, apoi incetisor mai porneste inca unu si tot asa pana ce pornesc toti 4. bujiile sunt noi au 3 saptamani. fisele la fel sunt noi au o saptamana., pompa baga benzina..... CE POATE SA AIBA?
va rog daca aveti vreo ideie impartasitio cu mine. va multumesc!
- florin66
- **
- 118 mesaje
- din 28 Aug 2007
- Calibra 1997 x20xev
- Alta tara
florin66
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
dmirel10
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
am aceiasi problema, am schimbat releul de bujii, si nu sa schimbat nimic, aZI AM LASATO IN SERVICE...maine ma duc sa o pornesc de fata cu cei de la service...sa vad si ei cum porneste de greu dimineata, ..la tester eroare a mea e P0380, bujiile sunt ok, nici cei de la service nu stiu ce are....dau vina pe soft...abureli...
tery
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
filtrul de benzina lam schimbat. ma gandesc sa desfac toata partea de admisie si supapa egr ( dinnou) si sa le iau la rand pe fiecare sa vad daca sunt bune , sau daca sunt ceva piese murdere. precum am spus la tester numi de nici o eroare, probabil din pricina ca masina e din '96 si nu are atatia senzor pe motor.dar ori cum va voi tine la curent cu fiecare scimbare pe care o voi face.
daca mai aveti sugestii, nu ezitati sa le scrieti. va multumesc!
daca mai aveti sugestii, nu ezitati sa le scrieti. va multumesc!
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
ai incercat sa desfaci bujiile sa vezi ce culoare au? de aici poti vedea cum este arderea pe fiecare cilindru. daca este ok pompa de benzina si filtrul este nou, controleaza si presiunea pe bara injectoarelor si cum a spus colegul mai sus,injectoarele. ai putea sa mai controlezi tubulatura de admisie,tubul de cauciuc de la senzorul MAP,senzorul de temperatura aer,compresia motorului.
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
am tot desfacut bujiile si am observat ca sunt uscate si au o culoare gri, deci nu sunt negre sau afumate sunt curate. in cateva manute o sa ma duc la un sevice si o sa ma apuc sa desfac injectoarele si sa vad in ce stare sunt.
multumesc andras212 pt sfaturi, o sa verific fiecare componenta sa vad ca au ceva probleme.o sa revin mai spre seara cu un raspuns la ce am realizat...
multumesc andras212 pt sfaturi, o sa verific fiecare componenta sa vad ca au ceva probleme.o sa revin mai spre seara cu un raspuns la ce am realizat...
dina 75
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2009
- Mesaj Privat
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
daci.. am revenit.de la 13.00 ma tot plim pe la service si tot degeaba. am mai pus odata un tester si tot nimic nici o eroare. mi sa spus ca motorul merge inecat din pricina evacuarii prea greoaie a gazelor arse. am scos sonda lambda ( sau landa cum d-zeu i se mai spune ) ca gazele sa iasa pe acolo, crezand ca catalizatorul e infundat, dar degeada evacuarea e buna.
mi se tot spune ca pompa de benzina nu e buna. am verificat presiunea benzinei inainte sa intre in injectoare si este de 3 bari.
acum incerc sa imprumut o pompa si sa vad cum merge cu aea, pt a ma asigura ca ea e devina sau alt ceva.la aprindere ce pot sa verific: am schimbat bujiile si fisele; cand merge motoru si scot cate o fisa face scanteie.
incet, incet le iau pe rand si intrunfina SPER sa aful ce e baiul.
mi se tot spune ca pompa de benzina nu e buna. am verificat presiunea benzinei inainte sa intre in injectoare si este de 3 bari.
acum incerc sa imprumut o pompa si sa vad cum merge cu aea, pt a ma asigura ca ea e devina sau alt ceva.la aprindere ce pot sa verific: am schimbat bujiile si fisele; cand merge motoru si scot cate o fisa face scanteie.
incet, incet le iau pe rand si intrunfina SPER sa aful ce e baiul.
dmirel10
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
duminica mam apucat si am desfacut toata parte de alimentare cu benzina si supapa de retur si injectoarele. leam curatit, suflat cu aer. parca se simte o mica diferenta la acceleratie , parca nu mai trepideasa asa de tare cand pun piciorul pe pedala pana la fund. dar dimineata tot nasol porneste, tot numai cu 2 cilindri la inceput dupacare pornesc si ceilalti 2. acum sa vad ce mai fac saptamana asta .....
dmirel10
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
... eu am aceiasi problema, cei de la service mi-au verificat bujiile si au zis ca sunt bune, azi am insistat sa imi verifice bujiile cu testerul de bujii, rezultatul o bujie nu functiona in parametri si am inlocuito, am masurat rezistenta bujiei cu un aparat de masura avea 24 ohmi iar din cite am inteles o bujie buna trebuie sa aiba 1 ohm.
