Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,041
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am profitat de campania Opel de promovare din weekendul trecut si am facut un drive test la noua jucarie.
Testul l-am facut la Opel West Oradea.
Vedeti mai jos cateva poze si impresii de la un sofer linistit, asezat, nu campion de raliuri.

1. Un superb Astra I din showroom: benzina 1,4 - 100CP


2. Masina de drive test. Mi s-a spus ca e o benzinara de 1,6 la 180CP. Nu am mai multe poze, pentru ca nu a fost timp de asa ceva.


3. Pliante



3. Si acum, special gift, un puzzle cu Astra I pentru piciul meu
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/823_avzcibqtn.jpg]


Impresiile mele.

As incepe cu capitolul confort, unul foarte important pentru mine.
Ei bine, scaunul ala, chiar daca nu e cel de pe Insignia, e perfect. Simti ca stai "pe moale", dar ferm, pozitie foarte comoda, suportii laterali sunt la fix. Nu sunt nici prea proieminenti ca la Recaro, dar suficient de pronuntati cat sa te sustina foarte bine in curbe. Practic, in curbe, parca ai fi la vals.
Volanul sport, imbracat in piele, cu comenzi pe el, e destul de mic, cat sa creasca ideea de sportivitate. A trebuit totusi sa-i caut bine o pozitie comoda pentru a vedea prin el ceasurile de bord.
Mi-a placut afisajul digital pentru computerul de bord. E central, intre ceasurile de bord, foarte usor vizibil prin volan.
Mi-a placut ideea. Aparatura de bord, esentiala la drum e concentrata pe directia volanului. Astfel, pentru condus nu trebuie sa rotesti prea mult privirea. E drept ca mai ramane consola centrala. Apreciez ideea cu ceasurile cromate si formele alea SF.
Consola centrala e impresionanta. O armata de butoane, ca intr-o nava spatiala. Am inteles ca sunt destul de intuitive si relativ usor de invatat, chiar si varianta cu navigatie care e putin mai aglomerata. N-am avut timp sa vad prea multe. Aveam de condus si asteptau si multi altii sa testeze jucaria.
Designul plansei de bord si parbrizul plonjat maresc spatiul interior si parca dau un plus de siguranta, ca si cum ai fi intr-o masina de clasa mai mare.
Vizibilitatea la volan e foarte buna. Stalpul stanga-fata este suficient de subtire cat sa nu incomodeze. La inceput mi s-a parut ciudata pozitia lui, pana cand am descoperit ca pentru anumite unghiuri, te poti folosi foarte bine de geamul lateral (geamul usii stanga-fata. Smile Cei care au condus Zafira stiu despre ce vorbesc.
Oglinzile laterale, triunghiulare, par mici la prima vedere dar asigura o vizibilitate foarte buna.

Si acum, miscare. Venind de pe Astra G diesel cu 75CP, va imaginati cum este pe o benzinara de 180 CP. N-am ajuns "sa-i cunosc" pe toti (caii). Nici nu am avut nevoie. Inca am fost "criticat" ca nu o "calc" destul.
Motorul trage foarte bine, are resurse de putere suficiente chiar si pentru depasiri disperate. Raspunsul pedalei de acceleratie e foarte prompt, indiferent de varianta de condus.
Pentru cei care inca nu au aflat, masina are 3 maniere de condus.
Normal, adica normal.
Sport, adica la apasarea butonului "sport", toate comenzile se rigidizeaza si devin mai stricte, garda la sol a masinii coboara cu 3 cm, suspensia se rigidizeaza si ea, etc...
Cruise (sper ca am retinut bine), adica la apasarea acestui buton, toate cele de mai sus se seteaza pentru o deplasare comoda, linistita, de drum lung. Probabil ca in acest mod, si consumul de carburant se amelioreaza.
Despre tinuta de drum, pot sa spun ca masina sta foarte bine pe sosea, indiferent de maniera de condus si fara sa conteze prea mult daca esti pe linie dreapta sau in viraj. Am schitat niste jaloane imaginare pe sosea, atata cat a permis traficul si mi-a placut. Am facut si cateva sprinturi, in limitele permise de trafic.
Depasiri nu am facut. La inceput vroiam sa ma acomodez cu masina. Apoi nu am mai avut unde.
Nu am putut testa sistemul de lumini ala destept, fiind zi. La fel, pe zi, luminile rosii din bord (in maniera "sport" de condus) nu au fost foarte vizibile.
Pentru motivele astea, am sa mai cer un drive-test de noapte. Smile
Eventual cu o motorizare diesel, daca s-o putea.
Oricum, de data asta, n-am condus mai mult de 15 minute.

Pe scurt, imi place foarte mult masina. Mica, sprintena, foarte comoda la condus, cu dotari la nivelul anului 2010.
Bravo Opel.

