- GabiB77
- OP
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Cum se numeste piesa din imagine, incercuita cu rosu? O am pe masina din semnatura, e pe furtunul spre intercooler si cam curge ulei din ea... Am cautat in manualul de reparatii dar nu am gasit-o...
Ma poate ajuta cineva cu numele ei si cam ce ar insemna ca iese ulei din ea?
Ultima modificare făcută de GabiB77 la Dum 09 Jul, 2006 6:17 pm
Ma poate ajuta cineva cu numele ei si cam ce ar insemna ca iese ulei din ea?
Ultima modificare făcută de GabiB77 la Dum 09 Jul, 2006 6:17 pm
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Faimoasa Valva EGR
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5977
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mie 28 Jun, 2006 6:08 am
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5977
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mie 28 Jun, 2006 6:08 am
- GabiB77
- OP
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
ciulian_a
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2005
- Mesaj Privat
Furtunul care este murdar de ulei este din circuitul de aer al turbinei.
Pe acolo in mod normal ar trebui sa circule numai aer.
Dar daca turbina este pe duca, ar putea intra ulei pe acel circuit(turbina se unge si ea cu uleiul din circuitul de ungere al motorului.Daca se uzeaza axul uleiul poate scapa si intra pe circuitul de aer).
Uleiul mai poate intra pe la furtunul de recuperare al vaporilor de ulei.
Acest ulei se strange putin cate putin in intercooler.Dupa ce se strange indeajuns aerul comprimat de turbina il ia si il aduce pana la furtunul pe care il vezi tu murdar de ulei si de acolo ajunge i valva EGR.Di vala EGR curge afara prin gaurica de egalizare a presiunii i valva.
Parerea mea este sa scoti intercoolerul sa il cureti.
Verifica si axul turbinei si furtunul de recuperare a vaporilor de ulei.
Pe acolo in mod normal ar trebui sa circule numai aer.
Dar daca turbina este pe duca, ar putea intra ulei pe acel circuit(turbina se unge si ea cu uleiul din circuitul de ungere al motorului.Daca se uzeaza axul uleiul poate scapa si intra pe circuitul de aer).
Uleiul mai poate intra pe la furtunul de recuperare al vaporilor de ulei.
Acest ulei se strange putin cate putin in intercooler.Dupa ce se strange indeajuns aerul comprimat de turbina il ia si il aduce pana la furtunul pe care il vezi tu murdar de ulei si de acolo ajunge i valva EGR.Di vala EGR curge afara prin gaurica de egalizare a presiunii i valva.
Parerea mea este sa scoti intercoolerul sa il cureti.
Verifica si axul turbinei si furtunul de recuperare a vaporilor de ulei.
- GabiB77
- OP
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
ciulian_a a scris:Furtunul care este murdar de ulei este din circuitul de aer al turbinei.
Pe acolo in mod normal ar trebui sa circule numai aer.
Dar daca turbina este pe duca, ar putea intra ulei pe acel circuit(turbina se unge si ea cu uleiul din circuitul de ungere al motorului.Daca se uzeaza axul uleiul poate scapa si intra pe circuitul de aer).
Uleiul mai poate intra pe la furtunul de recuperare al vaporilor de ulei.
Acest ulei se strange putin cate putin in intercooler.Dupa ce se strange indeajuns aerul comprimat de turbina il ia si il aduce pana la furtunul pe care il vezi tu murdar de ulei si de acolo ajunge i valva EGR.Di vala EGR curge afara prin gaurica de egalizare a presiunii i valva.
Parerea mea este sa scoti intercoolerul sa il cureti.
Verifica si axul turbinei si furtunul de recuperare a vaporilor de ulei.
Pe acolo in mod normal ar trebui sa circule numai aer.
Dar daca turbina este pe duca, ar putea intra ulei pe acel circuit(turbina se unge si ea cu uleiul din circuitul de ungere al motorului.Daca se uzeaza axul uleiul poate scapa si intra pe circuitul de aer).
Uleiul mai poate intra pe la furtunul de recuperare al vaporilor de ulei.
Acest ulei se strange putin cate putin in intercooler.Dupa ce se strange indeajuns aerul comprimat de turbina il ia si il aduce pana la furtunul pe care il vezi tu murdar de ulei si de acolo ajunge i valva EGR.Di vala EGR curge afara prin gaurica de egalizare a presiunii i valva.
Parerea mea este sa scoti intercoolerul sa il cureti.