Probail de aceea apare si martorul chek engine deoarece ECU masoara rezistenta bujiilor la pornire, iar daca vede valoare masurata depaseste un anumit prag afiseaza martorul check engine.
Eu am o vectra C y20dth 2004, am schimbat releu bujii, baterie, iar acum o bujie ...( eu aveam bujii Beru pe masina si am inlocuito cu una Champion CH231...poate trebuia sa le inlocuiesc pe toate..nu stiu )
Probail de aceea apare si martorul chek engine deoarece ECU masoara rezistenta bujiilor la pornire, iar daca vede valoare masurata depaseste un anumit prag afiseaza martorul check engine.
Eu am o vectra C y20dth 2004, am schimbat releu bujii, baterie, iar acum o bujie ...( eu aveam bujii Beru pe masina si am inlocuito cu una Champion CH231...poate trebuia sa le inlocuiesc pe toate..nu stiu )
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
si eu la inceput am crezut ca sunt de vina bujiile sau fisele. dar deunde... leam schimbat pe toate( si bujii sifise ) dar degeaba (.ma tot bate gandu sa cumpar niste injectoare noi.... daca duc masina intrun service si o las acolo incep aea sa schimbe la piese in ea de la face sami fac imprumut in banca ; ca stiti cum e in service : " cred ca e asta si trebue schimbata ", " cred ca nuti merge asta si trebue cumparata alta " si tot asa iti spune pana intrun final schimbi jumate de motro si tot te trezesti ca nuti merge. daca asi stii ca in ROMANIA asta ar exista un MESTER care sati spuna " uite frate nuti merge pt ca..." masi duce cu mare incredere la el chiar daca e scump si gata se rezolva; dar nu ca astia de la service care te tot aburesc. o sa tot verific pe rand fiecare piesa de la motor si o sa vad ce aflu.
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
incearca si metoda prin excludere,daca bujiile ,fisele,modul aprindere sunt ok,pompa benzina,rampa si injectoare ok iti raman de vazut distributia daca este la punct,compresia,senzor vibrochen, senzor axul cu came poate ai vreun contact slab sau senzor detonatie(asta masoara ritmul motorului si cu ajutorul lui ecu regleaza avansul)
succes si sa ne spui ce-ai mai facut.
ps.nu cred ca are rost sa cumperi injectoare noi daca nu esti sigur ca ele sunt de vina,te costa foarte mult.mai bine imprumuti 4 eventual de la dezmembrari.
succes si sa ne spui ce-ai mai facut.
ps.nu cred ca are rost sa cumperi injectoare noi daca nu esti sigur ca ele sunt de vina,te costa foarte mult.mai bine imprumuti 4 eventual de la dezmembrari.
- andrei. budasu
- OP
- 11 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Brasov
andrei. budasu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
GATAAAAAAAA! AM REZOLVATO. dupa numeroase testari la diferite servisuri am duso in brasov la in service care se ocupa numai de masini straine. am lasato acolo si mia verificato de la A la Z. mia facut o lista cu toate defectiunile. dar pe mine ceea ce ma interesat cel mai tare a fost motorul. problema la mine, d c pornea greu dimineata si d c cand se incalzeste motorul nu mai are putere, sa REZOLVAT. de vina a fost BOBINA DE INDUCTIE. ( nu pompa de banzina , nu injectoarele, nu bujiile , nu fisele, nu garnitura de chiuloasa). bobina, odata incalzita, nu mai dadea scanteie cand trebuea, asta a fost hiba la mine.
Va multumesc tuturor celor care miati dat sfaturi!
Va multumesc tuturor celor care miati dat sfaturi!