L.E. Probleme cu conexiunea. Rog un moderator sa stearga postul dublu si sa aranjeze putin pozele.
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
libra a scris:
Sport, adica la apasarea butonului "sport", toate comenzile se rigidizeaza si devin mai stricte, garda la sol a masinii coboara cu 3 cm, suspensia se rigidizeaza si ea, etc...

halo, domnu, cum adica coboara garda la sol cu 3cm?!?! Very Happy
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,041
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ska: asa mi s-a spus. Iti dai seama ca nu am stat sa masor eu garda la sol. Mai ales ca citisem materialul de mai jos:
http://www.gm-press.com/RO/...icle.php?aid=4088

In plus, pe undeva pe forum este un filmulet cu acel brat Watts. Cauta-l si tu.
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
stiu ca nu ai stat sa masori Smile
dar ti s-a spus gresit.
Flex-Ride NU modifica garda la sol.
doar intareste directia, amortizoarele, si raspunsul motorului ( in modul Sport )
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,041
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ska: N-am intrebat pentru ca aveam in minte ceva despre sistemul Watts, asa ca am acceptat fara rezerve afirmatia cu coborarea garzii la sol in modul sport. Vezi filmuletele de mai jos, in special ultimul.

http://www.youtube.com/watch?v=OsU5SnWvqG8
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.metacafe.com/wat...nuevo_opel_astra/
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related

Oricum, treaba asta mi-a trezit interesul si o s-o lamuresc pana la urma.
Din contradictii apare progresul. Si cel al cunoasterii, nu?
Dupa ce o sa ma mai documentez, o sa stiu mai multe. Smile
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
libra a scris:
Oricum, treaba asta mi-a trezit interesul si o s-o lamuresc pana la urma.
Din contradictii apare progresul. Si cel al cunoasterii, nu?
Dupa ce o sa ma mai documentez, o sa stiu mai multe. Smile


bineinteles Very Happy
dar ca idee, suspensia spate, cu brat WATTS nu are nici o legatura cu coborarea sau ridicarea garzii la sol.
asta ar implica automat o suspensie pneumatica.

ce are Flex-Ride, e o suspensie REGLABILA, ca tarie.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Poate-si da cineva cu parerea pe aici de watts linkage.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60117
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Per total mi-a placut masina. Interiorul mi s-a parut lucrat frumos, scaunele confortabile, vizibilitatea ok. Din pacate n-am putut sa ma familiarizez foarte bine cu toate comenzile masinii deoarece drive-testul a fost destul de scurt. Ca pasager pe locul din spate am avut loc suficient, dar nu am o constitutie fizica prea impunatoare Laughing .
Motorizarea de 1.6L si 115 cp nu mi s-a parut prea impresionanta, diferenta de demaraj intre Z16SE-ul meu si aceasta motorizare fiind prea mica. Dar, pt ca tot timpul este si un DAR, m-am uitat acum pe specificatiile acestei motorizari si are cuplul maxim la 4000rpm, iar puterea maxima la 6000 rpm, eu urcand-o cel mai mult la 4000 rpm dupa care am schimbat treapta. Totusi tind sa cred ca motorul este ok daca m-as obisnui sa schimb mai sus in ture decat la a mea (eu schimb pe la 3000-3500 in mers normal) si probabil ca acesta va trage mai bine dupa ce se va "lasa".
Motorul de 1.7 si 125 cp chiar m-a impresionat. Eu nu sunt fanul diesel-urilor, dar acesta de pe Noul Astra mi se pare sprinten si nu mai are "tractoritul" acela specific motoarelor pe motorina.
Design-ul exterior e placut, dar Astra GTC-ul mi se pare peste, deh, nu degeaba sunt fan masini cu 3 usi.
Una peste alta sunt foarte curios cum va arata modelul in 3 usi.
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat


poza e calda, azi , ora 11 in Ploiesti
Scuze pentru calitate, e facuta cu telefonul.
Masina insa ......iti taie respiratia !
  • doru.escu

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Fara comentarii intrece orice asteptare in materie de desing, atat interior cat si exterior.
  • razvan6600

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pacat de design-ul frumusel (interior & exterior), masina e mult prea grea pentru un hatch, motorul de 115cp abia trage.
Facusem un calcul, ce-ar fi daca pleaca o familie cu ea la drum intins, la mare sau munte:
masina 1370kg + un plin 55kg + 4 pers a cate 75kg in medie + 35kg bagaje = 1760 kg
La o asemenea greutate motorul ala isi da duhul, daca mai pornesti si-o clima.. cobori s-o impingi. La ce de 1.4 nici nu vreau sa ma gandesc.
Suspensiile spate au cam multa bucsaraie, cand incep sa pice cam bagi mana adanc in buzunar.
Daca avea suspensii independente spate si o greutate aliniata cu restul compactelor de pe piata avea sansa sa fie cel mai bun hatch. Din pacate va ramane pe aceasi pozitie care a fost si pana in prezent.
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
probabil calculele tale se aplica la toate marcile/ tipurile de autoturisme compacte care au motor benzina 1.6 115 cp
sau nu ? Wink
  • razvan6600

