Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Problema ce o expun aici este diferita de cea de aici Problema relanti Astra G Z16SE - REZOLVATA de aceea am deschis un topic nou.

Dupa reparatia de segmentare (vreo 18.000km in urma), relanti-ul la motorul meu fluctueaza in jurul valorii nominale, fie ea de 775 rpm sau 990 rpm la temperaturi exterioare negative. Cand ecu tine relantiul la 990, fluctuatia este mai mica decat la 775. Iar daca o tin accelerata sau in mers nu se mai observa fluctuatii.
La segmentare au fost schimbate si bujiile cu NGK BKR5. Am mai avut bujii de astea si inainte de segmentare si nu facea asa.
Fluctuatia se observa atat pe turometru cat si privind motorul care "da din cap", adica merge rotund si la fiecare cateva secunde se mai scutura putin. La 775rpm chiar este enervant, simt in podea cum se scutura motorul.

Diferenta de relanti 775 - 990 rpm a fost discutata aici Z16SE - Relanti 1000 rpm la temperatura scazuta -5grade

M-am gandit sa ca poate fi de la vreo fisa de bujii intrerupta, dar daca nu e, n-as vrea sa dau 140 ron degeaba.
Poate ati mai trecut prin asta si ma puteti ajuta cu un sfat concret.

In filmul de mai jos am aratat relantiul la 990rpm, pe YACC arata in jur de 1000 rpm.

Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate fi de la fise bujii, masoara sa vezi comparativ ohm/cm. O alta chestiune des intilnita ar fi un injector, vezi la review...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
si eu am avut problema asta cu bujii NGK, cu 2 electrozi. Am masurat fise, am calculat cat costa un modul de aprindere, etc... pana la urma am luat 4 bujii Bosch, cu 11 lei bucata. Si s-a rezolvat problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La NGK BKR5EK intrefierul trebuie facut de 0,9-1mm si merg perfect.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am uitat sa va spun ca daca o las in repaus mai mult de 48 ore, porneste in 3 pistoane, merge asa timp de 1 min, chiar daca o acceerez un pic, si apoi isi revine la normal.
Multumesc pentru sfaturi, voi masura rezistenta si revin.

Danciucureanu, la ce review sa ma uit?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Review produse auto
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Problema cu ralantiul instabil dupa schimbarea bujiilor (am trecut de la Bosch FGRKQE0 cu 4 electrozi la NKG BKR5EK cu 2 electrozi) am ridicat-o si eu acum vre-o jumatate de an. Tot la fel mi s-a spus sa reglez distanta dintre electrozi, lucru care nu mi se pare OK. Adica daca bujia e facuta pentru modelul respectiv de motor nu stau cu lera s-o reglez.
Nefiind multumit de raspunsuri m-am pus sa fac niste sapaturi (internet, GM EPC, reprezentanta Opel, site Bosch si site NGK). Concluzia mea finala a fost ca tipul de bujie pentru Z16SE este Bosch FGR8KQE0. Atentie ! Pe site-ul englez NGK sunt date bujii echivalente cu 4 electrozi, iar pe cel german bujii cu 2 electrozi. Nu vad de ce apare aceasta neconcordanta la acelasi producator.
Am mai postat si pe alt forum oarecum inrudit in legatura cu problema bujiilor si cu ralantiul nu 100% rotund si cineva a spus ca voi simti eu mai incolo putin ca se va simti lipsa celor 2 electrozi in plus.
Momentan eu merg tot cu NGK-urile, dar probabil ca le voi schimba la urmatoarea inlocuire de consumabile. Eu as schimba bujiile in locul tau, pe deasupra nu e o investitie foarte costisitoare (aprox 120 RON toate 4).
  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 764
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
am mai scris de cateva ori.site-ul nemtesc ngk da abureli.bkr5ek sunt pt z12xe(conform site englezesc).
dan a spus sa mariti distanta ca sa mearga si la z16xe/se. si sa nu mai dati bani pe alte bujii.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu si deathman,
Bujiile recomandate in cartea lui Etzold pentru aproape TOATE motoarele pe benzina Opel sunt Bosch FLR 8 LDCU cu distanta de 1mm, nu FGR8KQE0, si NGK BKR 5EK cu distante de 0.8mm.

Totusi voi incerca sa modific NGK-urile mele de la 0.8 la 1mm. Revin cu impresii.


Ultima modificare făcută de GL10PEL la Sam 30 Jan, 2010 2:14 pm
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dublura. stergeti.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@lpedala: eu doar ti-am spus ce scrie in catalogul de producator GM (GM EPC 4 din 2009), vinde reprezentanta in 2009 (atunci m-am interesat eu) pentru Z16SE. In Autodata sunt date FLR8LDCU.
Sunt curios de impresiile tale. Eu mai am vre-o 7000 km pana fac 20.000 cu NGK-urile si atunci le voi schimba cu Bosch cu 4 electrozi si voi reveni si eu cu impresii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR