- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Sa incepem cu inceputul
Eram pe DN1, ma intorceam la Ploiesti, cand de odata (pe la 160Kmph) am simtit ca motorul nu mai trage la fel de bine. Am apasat ambreiajul, si motorul a revenit la relanti la 900 rpm. Am lasat-o la liber pana am ajuns la 100Kmph, dupa care motorul a inceput sa se tureze singur, pana la 3000-4000 rpm fara sa apas acceleratia. In momentul asta, m-am gandit sa-l opresc. Am luat contactul si SURPRIZA motorul mergea in continuare turat la 3000-4000 rpm, DA CU CONTACTUL LUAT si in spate era un nor gros de fum/abur alb inalt de vreo 2 metrii si acoperind ambele benzi pe o distanta mare in spate. Ramanand fara alternative, am cuplat in viteza si am franat pana am oprit motorul, ca altfel nu stiu cum l-as fi putut opri.
Din acel moment am sunat pe cineva sa ma tracteze, si am lasat-o in fata la service pana luni dimineata fara sa mai invart motorul niciodata.
CE POATE SA FIE ?
Menionez ca am observat in cursul zilei o scadere a puterii motorului in anumite momente, dar in altele mergea normal. Dupa cele intamplate, m-am uitat la busonul de ulei si iesea abur de-acolo, dar uleiul era negru. De asemenea parca era mai gros uleiul, vascos, iar vasul de expansiune era gol.
Daca s-a dus garnitura de chiulasa nu trebuia sa intre apa in cilindrii si sa se opreasca motorul ? dimpotriva, el mergea singur.
Astept pareri/opinii ca eu nu imi dau seama ce s-a intamplat.
Ultima modificare făcută de Slick la Mie 21 Jun, 2006 12:00 pm
Eram pe DN1, ma intorceam la Ploiesti, cand de odata (pe la 160Kmph) am simtit ca motorul nu mai trage la fel de bine. Am apasat ambreiajul, si motorul a revenit la relanti la 900 rpm. Am lasat-o la liber pana am ajuns la 100Kmph, dupa care motorul a inceput sa se tureze singur, pana la 3000-4000 rpm fara sa apas acceleratia. In momentul asta, m-am gandit sa-l opresc. Am luat contactul si SURPRIZA motorul mergea in continuare turat la 3000-4000 rpm, DA CU CONTACTUL LUAT si in spate era un nor gros de fum/abur alb inalt de vreo 2 metrii si acoperind ambele benzi pe o distanta mare in spate. Ramanand fara alternative, am cuplat in viteza si am franat pana am oprit motorul, ca altfel nu stiu cum l-as fi putut opri.
Din acel moment am sunat pe cineva sa ma tracteze, si am lasat-o in fata la service pana luni dimineata fara sa mai invart motorul niciodata.
CE POATE SA FIE ?
Menionez ca am observat in cursul zilei o scadere a puterii motorului in anumite momente, dar in altele mergea normal. Dupa cele intamplate, m-am uitat la busonul de ulei si iesea abur de-acolo, dar uleiul era negru. De asemenea parca era mai gros uleiul, vascos, iar vasul de expansiune era gol.
Daca s-a dus garnitura de chiulasa nu trebuia sa intre apa in cilindrii si sa se opreasca motorul ? dimpotriva, el mergea singur.
Astept pareri/opinii ca eu nu imi dau seama ce s-a intamplat.
Ultima modificare făcută de Slick la Mie 21 Jun, 2006 12:00 pm
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Vas de expansiune gol si nu exista un furtun spart = garnitura de chiulasa arsa (clar). Asta inseamna ca motorul s-a cam supraincalzit si ardea si ulei (pe langa motorina). Fumul alb din spate era de fapt fum de ulei + abur de la antigelul vaporizat instantaneu in cilindru (cilindri). Datorita vaporizarii rapide (garnitura ciupita, nu arsa de tot), motorul nu s-a oprit, dar curios este de ce s-a accelerat (probabil facea un fel de autoaprindere datorita faptului ca ardea ulei). Cred ca autoaprinderea se putea realiza datorita dilatarii camasilor si admisia uleiului in cilindri pe langa segmenti, chiar daca admisia de motorina era taiata (neoprindu-se motorul, pompa de ulei si-a facut in continuare treaba, pompand ulei la segmenti, ulei care servea la ardere si intretinerea mersului motorului). Ai facut bine ca nu ai mai pornit. Un prieten a patit acelasi lucru cu un Cielo care s-a oprit in mers cu nor de fum alb, dar a insistat sa-l porneasca, l-a pornit si s-a oprit iar. Cand a desfacut chiulasa avea antigel in toti cilindri. Chiulasa a trebuit planata (pusa pe o foaie de geam, avea curbura vizibila cu ochiul liber).
LeTigre
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
asa am patit la un golf diesel, sa turat singur din mers dar eu am avut noroc ca s-a oprit cind am luat contactul.
Diagnosticul la el a fost:
-motorul uzat, compresie ff mica pe care o scapa in baie de acolo este acel abur, el reprezinta compresia care trebuie sa stea in capul pistonului(motorul gazeaza), segmentii sau si, camasile uzate excesiv.
Acel abur reprezinta vapori de ulei care se duc pe epurator in galeria de admisie iar cind temperatura este mare si sunt prea multi poti sa ii tai motorina ca el merge cu uleiul strins in galeria de admisie.
Ca sa mai mergi cu ea asa pina la iarna scoate furtunul de la epurator afara sa nu ii mai bage gazele in admisie!!
Dar trebuie sa te pregatesti de facut motorul.
Dar cit te costa reparatul mai bine ei unul de afara!!
Mult succes!!
Diagnosticul la el a fost:
-motorul uzat, compresie ff mica pe care o scapa in baie de acolo este acel abur, el reprezinta compresia care trebuie sa stea in capul pistonului(motorul gazeaza), segmentii sau si, camasile uzate excesiv.
Acel abur reprezinta vapori de ulei care se duc pe epurator in galeria de admisie iar cind temperatura este mare si sunt prea multi poti sa ii tai motorina ca el merge cu uleiul strins in galeria de admisie.
Ca sa mai mergi cu ea asa pina la iarna scoate furtunul de la epurator afara sa nu ii mai bage gazele in admisie!!
Dar trebuie sa te pregatesti de facut motorul.
Dar cit te costa reparatul mai bine ei unul de afara!!
Mult succes!!
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
si aici se aplica expresia "a luat-o pe ulei".am patit prin 1986
asta la un camion saviem,dar cind a inceput sa faca urit ne-am dat jos si
l-am lasat sa-si faca numarul-nu stiam ce e si era un fum cumplit
am auzit si bubuieli metalice si am cam fugit,noi si trecatorii-eram in bv,
in prund,pentru cine stie.
ulterior,cind masina a fost dusa la garaj,am constatat ca juma de biela,cu boltul pe ea,iesise prin bloc .deci,nu e joaca,mai ales cind motorul e mare.
la vechile motoare de camion pe benzina-tip sr113-supraturarea ducea uneori la spargerea volantei,asezata sub cabina.au fost cazuri cind fragmente de volanta au trecut prin podea,cu consecinte extreme.
asta la un camion saviem,dar cind a inceput sa faca urit ne-am dat jos si
l-am lasat sa-si faca numarul-nu stiam ce e si era un fum cumplit
am auzit si bubuieli metalice si am cam fugit,noi si trecatorii-eram in bv,
in prund,pentru cine stie.
ulterior,cind masina a fost dusa la garaj,am constatat ca juma de biela,cu boltul pe ea,iesise prin bloc .deci,nu e joaca,mai ales cind motorul e mare.
la vechile motoare de camion pe benzina-tip sr113-supraturarea ducea uneori la spargerea volantei,asezata sub cabina.au fost cazuri cind fragmente de volanta au trecut prin podea,cu consecinte extreme.
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
dannek a scris:da dar ramii fara ulei in baie aprope intantaneu ca il arunca afara!!
SINT MAI MULTE LUCRURI:DACA TURBINA S-A DUS-AX BLOCAT,RUPT- SAU CARCASA DUSA,ATUNCI DETERIORAREA CALITATII ARDERII PRODUCE FUMUL ACELA CIUDAT.AM PATIT IN 96 LA UN MITS PAJERO 2.5TD,NOAPTEA PE AUTOBAHN,A CAZUT PUTEREA SI LAM OPRIT.
AM SOLICITAT OAMTC,M-AU REMORCAT PINA LA MELK SI ACOLO AM REZOLVAT-ERA O LOCATIE A UNUI IMPORTATOR.AUSTRIACUL M-A INTREBAT CU CE MINA S-O ARUNCE-STG SAU DR,CA ERA VARZA.
IESISE FOCUL PRIN EA SI S-A DUS SI GALERIA DE EVACUARE(1800 ATS,ADICA 106 EURO).
MOTORUL ERA ULEIAT,DAR NU GOLIT.
ACUM,PT CA AI SI PROBLEME DE APA PIERDUTA....AS VREA SA TE AJUT,DAR TREBUIE CAREVA SA SE UITE.
CU GOLITUL APROAPE INSTANTANEU:CIND CU CAMIONUL,MI S-A PARUT MULT PINA S-A OPRIT ...PRIN DISTRUGERE.
PRIN 89,AM AVUT ACELASI INCIDENT LA UN TV DIESEL,DAR ALA S-A
OPRIT SINGUR DUPA CE TOT ULEIUL S-A ARS.A DURAT 15-20 SEC.
NU S-A RUPT NIMIC IN EL-DAR L-AM REPARAT GENERAL.
MAI ZI CEVA CIND AFLI.
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Masina mea pe bord are 250.000 Km. Semne a dat doar in ziua in care s-a intamplat, cu momente in care pierdea puterea.
Ulei nu a pierdut mult, am completat doar 2l si a revenit la nivel. Am oprit-o in foarte scurt timp.
Am luat alta turbina = 300 Eur, maine o montez si va spun rezultatul.
Azi am pornit-o cu furtunul de aer scos si a mers ok, numai ca turbo(vechi) scotea un zgomot de frecare, normal pentru conditia in care se afla.
Sper sa nu fie si alte implicatii mai grave.
Ulei nu a pierdut mult, am completat doar 2l si a revenit la nivel. Am oprit-o in foarte scurt timp.
Am luat alta turbina = 300 Eur, maine o montez si va spun rezultatul.
Azi am pornit-o cu furtunul de aer scos si a mers ok, numai ca turbo(vechi) scotea un zgomot de frecare, normal pentru conditia in care se afla.
Sper sa nu fie si alte implicatii mai grave.
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat