- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Exista si alti automatizati prin zona insa discutia e prea complexa ca sa se poata purta intr-un singur topic.
De asemenea cutiile de viteze sunt foarte diferite ca si constructie ceea ce inseamna ca punctele comune care s-ar putea lua in discutie sunt destul de putine.
Intretinerea se bazeaza pe experienta acumulata vizavi de un anumit model intrucat de cele mai multe ori recomandarile facute de producator (uleiul nu se schimba niciodata etc) sunt egale cu ZERO.
De asemenea cutiile de viteze sunt foarte diferite ca si constructie ceea ce inseamna ca punctele comune care s-ar putea lua in discutie sunt destul de putine.
Intretinerea se bazeaza pe experienta acumulata vizavi de un anumit model intrucat de cele mai multe ori recomandarile facute de producator (uleiul nu se schimba niciodata etc) sunt egale cu ZERO.
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Tocmai ca am avut o discutie cu service-ul si au fost multe necunoscute.
Ceea ce a ramas necunoscut/in discutie a fost faptul ca ar fi un filtru de ulei care ar trebui schimbat? Partea proasta e ca nici la service autorizat nu se cunoaste problema si se bajbaie in ceea ce priveste.
Astept si alte experiente a utilizatorilor de automate.
Ceea ce a ramas necunoscut/in discutie a fost faptul ca ar fi un filtru de ulei care ar trebui schimbat? Partea proasta e ca nici la service autorizat nu se cunoaste problema si se bajbaie in ceea ce priveste.
Astept si alte experiente a utilizatorilor de automate.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Daca vrei sa nu ai probleme cu transmisia automata e mai mult decat indicat sa inlocuiesti acel filtru (da , chiar exista ) si uleiul la fiecare 30.000 de km.
Faptul ca service-urile autorizate nu cunosc problema e pe undeva explicabil. Producatorul se lauda ca uleiul si filtrul sunt "pe viata" , la urma urmei vrea si el sa mai vanda din cand in cand cutii automate si piese pentru acestea.
Faptul ca service-urile autorizate nu cunosc problema e pe undeva explicabil. Producatorul se lauda ca uleiul si filtrul sunt "pe viata" , la urma urmei vrea si el sa mai vanda din cand in cand cutii automate si piese pentru acestea.
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cel mai sigur ar fi sa te implici chiar tu in acesta problema. In TIS trebuie sa existe referiri la inlocuirea filtrului , iar piesa in sine o gasesti in EPC.Nu stiu cum e la Zafira insa la modelele cu tractiune spate exista kit-uri care includ tot ce e necesar in vederea inlocuirii :filtru , garnituri pentru baie , O-ring-uri etc.
Grija mare trebuie avuta la etanseizarea baii , orice amanunt neglijat te poate face sa regreti intreaga operatiune. De asemenea trebuie lucrat intr-o curatenie absoluta , materialele textile folosite in timpul operatiunii la sters diferite suprafete trebuie sa fie noi si de cea mai buna caliate intrucat e esential sa nu lase scame
Grija mare trebuie avuta la etanseizarea baii , orice amanunt neglijat te poate face sa regreti intreaga operatiune. De asemenea trebuie lucrat intr-o curatenie absoluta , materialele textile folosite in timpul operatiunii la sters diferite suprafete trebuie sa fie noi si de cea mai buna caliate intrucat e esential sa nu lase scame
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic a scris:Tocmai ca am avut o discutie cu service-ul si au fost multe necunoscute.
Ceea ce a ramas necunoscut/in discutie a fost faptul ca ar fi un filtru de ulei care ar trebui schimbat? Partea proasta e ca nici la service autorizat nu se cunoaste problema si se bajbaie in ceea ce priveste.
Astept si alte experiente a utilizatorilor de automate.
Ceea ce a ramas necunoscut/in discutie a fost faptul ca ar fi un filtru de ulei care ar trebui schimbat? Partea proasta e ca nici la service autorizat nu se cunoaste problema si se bajbaie in ceea ce priveste.
Astept si alte experiente a utilizatorilor de automate.
toate au filtru.in exploatare uleiul se uzeaza si cutia idem,deci spanul si
alte produse dure trebuie oprite.
sint mecanici care au nevoie de 2 hartzi sa-si gaseasca gaura dosului,darmite un filtru...
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Razvan Grigore
- *
- 5 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Corsa 2002
Razvan Grigore
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
tocmai am cumparat din Germania un opel corsa 1.2, cutie automata, 80.000 km.... marea problema este ca nu am carte de service si nu stiu cand a fost facuta ultima revizie.....daca puteti sa imi dati o mana de ajutor...ce tip de ulei trebuie pus in cutie si motor, curelele de distributie la cat se schimba, filtrele si placutele.....de unde este cel mai indicat sa le cumpar si cam la cat ma poate duce o revizie.
va multumesc anticipat !
va multumesc anticipat !
- Razvan Grigore
- *
- 5 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Corsa 2002
Razvan Grigore
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
tocmai am cumparat din Germania un opel corsa 1.2, cutie automata, 80.000 km.... marea problema este ca nu am carte de service si nu stiu cand a fost facuta ultima revizie.....daca puteti sa imi dati o mana de ajutor...ce tip de ulei trebuie pus in cutie si motor, curelele de distributie la cat se schimba, filtrele si placutele.....de unde este cel mai indicat sa le cumpar si cam la cat ma poate duce o revizie.
va multumesc anticipat !
va multumesc anticipat !
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- enache cristi
- *
- 14 mesaje
- din 01 Jul 2006
enache cristi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Eugen OmegaFun
- **
- 78 mesaje
- din 20 Mai 2006
- Omega 2000 X20XEV
- Oradea
Eugen OmegaFun
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Oradea
- Masina: Omega 2000 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Opelul tau probabil ca are 3 viteze. Spun probabil pt ca si eu am avut un Kadet din 88 si avea 3 viteze. Daca la schimbator ai pozitiile 1 2 D N R P atunci sigur ai 3 viteze de mers inainte. Daca ai 1 2 3 D N R P atunci ai 4 viteze de mers inainte. Imi pare rau dar eu am avut cartea cu descrierea masinii insa nu stiu pe unde s-a ratacit. In principiu daca pui in 1 masina nu va merge decat cu prima treapta de viteza oricat ai tura motorul si vei avea frana de motor. Daca pui in 2 merge cu viteza 1 si 2 si ai frana de motor. Daca pui in D merge folosind toate cele 3 viteze dar nu mai ai frana de motor. In rulaj urban este bine sa folosesti D ( pt consum)
In urcarea unei pante in functie de cat de abrupta este, este bine sa alegi treapta de viteaza cu care sa urci pana in virf, de obicei 2. Daca o lasi in D la turatii mai mari iti va schimba in treapta a 3-a si imediat ce nu mai poate urca sare din nou in 2. Astfel menajezi cutia si nu ai consum foarte mare.
Nu ai specificat daca ai Kickdown si sport.
Trebuie sa ai grije pe timp de iarna sa nu ramai impotmolit. De asemenea trebuie sa stii ( probabil stii) ca masina cu cutie automata nu este voie sa incerci sa o pornesti prin tractare. Daca esti nevoit sa o remorchezi o pui in N. Nu este recomandat sa o tii in N sa ambalezi la 3500 de ture si sa o bagi in D (1 sau 2) Se poate, dar nu este bine pt cutie.
Asa cum a fost scris pe acest topic, ai mare grija sa fie ulei la nivel in cutie. verificarea se face cu motorul pornit si incalzit la 90 grade.
Este bine sa schimbi sau macar sa cureti filtrul de ulei de la cutie.
Sper sa te ajute iceea ce am scris si daca mai ai intrbari si stiu, oricand.
Succes
Opelul tau probabil ca are 3 viteze. Spun probabil pt ca si eu am avut un Kadet din 88 si avea 3 viteze. Daca la schimbator ai pozitiile 1 2 D N R P atunci sigur ai 3 viteze de mers inainte. Daca ai 1 2 3 D N R P atunci ai 4 viteze de mers inainte. Imi pare rau dar eu am avut cartea cu descrierea masinii insa nu stiu pe unde s-a ratacit. In principiu daca pui in 1 masina nu va merge decat cu prima treapta de viteza oricat ai tura motorul si vei avea frana de motor. Daca pui in 2 merge cu viteza 1 si 2 si ai frana de motor. Daca pui in D merge folosind toate cele 3 viteze dar nu mai ai frana de motor. In rulaj urban este bine sa folosesti D ( pt consum)
In urcarea unei pante in functie de cat de abrupta este, este bine sa alegi treapta de viteaza cu care sa urci pana in virf, de obicei 2. Daca o lasi in D la turatii mai mari iti va schimba in treapta a 3-a si imediat ce nu mai poate urca sare din nou in 2. Astfel menajezi cutia si nu ai consum foarte mare.
Nu ai specificat daca ai Kickdown si sport.
Trebuie sa ai grije pe timp de iarna sa nu ramai impotmolit. De asemenea trebuie sa stii ( probabil stii) ca masina cu cutie automata nu este voie sa incerci sa o pornesti prin tractare. Daca esti nevoit sa o remorchezi o pui in N. Nu este recomandat sa o tii in N sa ambalezi la 3500 de ture si sa o bagi in D (1 sau 2) Se poate, dar nu este bine pt cutie.
Asa cum a fost scris pe acest topic, ai mare grija sa fie ulei la nivel in cutie. verificarea se face cu motorul pornit si incalzit la 90 grade.
Este bine sa schimbi sau macar sa cureti filtrul de ulei de la cutie.
Sper sa te ajute iceea ce am scris si daca mai ai intrbari si stiu, oricand.
Succes
- Eddie
- **
- 497 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Insignia 2011
- Bucuresti
Eddie
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Eu am avut Cielo cu cutie automata,singura chestie care am stiut-o era ca trebuia sa schimb uleiul la cutie,curelele,bujiile(care aveau 1,1 inloc de 0,7 distanta) si alte alea la 40.000 km. fata de 60.000 km.,la una cu cutie manuala.De vreun filtru de ulei la cutie,nu am auzit......si nu cred ca e o mare diferenta intre functionarea celor doua cutii ?!
P.S. am schimbat si o garnitura la baia de ulei care venea cu un fel de filtru de ulei,dar era vorba de uleiul din motor,daca nu ma insel....
P.S. am schimbat si o garnitura la baia de ulei care venea cu un fel de filtru de ulei,dar era vorba de uleiul din motor,daca nu ma insel....
- Eugen OmegaFun
- **
- 78 mesaje
- din 20 Mai 2006
- Omega 2000 X20XEV
- Oradea
Eugen OmegaFun
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Oradea
- Masina: Omega 2000 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2006
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- enache cristi
- *
- 14 mesaje
- din 01 Jul 2006
enache cristi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
multumesc de raspuns. poate gasesti pina la urma cartea pt opel de felul asta. sunt curios daca as putea adapta un turometru sa vad si eu pina unde se tureraza. ai avut ceva probleme la cutie?
ca nu cred ca sar baga cineva sa o repare, dupa cit pare de "simpla". nu stiu ce e ala kik down sau sport. are sub pedala de acceleratie un fel de buton care nus la ce fol. oricum nu prea trage adica daca eu o calc in panta nu prea urca, dar nu cred ca e de la cutie, o sa vad care e treaba. a. la telescoapele din spate am o conducta de la diecare care vine in portbagaj si are ca un fel de aerisitor, care iar nu stiu la ce foloseste; in gen sunt mai multe pe la ea care nu le dau de cap dar am sa vad pina la urma care e treaba. cel mai interesat as fi de un consum afara inauntru daca mai tii minte, ca de la proprietarul fost n-am aflat nimic.
multumesc
ca nu cred ca sar baga cineva sa o repare, dupa cit pare de "simpla". nu stiu ce e ala kik down sau sport. are sub pedala de acceleratie un fel de buton care nus la ce fol. oricum nu prea trage adica daca eu o calc in panta nu prea urca, dar nu cred ca e de la cutie, o sa vad care e treaba. a. la telescoapele din spate am o conducta de la diecare care vine in portbagaj si are ca un fel de aerisitor, care iar nu stiu la ce foloseste; in gen sunt mai multe pe la ea care nu le dau de cap dar am sa vad pina la urma care e treaba. cel mai interesat as fi de un consum afara inauntru daca mai tii minte, ca de la proprietarul fost n-am aflat nimic.
multumesc
- Eugen OmegaFun
- **
- 78 mesaje
- din 20 Mai 2006
- Omega 2000 X20XEV
- Oradea
Eugen OmegaFun
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Oradea
- Masina: Omega 2000 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut Enache Cristi,
Sa le luam pe rand
In primul rand, o cutie automata daca este exploatata corespunzator nu are de ce sa se strice. Problema cea mai importanta este sa se respecte tipul de ulei indicat de producator, sa se schimbe uleiul si filtrul la timp, si sa o exploatezi conform cartii.
Parerile sunt impartite insa eu iti spun din proprie experienta in urma folosirii a trei masini cu automata ca nu am avut probleme cu nici una din ele, si au avut la bord peste 250.000 Km. Nu sunt povesti
O alta problema, acel buton de sub pedala de acceleratie este kickdown.