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sunt adeptul compactelor, si uneori mai plec in concediu cate 4 intr-o masina, plus bagaje. La drive-test m-a dezamagit acel motor, e prea slab pentru greutatea masinii. Am facut niste calcule in sensul asta pentru noul Astra, si cam imi da cu virgula. Pacat de design, imi place prea mult, e cel mai frumos hatch la ora actuala.
  • Ire Adrian

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2007

  • Mesaj Privat
razvan6600 - ai perfecta dreptate , masina e frumoasa ca si design si interior , dar motorul de 1,6 m-a dezamagit si pe mine ! Dar , nu ne ramane decat sa alegem alt motor , mai puternic si am rezolvat problema ! Cool
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
razvan6600 a scris: Am facut niste calcule in sensul asta pentru noul Astra, si cam imi da cu virgula. Pacat de design, imi place prea mult, e cel mai frumos hatch la ora actuala.


fa aceleasi calcule si la altele din aceeasi clasa cu aceeasi motorizare, eventual fa un drive-test si apoi fa o comparatie
Daca la Astra iti da cu virgula, vezi sa nu-ti dea cu perioada la concurenta....
  • razvan6600

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Slash a scris:
razvan6600 a scris: Am facut niste calcule in sensul asta pentru noul Astra, si cam imi da cu virgula. Pacat de design, imi place prea mult, e cel mai frumos hatch la ora actuala.


fa aceleasi calcule si la altele din aceeasi clasa cu aceeasi motorizare, eventual fa un drive-test si apoi fa o comparatie
Daca la Astra iti da cu virgula, vezi sa nu-ti dea cu perioada la concurenta....

Am facut calcule, si mi-a dat cu radical de ordinul perioadei nedefinite radacina patrat din infinit.
Lasand ironiile deoparte, dupa cateva drive teste am ajuns la concluzia urmatoare, la capitolul motoare si performante:
1. Ford focus 1.6 - 100 cp a fost cel mai surprinzator din test, sunt impresionat de ce in stare motorul acesta de doar 100cai.
2. Golf VI 1.2 Tsi - 105 cp, trage foarte bine de la turatii joase, incepand cu 1600tur.
3. Renault Megane 110 cp, ma asteptam sa fie peste focus nici pe departe, se cere turata la 6000tur. daca vrei putere maxima.
3. Opel Astra 1.6 - 115cp, cel mai dezamagitor.
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
personal, am mers cu focus 1.6 de m-am plictisit, am avut la servici si nu stiam cum sa cobor mai repede din el. e un cotet.
e mult sub 1.6 de pe astra, nici nu se compara
tu l-ai pus primul..e alegerea ta..ce pot sa zic , pe mine nu ma convingi , mai ales ca am si mers cu el destul nu doar drive test
ai inclus in comparatie un motor turbo, asta e motivul ptr care trage bine la turatii joase, dar nu stiu ptr ce motiv, nu are ce cauta.
Ori turbo toate ori niciunul, nu merge ca compari mere cu pere.
Sa stii ca in general benzina tre sa o tii pe 3000 daca vrei sa reactioneze la comenzile tale si de-acolo sa accelerezi.....
focusul de 1.6 ,de exemplu, pana in 2800 ture merge la dacia....
iar de Reno nu pot sa vorbesc, e prea josnic
  • razvan6600

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am mers la cativa dealeri pentru a alege o compacta benzinara, undeva la 15.000 E, asa ca nu vad de ce n-as include in lista mea si un turbo atata vreme cat se incadreaza in bugetul meu. Am facut pe focusul de servici aprox. 30mii km si te asigur ca e peste astra, nu o spun doar eu, ci si review-urile si testele de pe web. Nu cred ca e cazul sa incepem polemici aici x vs. y, sau denaturam cotetul si poiata, la capitolul gusturi fiecare cu parerea lui, nu comentez asa ceva. Ai dreptate focusul pana in 3000 tur. e dacie, dar de la 4000 in sus te infunda frumos in scaun. Reno pana in 3500-4000 e lenes, nu trage deloc, m-a dezamagit din toate punctele de vedere.
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pai tu poti include in lista ta ce vrei, in limita banilor pe care ii ai.Poti include si un smart.
Dar comparatia mere cu pere nu e corecta/realista.
Cat despre review-uri si teste de pe web, sunt satul de indoctrinarea asta de 2 lei, marketing otravitor.
Tu iti iei masina ca scriu ziarele de bine sau ca ai mers cu ea si-ti place?
Frate, iti place focus, ai mers cu el, crezi ca e peste Astra, cumpara-l ce mai stai sa pierzi vremea ?
Stiu, pana la 3000 e dacie, de la 4000 te infunda in scaun , de la 6000 decolezi si tot asa...
Pai sa-l stapanesti sanatos !
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
V-am spus ca Astra f 1.4 60 cp mi se pare avion fata de signum 150 cp in primele trepte? Dar e totul o impresie. Mergi cu o Dacie 1310 cu 120 km/h ca ti se pare ca esti cu Mach1. Sunt multe chestii care-ti dau impresia de acceleratie puternica. Cutia joaca un rol important din nou.

Vrei avioane? ia-ti turbo, nu 1.6 aspirat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR