DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
Salutare la toti.
Am o astra y17dt cu 77.000 km din 2003 si pana acum am fost multumit de ea insa in seara asta m-a speriat rau.
Am mers un pic mai sportiv cu ea azi (nu foarte mult ....daca am avut cateva urcari peste 4000rpm) si l-a un moment dat, in timp ce mergeam constant cu ~50Km/h s-a oprit motorul (am s-au aprins cele 4 becuri de la vitezometru - ulei/service/baterie si engine ..../.Am tras pe dreapta..m-am uitat si nimic suspect. Am pronit motorul...a pornit ok..totul din prima..dupa 1 km de mers linistit iar s-a oprit..A pornit tot la fel...si asa s-a mai oprit de 2-3 ori pana am ajuns acasa.
Ce pot sa spun este ca inainte sa plec la drum...mi s-a parut ca era cureaua de la alternator un pic ciupita...si am dat de ~3 ori scurt la demarol fara sa porneasca motorul ca sa ajunga partea aceea de curea sus.
Acum din cate inteleg eu e posibil sa fie de la ecu de injectie...de la lipiturile acele reci...insa la mine nu trebuie sa o las sa se raceasca ca sa porneasca din nou.Maine o sa il demomentez si o sa il verific.
Ce altceva mai poate sa fie?Ce service imi recomandati ?Din propria experienta si din ce am citit pe forum,as prefera sa evit dibas-ul.
Sunt un pic ca disperat de situatie pentru ca nu ma asteptam sa cada ceva la masina, mai ales ca nu e momentul potrivit din punct de vedere financiar.
PS: La cati KM se schimba cureaua de la alternator?
Ultima modificare făcută de DrFan la Dum 25 Jun, 2006 1:59 pm, modificat de 2 ori în total
Am o astra y17dt cu 77.000 km din 2003 si pana acum am fost multumit de ea insa in seara asta m-a speriat rau.
Am mers un pic mai sportiv cu ea azi (nu foarte mult ....daca am avut cateva urcari peste 4000rpm) si l-a un moment dat, in timp ce mergeam constant cu ~50Km/h s-a oprit motorul (am s-au aprins cele 4 becuri de la vitezometru - ulei/service/baterie si engine ..../.Am tras pe dreapta..m-am uitat si nimic suspect. Am pronit motorul...a pornit ok..totul din prima..dupa 1 km de mers linistit iar s-a oprit..A pornit tot la fel...si asa s-a mai oprit de 2-3 ori pana am ajuns acasa.
Ce pot sa spun este ca inainte sa plec la drum...mi s-a parut ca era cureaua de la alternator un pic ciupita...si am dat de ~3 ori scurt la demarol fara sa porneasca motorul ca sa ajunga partea aceea de curea sus.
Acum din cate inteleg eu e posibil sa fie de la ecu de injectie...de la lipiturile acele reci...insa la mine nu trebuie sa o las sa se raceasca ca sa porneasca din nou.Maine o sa il demomentez si o sa il verific.
Ce altceva mai poate sa fie?Ce service imi recomandati ?Din propria experienta si din ce am citit pe forum,as prefera sa evit dibas-ul.
Sunt un pic ca disperat de situatie pentru ca nu ma asteptam sa cada ceva la masina, mai ales ca nu e momentul potrivit din punct de vedere financiar.
PS: La cati KM se schimba cureaua de la alternator?
Ultima modificare făcută de DrFan la Dum 25 Jun, 2006 1:59 pm, modificat de 2 ori în total
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
pai am citit si am vazut si poza postata de tine...si azi mi-am aruncat ochii pe acolo. Insa nu am apucat sa desfac ecu de injectie pentru ca nu am avut cum sa ma bag sub ea azi ..si pe deasupra nu pare sa mearga desfacut.
CHIAR SPER SA fie de la acele 3 lipituri reci si sa nu fie de la altceva (pompa injectie sau mai stiu eu ce). Sper sa fie de la alea si sa ajung la GTT doar pentru codurile de eroare.
Nu stie nimeni la cat trebuie schimbata cureaua de alternator la Y17DT?
CHIAR SPER SA fie de la acele 3 lipituri reci si sa nu fie de la altceva (pompa injectie sau mai stiu eu ce). Sper sa fie de la alea si sa ajung la GTT doar pentru codurile de eroare.