Functionarea lui o vei simti astfel: mergi cu masina pana ajunge in treapta 3, la viteza de aprox 70 Km/ora si apasa pe acceleratie pana in podea. Vei observa ca se schimba automat treapta de viteza in 2 si masina va rula cu viteza mai mare. Acest lucru te ajuta foarte mult la depasiri si atunci cand urci pante si ai lasat pe D. Butonul sport in momentul cand este cuplat intarziie schimbarea vitezei pana la aprox 5500-6000 ture.Atentie cu sportul cuplat consumul creste considerabil
La telescoapele din spate ai acele conducte cu iesire in portbagaj, pentru ca prin ventilul de la portbagaj se introduce aer, ca la anvelopa si creste garda la sol pe spate cu aprox 5 cm. Acest lucru te ajuta cand mergi cu masina foarte incarcata.
Atentie, presiunea in telescoape nu trebuie sa fie mai mica de 0,8 barr.
Daca se circula mult cu ele goale se distrug burdufurile de cauciuc si nu mai tin presiunea. Dute la valcanizare si baga presiune si vezi daca tine. Atentie sa nu bagi mai mult de 4 barr.
Despre consum pot sati spun ca mie in urban in mers moderat nu mi-a sarit de 11 litri la suta de km, iar in exterior la o viteza de 100 km/ora consumul a fost in jur de 7 litri.
10 litri in exterior mi se pare cam mult si ar trebui sa verifici sonda lambda, fisele bujiile, aprinderea, etc.
Mai este o problema esentiala: stilul de conducere. Dupa ce te vei obisnui cu automata cu siguranta consumul va scadea.
Fereste-te sa tii acceleratia apasata tare pt a avea demaraj. Un demaraj bun se aobtine cu consum redus prin apasarea treptata si cu finete a acceleratiei. Ti-am spus ca se pot schimba vitezele si la 5500- 6000 de ture cu demarajul aferent, dar si cu consumul foarte mare.
Succes
Sa le luam pe rand
In primul rand, o cutie automata daca este exploatata corespunzator nu are de ce sa se strice. Problema cea mai importanta este sa se respecte tipul de ulei indicat de producator, sa se schimbe uleiul si filtrul la timp, si sa o exploatezi conform cartii.
Parerile sunt impartite insa eu iti spun din proprie experienta in urma folosirii a trei masini cu automata ca nu am avut probleme cu nici una din ele, si au avut la bord peste 250.000 Km. Nu sunt povesti
O alta problema, acel buton de sub pedala de acceleratie este kickdown.
Functionarea lui o vei simti astfel: mergi cu masina pana ajunge in treapta 3, la viteza de aprox 70 Km/ora si apasa pe acceleratie pana in podea. Vei observa ca se schimba automat treapta de viteza in 2 si masina va rula cu viteza mai mare. Acest lucru te ajuta foarte mult la depasiri si atunci cand urci pante si ai lasat pe D. Butonul sport in momentul cand este cuplat intarziie schimbarea vitezei pana la aprox 5500-6000 ture.Atentie cu sportul cuplat consumul creste considerabil
La telescoapele din spate ai acele conducte cu iesire in portbagaj, pentru ca prin ventilul de la portbagaj se introduce aer, ca la anvelopa si creste garda la sol pe spate cu aprox 5 cm. Acest lucru te ajuta cand mergi cu masina foarte incarcata.
Atentie, presiunea in telescoape nu trebuie sa fie mai mica de 0,8 barr.
Daca se circula mult cu ele goale se distrug burdufurile de cauciuc si nu mai tin presiunea. Dute la valcanizare si baga presiune si vezi daca tine. Atentie sa nu bagi mai mult de 4 barr.
Despre consum pot sati spun ca mie in urban in mers moderat nu mi-a sarit de 11 litri la suta de km, iar in exterior la o viteza de 100 km/ora consumul a fost in jur de 7 litri.
10 litri in exterior mi se pare cam mult si ar trebui sa verifici sonda lambda, fisele bujiile, aprinderea, etc.
Mai este o problema esentiala: stilul de conducere. Dupa ce te vei obisnui cu automata cu siguranta consumul va scadea.
Fereste-te sa tii acceleratia apasata tare pt a avea demaraj. Un demaraj bun se aobtine cu consum redus prin apasarea treptata si cu finete a acceleratiei. Ti-am spus ca se pot schimba vitezele si la 5500- 6000 de ture cu demarajul aferent, dar si cu consumul foarte mare.
Succes