- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutari dragi colegi! Acum un an am schimbat butucul demarorului deoarece mi se rupsese in jumatate pe interior. E, l-am schimbat cu altul original ce m-a ajuns 450 lei , iar cu modificatul cateilor pe cheia veche a masinii inca 150 lei. Faza e ca mi s-a rupt si asta, si anume partea mica care rasuceste contactul (partea de plastic a lui). Se pare ca este facut dintr-un metal foarte prost, care cred ca cedeaza la variatiuni de temperatura sau la forta, desi nu e mare forta exercitata.
Ceea ce vreau sa fac este sa anulez contactul mecanic cu unul electric, adica sa pun comutator START-STOP ca la bmw sau renault, deoarece nu mi se pare complicat. Iata un exemplu demn de urmat ca idee: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/
Partea interesanta este ca nu e nevoie sa lasi chipul langa mereu, ci voi mari antena transponderului pentru a acoperi ineriorul masinii. Voi folosi un comutator ca la computere, ceva de genu, dar care sa aiba revenire ptr IGNI. Sper sa veniti si voi cu o idee cel putin la fel de trasnita ca si a mea
P.S.: AVIZ HOTILOR, degeaba incercati sa porniti deoarece CIPul este in telecomanda !
Iata si un astfel de buton gata de montat de la koreeni foarte avansat, cu vibratii la atingere s.a.
http://www.tradekorea.com/p...APTIC_BUTTON.html
Ultima modificare făcută de secarianu la Dum 17 Jan, 2010 8:19 pm
Ceea ce vreau sa fac este sa anulez contactul mecanic cu unul electric, adica sa pun comutator START-STOP ca la bmw sau renault, deoarece nu mi se pare complicat. Iata un exemplu demn de urmat ca idee: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/
Partea interesanta este ca nu e nevoie sa lasi chipul langa mereu, ci voi mari antena transponderului pentru a acoperi ineriorul masinii. Voi folosi un comutator ca la computere, ceva de genu, dar care sa aiba revenire ptr IGNI. Sper sa veniti si voi cu o idee cel putin la fel de trasnita ca si a mea
P.S.: AVIZ HOTILOR, degeaba incercati sa porniti deoarece CIPul este in telecomanda !
Iata si un astfel de buton gata de montat de la koreeni foarte avansat, cu vibratii la atingere s.a.
http://www.tradekorea.com/p...APTIC_BUTTON.html
Ultima modificare făcută de secarianu la Dum 17 Jan, 2010 8:19 pm
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
pot sa ati zic personal ca se poate!am avut butucul blocat si am mers o sapt..de pe fire..adica ca in filme cand se fura!dar..am avut legata cu banda adeziva cheia sub volan..pt a nu avea unele erori de genul blocatul butucului..
adica cheia era bagata in butuk permanent si eu doar lipeam cele 2 sarme care dau contactul!
bafta!
adica cheia era bagata in butuk permanent si eu doar lipeam cele 2 sarme care dau contactul!
bafta!
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
shaftt24 a scris:pot sa ati zic personal ca se poate!am avut butucul blocat si am mers o sapt..de pe fire..adica ca in filme cand se fura!dar..am avut legata cu banda adeziva cheia sub volan..pt a nu avea unele erori de genul blocatul VOLANULUI!.
adica cheia era bagata in butuk permanent si eu doar lipeam cele 2 sarme care dau contactul!
bafta!
adica cheia era bagata in butuk permanent si eu doar lipeam cele 2 sarme care dau contactul!
bafta!
ps..cand porneste masina acele 2 fiere sunt legate permanent..la mine erau legate prin 'fise'|!
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Nu prea am inteles ce este cu releul in acel tutorial, tine cumva contactul cuplat in permanenta sau cum? Ca am mai vazut intr-un tutorial la o Acura http://www.acuraworld.com/f...71834/index3.html
Ca nu stiu ce rol are, daca tre sa iau si releu de 12V 40 A sau caut numai buton cu 3 sau 2 pozitii si revenire.
Ca nu stiu ce rol are, daca tre sa iau si releu de 12V 40 A sau caut numai buton cu 3 sau 2 pozitii si revenire.
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 826 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 826
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Foarte interesant, nu ar merge cu asta : http://www.autoaccesorii.ro...ducts.php?id=1539 ? Si pe mine ma bate un gand nebunatic
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 826 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 826
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Da, ma refeream la idee, am mai gasit si alte modele, ca de exemplu http://www.tuning100.ro/products.php?id=1932, dar la asta nu are separat ignition, ceea ce la noi la diesel ar cam trebui ...
- B74LEL
- **
- 498 mesaje
- din 11 Sep 2008
- Astra 2008 Z17DTL
- Bucuresti
B74LEL
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut ,
E super ideea .Mar interesa si pe mine .Eventual sa ramana in paralel cu sistemul actual la cei care functioneaza ar fi si mai bine .Mai trebuie gasit un loc . Sa vedem prima montare si ma decid .Nu vreau ceva facut gen carpeala .Se mai poate lua un cip si programat avut la indemana pentru pornire .Asta daca nu ai cheie .
Bafta,
E super ideea .Mar interesa si pe mine .Eventual sa ramana in paralel cu sistemul actual la cei care functioneaza ar fi si mai bine .Mai trebuie gasit un loc . Sa vedem prima montare si ma decid .Nu vreau ceva facut gen carpeala .Se mai poate lua un cip si programat avut la indemana pentru pornire .Asta daca nu ai cheie .
Bafta,
- bx3m
- ***
- 826 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 826
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Nu stiu daca e bine sa avem cip langa contact acolo in permanenta, de asemenea nu facem nimic daca e nevoie sa bagi cheia in contact. Dupa cum vad eu problema, plecam cu urmatoarele premise :
1. Antena transponderului marita astfel incat atunci cand te sui in masina cu cheia in buzunar sa recunoasca cipul.
2. Obligatoriu 2 butoane : unul de tip clic-clac, cu 2 pozitii (pentru contact), si unul cu revenire care sa faca start/stop motor (butonul de contact poate sa fie si el cu revenire, tot de tip start/stop, atunci cand nu e pus contactul sa il puna si invers)
3. Trebuie discutat cu cineva care stie cum putem sa facem astfel incat sa eliminam contactul, deoarece tot prin punerea contactului se realizeaza o mare chestie : deblocarea volanului daca nu reusim sa avem volanul deblocat tot timpul, atunci toata jucaria e inutila, adica nu ma apuc sa pun contactul cu cheia ca sa deblochez volanul pentru ca apoi sa apas un buton ca sa porneasca motorul
Deci, daca cineva stie cum putem sa facem un bypass la contact, si cum sa marim puterea antenei, problema este rezolvata, si as da chiar si aia 135 de lei pentru butoanele alea 2. Ca si loc de montare, la astra ar exista un loc ideal pentru asa ceva : imediat sub ceasuri, in stanga si un dreapta volanului, exista cate un loc in care ar intra cate un buton (contact si demaror )
Ca si idee ar fii beton, si nu mi se pare kitsch daca ar fii facuta dupa cum am explicat mai sus.
Hai ... sus cu ideile !
1. Antena transponderului marita astfel incat atunci cand te sui in masina cu cheia in buzunar sa recunoasca cipul.
2. Obligatoriu 2 butoane : unul de tip clic-clac, cu 2 pozitii (pentru contact), si unul cu revenire care sa faca start/stop motor (butonul de contact poate sa fie si el cu revenire, tot de tip start/stop, atunci cand nu e pus contactul sa il puna si invers)
3. Trebuie discutat cu cineva care stie cum putem sa facem astfel incat sa eliminam contactul, deoarece tot prin punerea contactului se realizeaza o mare chestie : deblocarea volanului daca nu reusim sa avem volanul deblocat tot timpul, atunci toata jucaria e inutila, adica nu ma apuc sa pun contactul cu cheia ca sa deblochez volanul pentru ca apoi sa apas un buton ca sa porneasca motorul
Deci, daca cineva stie cum putem sa facem un bypass la contact, si cum sa marim puterea antenei, problema este rezolvata, si as da chiar si aia 135 de lei pentru butoanele alea 2. Ca si loc de montare, la astra ar exista un loc ideal pentru asa ceva : imediat sub ceasuri, in stanga si un dreapta volanului, exista cate un loc in care ar intra cate un buton (contact si demaror )
Ca si idee ar fii beton, si nu mi se pare kitsch daca ar fii facuta dupa cum am explicat mai sus.
Hai ... sus cu ideile !
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Microcontroler: atmel sau orice altul compatibil cu un singur buton. Il programezi in asa fel incat sa apesi o data si sa puna accesoriile, la a doua apasare sa puna contactul(pe bujii iarna) si la a treia apasare demaror atata timp cat tii degetul pe el. Ca realizare este destul de simplu, nu ar trebui sa depasesti 50 de lei cu atmelul, iar butonul trebuie unul simplu fara retinere, cat mai aratos, poate si cu un led ceva in el sa lumineze in diferite culori in functie de modul in care se afla(accesorii, contact sau demaror) In principiu se poate programa sa faca orice vrei
Atmelul il programezi in asembler sau c. In orice caz daca te duci la orice absolvent de electronica sau calculatoare va sti sa iti programeze controlerul in functie de cerintele tale.
LE: ca sa fii si mai in siguranta poti sa ii pui si un senzor pe pedala de frana sau pe frana de mana, sa nu dea la demaror daca nu e frana de mana trasa spre exemplu. Sau poate gasesti vreo solutie sa ii pui senzor pe cutia da viteze sa stie cand e pe neutru...in principiu se paote aplica orice idee in 3 linii de cod
Atmelul il programezi in asembler sau c. In orice caz daca te duci la orice absolvent de electronica sau calculatoare va sti sa iti programeze controlerul in functie de cerintele tale.