Nu stie nimeni la cat trebuie schimbata cureaua de alternator la Y17DT?
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Pai dupa cum zici ca se manifesta alea sunt. asa imi facea si mie motorul mergea 10 min se oprea, mai mergea 2 iar se oprea si tot asa.
De desfacut se desface pe deasupra foarte usor, nu trebuie sa intri sub masina.
Iar cele trei lipituri sunt de fapt patru, cea de a patra este 1cm de varful ascutit al triunghiului format de celelalte 3 lipituri incercuite. (nu radeti de exprimarea geometricoasa).
Incearca cu un alt calculator de injectie de la un prieten ceva, sa testezi inainte sa te duci la service, scutesti niste timp pierdut si ceva bani aruncati inutil (sa nu zic degeaba). Nu te costa nimic sa incerci, in felul asta te convingi daca este calc de injectie.
Si nu-l confunda cu ECU!
De desfacut se desface pe deasupra foarte usor, nu trebuie sa intri sub masina.
Iar cele trei lipituri sunt de fapt patru, cea de a patra este 1cm de varful ascutit al triunghiului format de celelalte 3 lipituri incercuite. (nu radeti de exprimarea geometricoasa).
Incearca cu un alt calculator de injectie de la un prieten ceva, sa testezi inainte sa te duci la service, scutesti niste timp pierdut si ceva bani aruncati inutil (sa nu zic degeaba). Nu te costa nimic sa incerci, in felul asta te convingi daca este calc de injectie.
Si nu-l confunda cu ECU!
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
heeh..nu l-am confundat cu ecu..dar m-am exprimat prost.
Pai daca e sa il schimb cu altul tot trebuie dat jos; si o data dat jos...pot sa ii refac toate lipiturile ... sa ii schimb si PCB-ul ...numai sa mearga.O sa il dau jos probabil maine si o sa vad daca lipiturile sunt intradevar reci...daca nu sunt...e naspa treaba...oricum...de ajuns la GTT tot ajung...ori ajung tractat...ori ajung doar pentru teste
Pai daca e sa il schimb cu altul tot trebuie dat jos; si o data dat jos...pot sa ii refac toate lipiturile ... sa ii schimb si PCB-ul ...numai sa mearga.O sa il dau jos probabil maine si o sa vad daca lipiturile sunt intradevar reci...daca nu sunt...e naspa treaba...oricum...de ajuns la GTT tot ajung...ori ajung tractat...ori ajung doar pentru teste
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
azi ...am vrut sa o pornesc sa vad daca mai porneste..si uimire totala..a mers 10 min la relanti..dupa care am accelerat de mai multe ori pana la 3.500 rpm...si a decedat de tot...nu mai o ia deloc. Am scos furtunul de motorina de la filtru care vine de la rezervor/pompa....si ...culmea..nu vine nici un pic de motorina pe el..
- edy2172
- **
- 283 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Astra 2002 1,7dti
- cugir-alba
edy2172
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: cugir-alba
- Masina: Astra 2002 1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
si eu am avut aceeasi problema am rezolvat-o cu 550 ron dar un coleg tot cu astra 1,7 a ramas in cluj si l-a tapat de 1100 ron.......de dat jos se da destul de usor are 4 suruburi cu cap hexagonal de 10mm si de preferat cu cheie inelara cotita su cu tubulara dar cu parghie scurta ... si este adevarat ca e capsulat dar se poate desface foarte usor daca bagi un cutit sub capac care e lipt cu ceva silicon.....cea ce si tu poti face cand vrei sa-l inchizi ....dar foloseste silicon rosu...e super bun si tine la caldura.....se pare ca problema cu llipiturile reci se intampla din cauza vibratiilor .....
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
@ DrFan Vad ca esti hotarat sa te duci la GTT, ok.
Ca sa testezi calc. nu este nevoie sa-l demontezi din suruburi. I se scoate doar mufa si vii cu un alt calc langa el si infigi mufa acestuia (gasesti sa il sprijini foarte usor langa cel al masinii)
De capsulat da este capsulat daca se poate numii asa. Are o placa de aluminiu pe spate lipita cu mastic de carcasa calc. Se desface cu grija incepand dintr-un colt ajutandu-te de doua surubelnite subtiri. Fortezi usor din aproape in aproape si pana la urma cedeaza masticul original.
Nu este nevoie sa schimbi PCBul, de fapt nici nu ai cum sa-l schimbi decat daca desfaci toate lipiturile mufei care este solidara cu carcasa. Asta inseamna oricum sa distrugi PCBul deoarece sigur nu o sa reusesti.
Bafta, orice intentie ai avea.
Ca sa testezi calc. nu este nevoie sa-l demontezi din suruburi. I se scoate doar mufa si vii cu un alt calc langa el si infigi mufa acestuia (gasesti sa il sprijini foarte usor langa cel al masinii)
De capsulat da este capsulat daca se poate numii asa. Are o placa de aluminiu pe spate lipita cu mastic de carcasa calc. Se desface cu grija incepand dintr-un colt ajutandu-te de doua surubelnite subtiri. Fortezi usor din aproape in aproape si pana la urma cedeaza masticul original.
Nu este nevoie sa schimbi PCBul, de fapt nici nu ai cum sa-l schimbi decat daca desfaci toate lipiturile mufei care este solidara cu carcasa. Asta inseamna oricum sa distrugi PCBul deoarece sigur nu o sa reusesti.
Bafta, orice intentie ai avea.
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
apropo de motorina ca nu ajunge la filtru, daca ai scos furtunul de admisie si ai incercat sa aspiri motorina si nu iti ajunge inseamna ca nu combustibil in rezervor. daca nu ai aspirat nu are cum sa-ti ajunga singura in filtru (legile gravitatziei) oricum nu are legatura cu faptul ca ba iti merge ba nu iti merge motorul. daca nu ajungea motorina nu iti mai mergea deloc si gaseai filtrul gol (ceea ce banuiesc ca nu este cazul tau)
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
sa o luam pe rand...
alcaffera...in primul rand merci de sfaturi. Cand am zis de pompa de motorina ...m-am referit ca am scos furtunul pe care intra motorina in filtru ...si am dat la automat si nu curgea deloc...nu inteleg de ce...dar probabil e comandata de acealasi calculator de injectie.
Astazi am desfacut calculatorul...si am refacut lipiturile...la mine..in afara de cele 3 lipituri mai exista una care era tot imperfecta. Singura chestie de care imi pare rau este ca aveam doar cositor LOW TEMPERATURE (pe care il folosesc la smd-uri si care se topeste pe la 200C) si sper sa nu fie probleme din cauza asta.Cositor "normal" (cel care se topeste undeva peste 300C) nu mai aveam .
Oricum..treaba a mers bine...am pus statia pe calculator...si am refacut mai multe lipituri ca sa fiu sigur ca nu vor mai fi probleme de genul asta.
Am montat ...si se pare ca merge bine..am facut 1-2Km si se pare ca nu sunt probleme.
Va multumesc pentru sfaturi, probabil maine o sa postez si un tutorial ca am facut mai multe poze , astfel ca urmatorilor posesori de y17dt care intampina problema asta sa le fie mai usor.
alcaffera...in primul rand merci de sfaturi. Cand am zis de pompa de motorina ...m-am referit ca am scos furtunul pe care intra motorina in filtru ...si am dat la automat si nu curgea deloc...nu inteleg de ce...dar probabil e comandata de acealasi calculator de injectie.
Astazi am desfacut calculatorul...si am refacut lipiturile...la mine..in afara de cele 3 lipituri mai exista una care era tot imperfecta. Singura chestie de care imi pare rau este ca aveam doar cositor LOW TEMPERATURE (pe care il folosesc la smd-uri si care se topeste pe la 200C) si sper sa nu fie probleme din cauza asta.Cositor "normal" (cel care se topeste undeva peste 300C) nu mai aveam .
Oricum..treaba a mers bine...am pus statia pe calculator...si am refacut mai multe lipituri ca sa fiu sigur ca nu vor mai fi probleme de genul asta.
Am montat ...si se pare ca merge bine..am facut 1-2Km si se pare ca nu sunt probleme.
Va multumesc pentru sfaturi, probabil maine o sa postez si un tutorial ca am facut mai multe poze , astfel ca urmatorilor posesori de y17dt care intampina problema asta sa le fie mai usor.
DrFan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
dantes975
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea dilema> de ce mi se opreste motorul in mers, in principiu dupa ce o alerg putin cam 120/130 km/h, apoi daca dau la automat nu porneste iar dacac o las o bucata de timp porneste imediat?
