- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Subturat dupa mine:
- mers cu viteza constanta dar turatia este sub un minim la care motorul vibreaza sau are aceasta tendinta
- intrare in depasire cu turatie departe de cuplul maxim, motorul tremura cind calci pedala sau se accelereaza foarte greu facind depasirea un pericol pentru alti participanti in trafic
Am condus destule masini si nu am avut nevoie de turometru, BC sau alte info, simti motorul imediat ce poate si unde vrea sa fie ca turatie.
- mers cu viteza constanta dar turatia este sub un minim la care motorul vibreaza sau are aceasta tendinta
- intrare in depasire cu turatie departe de cuplul maxim, motorul tremura cind calci pedala sau se accelereaza foarte greu facind depasirea un pericol pentru alti participanti in trafic
Am condus destule masini si nu am avut nevoie de turometru, BC sau alte info, simti motorul imediat ce poate si unde vrea sa fie ca turatie.
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Evident, consumul mai mare decat in a 4-a la 50 km/h. Si tot evident, demarajul mai slab.
La a 3-a nu ma hazardez sa fac vreo afirmatie ca nu am testat cu motorul lui, dar la Y20DTH am consum mai mic in a 4-a la 50 decat in a 3-a la 50, dar nu merg asa pentru ca nu pot accelera corespunzator.
Demarajul in treapta inferioara e intotdeauna mai bun. Exceptand, bineinteles, capatul de scala.
La a 3-a nu ma hazardez sa fac vreo afirmatie ca nu am testat cu motorul lui, dar la Y20DTH am consum mai mic in a 4-a la 50 decat in a 3-a la 50, dar nu merg asa pentru ca nu pot accelera corespunzator.
Demarajul in treapta inferioara e intotdeauna mai bun. Exceptand, bineinteles, capatul de scala.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci caz concret: Agila 1,0L 58cp
Extraurban tinut cit se poate a 5-a mers 'legal' maxim 60 si 100km/h cu frina de motor si accelerari lungi consum 4,5-4,7L/100km.
Extraurban dar turata ca depesasti totul in cale, fara limita in localitate si extern maxim 130-140km/h, deci mers nebuneste consum 6,2-6,8L/100km.
Agila 1,2L 75cp
Extraurban incercind sa merg la consum dar cu detector si statie e cam greu consum 5,6L
Extraurban dar depasit tot ce vezi in fata ochilor si motorul impins la maxim de multe ori, consum 6,8L
Concluzia pentru mine indiferent de motor e ca un consum bun scoti numai mergind relaxat, 'subturat', cu accelerari lente, anticipare si frina de motor. Orice demaraj sportiv, depasiri etc. duce la consum marit. Problema in Romania e ca nu avem drumuri pe care sa mergi constant.
Extraurban tinut cit se poate a 5-a mers 'legal' maxim 60 si 100km/h cu frina de motor si accelerari lungi consum 4,5-4,7L/100km.
Extraurban dar turata ca depesasti totul in cale, fara limita in localitate si extern maxim 130-140km/h, deci mers nebuneste consum 6,2-6,8L/100km.
Agila 1,2L 75cp
Extraurban incercind sa merg la consum dar cu detector si statie e cam greu consum 5,6L
Extraurban dar depasit tot ce vezi in fata ochilor si motorul impins la maxim de multe ori, consum 6,8L
Concluzia pentru mine indiferent de motor e ca un consum bun scoti numai mergind relaxat, 'subturat', cu accelerari lente, anticipare si frina de motor. Orice demaraj sportiv, depasiri etc. duce la consum marit. Problema in Romania e ca nu avem drumuri pe care sa mergi constant.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Subscriu si eu la ce a spus Dan,si in afara de drumurile romanesti sa nu uitam soferii romani(a se citi pustimea cu bani -fara a fi o regula),care nu odata te scot din minti mergand oricum si pe oriunde fara a tine seama de participantii la trafic.
Un ex.:vara trecuta mergeam linistit,pe undeva pe la Horezu,in afara localitatii cu 100km/h,depasesc un matiz(care mergea probabil cu 70-80),intru in localitate,reduc la 55km/h,moment cand in spatele meu scrasnesc franele matizului(pt. ca din sens invers venea un camion).Omul ma depaseste,se duce ceva mai in fata si la un moment dat il ajung fara a depasii cei 55km/h,pun semnal sa-l depasesc,intru in depasire si tuta accelereaza.De mentionat ca inca eram in treapta a 5-a,pentru ca aveam o mare lene pe mine si chiar nu aveam chef de giumbuslucuri.
Bineinteles ca,comportamentul pustiului m-a scos din tztzni,am tras a2-a si ,bineinteles ca am depasit(se terminase si localitatea ) si m-am dus de nebun vreo 10 km cu 140-150km/h.
Un ex.:vara trecuta mergeam linistit,pe undeva pe la Horezu,in afara localitatii cu 100km/h,depasesc un matiz(care mergea probabil cu 70-80),intru in localitate,reduc la 55km/h,moment cand in spatele meu scrasnesc franele matizului(pt. ca din sens invers venea un camion).Omul ma depaseste,se duce ceva mai in fata si la un moment dat il ajung fara a depasii cei 55km/h,pun semnal sa-l depasesc,intru in depasire si tuta accelereaza.De mentionat ca inca eram in treapta a 5-a,pentru ca aveam o mare lene pe mine si chiar nu aveam chef de giumbuslucuri.
Bineinteles ca,comportamentul pustiului m-a scos din tztzni,am tras a2-a si ,bineinteles ca am depasit(se terminase si localitatea ) si m-am dus de nebun vreo 10 km cu 140-150km/h.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Demult nu s-a mai discutat aici, pesemne pretul benzinei e ridicol de mic si subiectul mersului economic inutil.
De explicat moduri de obtinere consum optim pentru mine e o treaba complexa pentru ca implica o foarte buna cunoastere a modului de functionare a motorului, si asta inseamna mult de explicat in scris.. Totusi, daca se evita mersul subturat, daca franele sunt OK(nu agata), daca uleiul e cel care trebuie, daca accesoriile consuma cat mai putin din energia motorului, daca nu sunt "gunoaie" in masina, daca nu accelerezi lung( e mai bine sa ajungi la viteza dorita cat mai repede si apoi folosesti energia cinetica obtinuta) si altele, poti obtine consum mai mic decat cel declarat de producator.
Cat despre frana de motor: in frana de motor consumul NU E ZERO. E consum mai mic decat la ralanti, dar nu ZERO. Mai jos e un clip cu demonstratia.Testul in sine incepe la min. 3:04, pana acolo e bla-bla..
De explicat moduri de obtinere consum optim pentru mine e o treaba complexa pentru ca implica o foarte buna cunoastere a modului de functionare a motorului, si asta inseamna mult de explicat in scris.. Totusi, daca se evita mersul subturat, daca franele sunt OK(nu agata), daca uleiul e cel care trebuie, daca accesoriile consuma cat mai putin din energia motorului, daca nu sunt "gunoaie" in masina, daca nu accelerezi lung( e mai bine sa ajungi la viteza dorita cat mai repede si apoi folosesti energia cinetica obtinuta) si altele, poti obtine consum mai mic decat cel declarat de producator.
Cat despre frana de motor: in frana de motor consumul NU E ZERO. E consum mai mic decat la ralanti, dar nu ZERO. Mai jos e un clip cu demonstratia.Testul in sine incepe la min. 3:04, pana acolo e bla-bla..