- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Problema ce o expun aici este diferita de cea de aici Problema relanti Astra G Z16SE - REZOLVATA de aceea am deschis un topic nou.
Dupa reparatia de segmentare (vreo 18.000km in urma), relanti-ul la motorul meu fluctueaza in jurul valorii nominale, fie ea de 775 rpm sau 990 rpm la temperaturi exterioare negative. Cand ecu tine relantiul la 990, fluctuatia este mai mica decat la 775. Iar daca o tin accelerata sau in mers nu se mai observa fluctuatii.
La segmentare au fost schimbate si bujiile cu NGK BKR5. Am mai avut bujii de astea si inainte de segmentare si nu facea asa.
Fluctuatia se observa atat pe turometru cat si privind motorul care "da din cap", adica merge rotund si la fiecare cateva secunde se mai scutura putin. La 775rpm chiar este enervant, simt in podea cum se scutura motorul.
Diferenta de relanti 775 - 990 rpm a fost discutata aici Z16SE - Relanti 1000 rpm la temperatura scazuta -5grade
M-am gandit sa ca poate fi de la vreo fisa de bujii intrerupta, dar daca nu e, n-as vrea sa dau 140 ron degeaba.
Poate ati mai trecut prin asta si ma puteti ajuta cu un sfat concret.
In filmul de mai jos am aratat relantiul la 990rpm, pe YACC arata in jur de 1000 rpm.
Dupa reparatia de segmentare (vreo 18.000km in urma), relanti-ul la motorul meu fluctueaza in jurul valorii nominale, fie ea de 775 rpm sau 990 rpm la temperaturi exterioare negative. Cand ecu tine relantiul la 990, fluctuatia este mai mica decat la 775. Iar daca o tin accelerata sau in mers nu se mai observa fluctuatii.
La segmentare au fost schimbate si bujiile cu NGK BKR5. Am mai avut bujii de astea si inainte de segmentare si nu facea asa.
Fluctuatia se observa atat pe turometru cat si privind motorul care "da din cap", adica merge rotund si la fiecare cateva secunde se mai scutura putin. La 775rpm chiar este enervant, simt in podea cum se scutura motorul.
Diferenta de relanti 775 - 990 rpm a fost discutata aici Z16SE - Relanti 1000 rpm la temperatura scazuta -5grade
M-am gandit sa ca poate fi de la vreo fisa de bujii intrerupta, dar daca nu e, n-as vrea sa dau 140 ron degeaba.
Poate ati mai trecut prin asta si ma puteti ajuta cu un sfat concret.
In filmul de mai jos am aratat relantiul la 990rpm, pe YACC arata in jur de 1000 rpm.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Problema cu ralantiul instabil dupa schimbarea bujiilor (am trecut de la Bosch FGRKQE0 cu 4 electrozi la NKG BKR5EK cu 2 electrozi) am ridicat-o si eu acum vre-o jumatate de an. Tot la fel mi s-a spus sa reglez distanta dintre electrozi, lucru care nu mi se pare OK. Adica daca bujia e facuta pentru modelul respectiv de motor nu stau cu lera s-o reglez.
Nefiind multumit de raspunsuri m-am pus sa fac niste sapaturi (internet, GM EPC, reprezentanta Opel, site Bosch si site NGK). Concluzia mea finala a fost ca tipul de bujie pentru Z16SE este Bosch FGR8KQE0. Atentie ! Pe site-ul englez NGK sunt date bujii echivalente cu 4 electrozi, iar pe cel german bujii cu 2 electrozi. Nu vad de ce apare aceasta neconcordanta la acelasi producator.
Am mai postat si pe alt forum oarecum inrudit in legatura cu problema bujiilor si cu ralantiul nu 100% rotund si cineva a spus ca voi simti eu mai incolo putin ca se va simti lipsa celor 2 electrozi in plus.
Momentan eu merg tot cu NGK-urile, dar probabil ca le voi schimba la urmatoarea inlocuire de consumabile. Eu as schimba bujiile in locul tau, pe deasupra nu e o investitie foarte costisitoare (aprox 120 RON toate 4).
Nefiind multumit de raspunsuri m-am pus sa fac niste sapaturi (internet, GM EPC, reprezentanta Opel, site Bosch si site NGK). Concluzia mea finala a fost ca tipul de bujie pentru Z16SE este Bosch FGR8KQE0. Atentie ! Pe site-ul englez NGK sunt date bujii echivalente cu 4 electrozi, iar pe cel german bujii cu 2 electrozi. Nu vad de ce apare aceasta neconcordanta la acelasi producator.
Am mai postat si pe alt forum oarecum inrudit in legatura cu problema bujiilor si cu ralantiul nu 100% rotund si cineva a spus ca voi simti eu mai incolo putin ca se va simti lipsa celor 2 electrozi in plus.
Momentan eu merg tot cu NGK-urile, dar probabil ca le voi schimba la urmatoarea inlocuire de consumabile. Eu as schimba bujiile in locul tau, pe deasupra nu e o investitie foarte costisitoare (aprox 120 RON toate 4).
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu si deathman,
Bujiile recomandate in cartea lui Etzold pentru aproape TOATE motoarele pe benzina Opel sunt Bosch FLR 8 LDCU cu distanta de 1mm, nu FGR8KQE0, si NGK BKR 5EK cu distante de 0.8mm.
Totusi voi incerca sa modific NGK-urile mele de la 0.8 la 1mm. Revin cu impresii.
Ultima modificare făcută de GL10PEL la Sam 30 Jan, 2010 2:14 pm
Bujiile recomandate in cartea lui Etzold pentru aproape TOATE motoarele pe benzina Opel sunt Bosch FLR 8 LDCU cu distanta de 1mm, nu FGR8KQE0, si NGK BKR 5EK cu distante de 0.8mm.
Totusi voi incerca sa modific NGK-urile mele de la 0.8 la 1mm. Revin cu impresii.
Ultima modificare făcută de GL10PEL la Sam 30 Jan, 2010 2:14 pm
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
@lpedala: eu doar ti-am spus ce scrie in catalogul de producator GM (GM EPC 4 din 2009), vinde reprezentanta in 2009 (atunci m-am interesat eu) pentru Z16SE. In Autodata sunt date FLR8LDCU.
Sunt curios de impresiile tale. Eu mai am vre-o 7000 km pana fac 20.000 cu NGK-urile si atunci le voi schimba cu Bosch cu 4 electrozi si voi reveni si eu cu impresii.
Sunt curios de impresiile tale. Eu mai am vre-o 7000 km pana fac 20.000 cu NGK-urile si atunci le voi schimba cu Bosch cu 4 electrozi si voi reveni si eu cu impresii.