LE: ca sa fii si mai in siguranta poti sa ii pui si un senzor pe pedala de frana sau pe frana de mana, sa nu dea la demaror daca nu e frana de mana trasa spre exemplu. Sau poate gasesti vreo solutie sa ii pui senzor pe cutia da viteze sa stie cand e pe neutru...in principiu se paote aplica orice idee in 3 linii de cod
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
hm, Daedalus zice bine cu Atmelu, doar ca tre sa iti bata cineva capul cu programarea Butonul de CONTACT nu tre sa fie cu revenire, caci daca vrei sa zicem sa o impingi sa porneasca atunci tre sa ti apasat buttonul. Sau bagi cheia normal si rotesti contactul. Despre blocarea volanului, trebuie sa scoateti tot ansamblul contactului si sa dati jos boltul de blocare din el, insa ns daca va renta.
Eu am gasit un contactor dublu, adica cu doua butoane unul langa altul de culori rosu si verde, la magazinul de electrice, insa electricianul de acolo nu mi-a recomandat sa fac asa ceva, ns de ce. Insa normal ca va trebui pus releu de protectie.
Eu am gasit un contactor dublu, adica cu doua butoane unul langa altul de culori rosu si verde, la magazinul de electrice, insa electricianul de acolo nu mi-a recomandat sa fac asa ceva, ns de ce. Insa normal ca va trebui pus releu de protectie.
- bx3m
- ***
- 826 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 826
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Stie cineva cum functioneaza sistemul la renault? Ca si componente, are cititorul de card care se ocupa de punerea contactului atat pentru accesorii cat si pentru motor. Cand sistemul functioneaza corect, la apasarea simpla a butonului de start, sistemul cupleaza bijiile si porneste. Cand se rupe nu's ce contactor in cititor, trebuie sa tii apasat butonul cat este nevoie sa invarta electomotorul.
Pentru deblocarea volanului, are un electomagnet.
Ceva asemanator ar trebui sa iasa.
Pentru deblocarea volanului, are un electomagnet.
Ceva asemanator ar trebui sa iasa.
- bx3m
- ***
- 826 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 826
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Cu antena de transponder, stiu ca se poate mari a.i. sa detecteze cipul din cheie doar in masina. Adica maresti antena si o pui prin preajma soferului sau undeva intr-un compartiment gen lasi cheia in acel compartiment si este citit cipul. Simplu de zis, si cred ca usor de facut. O sa mai caut cand am timp la un magazin de piese electronice ceva modele de comutatoare/butoane.
La Renault din cate am vazut, bagi cartela si este pus contactul concomitent cu actionarea electromagnetului, dupa care apesi pe butonul de START. Daca nu pornesti masina de indata, contactul este decuplat ca sa nu se consume acumulatorul. Mare inginerie nu este, practic transponderul citeste cartela la introducerea ei in dispozitivul de citire; in acelasi timp, prin simpla apasare a cartelei in dispozitiv/cititor banuiesc ca este cuplat vreun comutator cu revenire; bineinteles ca are si un mecanism ce tine cartela in el, ca sa nu iasa si apoi sa se decupleze contactul (mai ales in mers).
Cam asa ceva trebuie sa facem si noi, numai ca doar prin introducerea cheii briceag sau nu intr-un asa numit cititor care sa actioneze contactul. Nu va mai trebui decat un buton cu revenire la alegerea fiecaruia.
Astfel de concept cred ca este si la BMW/Merc ce au din fabrica asa ceva.
La Renault din cate am vazut, bagi cartela si este pus contactul concomitent cu actionarea electromagnetului, dupa care apesi pe butonul de START. Daca nu pornesti masina de indata, contactul este decuplat ca sa nu se consume acumulatorul. Mare inginerie nu este, practic transponderul citeste cartela la introducerea ei in dispozitivul de citire; in acelasi timp, prin simpla apasare a cartelei in dispozitiv/cititor banuiesc ca este cuplat vreun comutator cu revenire; bineinteles ca are si un mecanism ce tine cartela in el, ca sa nu iasa si apoi sa se decupleze contactul (mai ales in mers).
Cam asa ceva trebuie sa facem si noi, numai ca doar prin introducerea cheii briceag sau nu intr-un asa numit cititor care sa actioneze contactul. Nu va mai trebui decat un buton cu revenire la alegerea fiecaruia.
Astfel de concept cred ca este si la BMW/Merc ce au din fabrica asa ceva.
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Iata un tutorial cu inlocuirea cateilor pe care am facut-o si eu acum ceva zile, ptr cei care vor sa isi reconditioneze contactul.
http://www.omegaowners.com/...pl?num=1225657771
http://www.omegaowners.com/...pl?num=1225657771