DRAGOS77- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
Sal.Am intrat in posesia unei vectra B din 98 cu motor de 2000cm 16v 136cp cu clima pe ea dar nu prea cunosc functionarea ei in principiu date tehnice ca de exemplu cu cat i-mi va creste consumul atunci cand este pornita clima;la ce temperatura pleaca compresorul pentru aer rece(TEMPERATDE AFARA),daca ajunge la o temperatura stabilite de mine de exemplu la +25 grade se va opri si va pleca automat cand senzorul de interior constata ca a scazut temperatura in interior.Si alte caracteristi.Multumesc celor care ma vor ajuta.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Consumul creste cu 10% cu AC pornit, in general .
De remarcat ca AC nu functioneaza la temperaturi sub -5 grade.
La masina ta ai doua functii ale climatizarii:
- ECO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine fara a porni AC
- AUTO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine cu ajutorul AC. Pe timp friguros, e buna functionarea ac in cazul in care se aburesc geamurile.
- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.
La vectra B echipata cu climatizare electronica, daca este aprins ledul de la eco u functioneaza compresorul. Daca este stins. functioneaza(in conditiile in care si compresorul este ok)
De remarcat ca AC nu functioneaza la temperaturi sub -5 grade.
La masina ta ai doua functii ale climatizarii:
- ECO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine fara a porni AC
- AUTO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine cu ajutorul AC. Pe timp friguros, e buna functionarea ac in cazul in care se aburesc geamurile.
- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.
La vectra B echipata cu climatizare electronica, daca este aprins ledul de la eco u functioneaza compresorul. Daca este stins. functioneaza(in conditiile in care si compresorul este ok)
- adishoru
- **
- 245 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
adishoru a scris:
Vara, daca e foarte cald afara, climatronicul se comuta automat pe "recirculare" , chiar daca becul martor nu este aprins
DB77AAA a scris:- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.
Vara, daca e foarte cald afara, climatronicul se comuta automat pe "recirculare" , chiar daca becul martor nu este aprins
Nu am observat in mers, dar in stationare functioneaza doar de la buton. Garantat si in mers se intampla acelasi lucru. Altfel nu-i pune buton, iar fumul din masina ramanea acolo
DRAGOS77- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Consumul creste cu 10% cu AC pornit, in general .
De remarcat ca AC nu functioneaza la temperaturi sub -5 grade.
La masina ta ai doua functii ale climatizarii:
- ECO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine fara a porni AC
- AUTO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine cu ajutorul AC. Pe timp friguros, e buna functionarea ac in cazul in care se aburesc geamurile.
- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.
La vectra B echipata cu climatizare electronica, daca este aprins ledul de la eco u functioneaza compresorul. Daca este stins. functioneaza(in conditiile in care si compresorul este ok)
Sa inteleg ca atunci cand este pornita masina fara sa pornesc climatizarea tre sa fie ledul de pe butonul ECO stis pentru a fi conpresorul OK? Daca pornesc climatizarea si dau pe ECO se aprinde si acel led este normal? sau...Multumesc pentru eventualul raspuns.
De remarcat ca AC nu functioneaza la temperaturi sub -5 grade.
La masina ta ai doua functii ale climatizarii:
- ECO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine fara a porni AC
- AUTO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine cu ajutorul AC. Pe timp friguros, e buna functionarea ac in cazul in care se aburesc geamurile.
- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.
La vectra B echipata cu climatizare electronica, daca este aprins ledul de la eco u functioneaza compresorul. Daca este stins. functioneaza(in conditiile in care si compresorul este ok)
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- adishoru
- **
- 245 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
In mod normal, cind apesi butonul recirculare, comanzi un servomecanism care obtureaza admisia aerului de afara si deschide concomitent admisia aerului din interior. Acest proces "se aude" efectiv, se inchide o clapeta, si se schimba distributia si viteza aerului.
Vara, dupa ce masina sta citeva ore in plin soare, in masina sunt vreo 60 grade, cea mai buna metoda de a raci rapid masina este sa dai drumul la climatronic si butonul recirculare apasat. Dar, climatronicul "stie" ca sunt 60 de grade si trece el automat pe recirculare, cel putin in primele minute, iar cand s-a racit suficient in masina, revine, si poti folosi in mod normal butonul recirculare (pt fum, praf, etc).
Treaba asta am observat-o asta vara, masina super incinsa, dau drumul la climatronic si recirculare, si surpriza, nu se intampla nimic, semn ca era deja pe recirculare.
Vara, dupa ce masina sta citeva ore in plin soare, in masina sunt vreo 60 grade, cea mai buna metoda de a raci rapid masina este sa dai drumul la climatronic si butonul recirculare apasat. Dar, climatronicul "stie" ca sunt 60 de grade si trece el automat pe recirculare, cel putin in primele minute, iar cand s-a racit suficient in masina, revine, si poti folosi in mod normal butonul recirculare (pt fum, praf, etc).
Treaba asta am observat-o asta vara, masina super incinsa, dau drumul la climatronic si recirculare, si surpriza, nu se intampla nimic, semn ca era deja pe recirculare.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- adishoru
- **
- 245 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cine a spus ca vorbesti prostii? Incercam doar sa ne dumirim cum ne functioneaza masinile. Ca eu nu am sesizat nu inseamna neaparat ca nu este.
Teoretic, daca face asta vara cand in masina este foarte cald ar trebui sa o faca si iarna cand e foarte frig.
Eu o tin 99% din timp pe 22oC si auto. restul de 1% este pe directionarea aerului la picioare si parbriz cand umiditatea este foarte mare sau pe dezaburire. Am sesizat ca la pornirea la temperaturi scazute nu pleaca imediat ventilatia dar nu si modificarea clapetelor de recirculare.
Teoretic, daca face asta vara cand in masina este foarte cald ar trebui sa o faca si iarna cand e foarte frig.
Eu o tin 99% din timp pe 22oC si auto. restul de 1% este pe directionarea aerului la picioare si parbriz cand umiditatea este foarte mare sau pe dezaburire. Am sesizat ca la pornirea la temperaturi scazute nu pleaca imediat ventilatia dar nu si modificarea clapetelor de recirculare.
- adishoru
- **
- 245 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Hai sa o luam logic: acum, iarna, pleci cu masina, afara sunt -15 grade, pornesti si climatronicul cu reglajul sa zicem pe 22 grade. Dat fiind faptul ca motorul este rece, deocamdata apa este rece. Daca ar porni ventilatorul, ti-ar sufla aer rece, ceea ce este extrem de neplacut, si ar raci si mai tare apa din motor, tocmai cind e nevoie de ea cit mai calda. Nu este nevoie sa treaca pe recirculare, fiindca nu are ce incalzi, si apa si aerul din masina sunt reci. Climatronicul porneste pe treapta 1 (de fapt ventilatorul) cind apa a ajuns la 50 grade.
Vara, masina e calda in interior, aerul conditionat inseamna consum de energie (respectiv combustibil) vrei o racire cit mai rapida cu un consum suplimentar cit mai mic, de aceea climatronicul "stie" recirculare automata. Practic cu recircularea mai bine se ia aerul din inauntru, gata pre-racit, daca pot sa spun asa, decat sa se ia aer cald de afara, cu care consumi mai mult ca sa-l racesti.
Vara, masina e calda in interior, aerul conditionat inseamna consum de energie (respectiv combustibil) vrei o racire cit mai rapida cu un consum suplimentar cit mai mic, de aceea climatronicul "stie" recirculare automata. Practic cu recircularea mai bine se ia aerul din inauntru, gata pre-racit, daca pot sa spun asa, decat sa se ia aer cald de afara, cu care consumi mai mult ca sa-l racesti.
- cristibardes1986
- *
- 6 mesaje
- din 23 Mar 2010
- Astra 2001 y17dti
- Arges
cristibardes1986
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2010
- Mesaj Privat
- micu cosmin
- *
- 6 mesaje
- din 01 Jun 2009
- Vectra 1998 x2.0dth
- Olt
micu cosmin
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1998 x2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mocan_danut
- **
- 69 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Vectra 1997 Z16XEL
- Arad
mocan_danut
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 Z16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
Flash28
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salut baieti..am o vectra b2 cu clima dar ea nu functioneaza momentan(lipsa radiator ac) si as vrea sa stiu cum sa fac sa nu mai bage caldura cand pornesc ventilatia din consola climatronic...practic pe orice temp introdusa ea baga aer cald de la motor...exista vreun robinet sa ii pot inchide circuitul apei in calorifer si sa bage aer la temp de afara?Multumesc
- adishoru
- **
- 245 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
cristibardes1986 a scris:sal as vrea sa stiu si eu daca pot sa pun clima p o vectra b cu ac . multumesc
citeste aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58015
- marele_pitik
- **
- 240 mesaje
- din 06 Sep 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
marele_pitik
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2010
- Mesaj Privat
ma ajuta cineva? va rog...
compresorul meu de la clima (vectra b 98, 2.0 DTL) se invarte si cand clima este oprita...dar se invarte mai incet decat celelalte role. si pe computer (mid) imi indica Kuhlmittel Stand sau ceva de genu, care se refera la lichidul de racire....
oare este dus compresorul sau face asta doar din cauza lipsei de freon?
va rog...
compresorul meu de la clima (vectra b 98, 2.0 DTL) se invarte si cand clima este oprita...dar se invarte mai incet decat celelalte role. si pe computer (mid) imi indica Kuhlmittel Stand sau ceva de genu, care se refera la lichidul de racire....
oare este dus compresorul sau face asta doar din cauza lipsei de freon?
va rog...
danyels78
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2010
- Mesaj Privat
salut ! va rog daca ma puteti ajuta cu o problema la un vectra 99 cu clima........nu baga aer cald.am incercat pe auto, am dat 27 gr si baga rece, am trecut pe eco nu mai baga aer rece dar nici cald...sa fie oare vreun robinet pe undeva?mentionez ca aer rece baga la greu si hi si pe low. va multumesc
- aurelio1
- **
- 344 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1996 X1,8XE
- Dolj
aurelio1
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X1,8XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
danyels78 a scris:salut ! va rog daca ma puteti ajuta cu o problema la un vectra 99 cu clima........nu baga aer cald.am incercat pe auto, am dat 27 gr si baga rece, am trecut pe eco nu mai baga aer rece dar nici cald...sa fie oare vreun robinet pe undeva?mentionez ca aer rece baga la greu si hi si pe low. va multumesc
Ori ai caloriferul infundat, ori vreo problema de vacuum. Deschiderea supapei care baga lichid in calorifer se face printr-o supapa aflata in compartimentul motor langa pompa de servo. Da pe ''HI'' , trage furtunasul care intra in supapa si vezi daca acesta trage aer prin el.
Aceasta este supapa, doar ca este asezata invers. Bafta!