Verifica si axul turbinei si furtunul de recuperare a vaporilor de ulei.
hopa, hopa... am primit prea multe informatii deodata
Uleiul de pe furtun care se vede curge din partea inferioara a valvei EGR... stiu ca l-am curatat acum vreo 5000km si acum e la fel... de acolo se prelinge pe toata partea din fata...
E posibil sa fie pe duca turbina, ma astept la asta...
Cum sa curata intercooler-ul? Ce sa verific la axul turbinei? Care este furtunul de recuperare al vaporilor de ulei? (cel care e muradr de lei si merge spre iintercooler?)
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Apropo de ulei pe circuitul de aer , acum o saptamana am vazut ca pe furtunul ce intra in intercooler are ulei pe el , am dat jos intercoolerul [ a trebuit sa dau bara de protectie jos] si l-am spalat cu diluant , a curs ceva jeg de pe el , in mintea mea a intrat frica cum ca am turbina pe duca , asa ca a doua zi m-am uitat pe un VW 1.9 an 2002, un Opel 2.0 an 2002si un Opel 1.7 an 2001, toate aveau ulei pe circuitul de aer nu mult , dar aveau. La o discutie cu un mecanicos auto mi-a spus ca numai motoarele noi nu au ulei pe circuitul de aer , cele cu ceva kilometrii si cativa ani , toate au ulei , atat din uzura turbinei cat si din vaporii de ulei din capacul de la culbutori , atat timp cat uleiul nu este in cantitati mari totul este ok.
- GabiB77
- OP
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
ciulian_a
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2005
- Mesaj Privat
Scoate furtunul care intra in turbina(face legatura cu filtrul de aer-este furtunul prin care intra aerul in turbina) Daca il scoti poti ajunge cu mana la un capat al axului turbinei(nu intru in detalii pt ca este prea mult de spus).Incearca sa misti axul-transversal si longitudinal-nu ar trebui sa aibe joc.Si daca to ai scos furtunul acela vezi daca are ulei.Daca are inseamna ca uleiul vine si de la furtunul de recuperare a vaporilor de ulei di capacul culbutorilor.Acest furtun este o ramificatie a furtunului de care ti-am spus(dintre filtru de aer si turbina) si ajunge la capacul culbutorilor.
La o uzura oarecare a motorului se pierde copresie, care ajunge acolo :Cu cat pierde mai multa compesie cu atat ajunge mai multa presiune acolo si implicit antreneaza in furtunul respectiv o cantitate mai mare de ulei.Deci cu cat este motorul mai uzat si turbina mai folosita cu atat mai mult ulei o sa-ti ajunga in intercooler si la supapa EGR.
Scoate intercoolerul de pe masina si curat-al cu benzina.Curata inclusiv furtunele.
La o uzura oarecare a motorului se pierde copresie, care ajunge acolo :Cu cat pierde mai multa compesie cu atat ajunge mai multa presiune acolo si implicit antreneaza in furtunul respectiv o cantitate mai mare de ulei.Deci cu cat este motorul mai uzat si turbina mai folosita cu atat mai mult ulei o sa-ti ajunga in intercooler si la supapa EGR.
Scoate intercoolerul de pe masina si curat-al cu benzina.Curata inclusiv furtunele.
- GabiB77
- OP
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am curatat ieri valva EGR si cam toate furtunele de prin zona, inclusiv intercoolerul... era ceva mizerie, dar si ulei...
Cred ca nu mai are mult nici turbina, am totusi 194k km cu ea...
De ce zic "cred"? Pentru ca nu-mi dau seama cat de mare e jocul axului, e prima oara cand testez cu mana mea... 1mm e mult?
Oricum am vazut ca s-a dat la ulei din moment ce am gasit ulei si in intercooler (in partea de jos cand am desfacut colierul)...
Care ar fi urmatoarea etapa in drumul spre cimitir al turbine? ma lasa de tot sau incepe masina sa consume ulei?
Daca ma interesez de o turbina, evident second... pot luat una mai mare (la turatie ma refer) avand in vedere ca ma bate un gand de "chiptuning"?
Cred ca nu mai are mult nici turbina, am totusi 194k km cu ea...
De ce zic "cred"? Pentru ca nu-mi dau seama cat de mare e jocul axului, e prima oara cand testez cu mana mea... 1mm e mult?
Oricum am vazut ca s-a dat la ulei din moment ce am gasit ulei si in intercooler (in partea de jos cand am desfacut colierul)...
Care ar fi urmatoarea etapa in drumul spre cimitir al turbine? ma lasa de tot sau incepe masina sa consume ulei?
Daca ma interesez de o turbina, evident second... pot luat una mai mare (la turatie ma refer) avand in vedere ca ma bate un gand de "chiptuning"?