Am dat jos calculatorul de injectie, am fost la un electronist priceput,mi a cositorit acele lipituri reci si degeaba , motorul nu porneste.Am testat o si am gasit un mesaj genul>"17 no engine RPM signal" ma poate ajuta cineva cu acest mesaj si unde se afla acest senzorm dupa cate am inteles ar fi senzorul de la volanta!!
Am dat jos calculatorul de injectie, am fost la un electronist priceput,mi a cositorit acele lipituri reci si degeaba , motorul nu porneste.Am testat o si am gasit un mesaj genul>"17 no engine RPM signal" ma poate ajuta cineva cu acest mesaj si unde se afla acest senzorm dupa cate am inteles ar fi senzorul de la volanta!!
dantes975
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
alecsstan
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2006
- Mesaj Privat
danm
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucurest
- Masina: Astra 2003 Z12DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Ma tem ca mi se ruineaza concediul si viata... Acum 2 saptamani, venind pe autostrada catre Buc, a inceput sa nu mai traga, pana cand la primul semafor din Militari a murit de tot si nu a mai vrut sa porneasca. am zis ca e de la filtrul de motorina, l-am schimbat si dupa aia a pornit foarte greu.
De cateva zile porneste foarte greu la cald. Am zis ca ia aer pe la filtrul de motorina, i-am schimbat garniturile si e la fel.
Am fost la GTT si au zis ca sunt 3 (trei!) injectoare defecte si trebuie schimbate, pentru aprox. 90 milioane lei!!!! Refuz sa cred ca o masina de 60000Km cu motorina doar de la OMV poate pati asa ceva.
Aveti fratilor vreo idee?
Opel ASTRA 1.7CDTI
Ma tem ca mi se ruineaza concediul si viata... Acum 2 saptamani, venind pe autostrada catre Buc, a inceput sa nu mai traga, pana cand la primul semafor din Militari a murit de tot si nu a mai vrut sa porneasca. am zis ca e de la filtrul de motorina, l-am schimbat si dupa aia a pornit foarte greu.
De cateva zile porneste foarte greu la cald. Am zis ca ia aer pe la filtrul de motorina, i-am schimbat garniturile si e la fel.
Am fost la GTT si au zis ca sunt 3 (trei!) injectoare defecte si trebuie schimbate, pentru aprox. 90 milioane lei!!!! Refuz sa cred ca o masina de 60000Km cu motorina doar de la OMV poate pati asa ceva.
Aveti fratilor vreo idee?
Opel ASTRA 1.7CDTI
- florin_bv
- **
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
danm a scris:Salutare tuturor,
Ma tem ca mi se ruineaza concediul si viata... Acum 2 saptamani, venind pe autostrada catre Buc, a inceput sa nu mai traga, pana cand la primul semafor din Militari a murit de tot si nu a mai vrut sa porneasca. am zis ca e de la filtrul de motorina, l-am schimbat si dupa aia a pornit foarte greu.
De cateva zile porneste foarte greu la cald. Am zis ca ia aer pe la filtrul de motorina, i-am schimbat garniturile si e la fel.
Am fost la GTT si au zis ca sunt 3 (trei!) injectoare defecte si trebuie schimbate, pentru aprox. 90 milioane lei!!!! Refuz sa cred ca o masina de 60000Km cu motorina doar de la OMV poate pati asa ceva.
Aveti fratilor vreo idee?
Opel ASTRA 1.7CDTI
Ma tem ca mi se ruineaza concediul si viata... Acum 2 saptamani, venind pe autostrada catre Buc, a inceput sa nu mai traga, pana cand la primul semafor din Militari a murit de tot si nu a mai vrut sa porneasca. am zis ca e de la filtrul de motorina, l-am schimbat si dupa aia a pornit foarte greu.
De cateva zile porneste foarte greu la cald. Am zis ca ia aer pe la filtrul de motorina, i-am schimbat garniturile si e la fel.
Am fost la GTT si au zis ca sunt 3 (trei!) injectoare defecte si trebuie schimbate, pentru aprox. 90 milioane lei!!!! Refuz sa cred ca o masina de 60000Km cu motorina doar de la OMV poate pati asa ceva.
Aveti fratilor vreo idee?
Opel ASTRA 1.7CDTI
pana la urma ce problema avea